Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Eltsi: Parhaimmillaan kolmekin kertaa päivässä testasin, ja tunnen oviksen myös suht selvästi niin en usko vilahtaneen ohi :confused:

Ilpuri, kiva kuulla susta! Toivotaan, että IVF tuo teille avun. Mä ja mun kaksoissisko ollaan molemmat nyt viljattomalla (ei ihan absoluuttisesti), ja omalla kohdalla kilppariarvot on pysyneet oikein hyvinä. Seuraavaan kontrolliin menen parin viikon päästä. Kun vaihdoin työpaikkaa vähemmän stressaavaan ja nyt kun oon vauvan kanssa kotona stressitasot on muuttuneet ihan täysin muutaman vuoden takaisesta, mikä myöskin on varmasti parantanut hormonitasapainoani.
Plussia ketjuun!!

Paapu, mulla kerran oli et edellisenä päivänä oli ihan hullun hailee viiva ja sit heti seuraavana päivänä räikeä ovisplussa. Joskus ne temppuaa mut voihan olla et se vilahti ohitse. Katsii kuitenkin aina talletella, eikä liikää tuijottaa niitä testejä.

Ekalla kerralla lapsettomus tutkimuksissa mä kävin täällä kotikaupungissa tk:ssa ja lääkäri vain haastatteli, mies ei ollu mukana. määräti mulle kasan testejä ja miehelle simpat. Mies kävi niissä ja saatiin vastaukset 2,5 viikossa. Ne tehtiin yksityisellä kun kunnallinen täällä ei tee niitä. sit sain lähetteen aukkariin. Jossa mies sit oli mukana. Nyt sit katotaan ja seuraava kerta vissiin on se ivf-suunnittelu. En tiiä sit et mitä ne yksityisellä tekee ekalla kerralla, jotenkin luulis ett nopeammin edetään.

Piti muuten aiemmin sanoa että päätettiin myt tää ruokavalia hommalla kokeilla 6 kk, se ei jotenkin enää tässä konkurssissa tunnu niin pitkältä ajalta. :grin ei elokuun loppuun ja sit mennään hoitoihin jos ei auta

Katjusha, hyvä tietää, nää jutut niin jotenkin lohduttaa!
Netistä luin et oli ollu vähän saman tyyppinen tilanne kun mulla yhdellä, paitsi yritysta 14 v. Oli vaihtanut viljattomaan ja 2kk niin raskaana :eek: En tietty nyt ihan hypi seinille mutta toivotaan parasta :)
mä kans puhuin mun miehen kanssa et ei se nyt ihan 100 % absoluuttista ole, on vähn suunniteltu reissua Italiaan, saa nähdä onnistuuko, mut et siellä yhden pizzan voisin syödä :) Mut lähtökohtaisesti kuitnekin jos voi välttää niin vältetään.
Syötkö sä vielä sitä ubikinonia? Tuliko sulle siitä mitetään sivuoireita?

Ilpuri, käytin ubiqinonia rv 36 asti. Ei tullut mitään sivuvaikutuksia. Olisko mulla viimeaikoina ollut annostus 150 mg... Noista ruokavaliojutuista, ole itsellesi lempeä, aina ei kaikki onnistu niinku kirjoissa - ja sitä stressiä sun kannattaa välttää :)
Mä en omalla kohdalla enää tosissaan uskonut luomuihmeeseen, ja onneksi tyttö saatiin maailmaan IVF:n avulla. Meilläkin olis voinut raskaus alkaa kaikki ne vuodet luomuna, mutta niin ei vaan koskaan käynyt - yritti tai ei.

Ilpuri: Mie tosiaan viime viikolla kävin julkisella puolella ensimmäisellä käynnillä, sain lähetteen labraan kokeisiin ja miehelle simppatestiin. Simppatestit tehdään yksityisellä ja vastauksissa menee kuulemma n. 2kk :( Siksi tässä nyt harkitsen jos raaskisi käydä yksityisellä ultrassa tsekkaamassa oman tilanteen, julkisella kaikki junnaa paikallaan kunnes ne simppatestien tulokset on saatu. Pitää nyt testailla vielä loppuviikko jos ovis jostain ilmestyisi, sen verran voimakkaasti kuitenkin tunnen oviksen että en kovin todennäköisenä pidä että olisi ohi mennyt.

Tervetuloa uusille! Plussatuulia puhaltelen.

En oo hirveesti tällä foorumilla lähiaikoina kommentoinut kun ei ole yritys ajankohtainen mutta lueskelen päivittäin teidän kuulumisia. Pikaista plussaa toivon kaikille!!!

Ilpuri, kiva kuulla sustakin. :) Toivottavasti tulisikin iloinen ylläriplussa pian. <3 Ihanasti mies ottanu asian tutkittavakseen.

Mä kans muistan itkeneeni puhelimessa hoitajalle niin ettei se saanu mitään selvää kun en mä saanu kunnon sanaa suustani. Se oli kurjaa mut siitä eteenpäin vain.

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin!

T. Maggie ja poitsu 6 kk <3

Kiitos Ilpuri onnitteluista. Hyvin varpsisillaan täällä vielä ollaan. Pelottaa vietävästi! Oli kiva kuulla kuulumisiasi. Ihana mies sulla :) Tsemiä ruokavalion kanssa.

Katjusha, joo siis en mitään superihmettä odota, mutta kivaa kun on pitkästä aikaa edes pieni toivon hiven päässä ja nyt aion siitä nauttia. On ollu tosi kauan kohtuu luovuttanut olo vaikka toivo ei kokonaan olekkaan mennyt. Mut siis hoitaja sano et nyt ainakin 2 kk pitää oottaa ja sit voi olla joka tapauksessa et hoidot menee syksyyn kun ei kuulemma TAYSissa kesällä niitä tehdä.. tai jotain :) Tässä just työrintamalla suunnittelen tas uuta juttua mikä voisi vähentää stressiä jo varmaan tulee tapahtumaan nyt kevään aikana, joten yritän steessiä kovasti vähentää. Mutta koska oon yrittäjä se on jokatapauksessa läskä vähemmän tai enemmän

Paapu, mun mielestä kerta yksityisellä on pieni hinta omasta mielenrauhasta, joten suosittelen :shy:

Ilpuri kiva sinustakin kuulla, pitkästä aikaa :)
Tuo ruokavaliomuutos kuulostaa hyvältä ja toivottavasti kilppariarvotkin tasaantuu. Sitä luomuplussaa toivon teille vielä yllättämään pikaisesti! :happy:

Ilpuri kiva kun oot palannut linjoille! tsemppiä ruokavaliomuutokseen:)

Paapuko kyseli yksityisen ensikäynnistä. Siellä haastateltiin perustiedot molemmilta, mulle perus sisätutkimus ja ultra ja sit tehtiin tutkimussuunnitelma: mulle kierronkartoitus (eli lab ja ultraa eri kierron vaiheissa) ja miehelle simppalähete. Meitä ei siis oltu mitenkään tutkittu aiemmin.

Kiitos Bambi vastauksesta :) Mietin vaan että pitäiskö kuitenkin varata aika ihan vaan gynekologiseen ultraan yksityiselle niin näkisi munasarjojen ym tilanteen. Kun julkisella kuitenkin laitettu homma käyntiin, perustiedot, sisätutkimus ja labrat katsottu ja miehelle simppalähete. Ei vaan jaksaisi odotella niitä testin tuloksia kunhan saadaan näyte edes vietyä ja sitä kautta asioiden etenemistä.. Jos vika onkin miussa.

Ilpuri, tsemppiä ruokavalion kanssa! :) Me jätettiin miehen kanssa ennen häitä hiilarit ja kovat rasvat pois noin kuukaudeks, ainakin kiloja lähti jonkin verran niinkin lyhyessä ajassa.

Paapu, yksityisellä ultraus kuulostaa minustakin ihan järkevältä, niin saa nopeasti tietää, miltä muniksissa näyttää. :)

Kääk mitä täällä on tapahtunut! :woot:
Pätkis, tuhannesti onnea ja rekoittain kaikkea tahmaista mukaan! ❤

Ilpuri, tsemppiä kilppareiden kanssa! Ihana toivonkipinä sulle syttynyt! ❤

Plussatuulia :talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017

Ilpuri <3 ihana mies sulla edelleen.. <3 voimia sinne, hyvin oot saanut jo painoa pudotettua ja nyt veikkaan et viljattomalla saattaan vaan vilkastua. :)

Mitäs Myylle kuuluu? :)

Muurahainen, eipä tää alkuvuosi kauheen hehkeä ole ollut :hilarious: Sairauslomalla ollut viisi viikkoa yhdeksästä. Taisin helmikuun alussa kirjoitella, että on tokavika letrokierto. Seurantaultrassa muuttui viimeiseksi ja maanantaina negan jälkeen varataan aika ivf-suunnittelukäynnille :nailbiting: Inr-arvo heitellyt joulusta asti aika pahasti ja seuraavalla lapsettomuuspolikäynnillä otan kyllä puheeksi, olisiko yritystä ajatellen kuitenkin parempi ottaa Marevanin tilalle Klexane. Lapsettomuuslääkärin ja kardiologin mielipiteet eriävät asiasta, mutta jos keskustelisivat keskenään vielä tai jotain. Aika epätoivoinen olo, mutta ompelemalla olen saanut kyllä ajatuksia hyvin muualle. :)
Mitenkäs siellä jaksellaan? Mulla on nyt vallan jäänyt sun blogin lukeminenkin vähäksi aikaa :sad001

Myy voi itku noita arvoja, toivottavasti pääsette pian ivf:n. Ite oon niin tyytyväinen, että tuli kokeiltua se viimeinen kortti ja nyt tää pikkuinen potkuttelee matkassa.
Kesään on vaan niin hirmu pitkä aika, ku ei millää malttais odottaa... :) ei se blogi sieltä mihinkään karkaa, lukee sit kun itse jaksaa. :) kerta viikkoon yleensä sitä olen nyt päivitellyt, ellei ole jotain lääkärikäyntejä. :)

Muurahainen ja pikkuinen 24+4

Mäkin noudatan gluteenitonta ruokavaliota. Pääsääntöisesti luontaisesti gluteeniton (eli en käytä gluteenittomia tuotteita tai jauhoja joissa on vehnätärkkelystä) mutta noita tavan gluteenittomia tuotteita syön kyllä sitten kylässä tms. Keliakiaa mulla ei ole, mutta vaikuttaa yleiseen hyvinvointiin niin paljon ja kilpirauhasarvoihin. Nyt oon tosin menossa hakemaan lähetettä tutkimuksiin. Vastahan tää on 12 vuotta ollu mulla tiedossa ettei gluteeniviljat sovi (aiemmin julkisella ei suostuttu tutkimaan).

Takaisin