Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Murkku, ihaninta onnea häiden johdosta! :)

Myy, voi sun arvoja! Toivottavasti pääsevät yhteisymmärrykseen lääkityksestä et pääsette nyt heti sit ivf:ään!

Diabolicat, joo ei taida lääkärit ihan hirveesti huudella et voisi ruokavaliolla korjaantuu. Ja mulla sana et luontaisesti gluteeniton. Just äsken kävin kaupassa ja joku jauhoseos sattuu silmään mis ei ollu vehnätärkkelystä.

Joo mulle tulee paljon elämää haittaavia ongelmia gluteeniviljoista.

Mä käytän ruoanlaitossa/leivonnassa paljon esim. mantelijauhoja, kookosjauhoja, kvinoajauhoja, kikhernejauhoja, tattarijauhoja jnejnejne. Tosin tällä hetkellä täällä ei ole esim. Punnitse&Säästä -kauppaa tms. joten noiden erikoisempien jauhojen saatavuus on joskus heikkoa. En oo esim. ruokakaupassa huomannut kikherneistä tehtyä jauhoa myytävän.

Onnea muurahainen ♡

Junttura onnea plussasta ♡

Ilpuri toivottavasti viljaton dieetti saa kilppari arvot kuriin.

Harvemmin tänne kirjoittelen, mutta pienet kuulumiset tännekin.
Kävin eilen gynellä. Mies sai lähetteen siemennesteanalyysiin ja tulosten selvittyä saadaan mahdollisesti lähete Helsinkiin naistenklinikalle. Täällä asiat nytkii siis hiljaksiin eteenpäin.

Jaa'a, kp1, mitäpä siihen lisäämään....

Ilpuri: Mukava kuulla sinusta :) Toivottavasti ruokavaliomuutoksesta on apua!

Ms. Lemon, pahoittelut uudesta kierrosta. Perästä tullaan, ihan harakoille meni tämä kierto kun se ovulaatio katosi..

Sain tänään kuulla että hyvä ystäväni on raskaana. Ihan pari kuukautta sitten vasta jättivät ehkäisyn.. Tottakai sitä on onnellinen toisen puolesta mutta silti hienoinen katkeruus nostaa päätään että miksei se itsellä voi käydä yhtä helposti, tai edes vähän vähemmän vaikeasti.. Noh mutta jos jotain positiivista pitää etsiä, lauantaina lapsivapaa ilta ja aion ottaa ihan hyvällä omallatunnolla muutaman siiderin.

Mun yks ystävä on ihan loppusuoralla raskaudessa . Hän tiesi että ollaan yritetty jonkun aikaa ennenkuin he alkoivat yrittämään. Heillehän suotiin plussa sitten rankan 4kk yrittämisen jälkeen... sen jälkeen se onkin ollut sitä ja tätä ja tota... en ole viitsinyt edes kertoa kuinka meidän kävi. Kerran hän kysyi miten yritys, mutta vastasin vain, että vauvakuume taisi laskea jo... en viitsi kertoa totuutta kun tuntuu ettei se oikeastaan kiinnosta häntä.
Onpas taas masentavaa tekstiä illalle ...

Untuvainen: Onpa tökeröä käytöstä ystävältäsi.. Meillä kukaan ei tiedä yrityksestä, en ole halunnut kertoa. Tietysti sitten välillä tulee näitä että milloinkas teille tulee vauva, eikö olisi aika jo yms kyselyitä. Ohitan ne aina hymähtämällä jotain ympäripyöreää.

Untuvainen, moni ei varmasti tajua et miten rankkaa tämä lapsettomuus onkaan. Ja muutenkin eivät osaa valita sanojaan oikein. Jotenkin kuitenkin uskon myös et ne ketkä on raskaana, heidän maailmankatsomus kääntyy vahvasti siihen omaan napaan, positiivisessa mielessä. Niin luulen et katsii antaa tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niin rankkaa kuin se onkin yritä olla välittämättä.

Meillä tietää melkein mun kaikki ystävät ja aika moni asiakkanikin. Myn asiakkaat käy usein ja tiedän niistä paljon juttuja ja ne sit kysyy multa. Tietty vähän tapauskohtaisesti. Lisäksi ystävystyn helposti ja tän takia kertynyt useita sydänystäviä ja kun he kysyvät et mitä kuuluu tuntuisi tyhmältä valehdella koska lapsettomuutta on jatkunut jo niin kauan ja se määrittää suuren osan mun kuulumisista. Monella on jo lapsia, osa tullut helposti osa vaikeimman kautta.
Oon kuitenkin itse ottanut asenteen et ongelmia ei voi vertailla. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Mä kuuntelen mielelläni kun kaveri-äidit ei aina jaksa ja ovat väsyneitä arkeensa ja sit he kuuntelevat minua kun kerron että antaisin mitä vain että pääsisin heidän tilanteeseen. Olen kokenut et avoimuus ja vastavuoroisesti tässäkin asiassa pitää minut ainakin järjissään .

Sori mun on pakko kommentoida noihin tyhmiin möläytyksiin.

Meillä pillerit jäi pois 10/2011 ei kerrottu yrittämisestä kenellekään, 2012-2013 käytiin tutkimuksissa ja laihdutin 8kg. Lopulta saatiin clomit avuks ja niillä plussa kolmannesta kierrosta 12/2013.
Kun sitten itku kurkussa kerroin äidille, että kuin vaikeeta tää raskautuminen oli, et ei tullu ihan heittämällä. Että ollaan käyty tutkimuksissa ja sen takia laihdutin ym. Niin äitin kommentti oli, että "eihän se enää haittaa". Nii että kun on vihdoin raskaaksi tullu niin kaiken sen odottamisen, turhautumisen, pelon lapsettomuudesta ym. voi unohtaa.
Meitä lapsia on viis ja kaikki ollaan tultu sen enempää yrittämättä, niin ei hän tainnu oikeen tajuavan/pystyvän kuvittelemaan et millasta tää on.
Tyhmä kommentti mut jotenkin annan sen hälle anteeks kun ei sellaset voi tajuta millasta tää on jos ei oo ite kokenu. Ja niin se raskaus päättyi sitten vielä kohtukuolemaan rv29.

On: Nyt on tilattu puelinaika lääkärille parin viikon päähän. Käyntiaikoja ei ollut antaa. Lähtee ehkä eteenpäin tämäkin homma. Tietääkö kukaan, pääseekö julkisille tutkimuksiin vaikka kaksi lasta, mutta on endo?

Ei pitäisi päästä, mutta ilmeisesti jossain kunnissa on ollut omia sovelluksia sääntöön. Yleensä rajana on kaksi yhteisä lasta nykyisten puolison kanssa. Meillä esim kaksoset olisivat olleet este, vaikka ovat yhdellä synnytyksellä tulleet. Perusterveydenhuollossa olisi voitu ottaa peruskokeita ja mahdollisesti avustaa lääkkeellisesti, mutta varsinaiset lapsettomuushoidot olisi pitänyt mennä yksityiselle omalla kustannuksella. Onneksi ei sinne tarvinnut lähteä..

Mamma84: Onpa teillä raskas koettelemus takana, syvimmät pahoitteluni. Olen melko uusi täällä enkä millään muista kaikkien tarinoita, oletko onnistunut raskautumaan uudestaan?

Paapu- mää en tässä ryhmässä kirjottele, tulin vaan kommentoimaan tohon.:grin Joskin luen kyl tätä ketjua ton oman yrityshistorian vuoksi. Vaikka täällä on kyl pitempääkin yrittäneitä.
9kk meni uuteen plussaan kohtukuoleman jälkeen ja nyt meillä on 1v4kk poika.

Lemon: käsittääkseni ainakin jossain pääsee tutkimuksiin yms naistenpolille endon suhteen, mutta lapsettomuushoitoihin pääseminen onkin sitten jo aikamoista tuuria, jos teillä on jo kaksi biologisesti yhteistä lasta.

Onpa sulla mamma ollut aikamoinen taival.
Mä en jaksa nyt taas selata taaksepäin, mutta oliko se niin että clomeilla voi kasvattaa noita munarakkuloita?

Untuvainen mulla on pco ja siihen on clomit otettu avuksi. Ilman clomeja mulla ei tuu menkat ollenkaan tai ehkä pari kertaa vuodessa.
Mulla on käytössä myös metformiini, jolla saatiin kiertoa tasattua. Ovulaation avuksi sitten vielä tuo clomifen. Oon ollu siihen tyytyväinen onhan sillä saatu kaks raskautta aikaiseksi. Toisesta ja kolmannesta clomikierrosta on noi raskauden alkaneet.

Ms Lemon, pahoittelut vielä täältäkin uudesta kierrosta. Jos ette pääse julkiselle puolelle hoitoihin, olisitteko valmiita menemään yksityiselle, oletteko miettineet? Tsemppiä sinne!!

ON: Vika Tero napattu eilen, nyt odotan malttamattona tätiä, että pääsisin alottaa Letrot (nyt siis menossa välikierto, sitä ennen oli kaks Clomi-kiertoa joissa ei munasolu irronnu vaikka johtofolli löytyikin).

Mamma84, onpa todella järkyttävä kokemus teillä ollut! :sorry: Onneksi kuitenkin viimein saitte vauvanne!

Ooon monesti miettinytkin että helpottaako lapsettomuuden suru kun raskautuu, ja olen tullut siihen tulokseen että helpottaa varmaan hitusen mutta en usko sen kyllä unohtuvan koskaan.

Frozen, menkat pian alkakoon :)

Tein tänä aamuna CB:n ovistestin ja näytti tyhjää (vaikka päätin etten tee), luulin et ovis ois huomenna. Harmitta kiun nyt sit kierto mee taas pidemmäksi. Eilen kyllä alko limat, joten varmaan ovis ois jo ens viikon alkupuolella, mutta tuli jotenkin ihan pöljä olo. jotenkin turvottaa ihan hirveesti ja tänään vähän surumielinen. Aamun eka asiakas kuitenkin katto mua hetken ja sit se oi ihan kesken oman kertomuksessa et "vähänkö sä näytät kauniilta tänään" :grin tuli kyllä hyvä mieli :oops:

Ilpuri, harmi, että on surumielinen olo, mutta olipa kiva kommentti asiakkaalta. Toivottavasti tulis kunnon ovis sulle nyt. :) Mulle noi ovislimat on ihan vieraita, en oo siis yritysaikana (nyt 11 kk) ovuloinu kertaakaan enkä mitään limojakaan bongannu. Noi sun limat kuulostaa kyllä lupaavilta! :)

Takaisin