Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vastavirrassa, kyllä ensimmäistä inssikiertoa tässä eletään. Toivottavasti! Jo kolme ultraa takana 0-ultran lisäksi.. mulla on folleja ihan hirveesti, kuten moni lääkäri on mua muistuttanut, niin riskinä on, et niistä innostuisi liian moni kasvupyrähdykseen. Sen takia maltillisesti nostetaan annosta ja juostaan ultrissa ja labroissa.

Pätkis, nimenomaan itsepäisiä!!

Jellis: Tutkimustuloksiin kannattaa suhtautua aina varauksella ja tsekata tarkkaan millaisesta tutkimuksesta on kyse, kuka sen on tehnyt ja kenen rahalla. Toi "avokadotutkimus" on tosi pienellä ryhmällä tehty kertatutkimus, jonka tuloksena oli että "saattaa parantaa" mahdollisuuksia. Avokadotutkimus ei ole ollut missään vertaisarviointilehdessä (peer review) eikä siinä tutkimuksessa puhuttu itse asiassa nimenomaan avokadoista, vaan siitä, että paljon kovia rasvoja syövillä oli huonommat mahdollisuudet kuin pehmeitä rasvoja syövillä. Avokado oli vain yksi esimerkki perhmeiden rasvojen lähteistä. Ja se nyt ei varmaan ei tule yllätyksenä kenellekään, että kaikinpuolin terveellinen ja monipuolinen ravinto vaikuttaa suotuisasti moneen asiaan :) ja ettei mitään ihmetuotteita ole.

Kun oma projektini alkoi, törmäsin gelee royaliiin näillä palstoilla. Googlailin gelee royalia koskevia tutkimuksia oikein urakalla, enkä löytänyt yhden yhtä vakavasti otettavaa tai tieteellistä tutkimusta aiheesta. Myöskään lapsettomuuden hoitoon erikoistunut lääkärini, joka on tehnyt työtään 30 vuotta ja toimii tutkimusjohtajana omalla klinikallaan, ei ollut koskaan kuullutkaan geleestä. Lienee selvää, etten koskaan ostanut kyseistä tuotetta :)

Muokattu viimeksi:
Joo, onhan se näinkin. Kunhan nyt sanoin.. Niinkuin just vaihtoehdoksi näille perinteisille uskomuksille, greipille ja vehnikselle.

Ja mulle ainakin tossa vaiheessa riitti, että "saattaa parantaa" kun ei avokadoa kummemmasta ole kysymys..

Ihan jäätävä flunssa pukkas päälle. Nyt en vainoharhaisena uskalla ottaa finrexiniä eikä tähän hätään muutakaan kotoa löydy, mitä luulette onko siitä tässä vaiheessa haittaa? Enhän mie edes ole raskaana mutta mahdollisuus on ::confused: Vai kärsinkö työpäivän ja haen panadolia sen jälkeen. Ei jotenkin haluais ottaa pienintäkään riskiä mistä vois olla vahinkoa esim. mahdolliselle kiinnittymiselle..

Kp 18/28-29, dpo 2.

Muokattu viimeksi:
Paapulle paranemisia! En osaa vastata, mutta ootkin varmaan jo ratkaissut itse asian tähän mennessä.

Jellis
, mä taas luin granaattiomenan hyödyistä jostain ja yritin alkaa syömään sitä, mutta mähän olinkin allerginen ja sain turbohuulet :D Avokadolle olen myös allerginen.

Migreenikohtauksia vähentääkseni jätin syksyllä valkoisen viljan ja tänä vuonna jatkoin jättämällä sokerin mahdollisimman pitkälle pois. Ei ole helppoa, en ole koskaan ollut terveysintoilija, mutta haluan eroon migreenistä... Jospa ruokavalion muutos myös auttaisi raskautumisessa, vaikka en ihan usko. Ainakin kasvisten käyttöä olen lisännyt ihan hirveästi. Tosin sain juuri kuulla, että sitrushedelmät ovat yksi migreeniä aiheuttavista asioista, ja ne on niitä harvoja hedelmiä joita moniallergisena voin syödä :rolleyes: Ei siis ihme, että olen viime aikoina kärsinyt järkyttävästä migreenistä, kiitos greipin.

Mä en ole löytänyt kunnollista kaupan greippimehua, niin olen sitten tehnyt sitä itse hedelmistä. Kun eihän niitä greippejä kestä syödä, kun se roiskuu kaikkialle... Vähän appelsiinia sekaan, niin ei ole niin tujua.

ON. Ei vielä ovisplussaa, mutta paljon tummempi viiva jo. Ehkä huomenna.

LB kp 13/28

Paapu-, tsemppiä sulle, toivottavasti helpottaa! :) Mäki oisin varmaan toiminu just noin, ei halua riskeerata. Täällä myös kärvistelty kipujen kanssa, mulla on nimittäin virtsatietulehdus. Mulla on usein näitä ja tunnistan oireet, siksi on lääkkeitäkin valmiina. Syön nyt 5 päivän kuurin. Vähän kyllä mietin, uskallanko alottaa tässä tilanteessa (eilen oli ovis nippailujen perusteella, Ovitrellen siis pistin toissapäivänä) omin päin kuurin, mutta ainakin lääkeselosteen mukaan tota voi syödä vaikka oiskin raskaana. Kuitenkin pelottaa, pilaako tää nyt mahdollisen kiinnittymisen... :/

Ladybug, greippi on kyllä aika hankalaa syötävää! Meidän keittiön pöytä, tuoli ja lattia on ihan greippiroiskeissa. :grin

Minä viipaloin greipin lohkoiksi ja syön siitä hedelmälihat. Kalvothan ovat todella sitkeitä ja syömäkelvottomia ainakin minusta. Siistiä, eikä mehuja roisku yhtään mihinkään! :)

Frozen: Virtsatietulehdus on kyllä viheliäinen vaiva. Miulla kontrolloitiin molemmissa raskauksissa kerran/kk sitä, raskausaikana kun tulee helpommin. Tämä sen takia kun ennen esikoista sairastin tietämättäni oireetonta tulehdusta, joka eteni munuaisiin niin että makasinkin monta päivää osastolla tipassa.. Toivottavasti sielläkin helpottaa!

Frozen: Hyvä kun syöt kuurin, vti on niin viheliäinen vaiva, joka muitten alakertatulehdusten tavoin myös lisää aikas paljon mm. keskenmenoriskiä. Mulla oli tulehdus kun kakkosta odotin, niin annoin sitten tosi tiuhaan kontrollinäytteitä.

Lady Bug: Tsemppiä migreenin kanssa, tällä kohtalotoveri myös. Toivottavasti ruokavalio auttaa. Mä oon saanu migreeninaiheuttajista kiinni ainoastaan greipin, joka jostain syystä aiheuttaa aivan jäätävän hedarin.

Ilpuri: Selviskö se polimaksujupakka?

On: Täällä ovis meneillään tai tuloillaan. Hyödynnetty on tosi intensiivisesti ja suurella tunteella! :D Saas nähdä kuinka käy... :-)

Lemon, no en oo ees muistanu soittaa kun mun mies sairastui ja oon sen kans joutunu juoksee lääkärissä enkä uskalla jättää yksin kun sitä pyöryttää koko ajan. Pitää yrittää muistaa soittaa maanantaina

Ms. Lemon, joo, viheliäinen vaiva tosiaan! Ei ollutkaan pitkään aikaan sattunut niin paljon kuin tänään iltapäivällä, nyt onneks jo jonkin verran helpompi olla. Jes, hyvä että ovis on hyödynnetty! :)

Ilpuri, toivottavasti miehesi tulee pian kuntoon, paljon tsemppiä teille!!

Ilpurin miehelle pikaista paranemista ja tsemppiä teille!

Täällä on eilen ja tänään ollut jännää nippailua ihan alavatsalla ja nivusissa, kuin nuppineulalla joku tökkisi. Samaa oli jokunen kierto sitten kun jotain kiinnittymisyritystä ilmeisesti oli.. Huh, miten tässä malttaa sen viikon verran ainakin ennen kuin on mitään järkeä testailla! :eek:

Kp 18/28-29 dpo 3

Törkeä oma napailu: iski sitten vti yöllä. Viimeksi oli kolme viikkoa sitten. Oli pakko ottaa buranaa että selvis aamuun asti sen verran tuskaista oli... En tiedä kuinka todennäköistä on että kroppa vois yhtäkkiä ite kasvattaa hyvän follin. Tietysti nyt ärsyttää että jos kaikki on pilalla tuon buranan ja tulehduksen takia. En tiedä miks mutta oon alkanu miettimään luovuttamista... Tuntuu ettei tästä tuu mitään ku oma kroppa ei vaan toimi enää milläänlailla...

Pätkis, voi ei. <3 Täällä siis sama juttu (ja luultavasti dpo2 meneillään), mutta mulla on noita niin usein, että sen takia on onneks antibiootit valmiina kotona. Itsekin mietin Buranan ottamista lisäksi, kun kivut oli niin kamalat, mutta lopulta en ottanut. Siinä googlaillessani kuitenkin bongasin, että monessakin eri lähteessä sanottiin, että jos kivut on kovat, on perusteltua, että raskaana oleva nainen ottaa Buranan, koska tulehdustila on huonompi vaihtoehto. Kävitkö hakemassa antibiootteja?

Tuosta kivusta sen verran, mä joudun aina ottamaan kierron 1-4 päivänä buranaa melkeinpä maksimit kipujen takia, ja ne on ihan määrätty mulle vaikka raskautta yritetään.. Nyt oon ottanu ihan surutta, mutta jos inseminaatioon päästään seuraavassa kierrossa niin pitäsköhän mulla koittaa pärjätä pelkällä panadolilla/panacodilla?? En hoksinu kysyy polilta.

Triana, varmasti ammattitaitoinen lääkäri tietää, mitä määrää raskautta yrittävälle. :) Voisihan sitä varmuuden vuoksi kysyä, mitä mieltä olis Panadoliin tai vastaavaan vaihtamisesta. Ootko joskus ottanu Panadolia noihin kipuihin eli koetko, että ne auttavat?

Jos on pissitulehuksia koko ajan, niin kannattaa käydä sokerit tarkistuttamassa. Voi löytyä diabetes taustalta. Tiedän tapauksen, jolla oli pissitulehuksia usein ja oli sit pissistä katottu sokerit ja tadaa oli diabetes löytyny. Bakteerithan viihtyy sokerissa.

Multa katottiin sokerit reilu kuukausi sitten, mutta ne oli täysin normaalit, mistä yllätyin positiivisesti, koska ylipainoa on (ja selvä PCOS), tosin oon saanu pudotettua siten, että nyt "vain" 6 kg normaalipainoon matkaa. Mutta joo kaikenlaisia oireita sokeri voikin saada aikaan ja kannattaa tarkastuttaa sokeriarvot. :)

Takaisin