Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kettuli meillä on eka ivf helmikuun lopussa! Jännittää aika kivasti:) oon käyny lukee sitä hoitoketjua mut en oo vielä kirjotellut sinne.. onko teillä kuinka mones toiveissa? Ja kauanko ootte yrittäneet? Ja onko löytynyt jotain syytä miksei ilman hoitoa tärppää? Sori nyt kysymystulva, ei oo tietty pakko kertoo:)

Onnea DarkMimosa! :-)

Ilpuri: Meidän shp ainakin velottaa polimaksun puhelinajasta. Hassua on se, et aina sitä laskua ei tuu :-) Esim.lastenpolilla vaan käynnit velotetaan. Perustelevat puhelun laskua sillä, että lääkäri joutuu kuiteskin perehtyyn potilaaseen.

Nyt vaan törkeä nopea omanapailu (esikoisketjussa oon kertonu tarkemmin): Aamun ultrassa (kp12) löytyi Clomeilla aikaansaatu 13 mm johtofolli, joten ohjeena oli irrotuspiikki tänään illalla, ja sen tossa pari tuntia sitten pistin. Nyt sitten talletteluja ja toivotaan parasta. :)

Nukuin yöllä vaan 4 h, kun mietin tota follin kokoa. Eikö 13 mm oo kuitenkin vielä aika pieni? Löysin erittäinkin ristiriitaista tietoa siitä, minkäkokoinen sen pitäis olla. Lisäks aloin miettiä, sanoiko lääkäri sittenkin, että vasemmalla on pieni 13 mm ja oikealla isompi. Hitsi kun alkaa itsekin epäillä, mitä kuuli! Meinaan nyt kun katson noita ultrakuvia (yritän liittää tähän), niin se vois sittenkin olla niin, että toisessa (oikealla) on ison kystan vieressä n. 20 mm folli... Omakannasta ei ole apua, kun tää käynti oli ihanan lääkärin omalla ajalla tehty ultra sairaalalla, kun ei löytyny yksityiseltä lääkäriasemalta sopivaa aikaa hänelle.

Nyt en saa ladattua kuvia ja on kiire töihin! :/ Sori taas pelkkä omanapailu.

Frozen: 13mm folli ei yleensä oo kypsä. Pitäisi olla vähintään 18mm, mieluiten lähemmäs 20mm. Tuntuu kyllä todella omituiselle että lääkäri käskis pistää irroituspiikkiä noin pienellä follilla.
Voisitko soittaa tälle lääkärille joka ultras?

Eikös se irroituspiikki vaikuta vasta parin päivän päästä? Näin mä ainakin käsitin. Ettei irrotus tapahdu heti vaan jonkun tietyn tuntimäärän päästä.

Pregnyl irroittaa munasolun 36 tunnin sisällä piikityksestä ja folli kasvaa 1,5-2 mm vuorokaudessa. Eli tällä logiikalla ei olisi riittävän iso se 13mm. Hmm..eiköhän siellä sitten ole isompikin koska tuskin lääkäri olisi määrännyt pistosta jos olisi ihan liian aikaista:eek:

Mahtaakohan siinä olla mitään perää, että keskenmenon jälkeen raskautuisi helpommin? Kun on sellaisia juttuja lukenut, on jotenkin paljon toiveikkaampi. Liiankin. Se on varmaan tämä lähestyvä ovis, joka saa uskomaan ihmeisiin :)

On. Ei vielä ovisplussaa, mutta limojen perusteella ovis tapahtuu ehkä viikonlopun aikana.

LB kp 12/26-28

Onnittelut DarkMimosalle!

Onpa tuo ivf yksityisellä kallista! Mikä on julkosrn puolen hinta?

ON. Ultrassa käyty, toiseen otteeseen tällä viikolla. Ei vieläkään johtofollia eli gonalin pistely jatkuu. Onhan tätä pistelty jo 12 päivää.. maksukatosta kohta jo puolet täynnä!

Lady Bug, samaa oon lukenut :) Ja sille on ihan tieteellistäkin tukea että keho on "vastaaottavaisempi" uudelle raskaudelle kun on juuri siinä tilassa ollut. Toisaalta sitten keskenmeno on sen verran kova koettelemus että monien kehot eivät ole vielä valmiita(=eivät pysty koska esim. limakalvot eivät ole toipuneet) uuteen raskauteen niin pian. Meillä oli kiinnittymisyritys siinä keskenmenon jälkeisessä alkionsiirrossa mutta ei sitten pysynyt kyydissä. Pidetään peukkuja että teillä tärppää pian :)!

Onnea DarkMimosalle plussasta! :)

Mie oon myös kuullut että keskenmenon jälkeen keho olisi vastaanottavaisempi uudelle raskaudelle, ja että monet olisi tosi nopeasti raskautuneetkin sen jälkeen.

Täällä bongattu eilen ekaa kertaa elämässä ovislimat :D Juhlanaihe sekin.. Kyllä tän yrityksen myötä on tullut tutustuttua oman kehonsa toimintoihin paremmin kuin koskaan. Ja kiva kun on tää ryhmä missä näitä asioita jakaa, meillä kun ei vauvahaaveista kukaan lähipiirissä tiedä. Kerron sitten jos/kun on kerrottavaa..

Kp 17/28-29, dpo1. Talleteltu kp 12, 14 ja 16, piinaavaa odottelua siis tiedossa..

Eltsi meillä on juuri alkamassa ensimmäinen ivf julkisella puolella ja polimaksut on n. 30€/kerta ja ensimmäiseen lääkesatsiin meni juuri 370€. Nämä riittävät kp 2-8. Sitten ultran jälkeen lääkäri päättää miten jatketaan, mutta veikkaan että ainakin 200-300€ tulee noihin vielä menemään. Mutta sitten onkin lääkekatto jo täys ja loppuvuoden tarvii maksaa lääkkeistä enää muutama euro/lääke.

Vastavirrassa, onpa kyllä suuri hintaero ivf:ssä yksityisellä ja julkisella.

Mullahan on jo nyt samat lääkkeet käytössä kuin usealla ivf-hoidossa olevalla. Pienellä annoksella vaan. Silti tässä kierrossa mennyt lääkkeisiin jo yli 300 e..

Meille just hoitaja sano että noin 1000e tulee ivf maksamaan, lääkkeet ja polikäyntejähän tulee tosi paljo.. Tosiaan meillä oli ensikäynti tänään ja ens viikolla on aukkari, seuraavaan kiertoon letrozolit ja inssi jos johtimet on auki :p Jos ei ole, niin jonottamaan ivf, 5-6kk tällä hetkellä jono.. Miehen simppanäytetulokset oli tosi hyvät. Nyt vaan jännäämään ens viikon tutkimusta :nailbiting: Vähä pelottaa ku sitä endoa kuitenki epäillään että putket on tukossa :sorry:

Triana kp1/23-26, yk19

Hitsi kun en osaa varmuudella tulkita noita ultrakuvia enkä saa ladattua tännekään, koska en osaa pienentää niitä tarpeeks. (Saa antaa kuvanpienennysvinkkejä, jos on; en löytäny tuolta FAQ-palstaltakaan.) Laitoin gynelle just viestin, katsotaan vastaako. Mutta joo luulis, että siellä oli isompi folli kuin tuo 13 mm, kun eilen sain jo piikittää... Se luku 13 vain jäi mieleen, mutta jos se ois ollu sit toisen munasarjan pieni folli... :)

Eltsi: onpas siellä nyt itsepäisiä folleja. Toivottavasti sieltä nyt yks lähtis kunnolla kasvuun. :)

Kyllä on niin hermoja raastavaa odotella niitä simppa tuloksia.... Ylipäätään koko tämä tilanne ku ei voi käsittää missä on vika...

Pätkis, uskon, että on piinaavaa odotella niitä tuloksia. Voisitko soittaa ja hoputtaa? :) Kun hyvin mahdollista, että jonkun vain täytyy naputella ne koneelle tms.

Ladybug, minäkin olen ymmärtänyt noin. :)

Huh, gyne vastas nopeasti, että tosiaan toi 13 mm oli pienemmän follin koko ja kunnon folli oli 20 mm. :) Ei vaan sanonu sitä kokoa ääneen ainakaan mun muistaakseni (totes kai tyyliin "iso"), joten siks toi 13 jäi ainoastaan mieleen.

Jee, Frozen :)!!!!

Tsemppiä Pätkikselle odotteluun, ja toivotaan että saatte tulokset nopeammin kuin mitä luvattiin :)

Jos vertaa inssiä ja ivf-hoitoa (lyhyt kaava), niin ei mielestäni ole käyntien lukumäärässä suurtakaan eroa. Mulle tehtiin kolme inssiä ja yhdessä kierrossa kävin ultrassa kolmekin kertaa ennen inssiä. Jos meenee kuin elokuvissa, selviää yhdellä ultralla, niinkin kävi kerran. :D Ivf-hoidossa 1-2 ultraa, punktio ja mahdollinen siirto.

Eltsi onko sulla ensimmäinen inssi nyt tulossa? Eroja on kyllä tuossa, miten kroppa reagoi mihinkin lääkkeeseen. Mulla on yleensä aina ollut hyvä vaste melkein mihin vaan ja yllätykseksi letrot ei juurikaan buustannu mun luonnollisestikin hyvin toimivaa kiertoa juuri ollenkaan. Mutta taas toinen lääke toimi vallan hyvin pienelläkin annoksella.

DarkMimosa, ei ole unohdettu ja paljon onnea!

Lady bug, mä olen elävä esimerkki: 2,5 v yritystä clomeilla ja letroilla ja lugeilla, inssillä keskenmeno ja heti perään luomuplussa!

Hei, sitä mun on pitänyt sanoa kun oon googlannu niin kamalasti kaikenlaisia tutkimuksia ym. että avokadot parantaa munasolujen laatua samoin kuin kahvin vähentäminen. En nyt tähän hätään löydä lähdettä mitä tutkimuksia nää oli, koski kuitenkin IVF-tuloksia ( ja niissähän parhaiten pystyy tarkkailemaan munasolun laatua). Joskus elokuussa näitä lueskelin ja vähensin kahvinjuontia n.70% päivässä yhteen kuppiin ja aloin syömään avokadoja lähes päivittäin. Ei näistä näköjään haittaakaan ollut.. Mutta vinkiksi jos joku haluaa kokeilla uutta vaihtoehtoa greippimehulle ja vehnikselle.. Liittyi kuitenkin ilmeisesti siihen E-vitamiiniin toi avokadon syönti.

Takaisin