Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ei haittaa! :) Meitä on niin monta täällä, että helposti menee sekaisin, vielä kun on suht samankaltaisia taustoja. :)

Niin paljon taas viestejä tullut etten kerkiä lukemaan :) täytyy alottaa rojekti seuraavaksi.

Mutta mutta.. onko kellään kokemusta esim. Ivf tai muista vastaavista? Tänään soitin jännempääkin jännemmän puhelun väestöliittoon ja varasin sinne ajan. Nyt saa hoidotki uudelle tasolle ;) aiemmin siis terolut, clomifen, pregnyl ja kokeiluna metformin.

Oon siis itse asennoitunut jo siihen et ivf on varmaan se meidän keino saada pienokainen.

Täällä menossa jo kp3 ;) viime kierto sit jäi 34päivään! Mut iha kauheet pms-oireet oli

Mulla lääkäri naistenklinikalla totesi, et on vähän pco viittaavaa. Kirjoitti myös raporttiin sen, en nyt muista mitä oli. Mut ainaki itellä vähä epäsäännöllinen kierto, karvoitusta ja ylipainoa. Ovuloin kyl ilmeisesti tarpeeks hyvin eikä tästä pco:n mahdollisuudesta tehty ainakaan viel ongelmaa :)
Ite voisin yrittää painoa tiputtaa, kattoo elintavat kuntoon!

Kettuli, täällä monilla on kokemusta hoidoista, julkisella ja yksityisellä. Inseminaatiosta, ivf:stä ja icsi:stä.
Toki on myös oma ketju hoidossa oleville, sieltä varmasti sais hyvää infoa :)

Mua on alkanu kiinnostaa, et paljon yksityisellä maksais ivf? Julkisella tehty kaikki tutkimukset yms. ni voiskoha kuvitella, et muutamalla tonnilla selviäis? Alkaa olla malttamaton olo ja julkisel menee varmasti kesään ennen ku mitää tapahtuu :(

Kettuli, käyppä kurkkaamassa tuolta se ivf/icsi ketju, sieltä saa hyvin tietoa. :)

Meritähti, meillä meni julkisella lääkkeisiin, matkoihin ja poliklinikkamaksuihin reilu puoltoista tonnia ivf/icsi:hin. Yksityisellä se on sitten hurjasti kalliimpaa..

Kettuli, tervetuloa kirjoittelemaan tuonne IVF/ICSI -ketjuun! Sieltä löytyy aiheesta tietoa ja kokemuksia. Meille on tehty viime elokuussa ensimmäinen ICSI-hoito. Tuoresiirrosta tuli plussa mutta meni kesken pari kuukautta myöhemmin. Nyt tämä siirretty alkio on meidän viimeinen siitä ekasta hoidosta eli jos ei tärppää niin uusi kierros alkakoon. Onhan siinä monta hommaa mitkä pitää muistaa ja tehdä ja ajoittaa pistelystä puhumattakaan mutta en pitänyt sitä niin pahana kuin mitä olin ennakkoon ajatellut.

Julkisella korvataan 3 IVF/ICSI -hoitoa eli polikäynnistä tulee aina se perusmaksu joka on jotain 30€. Lääkkeet maksavat jonkin verran enemmän mutta kun maksukatto tulee täyteen niin nekin saa sillä 2,50€ tms. Jotkin lääkkeet eivät toki kuulu siihen korvattavien piiriin. TAYSilla jonoja ei käytännössä ollut kun viime kesäkuussa hoidoista päätettiin. Kesäseisokin jälkeen alettiin heti piikittämään ja elokuussa punktioon.

Meritähti, me oltiin Väestöliitolla ja perustutkimukset oli tehty julkisella. Omista sukusoluista tehtynä Väestöliitolla pärjää 3-4.000€, sitten jos tarvii lahjasukusoluja hinta tuplaantuu. Lääkkeistä tietty maksukattoon asti ja luget päälle :)

Kiitos :) taidankin etsiä sen ivf ryhmän ja alkaa lueskella kokemuksia. Jännittää ihan pirusti kun siihen ei ole ku vajaa 2vk! Hui :D
Täältä saa aina ihanasti tukea ja neuvoja, kiitos siitä ladyt <3 jatkan siis lukemista molemmissa.

Ovulaatiosta vielä. Työ kenellä on ovulaatiokipuja, tuleeko teillä ne juuri ovulaation aikaan vai kenties jälkikäteen? Oon aina kuvitellut että itselläni ne tulisi juuri h-hetkellä, mutta testillä sain tasavahvat viivat maanantaina, eilen ja tänään ne on himpun haalistuneet vaikkakin ihan selkeitä vielä. Kivut alkoi tänään puolen päivän kieppeillä. Eli voikohan olettaa sen oviksen menneen kuitenkin jo ja kivut vaan tuli jälkijunassa? Googlen mukaan sekin olisi ihan normaalia.

Itselläni menossa vasta neljäs kierto tikkujen kanssa, enkä ole omaan kiertoon aiemmin joutunut näin tarkkaa huomiota kiinnittämään niin vähän hakusessa vielä..

paapu, o-testihän näyttää plussan juurikin päivä kaks ennen ovulaatiota, eli jos sullon maanantaina ollu plussa niin ovis tänään/eilen. Kivut siis ihan oikeassa.

No tätä just rupesin miettimään että noinhan niissä testin ohjeissakin lukee, että testi näyttää plussan 24-48h ennen varsinaista ovulaatiota. Eli se itse irtoaminen taisi tapahtua nyt vaikka testi näytti plussaa maanantaina :) Maanantaina talleteltu mut jospa sitten tänään vielä.

Nopea paivitys tanne. Tanaa plussasin. Ensimmainen plussa 2 vuoteen, viime plussa paaty keskenmenoon.

Jos Muurahainen viittit siirtaa plussanneisiin (jos oon koko listalla enaa ;) ) la laskurin mukaan 21.09.

Tsemppia teille kaikille. Taustalta olen teita seurannu koko ajan. En vaan ole kommentoinu ym koska yritys meilla loppu viime kesana, ei silti olla ehkasty niinku nyt huomaa

En siis millaan lailla halua loukata ketaan tulemalla tanne vaan ilmottamaan plussasta.

Onnea plussasta darkmimosa!! Mä muistan sut, ja huippua et vihdoin teille plussa tuli <3

Darkmimosa, aivan mahtavaa!!!! Onnea ihan hirmuisesti plussasta!!! :) <3 siirrän toki :) Tulethan turisemaan tuonne meidän ryhmässä plussanneiden ketjuunkin? :)

Vaapukkamaa, mulla pcos ja primolutit määrättiin kiertoa tasoittamaan. Ymmärsin kyllä että teroluteilla ois vastaava vaikutus mut just vähän lievempi. Eli ei mikään huono ratkaisu terolutkaan mun mielestä.

Clomifenistä ei tullu mulla mitään mainittavia oireita.

Paapu, Oviskivut kuulemma voi tulla ennen, jälkeen tai oviksen aikaan. Tai ei ollenkaan tai jotain nippailujs läpi kierron. Ota siitä nyt selvää :p

Darkmimosa, onnea hurjasti plussasta! <3

Vaapukkamaa: mulla oli clomit kahdessa kierrossa. Yhdellä tabletilla ei tullu mitään sivuoireita. Sitten kun nostettiin kahteen tablettiin tuli näköhäiriöitä. Eikä follit kasvaneet tarpeeksi kahdellakaan tabletilla niin vaihdettiin letroihin.

Dark mimosa, ihanat onnittelut!

Nopea kysymys, mä sain tänään mun naistenpolin soittoajasta laskun. Ainut et soitto tapahtui 9.1 ja lasku väittää et poliklinikkamaksu 10.1. 41.70€ Onkohan ihan oikein?

Ilpuri, tuleeko soittoajoistakin lasku?!? En minä ainakaan koskaan ole saanut. Kannattaisko soittaa sinne ja kysyä ennen kun maksaa sen?

No kun sit minä just mietin ja sit kun tuo on niin paljon, ihan kun oisin ollu siellä koko päivän! Eikä mulla oo aiemmin tullu soittoajasta laskua

Takaisin