Noniin! Nyt vaan törkeästi omanapailen, sillä ajatustyö ei nyt riitä muuhun.
Eli tänään oltiin Naistenklinikalla ja kyllä - saatiin miehen simppatulokset. Diagnoosina oligoasthenozoospermia eli määrässä ja liikkuvuudessa puutteita. Lääkäri ei poissulkenut luomuplussan mahdollisuutta, mutta kyllähän nyt karu fakta on se, että hyvin epätodennäköistä se on. Ellei simpat nyt koe jotain "ihmeparannusta". Tammikuun alussa mies käy antaa uuden näytteen ja kuun loppupuolella meillä on uusi aika, jolloin suunnitellaan jo hoitoja.
Mun amh-arvo oli 7.2, joka kaiketi ihan normaali? Ultras mut ja siltä osin kaikki ok. Painonpudotusta suositteli ja antoi tavoitteeksi -16kg, toki hoitoihin pääsyyn vaaditaan vain parin kilon pudotusta. Lääkäri vielä soitti perään ja tarjosi mahdollisuutta mennä Naistenklinikan omalle ravintoterapeutille ja tottakai kaikki mahdollinen apu otetaan vastaan! :)
Olo on näin jälkeenpäin tosi hämmentynyt. Helpottavaa, että syy löytyi ja pakko myöntää, että olen myös helpottunut, ettei "vika" ollut minussa, sillä mä oon tosi ankara itselleni. En tiedä kuinka olisin päässyt siitä yli, etten pysty antamaan miehelleni lasta. Mies taas ottaa tän paljon rennommin ja on huomattavasti vastaanottavaisempi kuin minä.
Nyt vaan katseet jo kohti tammikuuta, vaikka lääkärin sanoin: "Siittiöitä on siellä 16milj. ja raskauteen vaaditaan vain yksi". Silti myös helpottavaa, että nyt saa pari kiertoa heittää ovis- ja raskaustestit nurkkaan ja keskittyä ihan muihin juttuihin, häiden suunnitteluun ja painonpudotukseen <3 Huomenna käyn vielä antamassa progestroniarvon ja toivotaan, että siinäkin kaikki ok!
Tsemppiä teille kaikille ja toivon, että tän nega-aallon perään me saatais kunnon jouluplussa-aalto!!! <3 Mä just lopetin useamman ketjun seuraamisen, etten vaan kiusaa
itseäni yhtään enempää. Täällä jatkan seuraamista ja lukemista ja tykkäilyä, mutta kirjottelen toistaiseksi vähän vähemmän. Ajatuksissa kuitenkin mukana <3
Ps. Löysin sattuman kautta tänään sellaisen sarjakuvablogin kuin 'Meinasin kaatua'. Käykää ihmeessä lukemassa! Tosi terapeuttista <3