Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Muurahainen, oot niin kovasti tsempannut ja neuvonut muita kaikissa eri ryhmissä. Onnitellut onnistujia ja tsempannut piinailijoita eteenpäin. Aina jaksanut kommentoida kaikille, niin tietty kaikki haluaa onnitella nyt sua, kun vihdoin tuli sun vuoro <3 Ei siis ihme, et foorumi on ollut tästä plussasta sekaisin!! Onnittelut siis uudestaan ja onnellista odotusta! Nauti :)

Mä en oikein tiiä testaanko huomenna vai en. Nyt kp 24/25 ja dpo 13. Oireita oli viikonloppuna ja nyt ne on vähentynyt selvästi. Sanoin silloin, et on tunne, et jotain tapahtuu. Nyt fiilis on enemmänkin, et jotain YRITTI tapahtua. Ei oo kyllä menkkaolokaan. Käy vielä niin et kierto pitkittyy ja joudun ottaa primolutit kehiin. :( seuraava kierto. Se on meidän.

Hetki tässä taitaa mennä että pääsee tän foorumin kärryille ja jokaisen tarinaan kiinni. Eli alkuun varmaan vähän enemmän lukemista kun kirjoittamista mutta koitan nopsaa ottaa kiinni tästä ryhmästä. :)

Muurahaiselle onneksi olkoon plussasta ja toivotaan että koko raskaus sujuu loistokkaasti! Teilläkin pitkä ja vaikea tie ilmeisesti takana mutta onneksi sait sen kauan odotetun plussan :)

Jopsu

Mulla oli eilen pinna erittäin kireellä kun vuorotellen oma äiti ja mummo yrittää vähätellä tätä tilannetta.

Alotus oli sä oot vasta 25 vuotias sulla on vielä paljon aikaa hankkia lapsia. Sit siirryttiin siihen että sä haluut vaan lapsen koska sun kaverit on saanu tai saa lapsia. Sen jälkeen tuli tää yleinen sun pitää vaan rentoutua ja olla haluamatta sitä niin sit se tulee ( kun siihen olisikin vaan on off nappula ) .

Kyl sitä itsekin tietää että on vielä nuori ja koko tämäkin taipale alkuvaiheilla kun joillain on paljon pidempi matka mutta kyllä henkilökohtaisesti tää alkaa päivä päivältä syömään ihmistä enemmän ja enemmän. Jotkut päivät on parempia ja ei ajattele koko asiaa mutta suurin osa päivistä tuntee vaan kipua ja surua ja epäonnistumista. :(

No toivottavasti tästä lähtis onni kääntymään.

Tänään oli ihmeellisen paljon sellasta oviskivun tuntua vasemmalla puolella mutta olisiko näin aikaisin jo :o tulis sit vissii lyhyt kierto

Ps otan mieluusti vastaan kokemuksia noista lugesteronista ja letrozolista että miten ne on muilla toiminut? :)

Jopsu kp 9/26

Eltsi, munkin tykkäys oli sun kirjoituksesta murkulle, osuit asian ytimeen! Mut sun oma tilanne on ny vähän kurja :sad001 Toivottavasti siellä olisi kuitnekin joku ottanut kiinni jos ei ole kerta menkkaolojakaan!

Murkku, mulla on muutama asiakas kenen kanssa oon puhunut tästä lapsettomuudesta ja eilen sit istuin yhden kanssa nenät vastakkain kaksi tuntiä ja puhutiin aiheesta. Mä sit kerroin sille sun tarinaa oikein pitkän kaavan mukaan ja sanoin just et vähänkö siistiä koko juttu! En tietenkään olisi suonut teille noin pitkää yritys aikaa, mutta kun itseeni peilaan niin se antaa niin paljon toivoa! :Heartred
Ja käytä nyt vaan ne testit loppuun :grin

Jopsu, pikku hiljaa se tutustuminen foorumilaisiin lähtee :) Argh, tosi inhottavia keskusteluja ootte käyny! :sad001 Tää on tää ikuisuus juttu mitä täälläkin aika ajoin päivitellään.
Tosi asia on että kun vauvakuume iskee se iskee, se on ihan sama et ootko sä 20 vai 40 ja onko sulla ennestään lapsia vai ei, aina yhtä raastavaa, voimia vievää, hämmentävää ja niin surullista jos menkat aina vaan alkaa. Tsemppia tilanteisiin!

oioioioi :Heartblue mun ystävältä tuli viesti että mun kummipoika on nyt isoveli pikkuveljelle! :love7 ja jos oikein hyvä tuuri käy, nään ne nyt viikonloppuna!

Mimmi ja Eltsi, testataan kaikki lauantaina :grin

Tai mä tässä nyt arvon että testaanko vasta jos menkat myöhästyy eli tiistaina. Toisaalta jos sunnuntaina jo tekis, ja ois nega niin ehtis maanantaiksi keräillä taas ittensä ku töihin meno. Oikeella puolella taas jomottelua ollu päivän mittaan, onkohan se siis nyt se puhjennu munarakkula mikä voi aiheuttaa sen? Vai mikä se nyt olikaa :joyful: Toki se voi olla se kysta tai mikä vaan. Mä oon viime päivät niin paljo googlaillu siitä endosta etten jaksa enää hetkeen. Keskellä masua kans ollu jotain tuntemuksia, voi olla taas kuviteltua. Tuhrua ei vieläkää! :happy:

Triana kp 22/25

Ihana kuulla nenna että en oo välttis ihan toivoton tapaus vaikka follia ei löytynyt,nämä jutut luo niin uskoa.ja vaikkei ovista tulisikaan niin olen silti onnellinen että tää fiilis on ollut ainakin tän päivän.
Testasin nyt viel ovistestiä mut tuli vähän hailakampi kuin aamulla,tosin enempi odotankin saanko huomena sitä selkeetä ovisplussaa vai en,limoja ainakin on ja peittoja ajattelin heilutella miehen kanssa.

Onnea muurahainen!! Nyt vaan nautiskelet! :)

On: jotenki tuli yhtäkkiä joku mielialan lässähdys.. kauhea pelko että reilu viikon päästä se sama ilkeä nega nauraa mulle ilkeästi.. :/ onneks ens viikolla on täällä syyslomat.. Jos vaikka suunnittelis jotain shoppailu reissua johonki toiselle paikkakunnalle.. Kävis hieronnassa ym hemmottelua.. :)

Pätkis dpo 4 tai 5

Hahhaa Triana! Mulle ainaski sopii, jos menkat pysyvät vielä poissa huomisenkin!

Vahvasti silti uskon, että huomenna ne alkaa! Tyroksiinin syönnin aloittamisen jälkeen kierrot on lyhentynyt huimasti! Kaksi kertaa ollut 25päiväsiä ja nyt viimeksi kierto oli 26pvä. Ens viikolla mulla on taas kontrollilabra kilppariarvoista. Mielenkiintosta nähdä, että onko arvot pysyneet edelleen hyvinä vai pitääkö kenties nostaa/tai lopettaa koko lääkitys. :D

Nyt eletää jänniä aikoja, kaiken suhteen. :D

Mimmi kp 25/25-29.

Helinäkeiju, se on hyvä merkki, että on myös o-limaa sillä se kertoo että myös estrogeeni on koholla niin kuin ennen ovista kuuluukin :)

Murkku, ihanaa! <3

Nyt vaan testaamaan kellä kaikilla on kierto lopuillaan! ;) Ja kellään ei ne menkat ala!

Eltsi, kauniisti kirjoitit murkulle ja olen enemmänkin kuin samaa mieltä! <3

Pätkis, toi fiilis iskee mullakin aina tossa vaiheessa :/ Mutta syyslomasuunnitelmat kuulostaa hyvältä! Pitää muistaa pitää hauskaa ja hemmotella itseään :)

Jopsu, mulla on nyt neljäs kierto letrot+luget yhdistelmällä. Alkuvuodesta oli 3 kiertoa, kevät meni endometrioosia "kuivatellessa", kesäkuussa oli ivf, sitten taas endoa hoidettiin syksyyn kunnes syyskuussa alkion siirto, josta negaa. Nyt on ns. välikierto ennen uutta ivf:ää tai endon hoitoa ja otin letrot sekä luget käyttöön ettei mene kierto tavallaan hukkaan luomuna. Muuten on tämä yhdistelmä toiminut mulla hyvin, sillä olen ovuloinut (ovuloin kyllä ilmankin) ja kierron lopussa ei ole ollut tuhrua kun on luget. Toivottavasti plussataan molemmat tällä yhdistelmällä :) Mikä sulla on muuten letrojen annostus? Ja ihan perseestä, että saat kuulla tuollaista oman perheen sisällä :mad: Ehkä yrittävät jollain tavalla vain lohduttaa, mutta kliseet ei auta!

Ilpuri, onnea perheeseen! Ja sait kyllä hyvin puettua sanoiksi munkin fiiliksiä tästä kaikesta (lapsettomuus, yrittäminen, miten murkun ja muun plussat antaa toivoa yms) :)

Larissa kp 19, dpo 2 tai 3

Muokattu viimeksi:
Jopsu, niinku Ilpurikin jo sanoi, ei lapsettomuus ja sen tuoma tuska katso ikää. Oon todella pahoillani ett oot joutunu noin ikävän keskustelun käymään läheisiesi kanssa.
Itse hakeuduin tutkimuksiin kun olin täyttänyt 20v. Ensimmäinen (neuvola)lääkäri sanoi ett meillä on vielä ainakin 20vuotta aikaa miettiä halutaanko ylipäätään lapsia. Loukkaannuin lääkärin törkeestä kommentista, enkä meinannut uskaltautua enää edes omalääkärin juttusille. Onneks oli tää foorumi ja sain täältä tukea jatkaa tutkimuksiin hakeutumista :)

Plussatuulia koko ketjuun!

Triana ja Mimmi, lauantai siis sovittu! Katsoin, et mul on joku testikin menossa ens kuussa vanhaksi.. en oo paljoa päässy testailemaan! xD

Jopsu, hetki siinä menee, et pääsee sisälle! Toisten tarinat jää paremmin mieleen ja sit tietenkin samankaltaiset tarinat tai kierrot! On kyllä kurjaa, jos perhe suhtautuu noin :/ ootko saanut tukea perheen ulkopuolelta, ystäviltä?

Ilpuri, onnittelut kummipojan isoveljeydestä kummille! Menikö oikein? ;)

Äh, mä unohin et mulla on lauantaina töitä. En tiiä tohinko sittenkää testata sillon, koko päivä asiakaspalvelua ilosella naamalla pitäs pystyä tuottamaan.. Illan ollu kyllä semmonen olo että oisko nyt voinu tärpätä. Eniten siksi ku ei oo ollu niitä tuhrutteluja.

Nuo letrot tai clomit ja luget, onko jollekki määränny ne oma lääkäri tai julkisen puolen lapsettomuuslääkäri tai gynekelogi? Ja siis oliko joku saanu jo ennen aukiolotutkimusta ne? Niitä ennen kai pitää olla vaikka mitä verikokeita tehtynä?

Helinäkeiju, kyllä Larissa ja Nenna oikein muistelitte. Mun ekassa clomi-kierrossa ultrattiin kahdesti (joku kp 12 ja 15) eikä näkyny mitään. Saateltiin jo seuraavaan kiertoon isommalla annoksella. Siitä huolimatta tikuttelin o-liuskoilla ja kaikkien yllätykseksi ovis tulikin toooooosi viiveellä, joku kp 22. Onneks tikutin ku oisin ehkä muuten ultrien perusteella luovuttanut ja primoilla käynnistänyt seuraavan kierron. Siitä oviksesta dpo -1 tallettelulla tärppäs ja haamu näkyi dpo10 haaleana häivähdyksenä. Siitä se ei eka tummunu ja luovuin jo toivosta. Vasta monen päivän päästä alko vahvistua. :) Nyt se haalea plussa imuttaa tissiä ja välil torkkuu siinä ja välillä taas nyrkkeilee sitä säkkiä :P

Takaisin