Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Jes pätkis!! :) nyt vaan sit kunnolla puuhastelemaan ni ei jää loistava tilaisuus hyödyntämättä ;)
Varmasti helpottaa omaa oloa ainaki hetkeks; kohta sit alkaa piinaviikot :D

Jee huippua Pätkis! :)

Muistan joskus keskustelun buranasta oviksen jälkeen että ei kannata syyä. No entä kun tänään poistettiin kaks viisuria ja on kyllä ihan pakko buranaa ottaa kaksin käsin nii voiko mahdolliselle alkiolle käydä huonosti? :( tänään dpo 7

Hyvä Pätkis! Nyt vaan petihommiin ;)

Kuulostaapa hauskalta tuo ketju, jossa on arvuuteltu ulkonäköä! Kylhän sitä on tietenkin luonut "ulkonäön" osalle foorumilaisille viestien perusteella. ;)

oi jännittää murkku...plussatuulia :)

on: taisin saada ruokamyrkytyksen eilen hedelmist taas perinteiseen tapaan.... eilen ei pysyn ees vesi sisäl ni ukko osti lääkettä mikä estää oksentamasta ku mä koko päivän iltaan asti oksensin. tänää oksentan vaan kerran alhamdulillah vatsaki sekasin.

Jee huippua Pätkis! :)

Muistan joskus keskustelun buranasta oviksen jälkeen että ei kannata syyä. No entä kun tänään poistettiin kaks viisuria ja on kyllä ihan pakko buranaa ottaa kaksin käsin nii voiko mahdolliselle alkiolle käydä huonosti? :( tänään dpo 7

Mie vasta jostai luin, että seki on mielipide kysymys lääkäreiden kohdilla, että kuka kieltää Totaalisesti. Itsekin otin tänään Buranan ennalta ehkäisemään migreeniä (vaikka saattaa plussa olla), kun tuli säikähdettyä kunnolla tänää aamu salilla, kun pukkarissa yks tyttö menetti tajuntasa vähä väliä, sen sain selvää, että hälläkin migreeni taustaa. Toivottavasti hällä on kaikki ok, kun ambulanssillahan hänet sit kiidätettiin saikulle. Kunhan ei olisi migreeniä pahempaa.

Ps. Voin sanoo vasta viime kuussa kaks viisuria poistattaneena, että ilman Buranaa on kyl turha yrittää kitkuttaa. Tsempit!

Muokattu viimeksi:
Helinä, meillä on vesikoiria kaks kappaletta :happy: Mutta ei mulla ihan heti tärppää, kun ollaan yritystauolla mun korvaleikkaukseen asti, (tammikuulle?) Mut oishan se mukavaa kun pörröisiä vauvoja tulis ilostuttamaan arkea :Heartred

Pätkis, kiva että ultrasta tuli hyviä kuulumisia! :)

Gatusa, kuullostaa hirveeltä tuommonen oksentaminen! :eek: Toivottavasti ois nyt menossa ohi.

ON: Kylläpä aika menee nopeesti kun ei oo piinailtavaa, ihmettelin että miten on nyt jo rinnat arat, katoin kalenterista niin menkat pitäs alkaa viikonloppuna! Mut saas nähdä miten myöhässä on, kun ovis oli varmaan 4päivää myöhemmin kun yleensä. En kyllä tikuttanut mutta muusta päätellen. Puhuin nyt tosta mun gynekäynnistä yhelle työkaverille, mut en puhunut vauvatoiveista mitään, sanoin että tiputtelun takia kävin. Oli kyllä kans ihmeissään miten ei tarkemmin alkanut tutkimaan, sanoi kans että ois pitänyt hormonit tutkia tarkemmin ja ultrata! Hänellä joskus oli jotain vaivoja, ja tutkimuksissa selvis sitten PCO. Mulla on vieläkin se lapsettomuusneuvolaan soitto vaan suunnitelmissa, on se kumma kun ei saa itestään mitään irti :shifty: pitäs hammaslääkäriki varata ja soittaa sinne korvapolille että mikä siinä maksaa kun ei oo tullu leikkausaikaa vieläkää..

Meritähti, kouluikäinen. :)

Pätkis, aivan mahtavia uutisia!!! :) <3

Gatusa, onpa ikävää! Pikaista paranemista sinne!

Muokattu viimeksi:
Esikko, en usko ettå muutamasta buranasta on haittaa. Ja ethän vielä oo plussannut, niin ei kannata stressaa. Ei kuitenkaan purkkitolkulla kannata syödä, buranaa ei edes yritysvaiheessa suositella kun voi estää ovulaation.

Nykyään ilmeisesti buranaa vois ensimmäisellä ja toisella kolmanneksella käyttää? 4v sitten kun olin raskaana, buranaa ei suositeltu, pelkästään paracetamolia. Kaverille vähän myöhemmin oli sanottu että buranaa voi käyttää raskausaikana.
Onko jollain uudempaa infoa buranasta ja raskausajasta?

Gatusa, hui kuulostaa kauheelta! Toivottavasti meni nyt nopeesti ohi ja olo alkais paranemaan.

Mulle kävi synnytyslääkäri sanomassa sairaalassa ollessa, että buranaa ei saa missään raskauden vaiheessa ottaa. Mies myös farmaseuttina samaa mieltä. Mutta siis itekki otin kyllä tän raskauden aikana sillon oviksen jälkeen buranan ja vauvalla on kaikki hyvin. Siis otin ton buranan ennen kun olin tehny plussa testiä edes.
Tuli muuten mieleen, että kattoko teistä kukaan kun mtv3, olisko ollu huomenta suomessa tms, tuli asiaa siitä, että jo ovulaation jälkeen otettu alkoholi vahingoittaa sikiöö/alkioo. Eli siis siinä pyörrettiin se ajatus, että niin kauan ku ei tiiä raskaudesta niin ei vahingoita alkioo.
Siinä oli jotain tutkimuksia tehty, että jotkut solut viottuu jo ennenkun edes kiinnittyy jos ottaa alkoholia. Selitinköhän tarpeeks selvästi? :D :D

Nii ja arvatkaa olinko paniikissa ku toi lääkäri kävi mulle sanomassa ton burana homman ja olin saanu terveyskeskuksessa jonkun hemmetin burana piikin perseeseen ja ihan lopussa raskautta. Sen anto sellanen lääkäri joka ei tienny raskaudesta mitään ja tuikkas mulle sen niin nopeesti, että en kerenny sanoo mitään. Lisäks sain kauheita oireita siitä...

Esikko: Multa kans poistettiin perjantaina kaks viisuria ja olin kans paniikissa et miten käy ku joutuu vetää buranaa ku leipää.. Mut tosi vähillä kivuilla oon selvinny ja ei oo tarvinnu paljo ottaa lääkettä. Mulla toki on panadolit ja buranat määrätty koviin menkkakipuihin ja 2-3 ekaa päivää joudun usein ottaa maksimit molempia eikä sekään riitä. :sad001

Pikakommenttia:

Esikko, jos on kovat kivut niin sitten vaan otat buranaa. Mulle tehoaa parhaiten, jos ottaa puolikkaan buranan ja panadolin sen kanssa. Buranaa ei suositella lasta yrittäessä, sillä se voi siirtää/estää oviksen sekä estää kiinnittymisen. Mutta kierron lopussa sillä ei enää liene merkitystä, etenkin kun et vielä voi tietää oletko raskaana vai et. Ja mitään suuria annoksia päiväkausia putkeen tuskin olet buranaa ottamassa?

).( Kyllä tää on niiiiiin vaikeata :sad001:mad: pyyhkiessä jää ihan aavistus punertavaa paperiin.. :sad010
Voikohan Lutinus kuivattaa niin paljon?(yritän hädissäni keksiä selityksiä itselleni) ennen käyttänyt Lugeja..

Esikko: Komppaan Larissaa tuossa Burana-asiassa. Lisäisin siihen vielä, että teratologisen palvelun mukaan sitä ei suositella ekalla ja kolmannella kolmanneksella, voi mm.lisätä vuotoa. Mutta toisella kolmanneksella käyttö ohjeen mukaan tilapäisesti ok. Apteekihenkilökunta ei välttämättä tiedä niin hyvin aina raskaudenaikaisesta lääkityksestä,kuin teratologinen palvelu. Esimerkkinä, kun kävin hakemassa huuliherpekseen apteekista salvaa raskaana ollessani, niin farmaseutti tms.sanoi, ettei niitä voi käyttää raskauden aikana. Seuraavana päivänä sitten soitin em.palveluun, josta sanottiin, että tottakai. Annetaanhan genitaaliherpestäkin sairastavalle norsun annoksia suonensisäisesti. Huuliherpekseni oli kerenny jo huikeisiin mittasuhteisiin...

No farmaseutit lukee sieltä heidän tietokannoistaan nuo tiedot ja heidän pitää niitä noudattaa.

Diku mulla oli veristä vuotoa tässä raakaudessa alussa kun nuita lugeja otin alakautta. Oletan, että toi lutinus on joku samankaltanen lääke.
Luge ainaki kuivatti mun limaklvit aivan kaameeseen kuntoon ja sitä verta tuli ihan ryöppyämällä välillä. Kaikki silti pikkusella hyvin, kovasti jo potkii massussa. <3

Diku, voi ei :( mutta kyllä lutinukset voi kuivattaa alakertaa. Onko sulla tulossa ultraa tai voisitko päästä ylimääräiseen ultraan? Kauheaa odotella että mihin suuntaan tilanne etenee :(

Pätkis, loistavia ultrakuulumisia!!

Diku, minulla tuli ihan oksennus-olo-ahdistus sinun puolesta :( Mä niiiiiin toivon että johtuis vain kuivista limakalvoista!!

Takaisin