Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heippa ihanat!

Varmaa muutama minut muistaakin :) Siitä on tovi vierähtänyt kun oon tänne kirjoitellut, koko kesän oon pitänyt taukoa kun keväällä tää yritys tuntui taas niin tautisen vaikealta ja jotenkin kesä on mennyt sit liikaa ajattelematta kun on keskittynyt omiin juttuihin. Tokikin olen lukenut teidän kuulumisia koko ajan.

Tuntuu tyhmältä sanoa et tervetuloa uusille kun olen itse poissa ollut näin kauan, mutta tervetuloa nyt kuitenkin ja toivottavasti pääsette pois täältä pian.

Äärimmäiset ihanat onnittelut Nennalle, Luckylle ja Maggielle pienistä nöpöistä :Heartbigred (jo jos joku muukin oli josaanut tietty onnea, mun typeryyttä vain mun en muista aina kaikkia :smiley-ashamed008)

Ja samoin tositositosi isot onnittelut plussista mitä on tullut! :Heartbigred

Ja voimia niille, joiden sydän on särkynyt :sad010

Lempeä ja romantiikkaa niille, joiden ovis on käsillä! :rolleyes:

Huippua et Larissalla alkaa tosi toimet pian ja jos oikein muistan niin muutamalla muullakin. :happy093.

Minni, tosi inhottavaa että on kipuja noin paljon nt loppu ajasta, toivotaan et kun vauva tulee täysiviikkoiseksi niin haluaam yös tulla mahdollisimman pian pois!

Erityisesti mun mieltä on lämmittänyt Murkku, sinun uutiset! Kun luin että sun mies on suostunut hoitoihin ja että näinkin pian päätöksen jälkeen jo pääsette viemään asiaa eteenpäin sydämessä läikähti niin lämpimästi!. Me ollaan sun kanssa yritety yhtä kauan ja monesti oltu kiertokamujakin.

Sit omia kuulumisia, keväällähän tilanne jäi siihen että meidän piti soittaa kesällä naistenpolille et päästäis nyt syksyllä ivf-hoitoihin. Ehtona oli et mun kilppari-arvot ois kohillaan ja saartu painoa alas. No nyt heinäkuussa kun kävin kontrollissa TSH oli 1,6, eli hyvältä näyttää. Painoa viime talvena en kuitenkaan saanut alas vaikka yrityn, no vasemmalla kädellä mut kuitnekin. Paino sit tuossa just ennen kesää lähti hienoiseen laskuun ja nyt tähen hetkeen sitä on tippunut 7 kg ja se on sellaisessa mukavassa 0,5 kg viikko vauhdissa, joten se tuntuu aika mukavalta mun mielestä. Ja tämän vuoden puolella, thyroxinin aloituksen jälkeen, kierto on kyhentynyt 30-35 päivästä 27-31 päivään.
Soiteltiin tuossa muutama viikko sitten sit niistä hoidoista ja sanoin itse että mikäli emme menetä jonopaikkaamme, niin haluaisimme vielä tämän vuoden yrittää luomusti johtuen et nyt vasta kilppariarvo on optimaali ja paino on lähnyt nyt vasta tippumaan. Hoitaja kehui että tosi fiksua ajattelua ja yrittäkää vain omalla koneella ja jos ei tulosta tule, niin sit heti tammikuun alussa soittoa. Ja rahallisestikin tämä on näin järkevää mun mielestä. Ja ollaan tosi tyytyväisiä päätökseen. :)

Kesä on ollut täynnä kiirettä, kotona ollaan oltu. Heinäkuun puolessa välissä meidän kokoonpano muuttui, ja meidän 9 vuotiaan samojedi-tytön kaveriksi meille muutti pieni samojedi-pentu. Touhua on siis riittänyt jokaisella ja itselle ainakin on tullut harjoittelua yöheräämisistä tosi paljon. Kyllä mun mieskin on sitä ulos vienyt mutta se jotenkin nukkuu paljon sikeämmin kuin minä nin ehdin itse aina ensin. Tytöt leikkii ihan mielettömän hyvin yhdessä, vanhempi koira on niin onnellinen kun saa leikkiä. Tehtiin meidän takapihalle sellanen tosi iso aidattu alue, et voi päästää koirat suoraan takapihan ovelta ulos ja se on ollut kyllä kovassa käytössä. Suuresti on pentuun rakastuttu enkä enää pois antaisi, ja jos jokin niin näiden kahden seuraaminen on vienyt ajatukset pois yrittämistestä, no noin ainakin suunnilleen. Tietenkin se siellä pyörii päivittäin taustalla mut ei ole ollut niin alakuloinen olo :)

Edellinen oma kierto meni ihan harakoille, ovis oli pennun haku päivänä joten meillä oli seksiä dpo -3 ja dpo4 :laughing021 kun meni vähän aika muuhun joten nyt sit tämä kierto on vähän ei meiningillä mennyt. Onneksi se jäiu vain 27:n päivään. Tänään menossa vaiheessa kp32 ja pelottaa niin vietävästi. Odotin et menkat ois alkanut perjantaina. Oletin (kun en testannut ) että ovis ois ollu kp14,15 tai 16. Ainakin limat oli tuolloin kohdillaan, tosi niitä jatkui vielä kp 18 asti, mut laskenneallisesti oletin näin. Noin viikki oetetun oviksen jälkeen yks päivä tuntui kohtalaista menkkajomoa selässä mutta muita oireita ei ole ollut. Pieniä juilimisia silloin tällöin ja nännit kipeät muta ne nyt on aina oviksen jälkeen joten en niistä sykyile yhtään. Ainut mistä nyt voisi jotain "laskea" niin älytön väsymys, siis sellanen et silmiin koskee kun ei jaksa pitää auki. Mut senkin oon laskenu tuon pikkukoiran piikkiin.
Mua pelottaa puhua tästä kun sit yleensä ne menkat just alkaa.
Tietääkö joku sen tunteen, etenkin ne ketkä on täällä pitkään olleet, että jonkun menkat on myöhässä ja te sisimmässänne tiedätte että ne on myöhässä siksi kun on raskaana mutta tämä ihminen ei itse sitä usko. Koen jotenkin olevani juuri tälläisessä tilanteessa enkä minä mitään usko.

Joojoo, oon tehnyt perjantaina testin. Mietin pitkään että uskallanko kertoa. Perjantaina siis testakin viimeisllä Sofin liuskalla mikä löyty kaapista. Sofin testeillä oon aina löytänyt oviksen enkä ikinä ole saanut haamuja enkä viivan paikkojoa, mutta siellä oli hyvin hyvin haalea, vaiheasti erotuva, mut kuitenkin erottuva.. onko se nyt sit se viivanpaikka ja vai haamu. Vai kenties mun päänsisäinen mikälie. Ostin sit Clearbluen testin, en digiä (sllaien on kaapissa ja menee vanhaksi marraskuussa kun ostin sen niin kauan sitten :laughing001) ja tein eilen, jos sitä nyt oikein käänteli siinä oli haamuntapainen mutta jos joku muu sitä kattoo niin en usko että kukaan muu siinä mitään näkee.
Tänään nyt sit en testannut, huomenna voisi, jos menkat ei ala ja jos tänään on kulkua apteekin ohi. En tästä nyt niin hirveesti intoile kun jotekin jo toivoisin että jos olis tärpännyt sen pitäs jo näkyä selvemmin, et oon nyt henkisesti valmistautunut että näin itse mitä sattui tai et oli kemiallinen.

Mutta näillä on mentävä mitä on saatu. Ihanaa kun saa alkaa polttaa kyntilöitä ja tänän täällä ainakin paistaa aurinko. Me lähdetään pitkälle pyörälenkille! Ihanaa sunnuntaita! Tulipas pitkä kirjotius :p

Ilpuri kp32/n.29, yk jotain yli 30, pitäs varmaan tarkistaa :)

Muokattu viimeksi:
Ilpuri, ihanaa oot bäk! <3 :) on tässä vähän ikävä ollutkin! :) onnittelut hauvavauvasta, se on ihan hyvää harjoitusta tulevaan. :) tauon aikana olet ihan unohtanu, että haamuhailurat ehdottomasti kuvan kanssa tänne, jotta mäkin saan tihrustella!! :) ja aivan mahtavaa, että paino on nyt lähtenyt laskemaan! Suunta on aivan oikea, ainakin hetken. :) voi kumpa voi kumpa, se testitulos nyt vahvistuisi!! <3 ja se tätin kauhistus, hus pois! Sen ei tartte sinne tullakkaan! :)

On: kiitos kaikille kauniista sanoista, lämmittää niin mieltä ja sydäntä kun niin moni jakaa tämän onnellisuuden tunteen mun kanssa <3
Oon tässä nyt tämän viikonlopun kahlannut netin syövereissä ja imenyt tietoa ICSI:stä mahdollisimman paljon. Itseäni kauhistuttaa hieman, että paljonhan siihen uppoo rahaa. No se jää nähtäväksi. Ai niin, eilen tein ovistestin ja se oli plussa, joten tänään on dpo 0. En malttanut olla testaamatta, kun tuntemukset oli niin vahvat. Vielä vähän elätän itselläni toiveita luomuplussasta, mut en kuitenkaan enää niin paljoa kuin ennen. Sen verran olen nyt lukenut tosta miehen diagnoosista, että oli se sitten millä kielellä tahansa, niin toivoa ei ole luomuna tulla raskaaksi. Mutta ei se keneltäkään pois ole, vaikka vähän salaa haaveilenkin luomuplussasta. :D paitti tännehän mä siitä sitten avaudun, joten mun viestit saa ylikelata seuraavan pariviikkoa, jos ne liittyy muka oireisiin jne jne :D

Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille! <3
Muurahainen kp 15/31, dpo 0, tjot-kierto 31

Ilpuri, tervetuloa taas takaisin :) Onpas sulla asiat edistyneet hienosti! Ja haamunkin olet saanut????? Kuvaa vaaditaan! Ehkä se oli vain pienestä paininpudotuksesta ja kilppariarvojen rukkaamisesta kiinni? Sun huomista testiä ootellessa :) Sais olla mojova PLUSSA!

Murkku, itse pistin hieman summia ylös mitä meillä meni ICSI/IVF-rumbaan rahaa. En edelleenkään tiedä tehtiinkö soluille IVF vai ICSI, kun puhe oli että puolelle soluista IVF ja puolelle ICSI, mutta kun munasoluja tuli vain 4 :D Yhteensä kaikkiaan lääkkeisiin ja polimaksuihin meni noin 750€. Siirtokäynnistä olisi vielä tullut maksu, mutta me ei silloin tuoresiirtoon päästy. Lugeista olisi myös tullut joku 50€, mutta ne menee käyttöön vasta nyt pakastealkion siirron yhteydessä. Meillä tuli myös lääkekatto täyteen kesken hoitojen, joten siinä tuli säästöä. Meillä poli on lähellä, joten bensakuluja en laskenut mukaan.

Ps. Kannattaa sitten kerätä kaikki lääkekuitit talteen, jotta voit lähettää ne kelalle lääkekaton täyttyessä!

Larissa kp 7

Anteeksi väliin pikainen kysymys. Tänään pitäisi alottaa terolut mutta alkaa ovis oireet nostaa päätään ja sillon toissa päivänä follikkeli oli tosiaan 14 mm. Jos nyt alotan Teron nii meneekö mahdollinen tuleva ovis hukkaan, eli eikö sitä tule sit.? Ovis testit on vielä ihan tyhjiä :/

Esikko, itse aloittaisin terolutit vasta oviksen jälkeen, jos on aikomuksena raskautua. Jos ne aloittaa ennen ovista niin ovis saattaa jäädä tulematta. Yleensä terot ohjeistetaan aloittamaan kp 14/15 kun oletetaan että kierto on kaikilla se 28 pv.

Muoks. Mutta oliko sulla se tilanne, että terot määrättiin jotta uusi kierto alkaisi ajoissa eikä tämä kierto venyisi? Sulla ei tainnut olla varmuutta siitä että edes ovuloit luomuna? Ja ensi kierrossa aloittaisit letrot? Jos on näin niin sitten menisin lääkärin ohjeen mukaan!

Joo siis nyt on kolmas kierto että syön teroja ja ne määrättiin siksi että oma kroppa heräsi ja alkaisi toimia niin että kierrot vähän lyhenisi kun ne on heitelly 40-60. Ja ei ole varmistettu että ovis oikeasti tapahtuu :/ ja joo ens kierrossa alotan letrot

Esikko, aloita sitten terot annetun ohjeen mukaan. Sun kierrot on niin pitkiä että et joko ovuloi ollenkaan tai sitten ovuloit tosi myöhään. Varmaan mieluummin otat vastaan uuden kierron ajoissa, jotta pääset aloittamaan letrot?

Kiitos takaisintulotoivotuksista :)

Murkku, monesti varmaan myös se että "luovuttaa" luomuplussa haaveet niin voi tulla sit yllärinä kuitenkin. Mun kavereilla ei ollut mitään toivoa ja me kävi hoidoissa ha sai lapsen ja yht äkkiä sen jälkeen tulikin luomuplussa ja miehessä nimeen omaan vika. Mutta hyvältä teillä näyttää! Tavalla tai toisella saat pienen rakkaan <3

No enhän minä malttanut oottaa huomiseen testin kanssa. Pidätin 4h ja tein äsken testin, puhdas nega. Yölläkin en saa tuon pidempään pidäteltyä kun aina kun herää pissittää koiria niin sit itsekin on pakko käydä.

Mut katotaan jos saan tuon negan teille ihasteltavaksi. :D

Tässä siis se äskeinen nega:
8a5d33ad40699c45c243565de87278cb

Ja tässä se haamu/viivan paikka. Viivan paikkaan nyt siis enemmän kallistunut kun tuossa Tän päivän testissä ei ollu mitään. Ärsyttää vaan kun ei aiemmin oo niitä tullu. En tiiä näätekö mitään kun ei kamera kohdistanut ihan hirveen hyvin
3d8def7e591499676a4dd6baa7f50817

Mut näillä mennään eikä muuta voi

Ilpuri, no siis mähän omaan mitä vahvimmat viivalasit, mun mielestä ylemmässäkin on hyvin hyvin haalee hailura... Voi kumpa!!! <3
Mut siis mä ainakin oon saanu noita hailuroita esim. Sofin r-testillä. En kyl ihan noin selkeetä mikä sulla tossa on.

Mami, täällä kanssa eilen tuli ovisplussa ja edellisiltana tuli se hyödynnettyä. Odotukset vaan ei oo enää kovin korkealla, enempi jo kääntänyt katseensa tuonne isci:n. Mut oishan se mahtavaa saada luomuplussa just ennen rankempien hoitojen alkua. :D

Muurahainen kp 15/31, dpo 0, tjot-kierto 31

Murkku, hyvä et joku näkee kun mä en :D mut siis joo siinä alemmassa kyllä oli
Säkö siis et oo vielä soittanut mihinkään ? Mut huomenna? Kantsii yrittää niitä kiirehtimään. Sillon ku mä soitin ekan kerran meno 5kk ennen kun sain ajan

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! Pidin pientä foormitaukoa piinapäivien ajan ja torstaina tosiaan käynnistyi yk11.

Olikos teillä kellään tyroksiini lääkitystä käytössä? Onko se vaikuttanut kuukautiskierron pituuteen ja ovulaatioon?

Mulla katsottiin kilpirauhas arvot heinäkuussa väsymyksen takia. Olivat hieman koholla, TSH 4.9 ja T4 13, joten aloitettiin kuukauden lääkekokeilu. Nyt sen jälkeen arvot olivat laskeneet viitearvoihin TSH 1.9 ja T4 17. Eli nyt ovat siis hyvät ja väsymys on lähtenyt, mutta lääkitystä jatketaan vielä pari kuukautta ja arvot tarkistetaan sitten taas uudelleen. Tyroksiinin aloittamisen jälkeen kiertoni kumminkin lyheni muutamalla päivällä ja jo toisen kerran kuukautiseni alkoivat jo kp25 (yleensä kp27-28) . Pelkään, että nyt luteaalivaihe jää liian lyhyeksi. :(

Ja tosiaan taisi jäädä ovulaatiokin tulematta, kun lämmöt eivät olleet koholla koko kierron aikana. Clearbluen dual testi näytti neljänä päivänä kp11-kp14 korkeaa hedelmällisyys hymiötä, mutta sitten testit loppuivat kesken. Illalla kp 14 raskauskeijun liuskatesti näytti tosin aika vahvaa viivaa ja kp15 oli täysin nega..

Mimmi mulla on! Ja mulla kans lyheni kiertoa muutamalla päivällä mut ovulaatio lle ei tehnyt mitään. Ja siis mun tapauksessa oli hyvä et kierto vähän lyheni.
Ootko menossa uuteen kotrolliin?

Ei kun niinhän sä kirjoitin just et parin kuukauden päästä. Mut jos sulle tulee normaalia oudompaa vireyttä, sydämentykytyksiä tms kantsii mennä aiemmin. Paljonko syöt päivässä? Mä syön 75mg ja mulla meni yli puoli vuotta et tsh laski 7.84:stä 1.6:een et tuntui sija nopeeta tuo sun juttu. Pitää varoa et ei mene liikatoiminnan puolelle :)

Larissa et ylempi on siis apteekin se kukka -testi. Ja sitä sofia oon testannut miljoonasti ja tää on eka kerta kun viivan paikka.

Voiskohan se olla vaan joku heijastuma minkä näätte siinä ylemmässä? :D

Anteeksi kun täytän tän sivun nyt mun viestillä ja kuvilla mut tässä vielä eilisen aamun clear blue. Onko joku saanu viivanpaikkoja sillä? Nyt otin sen kuvan mut eilen heti testin jälkeen se näytti tuolta myös.
89832f875f7dae0e8e691a74d2fea6dc

Mut nyt riittää testaaminen, seuraavan teen tiistaina jos menkat ei ala sitä ennen

Syön 1x 25mg/pvä eli tuota "lasten annosta". :D

Ja tosiaan yhtenä päivänä sydän löi jotenkin oudosti useamman tunnin ja mainitsin siitä lääkärille kun oli soittoaika juuri otetuista arvoista. Ja tosiaan arvo oli kumminkin hyvä, ei liian matala, niin meinasi ettei johtuisi siitä. Varmaan sitten jotakin jännitystä tms. Mutta käski kyllä soitella mikäli jatkuu, eikä ole sen jälkeen ollut. :)

Oliskohan tuo mun arvo laskenut siksi nopeasti, kun ei se kauhean korkea ollutkaan? TSH viitearvot olivat 4.5 asti ja mulla oli se vaan pikkusen yläkanttiin.

Takaisin