Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meritähdellä kyl kuulostaa lupaavalta etenkin kun menkkoja ei ole näkynyt! Testaamaan vaan :)

Helmiina, onnea oviksen bongaamisesta ja sen hyödyntämiseen :)

Ms. Lemon, mulla käynnistyi kierto esikoisen kohdalla vasta kun vähensin imetystä ja kuopuksen kohdalla, kun lopetin yöimetyksen. Kierrot palautui aika pian normaaliksi, mutta tosiaan se on tosi yksilöllistä ja voi ottaa oman aikansa ennenkuin palautuu niinkuin oli ennen raskautta.

Mulla tosiaan oli ovis joko eilen tai sit ehkä jopa tänään, meinaan kärsin kovasta vasemman kyljen jomotussärystä ja jouduin nappaamaan panadolin ja makaamaan kyljen päällä ennenkuin kipu meni ohi. Nukahdinkin siihen kipuun ja kun heräsin, olo oli jo normaali :) Säikähdin pahasti ja eniten siksi, että endo oireili aikoinaan just kylkikivuilla, jotka lähti ihan pienestä jomotuksesta ja yltyi kaameaksi säryksi. Onneksi taisi olla väärä hälytys! Nyt siis kp 18/22-32.

Pipanat: Mullakin toisinaan oireita oviksesta menkkoihin. Mut ei aina. Mulle ei ole selvinnyt mistä se johtuu. Vatsan juilintaa ja ah niin ihana närästys, joka jäi oireilemaan menkkojen lähestyessä kakkosen jälkeen. Nyt tietenkin jo kohta kolmisen viikkoa närästäntyt, jee! Tissit on alkaneet myös olla arat menkkoihin asti, kun imetys jäi pois.

Helmiina: Onnea ovisplussasta, toivotaan myötäistä plussatuulahdusta myös parin viikon päähän :-)

Meritähti: Toivottavasti on tärpännyt, vaikuttaa lupaavalle :-)

Tiikeri Luukas: Kiitos vastauksesta. Mulla on menkat tullu säännöllisenä viime syksystä, vaikka imetin kakkosta. Oviksetkin olen tuntenut, mutten testaillut. Lopetin tosiaan vajaa kaksi kk sitten. Yksi kierto ehtinyt siis olla ja tämä outo kierto on nyt toinen imetyksen lopettamisen jälkeen. Toivottavasti ei kierto ota tällaista tavaksi :-) Yöimetystä jatkoin aika pitkälle 1v 5kk. Eli kuukausi oli pelkkää päiväimetystä.

Lääkärissä käyty... Ei lääkärin mukaan vikaa kilpirauhasessa. Sain vaan lähetteen progestiini verikokeeseen ja s-testosteroni verikoe. Lisäks virtsan viljely ja bakteerinäyte emättimestä.

Ja taas kerran ohjeeksi ota rennosti älä stressaa...

Hei taas! Reissusta kotiuduttu. Pahoittelut kaikille uusiin kiertoihin joutuneille. :/

Täällä oli puhetta, et onko kertonut perheelle tästä lapsettomuustilanteesta. Meillä mun vanhemmat tietää ja pari mun lähintä ystävää. Käskin miehen kertoa myös vanhemmilleen, muttei jotenkin osaa puhua tilanteesta. Mä kerroin sit anopille kunnolla, kun tiedän, et häntä kiinnostaa olla läsnä, muttei uskalla kysyä. Omille sisaruksilöe en ole kertonut.

Täällä mennään kp 21/25 ja dpo 9. Viime kierrossa oli tässä vaiheessa hullut ovisoireilut - nyt ei mitään!! Oviksen bongasin (kiitos clomifenit) ja se tuli kyllä hyvin hyödynnettyä..

Pätkis: hyvä että tutkitaan nyt kunnolla mutta ehkä tuon "älä ressaa"-kommentin olisi voinut jättää välistä:meh:

Täällä on ihan omituinen tilanne edelleen. Sitä ruskeaa vuotoa tuli siis kp19 ja sen jälkeen..eilen tuli ihan kirkasta veristä vuotoa ja sen jälkeen ei taas mitään. Ja tänään ei yhtään mitään. Tällainen epävarmuus ei kyllä sovi näin malttamattomalle ihmiselle :p Noh, huomenna lääkärissä nähdään että mikä on tilanne.

Viime aikoina on alkanut taas ärsyttämään jos näen raskaana olevia tai vaikka pienen vauvan kanssa olevia. Välillä oli jo ok eikä harmittanut mutta nyt ottaa päähän lujaa. Minkä takia tän täytyy ollakin niin vaikeaa..:arghh:

Samaa mieltä Riven kanssa! Mitä tuo "älä stressaa" sitten tarkoittaa?!

En usko, että kun lasta yritetään, niin että sen saisi jotenkin pois mielestä jos yritys kestää! Saatikka, kun on erilaisia neuvoja miten tärppäisi nopeammin ym. Älä juo, älä polta, harrasta liikuntaa, syö terveellisesti, muista foolihappo, ei buranaa, greippi yms. -kuurit, ovulaation metsästystä, seksin aikatauluttamista jne. Sitten pitäs vielä olla ajattelematta koko asiaa ja stressaamatta... Ja sitten kun näitä asioita alkaa oikeasti miettimään ja tutkimaan niin on kauhea syyllisyys, että onko elänyt jotenkin väärin ja siksi on lapseton.

Mä en ainakaan pysty oleen miettimättä!

No, onneksi Pätkis ottavat sitten muitakin kokeita. Toivottavasti silti kaikki olis ok! :)

Pätkis: Toivottavasti uudet labrakokeet valaisevat tilannetta niin, että löytyisi jokin hoidettavissa oleva juttu, jonka hoitamisen jälkeen tärppäisi. Olisi kyllä voinut tuon stressikommentin jättää. Usein on valitettavasti niin, että sammakoita pääsee varsinkin ihmisiltä, jotka eivät ole olleet vastaavassa tilanteessa. Jotenkin kuin olisi vaan taito skipata moiset möläytykset. Voimia sinne!

Rive: Minulla sama homma. Raskaana olevat ärsyttää tällä hetkellä enemmän ja niitä on siis kaikkialla. Tänäänkin kirjastossa käydessäni näin varmaan neljä sen reissun aikana. Plus ne vaunuttelijat tietysti. Joskus tuntuu tosi epäreilulta. Sitten suutun itselleni, kun en osaa tarpeeksi iloita siitä mitä jo on. Varsinkin, jos sattuu muutenkin olemaan sellainen "siipi maassa"-päivä, niinkuin tänään. Tuntuu, ettei mikään onnistu ja muutenkin kaikki v***ttaa. Anteeksi karu ilmaus. No, huomenna varmasti paremmin. Toivon, että mielialani liittyvät pian alkaviin menkkoihin, tauko saisi jo riittää :-)

Ms. Lemon: kyllä myökin vielä mahat pystyssä ympäri kyliä pyöritään ;) Vois kyllä jotain jo alkaa tapahtumaan..

Käytiin aamulla tohtoria tapaamassa. Tähdätään nyt ICSI viikolle 32, kypsyttelylääkkeenä 225 annoksella Bemfola (ihan outo, kenelläkään tietoa?). Kun nyt vaan menkat alkais nopsaan. Jännittää :) !

Pahoittelut junibea :( :(

Te joilla on tutkittu progesteroni verestä niin millä nimellä tulos tulee omakantaan? kävin tänään verikokeissa ja en löydä sitä tulosta, eli liekkö sit ottanutkaan koko juttua vaan vain verenkuvan tmv.. nimenomaan nyt menin kun oon lomalla ja kun se piti ottaa kp 1-10 klo10-14 välillä niin järjestelin kaikki että pääsen siihen kun töistä en pääse sitten lähtemään ja nyt en löydä koko tulosta,hitsiläinen jos unohti sen ottaa,neuvolasta sen kyllä määräsivät minulle,ja leukosyytit oli 8.3 eli niissä oli poikkeama,ei kuitenkaan varmaan mikään hälyyttävä kun viitearvon raja oli 8.2 muut tulokset oli normaalit.

Kiitos pätkis,minulle sanoi nimenomaan että pitää ottaa tuolloin,itsekin ihmettelin että miksi silloin..
pitää soittaa neuvolaan huomenna kun ei minulla oo mitään tuommosta otettu,voi vitsit..

Takaisin