Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Monet kertoo että olo ja stressi helpottaa ku aletaan tutkimaan. Musta tuntuu että mua stressaa, jännittää ja pelottaa nyt vaan enemmän.

Eilinen ultraaja sanoi että mun tapausta pitäs nyt alkaa tutkimaan kun on 3 menetystä peräjälkeen.. mun mielestä se ei mee niin koska ensin oli alkurasakuden spontaani keskenmeno, sitten sikiöllä oli masiiviinen teratoomakasvain ja raskaus keskeytettiin rv 19+4 ja nyt tuulimuna.. kun eihän tuo keskeytys ole oikeastaan keskenmeno??? Ja kun meillä on 5 lasta ennestään niin tuskin rupeevat millekään.

Ultraaja oli kovin empaattinen ja oli huolissaan jaksamisestani.. rankkaahan tämä on, mutta suoraan sanottuna lastenleikkiä siihen verrattuna että jouduimme hyvästelemään vauvan puolessa välin raskautta.. ja koska nyt on tuulimuna niin menettää lähinnä ajatuksen vauvasta.. ei vauvaa kun sitä ei alunalkaenkaan ollut.. mutta kai tää on vaan jotain omaa psykologista tsemppausta ettei ihan täysin romahtais.. Lupasi ultrata mut uudelleen kun tyhjennysvuoto on loppunut ja oon ollut pari viikkoa vuodottomana.

Nyt vaan oottelen soittoa, että milloin pääsen eteenpäin tässä asiassa.

Jännä miten omat fiilikset osui niin oikeaan :sad001

Junibea äidinvaisto on yleensä oikeassa. Mulla kans kaikissa keskenmenneissä ollut fiilis, ettei kaikki ole kunnossa.

Voi Junibea, todella ikävää! <3 Voimia sinne. Hienoa kuitenkin että oli empaattinen ultraaja. Jotain lohtua siinä tilanteessa.

Mintukka, mä taas pelkäsin hulluna koko ajan ja olin äärettömän epävarma alkuraskauden ja tein parisenkymmentä raskaustestiä ja pääsin varhaisultraan ja käytin rv 9 alkaen joka päivä doppleria ja silti pelotti. Mun äidinvaisto ei ainakaan sanonut mitään luotettavaa, ennemminkin huolta aiheutti, turhaa pelkoa, vaikka kaikki oli hyvin. <3

Maggie rv 35+6 <3

Muokattu viimeksi:
Soitto tulikin nopsaan ja huomenna 9.50 naistentautien polille.
Hyvä kun saa asiat nopeesti eteenpäin niin pääsis kiinni taas normaaliin elämään.

Ja jännä ku nyt puhuikin keskeytyneestä keskenmenosta.. noh väliäkö sillä kun vauvaa ei kummassakaan tapauksessa tule.

Junibea: Tosi hyvä juttu, kun pääset tutkimuksiin noin pian! Tuosta äidinvaistosta. Molempien kanssa ollut sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa. Jännitetty vk 12 ultraan asti. Varsinkin tokan kanssa olin aivan varma, että jotain on pielessä, koska raskaus alkoi niin nopeasti. Vastaavasti ekan kanssa siksi, kun yritettiin pitempään. Eli tossa asiassa mullon mennyt äidinvaisto ihan metsään. Myöhemmin, lasten jo synnyttyä se on usein toiminut hyvin.

Minulla vihdoin kp 1. Menkat alkoivat "vain" 12 päivää myöhässä. Tilasin syljestä tehtävän ovistestin ja 30 raskaustestiä, eiköhän niillä pääse taas jonkinmatkaa :):) Onko jollain muuten kokemuksia k.o. ovistestistä? Oon hakenut siitä tieteellistä tutkimusta, toistaiseksi en ole löytänyt. Tiede -lehdestä löysin artikkelin. Tykkään, että siinä on aika luotetavia artikkeleita.

Miten tuo sylkitesti toimii? Oon kuullut niistä, mutten ole perehtynyt niiden toimintaan..

Onko kukaan testaamassa viikonloppuna? Itsellä kp 23/25 ja dpo 11, mutten kyllä testaa ennen kuin menkat on myöhässä. Ei oo mitään oireita, niin ei oo mitään uskoa :D

Onkohan tuota sylkitestiä hankala tulkita? Joskus oon miettinyt että oliskohan tuo sylkitesti kätevämpi ettei aina tarttis häärätä tikkujen ja kusikuppien kanssa.. :grin

On: piti viedä tänään se virtsanäyte labraan ja kuinkas ollakaan kukaan ei ollut muistanut mainita mulle että nykyään täällä meidän terveystalon labrassa pitää kaikki näytteet olla ennen klo 12 kun ne lähtee postilla johonki..ennen on voinut viedä labraan klo 16 asti. No ei muutaku uus purkki ja putket mukaan ja huomenna aamusta sitte heti viedä.. :meh:
Katoin että siihen emättimen bakteeri näytteeseen oli tullut että "alustava tulos" mutta sitten kun sitä klikkas niin oli pelkkää tyhjää... Mitä järkee tuossakin nyt sitten on että ilmoittaa alustavasta tuloksesta mutta mitään tietoa ei kuitenkaan oo saatavilla... No jos ehkä huomenna... Meinaakohan tuo nyt sitten sitä että sielä jotain bakteeria on kerta ku lukee että alustava tulos..? :nailbiting:

Pätkis kp 9

Eltsi, mä testaan luultavasti la aamuna jos ei täti jo ole tullut ennen sitä. Dpo on luultavasti silloin 12-14 (en tikuttanut ovista). Alaselän ja alamahan tuntemukset/paineet tms ovat olleet oviksesta lähtien joka pv niin niitä en lue miksikään raskauden oireiksi vaan tulevan tädin oireiksi! Pakkohan tässä kierrossa jotain on testata kun en ovista testannut :shy:

Pätkis: Itselläni tietysti vielä opetteluvaiheessa tuo sylkitesti, mutta kävi niin hyvä tuuri, että se kilahti postista kp1 :-). Seuraan nyt joka päivä muutosta, jolloin se pitäisi olla helpompi havaita. Testin mukana tuli havainnekuvat, joista mielestäni on hyötyä. Nyt ainakin kahtena päivänä testi osoittanut selvästi, ettei ole hedelmällisin hetki :-). Olen verrannut näkemääni havainnekuvaan. Uskon, että käytön oppii aika nopeasti. En ole koskaan tehnyt pissasta tikkutestejä, joten niihin en voi vertailla.

Olen itsekin miettinyt tilaavani niitä sylkitestejä, ja nyt kun monella on hyviä kokemuksia niin taidanpa käydä ostoksilla :wink

Täällä kp 26 eikä menkkoja. Viime kierto oli tosin pidempi kuin yleensä (29)eli jos tämä nyt noudattelee sitä..siinä tapauksessa hoidot viivästyisivät viikolla mutta eipä sen väliä.

Pidetään peukkuja siulle Pipanat:angelic:!

Ärsyttävää Pätkis kun lukee tuolleen ja sitten ei ole niitä tuloksia siellä..en tosin tiedä että voiko tästä päätellä mitään suuntaan tai toiseen. Onko uutta tietoa??

Pahoittelut Junibea :/ meillä ei ainakaan saa kunnalliselta apua kun on kaksi yhteistä lasta.

Tuo sylkitesti lähtee tilaukseen jos menkat taas alkaa. Pitäisi alkaa viimeistään ensi viikon sunnuntaina.

Odotan että saan kohdunsuuta pehmittävän lääkkeen. Lauantaina sit tyhjennyslääkkeet kotona.

Jos tää olis ollut 3. peräkkäinen keskenmeno olis tutkittu. Mutta kun se edellinen ei tosiaan ollut keskenmeno.

Pitää vaan uskoa ja toivoa että seuraava raskaus onnistuu.

Takaisin