Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Diabolicat : itse kans tosi huono juhlien järjestäjä. Esikoiselle oli 2 v synttärit jossa oli lähinnä sukulaiset. Sit koin että oli liian stressaavaa ni seuraavat oli pulkkamäessä piknik tyyliin. Kun uutenavuotena syntynyt ni hyvin harva pääsee tulemaan. Ne oli kyllä parhaat synttärit ikinä. Ei ollu paineita. Seuraavat olis varmaan kaveri synttärit... ja toivottavasti pulkkamäessä :)

Ninnuki pahoittelut!

Mintukka voimia sullekin! Itsellä täysin oireeton olo. Nyt vasta oireita kun synnytyksen käynnistymistä vähän autettiiin...

Junibea: eikä sullaki. Toivottavasti olis vaan hematooma.

Maggie : parempi jättäytyä rannalle ruikuttaa. Esikoisen aikaan uimahallissa uinti usean kerran viikossa. Nyt en oo uinut koko raskauden aikana vaikka mieli olisi tehnyt.

Diabolicat : itse olin ammeessa vaikka vedet oli menny. Sain olla siellä puol tuntia... Itse en kyllä menis yleiseen uimahalliin. Vesi on kylmää ja monet kakkaa ja pissaa altaaseen. Ei se niin puhdasta ole kuin luulisi.

Pätkis: ei siihen tilaan saa tunteva ihminen itseään laitettua.. Oliski joku nappi...

Ms. Lemon: kuu jos ovis tapahtuu niin n. 14 päivää ni menkat alkaa jos et ovuloi niin kierto saattaa venyä hyvinkin pitkäksi

Kiitos teille, ei tähän sanoja tarvitsekkaan löytää, eipä tässä oikein itsekkään sanottavaa keksi...

Jännä homma, vaikka tulokset olin itse tulkinnut netin kautta, niin silti se totuus jotenkin iski vasta nyt kun lääkäri sen sanoi.

Kuten myös hieman asia huvitti, kun lääkäri ei miehen elintavoista keksinyt muuta korjattavaa, kuin tupakoinnin, niin sanoi että on tutkimuksia joissa on todettu tupakoinnin vaikuttavan siittiöihin. Itse kun netistä tutkimuksia selailin, niin näin tekstin, jossa sanottiin, että tupakointi ei vaikuta siittiöiden muotoon, vaan määrään ja liikkuvuuteen... Joten enpä tiedä mitä tässä uskoisi. Mies itse taas epäili "myrkkyjä" joita käyttää työssään. Jossain luki että ulkopuoliset myrkyt vaikuttaa siittiöiden muotoon... Tiedä sitten...

Ninukki, iso halaus sinne <3

Junibea, toivottavasti sulla on ultrassa kaikki hyvin! Ei enempää huonoja uutisia pitkään yrittäneille kaivattais :( tsemppiä odotteluun.

Murkku, tosi harmillinen tilanne teillä ;/ ainahan luomuihmekin voi tapahtua! Ei pidä luovuttaa :) mut ihanaa että teil on nopea pääsy hoitoihin, mikäli niihin päätätte lähteä! :)

Ite edellee syyskuun lääkärikäyntejä odottelen, jatkosuunnitelmat ihan auki meillä.

Meritähti kp 28/28-30
Menkkajomoja ja paha olo eli eiköhän täti ajallaan taas tuu.

Murkku: kyllä todellisuus on varmaan se että kaikki vaikuttaa kaikkeen eikä pysty sanomaan mikä se syypää on siihen. Mutta jos jonkin haluaa sieltä ottaa syyksi ni nuo kuulostaa realistista.

Eilen sitten ultrassa kasvua oli tullu 200g /2 viikkoon. Ei tarvetta käynnistykseen mutta lääkäri "vähän" päätti venyttää kohdun suuta jotta sais supistuksia aikaan... varoitteli että voi tulla vähän verta. Siitä ei ollu puhetta että mikä on se vähän. Vuotoa edelleen tullut tänään ja vuoto kuin menkkojen aikaan mulle siis normaalit menkat. Kirkasta ilmaista verta. Nytkään kätilö ei osannu sanoa onko normaalia ja käski tulla näytille. Nyt sitten sinne... supistuksia nuo on kyllä saaneet aikaan mutta ei ne varsin kipeitä ole. Ilmeisesti mulla melko hyvä kipu kynnys. Ainaki eilisen lääkärin mukaan olis pitänyt irvistää tuskasta kun olis pitäny koskee nii paljon.... tiedä sitten... mut kohta taas viisaampi

muurahainen: Eksyin selailemaan tätä ketjua ja pakko kommentoida sen verran, että ei tuo siittiöiden epämuodostuneisuus välttämättä ole mikään maailmanloppu. En lukenut koko ketjua joten en tiedä onko teillä muutakin ongelmaa?
Mutta siis, meillä sama diagnoosi aikanaan eikä lääkäri silloin ollut siitä mitenkään ylihuolestunut. Toki varmasti vaikeuttaa luomuraskautumista mutta ei se mahdottomuus ole. Lääkärin mukaan siittiöiden osuus näytteessä on niin pieni, että huonolla tuurilla siihen on juuri sattunut niitä epämuodostuneita ja silti ihan normaalejakin voi olla vaikka kuinka paljon. Piti tärkeämpänä määrää ja liikkuvuutta.
Itsekin tuota diagnoosia silloin vähän kauhistelin, mutta meillä raskautumisvaikeuksien syy ei todennäköisesti ollut suinkaan siittiöissä vaan mun ovuloimattomuudessa, joka saatiinkin sitten Clomifenilla kuntoon ja tuossa tuo pikkuinen nyt viipottaa menemään :)

Tämä vaan vertaistueksi liittyen tuohon diagnoosiin :)

Täältä taustalta huutelen onnittelut plussanneille! Enni ainakin oli ja kuka muu? Nyt vaan paaaaaaaljon pikaliimaa pikkuisille mukaan <3

Ninukki, eikä :( Isot pahoittelut ja halaukset sinne! <3

Murkku, voi teitä :( Ei ole sanoja joilla voisi lohduttaa :( Mutta edelleen jaksan toivoa, että ihme teille tapahtuisi <3 Ehkä miehesi kannattaisi koittaa jättää tupakka pois? Ei siitä mitään haittaakaan voi olla ja elämänlaatu parantuisi muutenkin, rahaa säästyisi jne. Tsempit ja halaukset!

Tsemppiä kaikille muillekin oli tilanne mikä hyvänsä!

Meillä 2 vuoden yrittämisen vuosipäivä mennä hujahti ohi. Zoladex on toiminut hyvin ja ei ole ollut endo-kivuista tietoakaan :) <3 Ihanaa! Menkkoja oottelen saapuvaksi 1-4 viikon sisällä :D Sitten voi soittaa polille ja sopia pakastealkion siirron vihdoin :)

Ihanat kesän jatkot!

Muokattu viimeksi:
Diabolicat: kyllä se sen mainitsi ja olin suostuvainen... enemmän eilen oli pelkoa ja ahdistusta ja nyt olo on jo parempi...

Larissa: ihanaa kuulla sinusta!!!

Ninukki pahoittelut sinne! Tuntuu kohtuuttomalta kauan odottaa plussaa ja sitten tuleekin keskenmeno. Voimia!

Lucky, aika hurjalta kuulostaa siellä... :O

Daizy, ihanaa kuulla positiivisia kokemuksia saman diagnoosin saaneilta. :)

Larissa, aivan ihanan kuulosta, että vihdoin endokivut on helpottaneet! <3 tsemppiä sinne!

Kävinkin blogia päivittämässä ja nyt kysäisen samaa täältäkin, osaisko joku vinkata sellaisen sivuston missä olisi tutkittu enempi epämuodostuneiden siittiöiden vauvojen syntyvyystuloksia? Käymme keskustelua asiasta miehen kanssa... :)

Muurahainen: no vähän liioitellaan tuolla. Jos vauva ei ole vielä valmis tulemaan ulos eikä viikot ole täynnä eikä vauvalla ole hätää masussa ni pakko niitten silti saada jollain keinoin silti vauhdittaa synnytystä etenemään. Ensin radin takia vauhkoominen ettei kasva liian isoksi ja sitten kun ei kasvanutkaan liian isoksi ni muka silti jotain pielessä...

Löytyis ainakin varmaan englanninkielisiltä sivuilta Tietoa jos ei suomeksi....

Takaisin