Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Toivottavasti ei haittaa, että kirjoittelin vielä tänne.. Jotta ei ole tarkoitus loukata ketään. Miulla on eka neuvolakäynti 11.8, la pitäisi näillä näkymin olla 16.3.2017. Olen käyttänyt tuota mahdollista laskettua aikaa laskureihin niin miun pitäisi olla viikoilla 5+3, neuvolan hoitajan mukaan miun pitäisi olla viikolla 9 neuvolaan mennessä mutta en tiiä.. Ihan pihalla olen :D mutta sittenhän se selviää, kun katsovat ultraa tai siis toivottavasti katsovat.

Kyllä toi terolutkin aika erillailla vaikuttaa ihmisillä! Mulla kp 1 oli aina sama päivä, kun otin viimeisen tabletin.. :/ kierrot olikin sillä tosi lyhyitä! Lääkäri vaihtoikin terot primoluttiin, jolla kierto piteni pari päivää :)

Diabolicat, tsemppiä synttäreille! Uskon, että lapset on tyytyväisiä joka tapauksessa, jos vaan vähän herkkuja saa. :P Ihanaa kun jaksat itse väsätä kakun. Mä en oikeestaan ikinä leivo kakkua, en ees muista. Ehkä pitää ruveta harjottelemaan jos tässä jossain vaiheessa pitää iteki tarjoilla synttärikakkuja. :)

Noista teroluteista ja primoluteista ni mulla oli aina vikan tabletin jälkeen kolme tyhjää päivää ja sit alko uus kierto.

Nimma, ne viikkojen laskemiset ei oo ihan yksinkertaisimmasta päästä. Mulla piti olla varhaisultraan mennessä rv 8+0 kun vikoista menkoista laskivat, mutta todellisuudessa piiitkä kierto ja myöhäinen ovis teki sen, että olikin vasta 6+4 ultratessa. Eli tarkentuu sitten mutta kun niillä neuvollassa ja muualla ei oo muuta kuin tieto vikoista menkoista ni sillä mennään. Ja hei voit tulla höpisemään tuonne täältä plussanneiden puolelle, linkki ykkössivulla tässä ketjussa. :)

Voimia teille, jotka kamppailette ihme oireiden kanssa ja taistelette lääkärien diagnoosien kanssa. Vaikuttaisi olevan aika yleinen toi kilppariongelma mut oon monelta kuullu, että lääkärit ei ota tosissaan, vaikka oireita ois...

Paljon plussatuulia koko ketjuun! Ja voimia mielen myllerryksiin! Tää lapsettomuus/lasten hankinta/odotuksen odottaminen on TODELLA rankka aihe. Siinä vaikka jos parisuhteessa tai muussa elämässä on rankkaa niin sitten käy helposti jo todella pohjalla. Mutta usein sieltä lopulta noustaan, tavalla tai toisella! Tsemppiä ihan jokaiselle!! :)

Terkuin Maggie rv 34+3 <3

Dpo 14 nega. Tuhrua jo havaittavissa. Kiva synttäripäivä. Ärsyttää ku mies ei tunnu tajuavan tästä mitään. Hokee vaan sitä samaa että yritetään vaan lisää.

Varasin ajan yksityiselle lääkärille. Tuskinpa sieltä mitään apua kilpirauhas asiaan tulee mutta kokeillaan nyt uudestaan...

Pätkis, pahoittelut negasta. Mutta onnea synttärien johdosta siitä huolimatta. Osta vaikka jotain ihanaa ruokaa ja herkkuja, jos sais vähän juhlistettua tunnelmaa. <3 Ja yleensä nuo miehet ei ota tajutakseen... Ainakin meillä meni lähemmäs vuosi, ennen kuin mies tajusi asian vakavuuden ja sen koskettavuuden, kun ei lasta tullut.

Kiitos Maggie. :)

Jotenkin vaan ottaa tää asia niin koville. Aloin itse kuumeilemaan kolmatta lasta jo 6-vuotta sitten. Mies oli sillon ehdottomasti sitä vastaan. Hänen mielestä meidän piti vielä odottaa. Vuodet vaan kului ja mies aina vaan sanoi että vielä vähän odotetaan. Jossain vaiheessa tulin siihen tulokseen ettei se mies ikään taida mieltänsä muuttaa ja aloin käsittelemään ja tekemään surutyötä siitä ettei kolmatta koskaan tule. Jotenkin pääsin sellaiseen tilaan että asia oli mulle ok. Sitten yhtäkkiä mies ilmoittaakin että haluaa sen kolmannen lapsen ja taas pasmat sekaisin. Taas miettiä että mitäs nyt.. No ajattelin että asia on kuitenkin sellainen että kadun sitä lopun elämäni jos ei yritetä sitä kolmatta. Kamalaa jos tässä nyt sitten käy niin että sitä kolmatta ei tule alkaa taas se surutyö uudestaan ja se kestää kauan.. ja tulee olemaan entistä vaikeampaa tällä kertaa. Jollainlailla olen vihainen miehelle tästä.. Jos oltais aikaisemmin yritetty ehkä tämä ei olisi näin vaikeaa enkä olisi ehtinyt sekoittaa elimistöäni e-pillereillä. Olen varma että ne ovat saaneet jotain kehossani ihan sekaisin...

oho mikä vuodatus tästä tuli... :wideyed::grin

Tervetuloa mimmi ja onnittelut kahdelle plussanneelle !

Ja unohtamatta teitä joilla yritys on vielä, voimia ja plussa tuulia!

Miula kp 2 ja huomenna alku ultra gynellä ja jos sitten se resepti vihdoin viimein..,Talletuksella olisi sitten suurempi merkitys.

Terot toimii täällä aika hyvin tiputus vuoto alkaa jo 8-9 tabletin kohdilla ja ja runsas vuoto heti perään, en sitten tiedä onko kierto ns. Liian lyhyt.

Mimmi: esim. Magnesiumia voi ottaa illalla mikäli thyroxinia ottaa aamulla. Ni uskon että kunhan otat eri aikaan nuo greippi mehut. Laktoosi myös hidastaa thyroxinin imeytymistä

Katjusha: itse odotan kanssa että saan apua paino ongelmaan tuo lääkityksen avulla...osittain siihen nähden mitä syön ja liikun.

Mulle lääkäri sanoi ettei tyroxinia tulis ainakaan greippimehulla huuhtoa alas, tulisi käyttää eriaikaan mutta näissä näköjään eroja. :)

Thyroxinilla ja kalkilla pitää olla jopa 4 tuntia eroa annosteluajassa. Samoin rauta ja magnesium suositellaan eri aikaan otettavaksi. :)

Thyroxinista sen verran, että vaikka se usein ohjeistetaan otettavaksi aamuisin, niin mulla se tuntui hieman paremmin toimivan iltaisin otettuna. Mm. yöuneen vaikutti hieman positiivisemmin kuin aamulla otettuna. Lopulta otin myös Hydrocortisonin iltaisin, nykyään olen sen jo voinut lopettaa.

Kiitos! Mä nukuin aamulla minimaalisen vähän, kävin kaupassa (lauantaina ei ehtinyt ajattelemaan mitä kaupasta tarvii ku käytiin lapsen kanssa uintivuorossa ja sit mulla oli vapaaehtoistyöhön liittyvä kotikäynti) ja ajoin liittymästä ohi univelassani, ajelin siis kodin sijasta töiden suuntaan. Lapsi oli niin innoissaan ettei meinannu nukahtaa päiväunille. Mun tekemä gluteeniton ja maidoton kakku oli todellakin sen näköinen, että mä olen sen itse räpeltänyt. Ihan hirveen näkönen (hukkasin myös ostamani sydämenmuotoiset strösselit), mutta onneksi maku oli erinomainen. Heräteostoksena ostin kaupasta kyllä vehnästä tehdyn maidottoman prinsessakakun, joten jokaiselle oli jotakin. Tosin olin hankkinut lopulta liikaa tarjottavaa ja koska osalla oli mm. vauva kotona isin kanssa, heillä oli kiire kotiin enkä ehtinyt sit kunnolla kattamaan pöytää ja lähes kaikki lapsille varatut tarjoilut jäi tarjoamatta.

Mut oli meillä touhua ja tohinaa aina neljästä kahdeksaan asti. Mies toi tarkoituksella myös yhden työauton kotiin ja lapset kävi siihen sitten innoissaan tutustumassa. Porukan ainoa poika ei tosin jaksanut kauaa kiinnostua, koska se ei ollut yhtä hieno kuin isänsä kaivinkone. :D

Ens kerralla ehkä täytyy kyllä jakaa päiväkotikaverit ja harrastus/muut kaverit erikseen, koska kyllä tuo 8 hysteerisesti kiljuvaa pikkulasta oli vähän liikaa, eikä tosiaan kaikki mahduttu samaan aikaan kahvittelemaan jne (ja osa ei oikein halunnut mennä mukaan kun oli liikaa lapsia ja meteliä). Mä olen tosi laiska ja huono ylipäätään kutsumaan meille ihmisiä saati järjestämään mitään tarjoilua vaativia juhlia, joten vähän meni metsään mutta ensi kerralla sitten vähän paremmin.

Stressasin myös, että pitääkö mun järjestää niille jotain ohjelmaa. Juu ei tarvinnu, tytöt järjesti sitä ihan itse. :D

Diabolicat, mä järjestin nyt 4vee esikoiselle kaverisynttärit ja kutsuttiin 4 päiväkotikaveria, joista kolme tuli. Yhden kaverin äiti jäi mukaan juhliin niin meitä oli yht. kolme aikuista. Meillä ohjelma oli tarpeellinen, kun pikkutytöt jakautui heti pareittain ja oli tarvis saada yhteistä tekemistä. Hyvät synttärit oli, vaikka mä tapani mukaan haalin kaikkee syömistä ja paras menekki oli vesimeloniin tökityillä coctail-tikuilla, kakut ym. makeat jäi aika vähälle syönnille.

Mulla on lyhyt kesäloma lusittu ja menin eilen töihin. Muu porukka lomailee vielä kuun loppuun. Vähän ollut unirytmissä korjaamista ja asiaa ei oo helpottanut lasten yöitkeskelyt. Menkat alkoi viime viikolla kesken Tykkimäkireissun ja sit heti päälle iski mulle oksutauti, onneksi lyhyt, sit tuli anoppi kylään (v.tutti!) ja onneksi kaikki oli ohi ennen viime viikonlopun muumimaa-reissua!

Nyt kp 13 ja ovistuntemukset alkoi eilen. Nyt täytyy vaan yrittää jaksaa talletella ja toivoo parasta :)

TiikeriLuukas, meillä tosiaan kun nuorimmat oli reilu 2-vuotiaita ja vanhimmat sitten jo 4,5-vuotiaita, niin kaikilla oli kyllä vähintään yksi vanhempi mukana. Yhden äiti (lapseni tuleva päiväkotihoitaja isojen ryhmässä) kysyikin, että onko tarkoitus että lapsi tulee yksin? Juuei...:D Jos nää olis ollu jo niin isoja ettei vanhempia enää tarvita, niin porukan koko ois ollu ihan ok, mutta nyt kun vielä vanhemmatkin tuli, niin kyllä täällä vähän oli ahdasta ja "kaaosta" vaikka osa ajasta oltiin ulkona. Osa oli vaan reilun tunnin, osa oli sitten kolmisen tuntia. :) Mä en ainakaan huomannut että hirveesti kukaan ois jäänyt yksin. Tietysti vanhin lapsista oli vähän yksinäisen oloinen, koska ei oikeastaan tuntenut muita lapsia ja ei muutenkaan tykkää isommasta porukasta, mutta leikki kyllä sitten muiden kanssa kun päiväkotikaverit olivat lähteneet. Onneksi hänen äitinsä oli mukana ettei ihan yksin jäänyt. Oli myös yksi perhe (2 lasta), jotka eivät oikeastaan tunteneet muita lapsia (lasten äiti tuntenut mieheni jo ennen minua), mutta tuntuivat ihan hyvin menevän silti siellä menossa mukana. Mä meinasin pyytää "naapuria" tulemaan shettiksen kanssa vetämään talutusratsastusta tytöille, mikäli poni on vielä kotosalla mut ehkä se ois ollu liikaa... :D 10 lasta kutsuttiin ja 6 tuli.Ja voi kuvitella, kun yksi innostuu kiljumaan niin mitä ne muut tekee perässä...

Ensi vuotta ajatellen tiedän, että tarjottavat pitää olla valmiina ennenku vieraat tulee (nyt unohdin laittaa suurimman osan tarjottavasta tarjolle, varsinkin lapsille varatut unohdin). Eli kaupassa ei todellakaan ehdi enää samana päivänä käymään. Ja mieluummin jakaa porukat sit vaikka päikkykavereihin ja harrastuskavereihin - kuten alunperin ajattelin. Multa jäi vielä tekemättä vaikka kuinka paljon tarjottavia...:D Vähän vissiin karkas mopedi... mut mä en oikeesti tykkää järjestää mitään juhlia ja ahdistun niistä, osallistun kyllä mielelläni. Me ollaan nyt 11 vuoden aikana nykyisessä kodissa järjestetty tuparit, yhdet kynttiläkutsut, yhdet käsilaukkukutsut, yhdet kaverisynttärit, mies silloin tällöin kutsuu kavereitaan saunomaan. Nimiäiset ja häät on ollu pitkälti ns. ostopalveluina muualla. Lapsella on kyllä sukulaissynttäreitä ollu mut sitä en laske jos ei ole perheen ulkopuolisia.

Lapsella on muutenkin ollut 3 vuoden aikana kotona käymässä kavereita noin yhdellä kädellä laskettava määrä ennen tätä. Pitäis kunnostautua...varsinkin kun kaverit on hänelle tosi tärkeitä.

Jotta mentäis itse ketjun aiheeseen niin sisarusasioista on kyselty niin neuvolassa lapsen 2,5-vuotiskontrollissa kuin päiväkodissakin lapsen 3-vuotisvasukeskustelussakin.

Tänään kp 1. En oikein vieläkään tiedä mitä teen tämän kierron kanssa. Annanko vaan olla vai yritetäänkö vielä täysillä yks kierto..

Voi paska, pääsin tänään ultraan vloppuna alkaneen vuodon takia ja keskenhän se oli mennyt.. Joten Murkku, jos poistat plussanneista ja joutessas myös tuon meijän toisen ryhmän listalta.

Ninukki - - > taustalle

Ninukki olen pahoillani... <3 Mulla on varmaan menny myös kesken. Tänään pääsen ultraan kattomaan.

En jaksa uskoa. Pahoinvointi loppu seinään ja mulla yhessä keskenmenneessä kävi samoin. Loppu raskausoireet ku seinään samoilla viikoilla kun kehitys oli pysähtyny. Esikoisesta oli kyllä pahaolo koko ekan kolmanneksen.
Mut ainahan sitä voi toivoo. :)

Takaisin