• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nenna, en oo kyllä oireita kuunnellut suuntaan enkä toiseen. Jotenki kun tietää ettei voi olla raskaana, ni ei jaksa ees miettiä.

Ps. Ei vieläkään tätiä...

Muurahainen 35/31, tjot-kierto 28

Untuvainen; Tervetuloa mukaan :)

Pätkis; Pahoittelut negoista. Miulla huomenna dpo 18, pitäis menkat alkaa. Saas nähdä venyttääkö taas turhaan vai ei. Dpo 11, 12 ja 14 testattu puhtaita negoja. Onneks ei oo näitä piinakuukausia montaa ollut!

Enni, toivottavasti ei kiertosi veny liiaksi se on tosi turhauttavaa kanssa.

Vähän kans mietin että kuinkahan mun kierron käy että voiko se venyä kun on nuo terolutit käytössä. Tänään olis viimeinen tero otettava tälle kiertoa.

Pätkis dpo 12

Kattelin huvikseni vähän merkkaamiani tietoja fertility friendistä. 12kk aikaa siitä kun aloitettiin yritys.
2 kierto ollu ovuloimattomia
5 kiertoa on onnistunu täydellisesti talletusten suhteen
4 kiertoa menny kokonaan hukkaan(talletuksia ollu vaan tyyliin ihan kierron alussa ja lopussa)
2 kiertoa ollu niin että ollaan talleteltu ovisviikolla muttei ovisplussapäivänä tai ovispäivänä.

Eli käytännössä ei pitäisi vielä panikoida sen suhteen ettei oo tärpännyt mutta silti meinaa lähtee järki... Etenkin nyt kun vaan tuntuu siltä että olis jotain tapahtunut mutta testit vaan negaa... :grin

Untuvainen, tervetuloa messiin!

Murkku, no höh missä sun plussa tai menkat luuraa.. :O

Pahoittelut kaikille negoista, tädeistä ja huonoista fiiliksistä :(

Mie jään taustalle kun tällä hetkellä meillä ei ole mitään jännittävää. Parin viikon päästä on 2 vuotta täynnä yritystä ja kuukausi menee vielä ennen kuin päästään pakkasessa olevia alkioita siirtämään. Kesäksi on tulossa mukavaa tekemistä ja ensi viikolle varasin tatuointiajankin pitkästä aikaa! :)

Ihanaa kesää kaikille ja plussatkaa ketju tyhjäksi!

Mites noi terolutit ja clomit? Miten ootte saanu niitä ja mihin tarkotukseen?
Ite oon syöny teroja 3kiertoa mutta jotenkin oon miettiny että noi clomit olis se mitä pitäis kokeilla... lääkäri vaan ei oo samaa mieltä, vaan sanoo että koska on jo 3 lasta niin kyllä se seuraavakin tulee joskus... masentavaa kuunneltavaa...

Clomeja voi määrätä yksityinen gynekologikin jos on sitä mieltä että niistä olis jotain hyötyä. Muutoin on kai hakeuduttava lapsettomuus tutkimuksiin. Olen käsittänyt että esim tavallinen yleislääkäri ei voi/saa määrätä clomeja.. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Oma kokemus on vaan se että lääkäri ei oikein haluais määrätä mulle yhtään mitään koska kun on jo kaksi lasta niin kyllä se kolmaskin tulee kun vaan tarpeeksi yrittää. Todellä ärsyttävää kun vähätellään ongelmaa... Ihan pelkästään terolutit oli vaikea saada.

Murkulle isot pahoittelut miehen simppatuloksista :sad001 Mä silti niin toivon teille sitä plussaa <3

Larissalle mukavaa kesää. Toivottavasti siirto menee hyvin ja huurupallot tuovat teille pienen nyytin.

Mä siirryn nyt takavasemmalle. Viimeviikolla tehtiin toinen inssi mutta eipä meistä kumpikaan plussaan usko. Päätettiin klinikan kanssa, että pidetään kesä hoitotaukoa ja jatketaan ihan ovistestien kanssa. Syksyllä voidaan sitten jatkaa inssejä, jos siltä tuntuu.

Hyvää jatkoa siis kaikille ja ihanaa kesää!

Pätkis; Meillä kaikissa kierroissa yritetty täysillä. Ja kaikki muutenkin fyysisesti ok, menkat tulee ja ovis tulee ym.mutta ei vaan lasta. Lääkäri taas miulle sanoi,että koska ollaan nuoria ja terveitä, ei ole kiire että ootellaan. Kummallista kun lääketiede on sentää näinkin kehittynyt, mutta ei vaan mitään haluta tehdä. Turhauttaa!

Mimmu, ihanaa kesää sullekin! <3

Untuvainen, valitettavasti en usko että lääkärit määrää sulle clomeja/letroja jos teillä on jo 3 lasta ennestään :/

Enni: On todella turhauttavaa. Kai siinä on joku ajatus takana että suurinosa kuitenkin plussaa sen vuoden sisällä ja osa sitten viimeistään 1v8kk sisällä.

Suunnittelin että kokeilen ens kierrossa sellaista luontaistuotetta kuin serrapeptaasia. Jotkut sanoo että se tekee hyvää kohdunkaulan limoille, tekee niistä juoksevampaa. Saattaa kuulemma kans avata jos on joku tukkeuma johtimissa, lieventää endoa jne. no nää on näitä huuhaa juttuja varmaan taas mut pitää ny edes kokeilla :D

Oon alkanu pelkäämään että mulla on joku oireeton endo, surkeet munasolut tai johtimet tukossa. Ja nämähän ei oireile mitenkään eikä näy missään perus gyne tutkimuksissa joten jääpi sitten selviämättä meidän kohdalla...

Mimmulle ja Larissalle ihanaa ja rentouttavaa,aurinkoista kesää:)
Pätkis: en usko että kiertosi voi venyä,eiköhän se ätit kurvaa kun terot lopetat,jos ei ole pieni mukana,toivotaan että olisi!!! Minulla ainakin aina terojen lopetuksesta viim. kahden pv.n päästä alkoi vuoto. Aina kannataa kokeilla kaikki huuhaatkin,ainakin itse olen niihin sortuvainen,ja se rauhoittaa, saapahan ainakin mielenrauhan kun on yrittänyt tehdä jotain asian eteen :)
Untuvainen: Tervetuloa mukaan :) Minä sain teroluteja pitkään kiertoon,mutta clomeja ei ole vielä suostuttu määräämään koska alle vuosi yritystä,sanoi gyne ettei haluia sotkea hormoneilla enää elimistöä että odotellaan elokuulle kun on vuosi tullut täyteen ja tutkitaan sitten lisää. Minulla ne tasasivat super pitkät kierrot hiukan lyhyemmiksi ja mutta välillä meinaa pidentyä kun nyt olen ollut useita kiertoja ilman kun katsotaan kuin käy. Jospa tämä kroppa hoksaisi nyt mitä pitää tehdä,toiveikas olen vielä kun on jo ovulaatiot kuitenkin bongattu,kun syksyllä e-pillereiden jäljiltä kaikki oli ihan sekaisin. Toivotaan että teillä pian tärppää :)

Untuvainen ja Larissa mulle kirjoitettiin letrot vaikka mulla 3 lasta. Eri mies kylläkin, en tiedä vaikuttiko se. Mun ikä ehkä ainakin, 39.

Käyn vielä välillä lueskelemassa teidän juttuja täällä. Oottanut että plussia tulisi ja saisi iloita teidän puolesta. Kauheen vähän tullut ja nyt saisi alkaa vaikka urakalla tulemaan. Tsemppiä ja plussia kaikille!

Mä oon vielä huolissani tuosta mun kilpparista... Lääkärin mukaan mun arvot oli hyvät ja kyllähän se tsh on oikeasti hyvä( oli joku 1.42). Mutta sitten se t4v oli 14. Esim englannissa suositellaan että raskautta yrittävillä ja raskaana olevilla olis tsh alle 2 ja t4v yläosassa. Mullahan tuo t4v ei ole yläosassa jos viitearvot on 10-22.

Mulla olis paljonkin oireita jotka sopii kilpirauhasen vajaatoimintaan. Esim mulla lähtee edelleenkin paljon hiuksia. :( Mutta suomessahan ei tällaiseen kilppari asiaan saa mitään apua...

Pätkis hmm, se on varmaan totta ettei Suomessa niin osata koko kilpparia hoitaa, vaikka se on meillä vahvana haasteena geeniperimässä. Mulla oli viime kontrollissa TSH 1,92 ja T4-V 15, itestä tää tuntuu ihan hyvältä. Katsotaan miten tuo paino pysyy tasoissa, siitä ite tiiän vähän onko homma kontrollissa vai ei. Raskaus on pysäyttänyt mun suolen, vähän vaikeaa erottaa mikä johtuu mistäkin ..

Pätkis; Miullakin lähtee hiuksia ihan älyttömästi, eikä hiukset kasva ollenkaan. Oon nyt puolitoista vuotta kasvattanu hiuksia, kasvua n 4 cm. Miuhun sopisi omasta mielestäni myös vajaatoiminnan oireista yli 10, mutta ei kuulemma ole missään vikaa.

On; Tänään taas ollut tosi huono päivä, kaikki itkettää vaan ja tuntuu toivottomalta :shifty: Millähän sitä vois piristää itseään.

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin.
Pahoittelut negan saaneille ja tädin yllättäneille
:Heartred

Mulla ei tule usein kirjoitettua.. olen tällä hetkellä todella epäsosiaalinen niin oikeessa kuin sosiaalisessakin mediassa.
Mua painaa edelleen kovasti lokakuinen menetys ja käyn läpi elämän suuria kysymyksia. Samaan aikaan koitan valaa uskoa itseeni, että tulen vielä uudelleen raskaaksi.. kohta ollaan tasan 2 vuotta yritetty lasta. Alkukeväästä olin varma että plussaan kesän aikana.. no se varmuus on kyllä kadonnut, mutta jotenkin on sellainen tunne että tämä kierto voisi olla se kierto.. tosin mulla oli sama tunne edellisessä kierrossa eikä se tosiaan ollut "se" kierto. Tuntuu että omassa elämässä on ollut niin paljon raskaita ja negativiisa/surullisia asioita, että olisi aika saada jotain onnen aiheittakin.. mutta elämä ei taida toimia sillä tavalla että onni ja epäonni kulkisivat tasapainossa.. :scratch

Monella on tääläl lapsettomuushoidot meneillän. Toivotan teille paljon voimia siihen taipaleelle.. kunpa tulokset olisivat onnellisia.

Untuvainen:
en kovin tilanteestasi tiedä.. mutta kysyn kun en ole viime aikoina kovin lukenut viestejä.. että oletko tehnyt ovulaatiotestejä? Onko tutkittu ovuloitko?

Pahoittelut Enni.. :(

Dpo 13 ja vielä on nega... Mietin voiko terolut kadottaa pms oireet? Mulla ei oo siis mitään pms oireita tai mitään mikä viittais siihen että menkat olis alkamassa...

Takaisin