Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Lucky, kiitos kysymästä taukoilen tämän kuukauden kokonaan kaikesta. :) fiilis on hyvä :) kesä on ihanaa aikaa... :)

Larissa, voi vitsi miten on jännää!!!! Iih, kohta alkaa tapahtua. :)

Mulla painaa toi ikäasia jotenki. Olin 33 kun sain esikoisen ja raskaana ollessa 32-vuotiaana oli sikiön niskaturvotus ja mun ikä ne asiat miksi varoiteltiin mahdollisista kehityshäiriöistä ja lapsivesipunktioon sitten meninkin. Täysin terve poika syntyi kuitenki mutta silti mulle jäi kummittelemaan se kaikki. Nyt oon 34 ja täytän tänä vuonna 35. Äidillä alkoi vaihdevuodet hetikohta ku oli 40 täyttäny. Mulla on stressi ja kiire. Kyllä haluaisin vielä toisenkin lapsen. Ei enää tässä vaiheessa kiinnosta kuulla mitään kaikki aikanaan ja kyllä se tulee kun on tullakseen korulauseita. Seuraava on yk3, vasta. Silti ahdistaa. Esikoinen tärppäsi 2014, ehkäisy jätettiin kyllä pois jo 2007. Kyllä se vaan joskus On vaikeeta.

Hileinen, mulla pitäisi menkat alkaa tämän viikon aikana (alkuviikosta) ja nollaultra on seuraavan viikon ke. Eli ovat varmaan laskeneet että menkkojen pitäisi ehtiä alkaa, kestäisivät olla viikon jopa myöhässäkin :D mutta jännästi on eri käytäntöjä. Mulle annettiin kaikkien ultrien päivämäärät ja myös arvio punktion ajankohdasta. Ja juu kohta jännätään yhdessä! :)

Muokattu viimeksi:
Enni: itse en hoksannut yhtään että tarkoitit aikaa ennen pillereitä,itse kun niitä söin yli 13 vuotta teinistä asti niin en hoksannut että eihän se kaikilla niin mene,että on olemassa myös aika ennen niitä :grin
toivotaan että siellä ei kierto turhaan venyisi enää..
Mukavaa Maanantaita kaikille:)

Helinäkeiju; Kyllä niinkin on :grin 9 vuotta söin, aloitin ne ehkäisyn takia en kipujen tms. Joten ajasta ei tullut niin pitkä :)

Täällä tänään kp 1, joten heippa tammivauvahaaveille :arghh:

Larissa, täällä kp 18, 2 kierto letrojen kanssa. Jännitystä siis edessä vielä pari viikkoa. Tässä kierrossa hyödynnetty kp 9, 11, 13, 15. En tikuttanut ovista, mutta uskon oviksen olleen kp 12-14 oireista päätellen, sen takia ei varmuutta dposta.
Mies ollut tässä kierrossa jotenkin hirveen innokas laskemaan "koska täytyy talletella". Toivottavasti tuottaa tulosta.

Meillä on muutto tulossa muutaman viikon päästä niin on kauheasti puuhaa niin ei EHKÄ ehdi murehtia testauksesta. Odottavainen fiilis, voi kun tässä kierrossa <3. Jos testaan, testaan varmaan aikaisintaan 1.6.

Mitäs Larissa sulle kuuluu? Teillä hoidot on jo kovassa vauhdissa, mitkä fiilikset?

Jennie, ei tänne kummempia. :) Synarela-nenäsumute käytössä ennen varsinaisia hoitoja (oman hormonitoiminnan lamaannus). Kuun lopussa päästään vasta varsinaisesti aloittamaan ivf-hoitoa (eli piikeillä kasvattamaan munasoluja) ja kesäkuun alussa keräämään munasolut sekä siirtämään alkio, jos kaikki menee nappiin. Eli yli kuukausi tässä vielä menee ennen kuin pääsee testaamista miettimään. Tsemppiä sinne muuttohommiin! Jos et sillä saa ajatuksia pois niin sitten et millään ;)

Testailin tossa aamusella tyyli puhtaasti negan eli ei tännekään tammivauvaa! En vaan tajuu miks noi letrot nyt yht äkkiä lakkasi toimimasta ja kierto alkoi venyy :mad:
Voihan käykö pakko kai uskoo ettei meille tuu vauvaa ilman IVF hoitoja. Eli tiukkaa rahan keruuta sitten vaan, kun joudutaan taas yksityiselle.

Dpo 12 puhdas nega aamulla... Pakko kai siihen on uskoa kun tallettelutkin meni pieleen... Pahoittelut muillekin negan saaneille.

Pahoittelut negan testanneille ja uuteen kiertoon siirtyneille!

Odotan omaa uutta kiertoani, joka nipistelyjen ja juimimisten perusteella alkaa huomenna tai viimeistään ylihuomenna.

Tänään on ollut niin huono päivä et ehdotin miehelle, että jään kotiäidiksi ja tehdään (niinku me nyt mitään tehtäis..) pari vauvaa lisää ja mä jään hoitamaan kaikkia lapsia kotiin. Töissä tulee siis isoja muutoksia, jotka koskee mua, niin siksi vituttaa.. kp ehkä 24 tai 25..

Omanapailua: Ajatukset taas niin sekaisin tästä lapsettomuudesta, alakuloinen olo. Tuntuu, että miehelle ei ole yhtään niin tärkeä sitä vauvaa saada kuin itselle, "hän selviäisi ilmankin". Itsestäni en tiedä, katkeroituisinko sitten vanhempana, jos toista lasta en yritiäisi hankkia. Itse olen ollut se toivonkipinän etsijä tässä projektissa, lahjasiittiöön suostuvainen, uskonut että kaikki järjestyy. Mies epäilee kokoajan, heräisikö hänelle isä tunne lahjasiittiövauvaa kohtaan yms. Hän kun on ollut jo vuosia vastuussa isänsä firmasta mitä isä ei itse jaksa pyörittää ja valittaa vaan, niin mies sanoi eilen "juuri kun hän on isänsä huolehtimisesta pääsemässä pystyykö/haluaako siihen ei biologista vauvaa taas huollettavaksi". En oikein voinu mtn tuohon vastata! Jos suhteessa muuten on kaikki hyvin, onko parempi itseni vaan luopua vauva haaveista? Jos luovun, kestänkö sen? Toisaalta ärsyttää sekin kun lääkäri sanoi minun olevan testejen mukaan hyvin hedelmällinen, ettei raskautumisen pitäisi olla ongelma esim ivf.ssä jne. En voi olla miettimättä myöskään sitä, että voisiko kaikki olla helpompaa jonkun toisen miehen kanssa!? Huoh..

Julianna, suuria päätöksiä, raskaita pohdintoja. Itse mietin vähän samansuuntaisia asioita kun ei joitakin vuosia sitten oltu miehen kanssa oikein samoilla linjoilla vauva-asian suhteen. Oli pakko miettiä juuri noita a) luopua omista haaveista b) vaihtaa miestä c) odottaa että mies kypsyy ajatukseen. Jos oma lapsen kaipuu on kovin suuri, en luopuisi omista haaveista, mulla ainakin olis ollu varmasti katkeruus ja harmittelu edessä. Mutta neuvoisin että älä tee hätiköityjä ratkaisuja. Odota vuosi, pari? Jos vain jaksat ja pystyt. Sitten olet ehkä punninnut asiat halki ja mieskin tullut johonkin päätökseen. Ja yhdessä sopisitte, mihin päädytte. Voimia!! <3

Takaisin