Dolcetti, juu täällä on ainakin mulla, Hileisellä ja Ninukilla alkamassa ivf ensi kuussa :) Mulla ja Hileisellä pitkän kaavan mukaan, Ninukilla lyhyt kaava. Toivotaan, että siellä uusi lääke toimisi paremmin. Itse pelkään, että vasemmasta munasarjasta ei saada mitään käyttökelpoista, kun siellä on se endometriooman möllikkä munasarjassa kiinni... Ivf-hoitaja oli kylläkin sitä mieltä että ei välttämättä möllikkä vaikuta. Jää nähtäväksi. Jos munasoluja tulee tarpeeksi niin puolelle tehdään perun ivf ja puolelle icsi.
Mymmelisti, seuraavassa kierrossa (joka alkaa 1-2 viikon sisään) alkaa ensin hormonitoiminnan alasajo nenäsumutteella noin kp 20 tienoilla eli toukokuun alussa (kuulemma hyvä endoa ajatellen). Aiheutetaan tavallaan keinotekoiset vaihdevuodet (kiva kiva :D ). Sitten kun toukokuun menkat alkaa ja munasarjoissa näyttää hiljaiselta ja limis on ohut niin aletaan piikittelemään eli kasvattelemaan munasoluja ja limistä. Punktio ja alkion siirto olisi sitten toukokuun lopulla/kesäkuun alussa. :) Piikitettävät hormonit saattaa riehaannuttaa endoa, siksi on nyt ensin tämä kierto nuvaringin kanssa ja hormonitoiminnan alasajo ennen piikkejä, jotta saadaan sammuteltua endoa ennen piikkejä.
Pätkis, hyvä että siellä on kaikki ok :) toivotaan että ei ole hormoneissa ongelmaa! Meinasiko se lääkäri, että sulla on liikaa vai liian vähän estrogeenia?