Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mulla ei endo näkynyt ultrassa!! Käsin kun tutki niin käsin tunsi jotain ja siksi lähete laparoskopiaan. Siellä sitten varmistui että on pinnallista endoa kohdun takaseinämällä ja sivuilla.

Mun endo ilmoitti itsestään rajuilla tulehduksilla ja kivuilla ja sit aika nopeasti asia eteni julkisella puolella, kun olin sinä vuonna ku diagnoosin sain kahdesti sairaalassa ennenkuin viimein leikattiin. Tokan sairaalareissun jälkeen mulla oli kontrollikäynnit, missä seurattiin munasarjoissa näkyneiden kystien tilannetta alateitse ultraamalla ja nehän kasvoi ja mä olin sinä aikana tosi kipeä varsinkin viikkoa ennen menkkoja ja menkkojen aikaan tein jo kuolemaa niiden kipujen vuoksi. Ei sinänsä ihme, isoin kystista oli kananmunankokoinen. Tähystyksessä niitä oli myös kohdun pinnalla. Ennen tokaa leikkausta tiesin jo kivuista, et nyt on taas menoa. Ultrassa näkyi taas endopesäkkeet ja pääsin taas nopeesti lähetteellä tähystykseen.

Raskauksien ja imetysten jälkeen mun endo on ollut rauhallinen ja oonki käyny tsekkauttamassa tilanteen molempien imetysten jälkeen yksityisellä. Viimeksi ei näkynyt mitään merkkejä ultrassa eikä myöskään tunnustelemalla, vaan kohtu liikkui, samoin munasarjat. Eikä mulla oo sellanen tunnekaan et endo ois aktivoitunut. Monilla raskaus ja imetys rauhoittaa endon, mut vaikka monet lääkärit ym. muuta väittää, parannuskeino ne ei ole eikä sellaista ole vielä toistaiseksi endoon löytynyt.

Voi ei! Haittaako, jos papa-kokeessa on menkat? Piti varata aika papaan kun siellä gynellä silloin kävin ja nyt se sattuu just kp 30 että tod näk alkais menkat sillon tai olis menossa sillon. Hyvin hoidettu homma taas jes:grin

Enni, menkat saattaa häiritä papakokeen ottoa, etenkin jos on eka-toka vuotopäivä. Jos menkat alkaa niin sun kannattaa soitella sinne ja kysyä että tartteeko varata uusi aika.

Kyllä joulun lapsi on ihanin joululahja mitä voi olla, vaikka sen eteen saakin itse tehdä melkosen homman :p Kyllä on joulut erilaisia sen jälkeen ja mieleen nousee joulu synnärillä, meillä poika siis syntyi joulupäivänä, mutta aattoaamuna meni vedet ja joulu meni sairaalassa, La oli juurikin jouluaattona että täsmällinen poika oli :) 2013 oli kyllä uskomaton vuosi, plussa, tieto kaksosista, tieto toisen papusen menettämisestä, muuten kaikki ok, unettomuus ja hirveet liitoskivut mut ei muita ongelmia, jouluna synnytys ja sitten myös uv meni sairaalassa valohoidossa, huh :rolleyes:

Larissa, hahaaa onnea uudesta tittelistä :p :grin

Ainiin, hihii, viikossa 1,5kg lähteny :dance011vaikka viime viikolla tuli vielä vedettyä irttari överit, tais mun pyöräily tasottaa. Nyt kun on tiukemmin ruokavalio käytössä, niin paljonkohan paino sit tippuu :wideyed: tällä viikolla tosin ei kerkee niin hirveesti jumppaileen, mut hyötyliikuntaa kuitenkin tulee ton durasellpupu poitsun kans ja tänään tulevan kummitytön kans vaunulenkkeileen :love7

Muokattu viimeksi:
Mymmelisti, no mä herään yleensä kuuden aikaan (tai siis kello soittaa silloin). Joskus käyn ennen sitä lenkillä jos en saa unta. Teen munakkaan, käyn suihkussa sillä aikaa ku munakas on pannulla paistumassa. Vetäsen sen huiveihin, teetä, vitamiinit, elukoiden ruokinta ym. Lapsen vien päiväkotiin siinä kasin korvilla ja siitä sit töihin. Viikonloppuisin teen yleensä kolme munakasta. Ensin pikkuneidille, sitten itselleni ja viimeiseksi isimiehelle. Hän ei arkisin syö aamupalaa vaikka usein saatan sitä tarjotakin. Mä en pysty ajattelemaankaan että menisin töihin ilman aamupalaa. Poikkeus oli projektityö ennen raskautta, jolloin työt alkoivat klo 07.00 ja työmatkaankin meni tunti. Kroppa ei silloin viiden aikaan ollu vielä oikein herännyt, joten koska muukin henkilökunta söi aamupalan töissä, otin minäkin sitten munakkaan töihin ja söin sen vasta siellä. Jos söin sen ennen töihin lähtöä ni mulla oli nälkä heti töihin päästessä, koska kroppa ei oikein tajunnu että se söi jo!

Lucky, oireiden kanssa osasi elää (oli pakko), mutta nyt kun tiedän mistä ne johtui niin olen kyllä mieluummin ilman kiitos. Onneksi vahingossa löysin itse syyseuraussuhteen, muuten saattaisin kärsiä ongelmista vieläkin. :)

Edellä olikin ollut stressin vaikutuksesta keskustelua ja paljon oli kerrottu joten mitä sitä toistamaan. Mulla elämäntapa ja stressin hellitys osittain oli avittamassa luomuyllätystä esikoisen merkeissä. Mulla tosin on sairaus, johon stressi vaikuttaa tosi vahvasti negatiivisesti.

Muokattu viimeksi:
Tilanne päivitystä tännekin, julkisella ensikäynnillä käyty, ivf tehdään toukokuussa, vielä en tiedä enempää kuin että lyhyellä kaavalla mennään, suunnittelukäynti kolmen viikon päästä :) taas jotain mitä odottaa ja täälläkin useampi samaan aikaan hoidoissa :)

Ninukki mahtavaa, tekin pääsette jo ihan just uuteen ivf-yritykseen! :)

Onpa mukavaa seurata kun useammalla on nyt samaa aikaa toukokuussa ivf, toivottavasti toisi kaikille onnistuneen lopputuloksen!❤ :)

Nenna, niinpä, oltiin ihan asennoiduttu niin että syksyyn menee kesätauon ja jonon takia, mutta ilmeisesti jos oikein ymmärsin, ei menty iha jonon hännille, ku luomutärpin mahis on aika olematon..

Tosiaan, nyt kp41 ja ultrassa näytti siltä että tuolla ei tapahdu yhtään mitään.. Teroilla tehdään kierto niin että se sopii aikatauluun. :)

Lääkärissä käyty. Poskiontelot oli parantuneet vaikka mulla onkin edelleen nuhaa ja nenän tukkoisuutta. Saattaa olla ehkä allergiaa.
Sain lähetteen kilpparikokeeseen ja ehdin aamusta sen käydä labrassa antamassa. Tulokset saa perjantaina. :)

Puhuttiin kanssa tästä raskaaksi tulemisesta ja sain terolut reseptin mutta saan käytän niitä vain siinä tapauksessa että kierrot jatkossa alkaa venymään tai ovat hyvin epäsäännölliset. Että nyt pari kiertoa ainakin seurata ensin. Suositteli jotain hormoni verikokeita mutta oli sitä mieltä että gyne saa sitten kesäkuussa päättää että mitä näkee tarpeelliseksi ottaa.

Onneksi saa tuon kilpirauhas asian nyt tarkistettua se on mietityttänyt mua jo tosi kauan.... :)

Sorruin tilaamaan kaiken näköisiä testejä viime viikolla mm CB:n digin kaksoishormoni ovistestin. :grin

Peukkuja pidän kaikille ivf-hoitoihin meneville. :)

Ninukki taysissa joo! :) Vielä ei tiiä tarkkaa viikkoa, mutta omien laskelmien mukaan ehkä viikko 23 tai 24. Ohje oli soitella toukokuun kierron menkkojen alettua (sumujen kanssa) polille ja siitä sopia puregonin annostukset. Eli kesäkuun puolelle menee. Tää on eka kerta ku piikittelen, vasteen mukaan toki sitten punkteerataan! :)

Noni Hileinen, siellä mekin :) mulle sanottiin heti tänään että punktio viikolla 22, mutta ehkä se on siinä ku kierto sovitetaan teroilla lääkärin tahtomaan aikatauluun ni pysty etukäteen määrään sen, tokikin siinä on lääkevasteen mukaan +/- 1vko mutta tohon kuulemma pyritään :) siellä kuule äkkiä huomaamattamme törmäillään ;)

Ninukki miulla heittoa tekee se kun tähän tulee väliin kahdet menkat, miten kierrot nyt sit menee ja miten synarelat tepsii. Kp 21 toukokuussa alkaa sumut (26.5 ehkä noin) ja siitä sit n. 2 viikon päähän punktio vissiin jos kaikki menee hyvin :) Ne uudet tilat taysissa on kyl tosi kivat!

Hileinen, me mennään aika samoissa sitten touko-kesäkuussa! :) itse just laskeskelin että sumut alkaa suunnilleen 11.5. ja punktio sekä siirto sitten touko-kesäkuun vaihteessa.

Vähän jännittää sumujen sivuoireet, piikitely ja niiden sivuoireet sekä miten saan sumplittua uudessa työssä kaikki käynnit. Eiköhän sitä jotenkin kaikki järjesty :) mies jo lupasi piikittää jos minä en uskalla :grin Vois tehdä miehelle hyvää niin hän kokisi olevansa enemmän osa näitä hoitoja vaikka toimenpiteet tehdäänkin mulle...

Muokattu viimeksi:
Takaisin