Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mä vähän luulen että mun lääkäri ei ollut vielä tietoinen 100mg loppumisesta. Ilmeisesti ei ole kauaa ollut vielä siihen toimituskatkosta. Apteekkeihin soitellessa yhdestä sanoi että heillä oli sitä ainakin vielä viikko sitten.

On ollut, helmikuusta asti. Lugeja ei löydy meidän kaupungin apteekeista ja eikä kyllä läheltäkään.

Soitin eilen napolle, kun meille on tulossa muutto toiselle paikkakunnalle kesäkuussa. Niisk, en haluais muuttaa. :( Hoitaja aikoo kysyä, että onko todellista, että mulle ei anneta lugeja avuksi alkuraskauteen.
Tänään varmaan ovisplussa, eilen ei talletettu, mutta muina päivinä kylläkin. Huomenna ei edes pysty, kun isä tulee kylään ja yöksi.

Viipsukka kp 16/32

Hirmu, no jopa on asiantuntevaa palvelua! :(

On kyllä tosi inhottavaa, jos tollainen tärkeä lääke loppuu apteekista... Mun mielestä niiden kuuluisi automaattisesti tarjota vaihtoehtolääkettä sieltä tilalle...

On: nyt hyvin nukutun yön jälkeen on hyvä fiilis taas. Paino tippuu hitaasti mutta varmasti. Aurinko paistaa. Ja just muistin, et maanantaina tarttis muistaa mennä sinne verikokeeseen. :D kumpa en nyt sitä unohtaisi. :)

Muurahainen kp 23, dpo 6, yk 26

Muurahainen; Onko siulla antaa vinkkejä painonpudotukseen? Täällä katottu syömisiä, esim välejä lyhennetty ja vaihdettu täysjyvään riisit ja makaronit ym. pieniä keinoja mitä tullu itelle mieleen. Liikuntaa on lisätty hyötyliikunnan ja lenkkeilyn muodossa. Tän vuoden alusta näitä keinoja keksitty lisää, mutta ei ole paino tippunut yhtään. Mikään ei enää mahdu päälle. Ja tietysti tulee stressi siitä, koska entistä enemmän aletaan vauvasta kysellä kun maha kasvaa :mad: Miulla siis kertyy kaikki keskivartaloon :hungover: Aikaisemmin painoin paljon vähemmän, vaikka söin ja liikuin paljon huonommin.

Hyvä kun aloitte puhumaan siitä lugesteronista! Mähän jouduin heti aamutuimaan inventoimaan varastot, ja saan kuin saankin riittämään ensi tiistaihin - kunnes on seuraava lääkäri. No, asenteella täytyy tänään lähteä kylille etsimään. Täällä on vaihtoehtoja, mutta en tiiä onko yhtään parempi saatavuus silti. No, se jää nähtäväksi.

Enni, itse aloitin viime syksynä sen motiviren sokerikatkon. Eli kaikki tuotteet joissa on sokeria 100g:ssa enemmän kuin 10g on kieltolistalla ja vehnäjauhot kieltolistalla, leivissä kuitua vähintään 10g 100g:sta. Tällä alkoi paino tippumaan oikein kivasti. Aluksi olin kolme viikkoa täysin näin, sitten otin herkuttelupäivän väliin ja jatkoin kaksi viikkoa. Nyt on kyllä tullu kerta viikkoon herkuteltua, mut määrä pienentynyt hurjasti, enää ei pysty karkkipussiakaan päivässä syömään.
Toiseksi mulla todettiin syksyllä pcos, jonka takia mulla tapahtui insuliiniresistanssia ja sain lääkityksen tätä estämään. Että veikkaan, että molempien yhteissumma on auttanut nyt minua. Itse en kyllä ulkonäöllisesti huomaa, että 14 kiloa olisi tippunut, mutta muilta on tullut kommenttia että olen laihtunut.
Meillä on suvussa paljon sokeritautia joka varmasti periytyy myös minulle, pohdimpa vaan, jos tämä vaiva minulla on ollut lievänä ja sekin on estänyt laihtumista? Kun jopa terveydenhoitaja ihmetteli silloin kun ruokapäiväkirjaa hänelle pidin, että miksi ei mun paino tipu vaikka syön säännöllisesti ja terveellisesti...

Mutta siis suosittelen kokeilemaan tota sokeritonta ainakin kahden viikon ajan, ja sitten jatkamaan jos se hyvälle tuntuu. Itse aluksi siis tosiaan meinasin olla vain sen kaksi viikkoa, mutta kun paino alkoi putoamaan hurjasti jo sinä aikana, niin enpä halunnutkaan enää lopettaa... :) tsemppiä!
Varoituksena, että ekalla viikolla saattaa iskeä kauhea pääsärky, ainakin itelle tuli. Kroppa kiukutteli kun ei saanutkaan tasaisesti sokeria. Itse yllätyin, miten se voi noin nopeasti vaikuttaa...

Täällä alko eilen tiputteluvuoto, tänään dpo11. Menkat alkaa varmaan viikonlopun aikana..tympäsee, mutta eipä tuo yllätys ollut kun ei ollut yhtään sellasia fiiliksiä että ois tärppi käynyt. Yritän tsempata tulevalla toukokuun matkalla.. lähden käymään ystävän kanssa Nizzassa =)

Mun pitäs kyllä kans alkaa sokerikatkolle. Ylipainoa ei ole mutta oon ihan koukussa sokeriin..
Seuraavassa kierrossa otan taas vehnänalkioölyn käyttöön foolihapon ja vitamiinien lisäksi.

Muurahainen; Kuulostaa vaikealle :grin varsinkin vehnäjauho, sitä kun on kaikessa. Jouduin olemaan 3 vuotta luontaisesti gluteenittomalla ruokavaliolla ja se oli aivan kamalaa. Ei saanut syödä juuri mitään ja tuli todella kalliiksi.

Hei, ketkäs täällä käyttää vehnänalkioöljyä? Itse nyt netistä alkanut etsimään tietoa siitä ja pohdin mistä sitä kannattaisi ostaa?
Ja onko merkillä väliä? Miten otatte sen?

Murkku, mulla on kans käytössä toi Neo-e. Se on hyvä kun se ei maistu miltään :) halpa-hallista sitä löytää ainakin.

Enni, suosittelen kyllä kokeilemaan ruokavalionmuutosta esim. Murkun ohjeella. Mulla on nyt endon takia vehnä, sokeri, kofeiini ja soija pois ruokavaliosta ja on kyllä tehnyt ihmeitä! Olo on paljon parempi ja energisempi ja tietty selvä vaikutus on ollut endo-kipuihin. Eihän sun tartte mennä totaalikieltäytymislinjalle, mutta sekin varmaan auttaa jos koitat vaikka pari viikkoa olla kokonaan ilman vehnää ja sokeria että miltä se tuntuu. Sitten voi vähän höllätä mutta toki parhaansa mukaan pysyä niistä erossa kuitenkin niin että elämästä ei tule liian vaikeaa. Murkun yksi herkkupäivä viikossa kuulostaa tosi hyvältä. :)

Itse en ole sokerihiiri eli en juuri syö karkkia tai leivoksia. Silti ekan viikon aikana tällä ruokavaliolla tuli usein sellainen olo, että on PAKKO saada joku kunnon sokeri-vehnä-mättö, arnoldsin isoin donitsi tai vastaava :D miten niin elimistö vaati sokeria ;) pelastus mulle oli hedelmät, ihanat smoothiet ja sokeriton maitosuklaa (Punnitse ja säästä -kaupoista yms muista vastaavista löytyy).

Kiitos muuten teille kaikille yhteisesti ihanasta tsempistä ja kiinnostuksesta meidän ivf-taivalta kohtaan :) mukavaa että voi jonnekin kertoilla asian etenemisestä. Pari kaveria ja sisko tietää. Olen vähän kahden vaiheilla että kerronko omille vanhemmilleni. Miehen vanhemmille kerrotaan vasta sitten jos tärppää ja ar-ultra on käyty.

Muokattu viimeksi:
Gynekäynti oli vaivan arvoinen :) teki ultran. Yhtään follikkelia ei ollut kasvamassa. Olivat kuulemma rauhallisen näköiset. Lima kalvo 4mm. Liian ohut tähän kierron vaiheeseen. Lopputulema en ovuloi itsekseni kun harvoin.
Pisti lähetteen Tayssiin lapsettomuus pkl ja sanoi et siellä hoitavat. Antavat alkuun joko letrot tai clomit ja seuraavat ultralla tehoaako. Ja muitakin testejä ottavat.
Oli lottovoitto saada sinne lähete!!! Nyt on niin hyvä mieli ja usko et vielä me vauva saadaan :)
Terot aloitan tänään ja käynnistän niin vuodon.

WM kp46

Wm; Jes, tosi hienoa että selvisi noin paljon ja heti aletaan hoitaa :) Oon tosi iloinen siun puolesta :happy:

Larissa ja Mymmelisti; Joo kyllä mie aattelinkin kokeilla. En tosin omasta mielestäni syö paljon herkkuja muutenkaan, ehkä max. kerran viikossa suklaalevyn tai jossain kylässä pullan. Ei meillä kotona sen takia mitään ookkaan ettei tuu syötyä :p Senkin takia just aateltiin kokeilla tota herkkulakkoa, että ei tarvii kattoa niin tarkkaan mitä mikäkin sisältää, mutta ei tuu herkuteltua missään muodossa. Siis ei karkkia, jätskiä, pullaa jne. ei pelkästään karkkilakko. Mutta voihan sitä silleen tehdä, että syö esim vain ruisleipää ja hedelmää, että ei tietoisesti karkkia ja valkosta leipää jne. Mutta ei tarvitse sitten mitään taulukoita lukea, se olis kyllä aika hankalaa jo :rolleyes: Kuulostaako tää oikeelta / hyvältä?

Mäkin olen kiitollinen teille kaikille tuesta ja siitä että tänne saa purkaa sekä hyvän että huonon olon :Heartred

Paperissa lukee että limakalvo liian tiivis? mitä se tarkoittaa?
Otetaanko simppanäytettä jos kyse on sekundäärisestä lapsettomuudesta?
Osaako kukaan sanoa kauan yleensä saa odottaa ekaa aikaa? Soitan ensi viikolla ja tiedustelen asiaa kyllä. Mukava kun vähän tietää mitä odottaa.

Terolut nyt nassuun ja vuotoa kohden. Taidan kyllä silti tikuttaa ovista ja katsoa tuleeko se normiaikaan eli kp 20 mennessä. Jos ei niin antaa olla.

Wm, luulen että ottavat simppanäytteen ennen kuin saat letrot/clomit että et syö niitä turhaan jos simppojen laatu onkin heikko. Ja se että on lapsia ennestään ei takaa sitä että simppojen laatu olisi nyt ok. Ekaa aikaa polille saa yleensä odotella 3-6 kk. Toivottavasti pääset nopeasti :)

Enni, tee niin kuin itsestä parhaalle tuntuu :)

Murkku, onnea etsintään! :) Itse en ole löytänyt tuota Neo-E:tä muuta kuin Halpa-Hallista.

Muokattu viimeksi:
Takaisin