Enni, itse aloitin viime syksynä sen motiviren sokerikatkon. Eli kaikki tuotteet joissa on sokeria 100g:ssa enemmän kuin 10g on kieltolistalla ja vehnäjauhot kieltolistalla, leivissä kuitua vähintään 10g 100g:sta. Tällä alkoi paino tippumaan oikein kivasti. Aluksi olin kolme viikkoa täysin näin, sitten otin herkuttelupäivän väliin ja jatkoin kaksi viikkoa. Nyt on kyllä tullu kerta viikkoon herkuteltua, mut määrä pienentynyt hurjasti, enää ei pysty karkkipussiakaan päivässä syömään.
Toiseksi mulla todettiin syksyllä pcos, jonka takia mulla tapahtui insuliiniresistanssia ja sain lääkityksen tätä estämään. Että veikkaan, että molempien yhteissumma on auttanut nyt minua. Itse en kyllä ulkonäöllisesti huomaa, että 14 kiloa olisi tippunut, mutta muilta on tullut kommenttia että olen laihtunut.
Meillä on suvussa paljon sokeritautia joka varmasti periytyy myös minulle, pohdimpa vaan, jos tämä vaiva minulla on ollut lievänä ja sekin on estänyt laihtumista? Kun jopa terveydenhoitaja ihmetteli silloin kun ruokapäiväkirjaa hänelle pidin, että miksi ei mun paino tipu vaikka syön säännöllisesti ja terveellisesti...
Mutta siis suosittelen kokeilemaan tota sokeritonta ainakin kahden viikon ajan, ja sitten jatkamaan jos se hyvälle tuntuu. Itse aluksi siis tosiaan meinasin olla vain sen kaksi viikkoa, mutta kun paino alkoi putoamaan hurjasti jo sinä aikana, niin enpä halunnutkaan enää lopettaa... :) tsemppiä!
Varoituksena, että ekalla viikolla saattaa iskeä kauhea pääsärky, ainakin itelle tuli. Kroppa kiukutteli kun ei saanutkaan tasaisesti sokeria. Itse yllätyin, miten se voi noin nopeasti vaikuttaa...