Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Oho, vai miehetkin osaa. :D Meillä kyllä ei mieti mitään. Koko vauva asiaa, toisaalta ehkä ihan hyvä vähän aina hillihtee minua. Mutta siis kovasti myös vauvaa haluaa, ei vaan stressaa ja näytä sitä niinkun minä.

Kp44/30, missä ihmeessä on mun menkat...

Jotenkin musta tuntuu että mies pitää sitä jotenkin selvänä asiana että mä tulen raskaaksi. Ikään kun se ei tajuais sitä faktaa että tässä on nyt mennyt 9kk eikä mitään ole tapahtunut. Mua ainakin järkyttää tää asia että 3kk päästä ollaan yritetty vuosi ja sen jälkeen kai tää jo lasketaan lapsettomuudeksi? Vähän kyllä ottaa korvaan tuo sana lapsettomuus kun me ei kuitenkaan täysin lapsettomia olla. Joku hedelmättömyys sopis paremmin kuvaamaan tätä... Mutta kuinka saada mies ymmärtämään että mä en halua enää hukata yhtään aikaa. Ettei oo mikään itsestään selvyys että mitään lasta edes tulee.

Pätkis; Sama täällä. Mies vaan sanoo jos otan asian puheeksi, että eihän tässä mitään hätää ole kyllä se sieltä tulee :mad: Ei edes voi keskustella asiasta esim että mitä tehdään, jos vuosi tulee täyteen. Miuta ainakin stressaa asia joka päivä. Mitenhän sen sais tajuamaan :confused:

Miehille pitää puhua todella sel-ko-kie-li-ses-ti ja selittää hyvin yksinkertaisesti. :D Ja voi olla ettei silloinkaan mene viesti perille. :D Suosittelen kokeilemaan kuitenki. :) Eihä se beibi puuhastelematta tule vaikka kuin mies toitottaa muuta.

Meillä mies ymmärtää ja puhuu aiheesta. Onneksi.

Omia mietteitä: Ollaan nyt yritetty elokuusta ja yk7 menossa. Meille oli alusta asti selvää että loputtomiin ei yritetä kun kaksi rakasta on jo :)
Eikä mennä liian tosissaan ettei tule vain yrittämistä ja liitto kuole siihen. Tarkoitus oli alunperin n. vuosi katsoa tärppääkö. Uskon et aika samoissa mennään viekin.Luulen et jos ei vuoden loppuun mennessä ole tärppiä niin me suuntaamme katseemme eteenpäin ja luovutamme. Jos olisi kyse ensimmäisestä niin asia olisi aivan eri. Koen ettei meillä edes ole varaa valittaa vaikka kolmatta ei suotas kun meillä on jo nuo kaksi ja miehellä itsellään myös yksi poika. Mies täyttää syksyllä 37 vuotta eikä halua enää isäksi montaa vuotta. Ymmärrän senkin hyvin. Itsellä mittarissa 32v.
Kaksi km on tullut. Toinen niistä oli kemiallinen.

No huomenna aamulla taas testaan. Kp on 42 sillon. Pisin kierto ikinä. Menkkatuntemuksia on tänäänkin ollut ja painetta kohdunsuulla. Se tunne tulee ja katoaa. Taas tulee ja katoaa. Aaltomaista. Rinnat on turvoksissa. Vasemmasta vuotaa maitomaista eritettä mutta sitä mulla tullut välillä muutenkin.
Toivon tottakai plussaa mutta jos ei sitä tule niin saisi kierto kuiteskin päättyä. Uusi kierto olisi mukava niin pääsisi taas eteenpäin :)

WM kp41 yk7

Meillä ainakin kun oli alle vuosi yrittämistä takana, mies ei oikein mielellään puhunut koko asiasta, lähinnä oli et "no minä ainakin nussin himosta enkä siksi kun pitää" :grin Noi sit kun vuosi oli tullut täyteen se alko olla et "no sun pitää sano kun on oikea aika" Ja nykyisin sen vaan nyt on mukana koko jutussa ja suunnittelee lasten huonetta :grin
Mä uskon että miehillä se on vain niin että ekaan vuoteen ne ei stressaa, koska kuvittelee se nonnistuvan ja niitä ärsyttää naisten ylihösääminen ja sit pikku hiljaa alkaa pelko hiipimään ja sit ne tajuaa oikeesti mitä ne haluaa. Riippumatta mitä nainen sanoo tai tekee. Tietysti on poikkeuksia. Mutta tässä nyt pidempään jo seuranneena monen yli vuoteisen yritystä, lisäksi oma mies, niin aika samalla kaavalla nuo äijät on tuntuneet menevän täälläkin.

Hyvä jos miehen saa mukaan jo alussa ja vielä parempi jos tärppää, mutta tärppi voi tulla joka tapauksessa vaikka mies ei olisikaan niin intopiukeena. Suosittelisin kaikille vähän rauhoittumista ja vauvajuttujen jättämistä vähemmälle miehen kanssa ja hypettää sit enemmän täällä. Meillä ainakin toimi :grin

Ja mitä lapsettomuuteen tulee vaikka on jo lapsia, puhutaan sekundääri lapsettomuudesta kun lapsia on ennestään ja vuosi yritystä täyttyy. Ja niin kuin on monesti jo todettu, alle vuoden yritys on normaalia. . Vaikka se ei lohdutakaan.

Mä itse en kuitekaan enää ajattele niitä alku ajan kuukausia niin paljoa, jos teen, niin alkaa ahdistaa. Nyt vaan mennään kuukausi kerrallaan ja katsotaan mitä tapahtuu. toki pidän kuitenkin kirjaa yrityskuukausista.

Mun kaverille eilen syntyi pieni ihan esikoispoika, just sanoin miehelle et kuvittele, sillä meidän kaveripariskunnalla on ehdottomasti kummillisin ja erikoisin vuorokausi takana mitä voi olla. Voi tuntua oudota! :rolleyes:

Ekan aikaan oli helpompaa, kun silloin ei edes osannut odottaa, että raskautuisi helposti monen vuoden e-pillereiden syönnin jälkee. Menkkojakaa ei kerinnyt olla. Niin nyt tää tietoinen yrittäminen varsinkin km jälestä on aika rankkaa. Siis tää odottaminen on täs meille kummallekin raastavaa. Päivät ja viikot matelee. Toikin km raskaus meni sinällään yhtä ihanasti ihankui eka, että ei osannut aavistaa voivansa raskautua ilman menkkoja (näin lääkäri väitti) niin sitä vaa oli ja sit tuli oireet ja kappas plussa. Tää tietäminen mahdollisuudesta ja sen odottaminen on aika booring... Kumpa me kaikki saisimme odotetut plussat ja beibit!

Onnea Soma!

Beisla: nauroin sun mielikuvitukselle! :D ♡

Gatusa : onko mahdollista että olisit oikeasti masentunut ja tartteisit apua siihen. Kaikki sonta mitä sun tielle on tässä vaiheessa tullu ni ei vahvimmankaan ihmisen panssari kestä sellasta vaan se rikkoutuu. ♡♡♡♡ voi kun saisit poikasi kotiin ja saisitte olla kokonainen perhe jälleen! Auttaisiko jos puhuisit terveeseen korvaan miehellesi miten paha sulla on olla. Olihan se vähän lämmennyt jo sille työ asiallekki. Sanoisit että tartteisit enemmän tukea mieheltäsi ja rahaa olisi saatava säästöön. Sanotaan että raha ei tee onnelliseksi mutta kyllä se tietyissä tilanteissa helpottaa varsinkin kun perheen edusta on kyse. Voima halaus sinulle!

Muurahainen: ovis voi ihan hyvin olla vie kp 19... luomu kierto sulla niin kierto voi venyä ja noitten lääkkeiden jälkeen hormooni toiminnalla menee aikaa ennenku tajuaa miten kropan pitää toimia. Ja voi ei kun nyt joudut noita uutisia kohtaamaan. Itselle ei oo tullu yhden yhtään vastaan. Tosin kavereita ja tuttujakaan ei paljoa ole. Enemmän on niitä jotka hoidoilla pienensä alkunsa saaneet ja toisilla ei oo onnistunut lainkaan.

Mihin aikaan olisi paras tehdä testi?
Mä nukahdan yleensä n.23.00. Sit käyn n. 2-3h välein pissalla. Eli pitäskö se tehdä klo 5 aamulla vai vasta joskus 8 aikaan?
Mulla ei tule sellaista vahvaa aamupisua koska juoksen yölläkin veskissä.
Ja jäähdytättekö te pissan ennen testiä? Onko sillä väliä?

Murkulle vielä että tulihan se plussa sieltä ja kivutkin vielä. Jospa nyt tärppäis luomusti että saisit lääkärille näyttää pitkää nenää!!! Ja onhan tummempi plussa voinut näkyä aiemmin testissä ja siksi ovis on vähän aiemmin...

on. Ei kummempia! Töistä väsyneenä ja pienessä nuhassa aloittelen 2 viikon lomaa. Kirppu potkii kunnolla ja masu alkanut painaa enemmän. Tukivyö on otettava käyttöön ku ei omat tukilihakset...ei niistä oo mihinkään... :D
kovasti toivon plussa puhuria tänne! Luulen että lisääntyneellä auringon valolla on vaikutusta uuden luomiseen myös ihmisellä. Joten olkaa paljon ulkona, nauttikaa auringosta vaikka arskat päässä . Sillä on kumma vaikutus ihmis mieleen. Eilen kun oli synkkä päivä ja sato vettä ni heti keljutti niin paljo kaikki ja energiat oli iha lopussa. Tänään taas menin ku duracel ku arska pisti hymyilemään!

Rv 22+ 2

Pitäisköhän sitä vihdoin uskaltaa tännekki kirjotella niin sais vähän vertaistukea yrittämiseen. Onhan tuo mieskin innolla tässä mukana, mut tyypillisen vähäsanasia nuo keskustelut miehen suusta :D..

Virallista yritystä meillä on 2014 syksystä, vuos aikasemmin ehkäsy jätettiin pois meiningillä tulee jos on tullakseen.. 2 alkuvaiheen km takana.

Sain vasta viime vkolla lääkärin uskomaan et olis kiva päästä tutkimuksiin (ei siinä menny ku melkein vuos) ku syksyllä anto terolut kuurin kktisten pitkittymisen takia ja auttoivatki pariks kkdeks kunnes tammikuun kktisten jälkeen ei kktisia alkanu näkymään ja testit näytti negaa. Onneks tajus viimein laittaa lähetettä eteenpäin (tuttu 6kk jono?) ja anto mulle tarpeeks pitkälle terolut reseptin että kktiset sais edes alkamaan.
Nyt puolessa välissä terolutkuuria (kp 19? Terolutin mukaan, muuten joku 72, hui!!).

Anteeks omanapailu, käytän ekaa kertaa kännykkäsovellusta enkä oo vielä oppinu selaamaan samalla teidän tekstejä..
Yritän opetella tulevaisuuden varalle :P

Mut sen voin sanoa et Onnea kaikille plussanneille :) ja pitkään yrittäneille positiivisia ajatuksia, koska niillä minä oon kestäny tämän yrittämisen pitkittymisen :)

Nonni, siinähän tuliki jo romaanin elkeitä esille.
Toivottavasti saan jäädä ryhmään :) ku fiilis ja tuki tässä ryhmässä tuntuis niin omalta :)

Niin joo ja minä oon kohta 31 ja mies täyttää loppuvuodesta 40.

Catja, tervetuloa mukaan! Kyllä on teitäkin koeteltu :( Pikaista plussaa ja hyviä uutisia tutkimuksista kun sinne asti pääsette. Toivottavasti ette vaan saatte plussan sitä ennen :)

Ilpuri: kiitti :) luomuahan me jokainen toivotaan, mut yritän ajatella asian niin että osaa sit arvostaa sitä omaa pientä nyyttiä enemmän kun sen näiden vaikeuksien ja odotuksien jälkeen saa :) oli se sitten luomu, hoitojen avittama tai vaikka adoptoitu.

Taitaa mulla olla positiivinen kausi menossa ku sain Terolutit et sais uuden yk alkamaan :D
Onhan tässä monet kerrat itketty tyhjää syliä, mut positiivinen asia (jos niitä oikein yrittää etsiä) tässä pitkittyneessä yrityksessä on se että tietää miehenki olevan täysillä mukana asiassa :) sekin puhuu välillä asiasta oma-aloitteisesti mitä ei aikasemmin suostunu tekemään. Ja siitä huomaa kuinka sekin haluais sen oman pienen meille. Alkanu vaan silläkin menemään vasta tajuntaan ettei se ihan niin yksinkertasta oo et kerran heiluttelee peittoja ja sit 9kk päästä ollaan synnärillä :D

Catja85, tervetuloa mukaan, olkoon visiittisi lyhyt! :)

Lucky, sitä mäkin toivon, et pian pääsis näyttämään lääkärille! No ens kierrossa on aukkari, luulen että sen jälkeen on parempi mahdollisuus tärppiin. :)

WM, ei sillä testin ajalla ole väliä, jos ei pysty pidättämään paria tuntia kauemmin pissaa. Mä testasin kerran onko eroa viilennetyllä ja tuoreella pisulla, ei ollu mitään eroa testissä, yhtä vahvat viivat molempiin tuli.

On: eilen tuli perinteiset oireet närästys ja etova olo. Illalla mahassa väänsi siihen malliin, et hain jo ämpärin sängyn viereen jos kiire tulee. Pari kertaa jo joutu nieleskelee ja hengittelemään rauhallisemmin. Oksennusta ei kuitenkaan tullut. :)

Muurahainen kp 19, dpo 2, yk 26

muurahainen sanotaan, että on/off kesältä asti, mutta joulukuussa alkoi suotuisampi aika aloittaa täyspäiväisesti. Tammikuussa km. Ja tänään vahvempi plussa! :) Eli la on 6-8pvä joulukuuta :)

Takaisin