Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mä oon ite polttanut joskus 16 vuotiaana noin vuoden ja sen jälkeen ehkä 1-2 tupakkaa vuodessa sillon kun oon ollu baarissa. Mies polttaa. Se tosiaan kyllä hirttäis mut jos raskausaikana polttaisin, eikä kyllä itelle tulis mieleenkään polttaa. Just luin jostain että tupakan savu lisää kätkyt kuoleman riskiä vauvalla. Mies on luvannut lopettaa huhtikuun ensimmäiseen vklp mennessä (palaa silloin ulkomaan työharjoittelusta ) ja uskon kyllä että pitää lupauksensa.

Juu, kyllä pahaa tekee nähdä vauvamasut tupakki huulessa :/ Tai vaunuja työntäessä. Ylipäätään koko tupakointi kun on niin tutkitusti myrkyllistä, että ihmettelen miten kukaan polttaa muutenkaan. En ole koskaan polttanut enkä aloita. Ei mieskään. Tsempit vain siis kaikille, jotka tän asian kanssa painii! Onneksi apukeinojakin on nykyään olemassa vaikka ja mitä, jos lopettaminen tekee vaikeaa.

Viime viikonloppuna oli kuppilassa ikävä tilanne: raskaana ollut nainen oli selvästi juopunut ja yritti lisää tilata tiskiltä. Hänelle ei myyty ja nainen tästä kimpaantui: "minä olen aikuinen ihminen, kyllä minulle pitää myydä!" No, järkkärit haki pois enkä tiedä, mihin tilanne päätyi. Mutta todella, todella surullinen tilanne :( :(

On. Alavatsalla paineentunne ja tolkuton väsymys ja palelu. Sunnuntaiksi odottelen tuhrua, jos sitä ei kuulu, uskallan ehkä testata. En oo muuten r-testiä tehny yli puoleen vuoteen! :D

Hileinen dpo 6

Tervehdys pitkästä aikaa! Reissusta palattu ja kotihommiakin saatu tehtyä, joten nyt on jopa aikaa taas kommentoida. Tosin paljoa en muista kun en jaksa lukea uudelleen kaikkea.

Larissa oli ainakin mennyt kihloihin, onnea! :grin

Tsemppiä kaikille IVF-hoidoissa oleville tai aikaa odottaville, mulla on täällä peukut pystyssä!
Ja voimia rahahuolten kanssa painiville, kumpa onni potkaisisi ja töitä löytyisi.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja epänormaalissa kierrossa eläville.

Mulla on edelleen sama tilanne kuin ennen reissua: oireita ei ole juuri ollenkaan. En varsinaisesti pelkää keskenmenoa, vaikka tiedänkin sen olevan vielä hyvin mahdollinen. Silti olen lievästi yllättynyt joka vessakäynnillä, että eikö mun vuoto ole vieläkään alkanut? Johan mulla on menkat puolitoista viikkoa myöhässä! Asenne on nyt kuitenkin se, että jokainen päivä on plussaa, enkä ole huolissani tulevasta. Varmaan olisin stressaantuneempi jos olisin aiemmin kokenut keskenmenon.

Diabolicat; Tosi kiva kun jaksoit/halusit kertoa:happy:

Ilpuri; Oi, saanko heti tulla kasvohoitoon?:p

Pisama; Jee tosi hieno juttu! :)

PikkuMinski; Pitäsköhän miehelle käydä toi, oiskohan kirjastossa:rolleyes:

Mä oon ollu nyt kaks vuotta polttamatta. Ihan oma päätös oli lopettaa vaikka pitihän sitä sulatella. Ei siis yritetty vielä silloin kun lopetin. Mies käyttää nuuskaa, josta oon kyl sanonu et vois lopettaa mut eipä sitä voi toista pakottaa.

Mä erehdyin täällä foorumilla joskus lukemaan ketjua, jossa sai tunnustaa jos oli polttanut raskausaikana. Aivan hirveä ketju ja kuinka kaikki puolusteli hulluna sitä polttamista just sillä, et neuvolassa sanottu, et hyvä ku oot vähentäny et lopettamisesta tulis liikaa stressiä. Ja sit puolusteltiin sillä, et jotku tekee vielä pahempaa esim. Käyttää huumeita.. Sit ne suuttu ku joku moralisoi tupakoinnin haitoista. Loppu melko lyhyeen sen ketjun lukeminen.

Osaaks joku auttaa? Minkä ajan päästä miehen syömä antibiootti kuuri vaikuttaa siittiöihin! Oliko se muutama kk?? Minä täällä km jälkeen metsästän kuitenkin ovista (vaikka niin päätin etten niin tee), mutta tajusin juuri, että mies söi kk sitten ab-kuurin niin tuleeko ne vaikutukset jo tähän kiertoon? Tässä kierrossa muutenkin kaikki vastustaa niin nyt vielä tämä... Taitaa mennä samalla puhinalla ohi koko tämä kierto!

Onitus, aikuisilla ihmisillä on kyllä uskomaton kyky kääntää asia kuin asia omaksi hyväksi ja perustella omaa käyttäytymistä juuri itselleen sopivilla argumenteilla! Omassa työssä on tullut myös nähtyä jos jonkinmoisia uskomattomia tarinoita, jossa vauvan/lapsen toiminta tai oleminen johtuu esim ulkopuolisten hoidosta/hoitotavasta eikä esim siitä että äiti on piikittänyt huumetta itseensä koko raskauden ajan! Tuo esimerkki ei tietenkään ole verrannollinen tupakointiin. Itsekästä toimintaa joka tapauksessa!

En löydä sitä iltsarin juttua mutta siinä oli nainen jolle oli neuvolassa sanottu että jos polttaa vaan kolme tupakkaa päivässä niin se on parempi kuin se lopettamisesta aiheutuva stressi. No hän oli sitten polttanut n. 3 päivässä, aina kun alko tuntua stressiä, usein ei edes koko tupakkaa. Vauva syntyi ja kätilö sanoi että "sinä poltit tupakkaa". Näytti hänelle istukkaa ja se oli kuulemma ihan musta. Eli joo, stressi on pienempi paha.

Huhhuh kiehuu ajatuskin siitä, että joku polttaa raskausaikana tai työntäessä vaunuja tai suljetussa autossa missä lapsia! Miten ihminen voi olla niin kovin itsekäs? Ei mahdu tähän päähän... Kumpikaan ei minä eikä mies olla koskaan edes maistettu ja olen hemmetin ylpeä siitä :)

Täällä edelleen odotan ovista. Nyt menossa kp17. Huomenna lähdemme hääpäivän kunniaksi risteilemään Tukholmaan päin.

Sain maksarin yksityiselle gynelle!! Meen ensi kierrosta vähän ennen oletettua ovista. Katsotaan mitä gyne sanoo :)

En polta. Olen nuorena polttanut mutta lopetin jo 20v. En tykkää et raskaana poltetaan enkä edes et lapsen lähellä. Myrkky mikä myrkky :/

WM kp17

Tällänen tänä aamuna, pisu oli hyvin laimeaa, oli taas rakko ihan täynnä.

ImageUploadedByVau Foorumi1456982149.461800.jpg

Muurahainen dpo 10, yk 25

Murkku, näkyy haamulainen ja väriäkin vähän. Mut onko jotenkin liian reunassa? Teetkö illalla uuden? Vai vasta huomenna? :) Plussatuulia!!!!!!

Tupakointiin. Minä en polta. Joskus nuorena kännissä oon muitten mukana mut onneks ei jääny mulle tavaksi. Mies polttaa. Sanoi mulle et ku näytän pos. r.testin hakee en muista nimeä mut lääkekuurin jolla pitäis päästä irti. Siinä poltetaan n. 2 viikkoo samalla ja otetaan lääkettä ja tupakki alkaa maistua niin pahalta ettei sitä lopulta saata polttaa. Tarkkaa vaikutusmekanismia en muista, mies kyllä selitti. Nyt menossa se toinen viikko. Saas nähä.

Takaisin