Sunnuntaina tyttö oksensi 2 kertaa, maanantaina jäi kotiin, söi ja leikki normaalisti.. ei oksentanu.. tiistaina vein päiväkotiin ja aamun oli oma ittensä.. aamupalalle mennessä ei saatu tyttöön kontaktia, ei resgoinut puheeseen eikä kosketukseen, katsoi tyhjyyteen.. silmät alkoi muljahdella päässä.. omahoitaja lähti viemään tyttöä päivystykseen. Minä menin perässä.. tyttö oli kalpea ja poissaoleva kun pääsin paikalle. Ei ragoinut kun otettiin verikoe.. tulehdusarvo oli ok mut verensokeri oli matala 3,4. Oisuvat antaneet glukoositapletin mutta ei ollut niitä.. eikä ollu mehu tms.. automaatista yritettiin mehukeitto hakea mutta kone söi rahat antamatta mitään. Sittw tyttö joi vähän vettä ja oksensi. Lääkäri tuumas heti että mahatauti... laitto kuitenk neurolle konsultaatiopyynnön koska yhdellä meidän isommista tytöistä on ollut lapsuusiän epilepsia.. toivottavasti tuo nyt johtu siitä matalasta verensokerista.. kotona tyttö oli taas entisellään ja söi hyvällä ruokahalulla.. kyllä minä pelkäsin ja säikähdin.. mut onneks tyttö on nyt kunnossa.
Larissa ei siinä oikeen munkaan silmään näy mitään. Alkuperäisessä kuvassa hailura näkyi, mut kun muokkas se meni pikselimössöksi. No huomenna uusiksi. :)
Larissa, sunnuntaina. Jos on nega niin menisin niin itkuiseksi ja jos on plussa niin en tiiä miten reagoida, joten helpoin tehdä testi vapaapäivänä.
Eilen muuten oli "oire" mun miehen hengitys ei haise ikinä pahalta mut kun se tuli sanoo mulle hyvää yötä se oli niin pahan hajuinen. Lisäksi mun lempiyövoide jonka tuoksua aina tuoksutan kun laitan sitä, tuoksuu jotenkin.. tavallaan ei miltään mut tavallaan pahalta.
Näitä "hajuoireita" ei oo aiemmin ollut mut tuskinpa määrään mitään tarkoittaa kun ei oo mikään niistä tuhansista oireista ennenkään mitään tuonut
Ilpuri, täällä kanssa hajuherkkyyttä, jotku asiat mitä ei aiemmin noteerannut haisee järkyttävän pahalle ja ulkona ihan outoja hajuja kantautuu nenään... :D
Murkku tuossa en näe vielä mitään mutta jospa parinpäivän päästä näkisin
Junibea hui! Toivottavasti johtuu vain matalista sokruista, mutta hyvä että tutkivat koska oireet voisivat viitata myös pieneen epileptiseen kohtaukseen joita joskus ihmisille tulee ilman epilepsiaakin.
Ninukki, me ollaan taysissa hoidoissa! Me ollaan päästy eteenpäin koko ajan ilman jonoja miun endotilanteen takia. Ensikäynnillä jo sain letrot ja suoraan insseihin, joita nyt tehty kaksi. Jos tää toinenkin jää negaksi ni ivf alkas heti seuraavasta kierrosta. Mein reissun takia tuskin ehditään siis siihen ku meillä endolaisilla suositaan ivf:ssä pitkää kaavaa. Mutta siis - mein tapauksessa asiat edenneet nopeasti! Joskus alussa, ennen endodiagnoosia kertoi polin lääkäri jonon olevan n. 3kk. Mutta aina parin tilanne vaikuttaa siihen.
Larissa, Onnea kihlautumisesta! Mekin on tuo sama päivä valittu aikoinaan ettei joka vuosi tarvi muistaa. Nyt olikin kolmas kihlapäivä vasta (ja melkein unohtui) vaikka 12v sitten kihloihin mentiin :D Hienoa, että pääsette jo nyt ivf-hoitoihinkin. Jospa saisit nopeamman helpotuksen endokipuihinkin sen myötä.
Murkulla ja Ilpurilla olikin lupaavia "hajuongelmia". Toivottavasti ennakoivat plussia raskaustestiin!
Ninukki, Mä pahoin pelkään ettei Taysissa ehkä enää ehditä ennen kesätaukoa. Se mitä olen täältä lukenut niin suunnittelut ym valmistelut vie jo sen verran aikaa että 3kk:n jonollakin (joka kuulostaa aika lyhyeltä) tulee kesätauko nopeasti vastaan kun maaliskuuta jo eletään. Toivottavasti teillä kuitenkin käy tuuri ja ehditte :)
Täällä edelleen odotellaan tätiä... Kp40/30-34.
Testit vieläki negaa. Soitin perhesuunnittelu neuvolaan. Sain ohjeeksi tehdä testi uudestaan loppuviikosta. Jos sekin nega voi pyytää hcg verikoetta. Jos sekin nega niin sitten pitää vaan kuulemma odotella. Vasta jos seuraavat menkat jää kans pois voi lääkäriajan saada. Yksityisellekään ei nyt pääse kun en voi olla töistä pois. Vaatii melkeen vapaapäivän jotta yksityiselle voi mennä meillä ku lähin yksityinen niin kaukana. Joku pieni terveystalo täs meidän kunnassa on mut katoin että ei oo yhtään gynekologia tarjolla pelkkää yleislääkäriä eikä ultraus mahdollisuuttakaan. Äh :/
Pätkis, oisitko verikoetta saanut otettua siinä lähellä olevalla pienellä yksityisellä? Eihän niiden ultrata tartte tai gynen kopeloida sua vaan verikokeella saisi selvyyden että oletko raskaana! Tossa vaiheessa ei välttämättä ultrasta voisi sanoa mitään että onko raskaana vai ei. Kurja tilanne joka tapauksessa!
Oon pähkäillyt tätä meijän tilannetta suuntaan jos toiseen enkä oo tullu hullua hurskaammaks. Päätin, että että mennään tilanne kerrallaan katotaan mitä vastaan tulee. Säästäminen on vähän vaikeeta kun laskujen jälkeen jää vaan sen verran että just just ruuassa pysytään kun osaa järkevästi suunnitella valmiiksi kauppareissut. Kaikki ylimääräinen on vaan ollu pakko jättää pois. Miehen vanhempien kanssa ei olla niin läheisissä väleissä, että vois odottaa heiltä mitään apua ja mun vanhemmilla on niin pienet eläkkeet etten edes viitti pyytää tai kysyä heiltä. Ei oo tarkoitus valittaa miten köyhiä ollaan, mutta tää on ainut paikka missä voin keskustella tästä lapsettomuudesta. Mun pari ystävää tietää, mutta en viitti koko ajan niillekin puhua. Mutta positiivisella mielellä eteenpäin, koska se on se mikä pitää pystyssä
Ilpuri ja Murkku, jännäilen teidän oireita! Voi, kunpa! +++++++++++ Itsellä oli se kova jano ja kuiva kurkku jo ennen plussaa oireena. Eikä oikein muuta. :)
Larissalle jippiii hoitojen etenemisestä. :) Pikkuista ihmettä kohti. :)
Aurinkoista kevättä koko poppoolle ja rutkasti plussatuulia! :)
Birita; Ymmärrän hyvin! Miulla on yks kaveri kelle oon puhunu vauvahaaveista, mutta hänelle asia ei ole ajankohtainen eikä hän ole kiinnostunut ylipäätään lapsista. Eli kuuntelee, ei muuta.
Laitappa yksityisviestiä, jos haluat enemmän keskustella asioista! Kun löytyi kerrankin joku lähes samassa tilanteessa oleva, olis mukava "syvällisemminkin" keskustella:)
Plussatuulia kaikille! Tsemppiä ivf hoidoissa oleville ja sinne meneville :)
Birita ja Enni meillä on vähän sama tilanne et ku oon työttömänä nii ei kauheena oo varaa lähteä hoitoihin. Toki säästöjä on vähän, että vois osan niistä käyttää hoitoihin jos ne nyt alkaa olemaan ajankohtaisia.
Miehen kans ollaan alustavasti juteltu ja hän on valmis kyllä antamaan simppanäytteen ym. Nyt tosiaan menossa kp4 ja ekat menkat jälkivuodon jälkeen. Tuli vaan tosi masis olo kun en päässyt haastatteluun yhteen työpaikkaan johon olisin kovasti halunnut. Tuli niin epäonnistunut olo kun ei saa töitä tai lasta.
En oo muuten koskaan laskenu meidän yrityskertoja, ehkä alan nyt laskemaan tuosta menetyksestä vaikka yritystä takana yli puolitoista vuotta.
Tämä ei ole tarkoitettu kenellekään henk.koht. enkä tiedä jos täällä on joku joka aikoo polttaa tai on polttanut röökiä raskausaikana mutta kyllä kiehuttaa. Mulla oli tänään asiakas jonka hiukset ja iho ja vaatteet ja kaikki haisi järkylle röökille. Ja kyllä, LA 2 vk kuluttua! Kyllä kun taas kerran odottaa et voi kumpa ne menkat ei alkaisikaan mut ne kuitenkin alkaa nii ei voi käsittää tätä. Vaikka kuinka yrittäisi elää itse terveellisesti niin ei voi v**** onnistua! Vitsi mä vahaan siltä kulmat pois!