Ei tää voi olla näin vaikeeta!

ninukki pahoittelut.

haikaranyytti närästys on poltetta vatsassa ja ruokatorvessa jos menee pahaks. aiheutuu vatsahapoista. mulla itellä reflux ni oli aikoinaa tosi ihana tunne ku tuntu et sisukset tulessa. sit huomattii teini-iäs et vatsahapot oli meilei polttan reiän ruokatorvest keuhkoihi.

Mulla närästys yleensä tuntuu voimakkaana poltteluna kurkunpäässsä ja sellasen "kuplintana". Lisäksi jos on tosi paha niin tulee tosi paljon vatsahapporöytäisyjä. Eli tulee sellasta happonestettä suuhun . Esim ton takia en voi syödä kalaöljykapseleita. Ainakaan niitä raskaus-imetysjuttuja. Se on vähän noloa kun jos tulee nesteet suuhun ja työskentelen kasvot 30-10cm päässä asiakkaan kasvoista

Hei naiset, voiko pistävä alavatsakipu johtua ovulaatiosta?
Eilen tosiaan plussasin.
Koskaan ennen en kyllä ole oviksesta kipuillut mitenkään.
Yöllä tuntui lievää pistävää kipua ja nyt ei voi pukea farkkuja jalkaan, kun painaa kivuliaasti juuri tuosta alavatsasta.

Julianna, voi johtua :)

Meillä ei oikein riidellä :grin En muista yhtään kunnon riitaa tässä viiden vuoden ajalta ja jos jotain pientä on ollut niin on aina sovittu ennen nukkumaan menoa :)

Plääh, nyt on sellainen olo että ei olisi pitänyt laittaa sitä testikuvaa tänne eilen. Kyllä siinä siis jotain vaaleanpunertavaa näkyy, mutta en usko että se tarkoittaa mitään :sad001 Kuitenkin viallinen testi, viivanpaikka tai väri on vaan levinnyt. Noh, huomenna taas negaa tekemään... :grin

Larissa: mikä on tollanen nega testi jossa väri on levinnyt tohon keskelle?

Diabolicat: voitko laittaa Mullekki vinkkejä erkaumaan yv:nä :D

Ninnuki: voi ei! Voima halaus! ♡

Ilpuri: ihana ajatus teidän suhteesta. Se on totta että riitaan tarvitaan aina kaks ja mä ainaki oon se motkottaja ku kaiken saa tehdä yksin... :/
Meillä taas riitoja ei koskaan sovita tai siis ukko on sellanen että se haluaa unohtaa ja mä haluisin ne heti sopia ettei jää muille päiville. Mutta kun ei niin sit ne riidat kasaantuu mun päässä ja sit tulee kohta kerralla kunnon ryöppy vanhoja asioita pihalle oksennettua.

Mami91:
Esim. tässä lyhyehkö ja aika selkeä opas: http://www.trainingcorner.fi/RaskausliikuntaOpas.pdf
Ammattilaisille tarkoitettu opinnäytetyö aiheesta: http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/53798/Suorienvatsa.pdf?sequence=
Vaun sivuiltakin löytyi artikkeli aiheeseen: http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytyksen-jalkeen/pompottaako-syyna-voi-olla-vatsalihasten-erkaantuma/
Iraa pidetään alan pioneerinä Suomessa: http://www.irarissanen.fi/fysioterapia/suorien-vatsalihasten-erkauma/
Tältä sivustolta taas löytyy lantionpohjaan erikoistuneet fysioterapeutit eli voit katsoa löytyykö asuinalueeltasi: http://www.pelvicus.fi/index.html

Itse tosiaan en ollut aiemmin varma, onko mulla erkaumaa vai ei. Keskivartalon hallinta on synnytyksen jälkeen varsinkin ollut hukassa, mutta en ollut varma johtuuko se sitten vaan huonosta kunnossa ja liian vähästä harjoittelusta. Esimerkiksi itämaisen tanssin liikkeet, jotka ennen raskautta oli helppo nakki, ei tahdo enää millään onnistua. Tasapainoharjoituksissa ei tahdo pysyä pystyssä ja muutenkin tuntuu että keskivartalo on vähän hukassa. No aloitin tammikuussa kurssin, jossa ensimmäiseksi tarkistetaan erkauman tilanne mittaamalla sekä levossa että aktiivisena. Ei mulla mikään hirveen paha erkauma ole, ylhäällä muistaakseni 2,5 cm ja alhaalla 3,5 cm. Vielä on pari kertaa jäljellä. Tää kurssi on siis pilateskurssi, jossa keskitytään nimenomaan syviin lihaksiin, lantionpohjaan ja erkaumaan. Heti ensimmäisellä kerralla sain tietää, että jännittäessäni lantionpohjalihaksia, jännitän niitä väärään suuntaan. Ja tällä viikolla mulle selvisi, että mä olen koko hemmetin elämäni tehnyt KAIKKI vatsamakuulla tehtävät jumppaliikkeet väärin. Eihän tässä ole ku yli 30 vuotta tehty ne väärin... ilmankos aina sattui. Mut tosiaan ei koulun liikuntatunneilla tai kuntosalien jumppaohjaajat käy yksittäisiä jumppareita korjaamassa ja tarkistamassa että teet liikkeet oikein. Tää on ns. tiiviskurssi eli ei oteta kovin isoa ryhmää, koska ohjaaja mm. palpoiden varmistaa että jokainen tekee liikkeet oikein. Hän myös kertoo hyvin selkeästi, miksi joku asia on pahasta, miksi joku asia tehdään tietyllä tavalla jne.

Jos noita liikkeitä lähtee ummikkona tekemään itse, on myös iso riski sille, että tekee niitä väärin eikä ne toimi niinku niiden pitäisi. Sen takia suosittelen ihan ammattilaisen ohjausta, mikäli vähänkään epäilet että sinulla saattaisi olla erkauma. Näitä pitäisi kyllä joka päivä harjoitella mutta myönnän että siinä kohtaa kosahtaa kun orjapiiskuri ei ole vieressä sanomassa, mitä tehdään ja miten. :rolleyes:

Itsellä aiemmin tuli närästystä esimerkiksi lohesta tai makrillista. Mutta ei muusta rasvaisesta ruoasta mitenkään säännönmukaisesti. Raskausaikana kun vähän alkoi närästämään ni se jäi jäsenkorjaajan pöydälle. Muutenkaan ei juuri ollenkaan ole närästänyt sen jälkeen kun aloin käymään jäsenkorjaajalla. Ei edes se lohi. Eli mun tapauksessa närästys johtui lähinnä siis elimistön jumeista ja raskausaikana mm. siitä että vauva vie tilaa äidin sisäelimiltä ja siirtää niitä ja toisaalta jumeista. Kun jäsenkorjaaja teki vauvalle tilaa avaamalla jumit, myös närästys loppui. Toki tämä ei varmasti kaikilla ole se syy, mutta suosittelun arvoinen kuitenkin. Närästyslääkettä en ole koskaan käyttänyt.

Sama juttu et mulla vihloi häntäluun seutu aina ku ulkoilutin koiria. Siis raskaanaollessa. Jäi jäsenkorjaajan pöydälle. Mua on joskus yli 10 vuotta sitten puhallutettu työterveyshuollossa ku mä puhallan niin huonosti ja ihmeteltiin tulosta, ku en edes tupakoi. Astmadiagnoosia en kuitenkaan saanut (infektioastma on). Enkä mä oo koskaan pystynyt henkittämään ohjattujen hengitysharjoitteiden tahtiin joten en mä oo niitä viitsinyt koskaan kuunnella. Syy löytyi. Mulla on selkärangassa pari vanhaa vammaa, toinen tullu noin 10-vuotiaana ku putosin selälleni tielle hevosen selästä ja toinen tuli tossa ehkä 2001 vuonna kännipainin seurauksena (pelkkä hengittäminen vihloi ja pisti 3 viikkoa tapahtuneesta, en päässyt lääkäriin koska kipu ei ollut kuulema riittävän paha jotta olisi akuutti. Sitku sain ajan ei ollu enää kipeä eikä selkää tutkittu). Jäsenkorjauksessa jumituksia on saatu vähän avattua ja näin keuhkoille on saatu lisää tilaa. On muuten uskomaton tunne ku ekan kerran tajuat pysyväsi hengitysharjoitusten tahdissa. :angel5 Tosin sit ketutti ku ei tienny miten kuuluu hengittää jos ohjaaja ei koko ajan ohjannu. Toki ku vanhat vammat kyseessä ni ei se selkä kertakäsittelyllä auki pysy. Länsimaisesta lääketieteestä ei näihin selkäonnettomuuksiin ole ollut mitään apua. Ei mitään. Ei sitä toki ole kuvattu ku ei kerran lääkärit ole mitään sieltä löytäneet käsikopelolla. Ja eihän se enää ole kipeä. Se vaan vaikuttaa muihin asioihin kuten just keuhkoihin.

Muokattu viimeksi:
Diabolicat mistä löysit oman Jäsenkorjaajasi? Haluaisin joskus mennä mutta kun ei oikein oo tietoo mistä löytäisi oikean ammattilaisen.

Mun tarinani on sellainen, että tää mun jäsenkorjaajani oli tekemässä harjoittelutyötä täällä meidän hoodeilla. Hän törmäsi irtokoiraan, jonka oli juuri ottanut kiinni (ei siis törmännyt autolla konkreettisesti). Tulin omien koirieni kanssa paikalle sattumalta ja hän kyseli multa, tiedänkö kenen koira on. Kilautin ikänsä alueella asuneelle naapurille, hänkään ei tiennyt. Jäsenkorjaajani otti koiran kyytiinsä ja vaihdettiin yhteystietoja (face), että ollaan kuulolla löytyykö koiran koti. Koiralla oli pannassa numero, mutta se ei ollut käytössä tai oli pois päältä. Koira löysi kotiinsa (perhe oli muuttanut ja koira oli hoidossa isovanhemmilla, josta karkasi). Kun hän sitten mainosti uutta vastaanottoaan, meni siinä useampi kuukausi ennenku uskalsin kokeilla. Hällä olenkin käynyt 2012 helmikuusta lähtien. Olin mm. just tammikuussa maksanu uusista tukipohjallisista noin 200 euroa. Joita en sit ekan jäsenkorjauskäsittelyn jälkeen ole kertaakaan käyttänyt (erikoismuotoiltuja tukipohjallisia ehdin käyttää noin 16 vuotta... :D Mulle kans jäsenkorjaus oli siihen asti ollu vähän että mitä lie huuhaata sekin on, mutta onneksi uskalsin kokeilla. Kaikki jäsenkorjaajat eivät ole hyviä, omani tekee kropan ehdoilla. Oli sen verran vehreä jäsenkorjaaja kun tulin raskaaksi, ettei uskaltanut ensimmäisen kolmanneksen aikana käsitellä, mutta viimeisin käsittely oli vuorokausi ennen laskettu aikaa. Nyt oon viimeks ollu vissiin joulukuussa.

Mulla on useampi kaveri/sukulainen, joille olen mainostanut ja kun ovat kerran käyneet, ovat sitten käyneet toisenkin. Mulla mm. yks kaveri tulee toisesta kaupungista tänne. :D Kyl mä vuoden sille hoin että kokeile edes kerran, ei siitä haittaakaan ole. Hänellä oli yks kivulias juttu joka vissiin sitten leikkaukseen tai muuhun kivuliaaseen operaatioon meni, mutta oli silloin jatkuvasti saikulla.

Täältä löytyy noi kalevalaiset jäsenkorjaajat. Toki en osaa suositella muita ku omaani. :D
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=z2Ezcj0ezVTQ.kiEuUP3weE2k

Muokattu viimeksi:
Lucky, se on sellainen viallinen nega jossa on väri levinnyt :D millainen se sun eka plussa oli jonka sait aikaisilla dpo:lla? Onko kuvaa vielä tallessa?

Diabolicat, mä olen samaa mieltä ettei länsimaalainen lääketiede korjaa moniakaan vaivoja. Varsinkaan jos menee tk:een ja ei ole kunnon fyysistä vammaa tai kipua niin kotiin laittavat. Minä uskon täysin mm juuri jäsenkorjaajaan, osteopaatin ja kehoterapian tuomiin apuihin varsinkin silloin kun ei pysty konkreettisesti sanomaan että juuri tuohon kohtaan sattuu!

Nytkin varasin ajan osteopatiaan ensiviikolle, jotta hän saa puhdistettua kehoa juuri tapahtuneen keskenmenon jälkeen ja saa kehon taas liikkeelle. Hieroja jolla käyn on myös jäsenkorjaaja ja hän tekee molempia hoitoja ristikkäin, milloin kumpikin on enemmän tarpeellinen.

Hileinen, täällä on sormet ja varpaat pystyssä että nyt onnistuisi!

Itse en ole osteopaatilla käynyt, mutta koiriani olen käyttänyt ja on ollu todella paljon apua. Nyt on riittäny säännöllinen fysioterapia. Mun koirani esim. nyt 12-vuotiaana liikkuu paljon paremmin kuin 4-vuotiaana, ennenku käytin ekaa kertaa osteopaatilla (Koira kävi silloin kyllä hierojalla). Koiriin erikoistuneita osteopaatteja kun ei ihan omassa kaupungissa ole ja ovat äärimmäisen suosittuja, menee ajat hyvinkin pitkälle.

Ja mä olen just se hörhö, joka käyttää ekokampaamoa, jäsenkorjausta, akupunktiota, vyöhyketerapiaa ym. itsellään, halusi mahdollisimman lääkkeettömän synnytyksen ja mm. koirat on käyny osteopaatilla, akupunktiossa ja laserhoidossa, toinen on kokeillut myös vesiterapiaa jalkaleikkauksen jälkeen jne. Mun ratsastama hevonen sai multa joululahjaksi fysioterapiahoidon. :D

Muutenkin meidän lahjat tuppaa olemaan aina mieluummin just jotain lahjakortteja. Jäsenkorjaukseen, hierojalle, intialaiseen päähierontaan tms. Aikuisilla ihmisillä ku on yleensä jo kaikkea ja itteäni ainakin vituttaa saada ihan turhanpäivästä krääsää ja olisin vaikka mieluummin ilman lahjoja ku ottaisin sitä krääsää.

Juu ja tsemppiä Hileiselle inssiin ja pahoittelut Ninukille.

Muokattu viimeksi:
diabolicat, ihana hörhö :grin
Mä itse luotan mun tcm-lääkäriin kuin kiveen ja olen ihan varma, että sen takia mun vanha kroppa on alkanut nyt yhtäkkiä toimimaan kunnolla. Joku muu voi pitää mun yrttisekoituksia huuhaana mutta mä sanoisin, että jos mun lapsettomuuslääkärikin luottaa kiinalaiseen lääketieteeseen niin miksen minäkin :)

Ihanat hörhöt täällä <3 :)

Mulla on taas töissä tylsää niin tein laskelmia :D eli miten hcg-tasot kehittyy, jos kiinnittyminen tapahtuu dpo 5-7 välillä ja arvo tuplaantuu joka toinen päivä. Lähtöarvo on 1-5 (viitearvo naisella joka ei ole raskaana on 0-5).

Dpo Hcg
5 1-5
6 1-7
7 1-10
8 1-14
9 2-20
10 3-28
11 4-40
12 6-56
13 8-90
14 12-112
15 16-180
16 24-224
17 32-360

Larissa dpo 10 tai 11

Pahoittelut ninukki. :(

Täällä ei vieläkään menkkoja. En kyllä tajua ei edes tunnu siltä että menkat alkais... Dpo 17 kp34. En tiedä kehtaako hakea taas testiä, onko järkeä tehdä enempää testejä?

Pätkis, kyllä minä sinuna testaisin! Oletko varma ovulaation ajankohdasta? Jos ovuloitkin myöhemmin tai on anovulatorinen kierto?

Takaisin