Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tässä nyt pitkä romaani omaa napaa, kun käytiin eilen ensikäynnillä klinikalla.

Ensimmäisen vartin mä juttelin ihan ittekseni :D ja kerroin meidän taustat. Lääkärillä oli ihan muutamia kysymyksiä mutta pääsiassa vaan käytiin km:t ja hoidot läpi.

Lääkäri tarttui heti hanakasti noihin keskenmenoihin ja ensin keskusteltiin mitä tehdään jos plussa tulee. Mit vit? Puhuttiin tukostaipumuksista ym. Tämän jälkeen mulle kirjotettiin resepti vahvaan (5mg) foolihappoon sekä plussan varalle reseptin kolmeen eri lääkkeeseen. Älkää kysykö mitä ne on, jotain verta ohentavaa joka tapauksessa. Tuon 5mg lisäski pitää siirtyä takasin Femibion raskausvitskuihin, koska niissä on paremmin imeytyvä foolihappo. Mä aikanaan siirryin tavalliseen fooliin, kun tuo femibion on niin kallista. Yhteensä otan sitten foolihappoa lähemmäs 6mg O_O

Tämän jälkeen keskusteltiin lyhyesti hoidoista ja geenitesteistä mutta, kun me ei niitä haluta niin se ei ollut sen kummempi teema. Todettiin vaan, että inssiä voisi kokeilla, kun on hinnaltaan vielä ihan ok mutta tokikin vaan jos me halutaan.

Tässä välissä mä sitten muistin mun tcm-lääkärin ja tämän lapsettomuusläärin ilme kirkastui. Kysyi heti tosi tarkkaan mitä tcm on sanonut ja kehui kuinka hänkin tietää monta tapausta, jossa yrtit on auttanut. Ja tässä tuli myös käynnin huonot uutiset. Lääkäri kehotti tarkasti miettimään, josko pistoshoidot jätettäisiin pois ja annettaisiin aikaa tcm-lääkärille korjata munuaiset toimimaan kunnolla. Mies tietty ihan innoissaan nyt komppaa lääkäriä. Molemmat korostivat sitä, että meidän kaikki kolme raskautta on alkaneet luomuna. Voi perse sanon minä!

Tämän lisäksi multa otetaan tosiaan uusiksi hormoonikokeet mutta vain kierron alussa, joten periaatteessa niiden kanssa voisi myös pistää. Samalla testataan kilpirauhasen vasta-aineet ja tuo tukostaipumus. Sanotaanko sitä suomeksi edes siksi? Ehkä ymmärrätte mistä on kyse? Varattiin jo aika verikokeeseen, koska ens perjantai luultavimmin on kp 2. AMH kokeeseen lääkäri olisi myös lähetteen kirjoittanut mutta todettiin ettei me tehdä sillä tiedolla mitään, kun ei olla ivf:ään menossa. Kuhan saadaan kaikki tulokset niin varataan uusi keskusteluaika.

Miehestä keskusteltiin ihan lopuksi ehkä 5 minuuttia :D Lääkäri sanoi spermatestistä, että kyllähän senkin voisi tehdä mutta ihan kuinka me halutaan.

Ei tästä koko käynnistä nyt suoraan sanottuna hullua hurskaammaksi tullut. Mä mitä luultavammin joudun nyt vaan opettelemaan elämään sen ajatuksen kanssa, että meille ei sitä toista lasta koskaan tule, mihinkään luomuihmeisiin mä en nimittäin enään usko.

Psyyke aivan lopussa eilisen jälkeen. Tyhjänpäiväinen klinikkakäynti, sitten alkoi ittellä tuhru ja kaveri ilmoitti olevansa rv 12. Kun vois jotenkin vaan sulkea aivot pois käytöstä.

Beisla: Kyllä toivoin. Jotta pääsen taas uuteen yritykseen :) olo on rauhallinen ja hyvä. Ei edes vituta :D
Mulla ikää nyt 32v. joten iänpuolesta ei vielä hengenhätä raskautua. Vaikka menisi vuosi pari niin koen et oon vielä ok ikäinen äidiksi.
Enemmän nopeasti raskautumista toivon kehon takia. Et kestän odotusajan.
Saamme lähetteen nyt kuitenkin tayssiin. Katsotaan mitä tuleman pitää. Hoitaja sanoi et tutkivat ja tukilääkitsevät mutta hedelmöityshoitoja ei anneta.

WM kp1/34 yk7

Muurahainen, Beisla - kiitos aamun piristyksestä! Homeinen Hileinen täällä juuri heräilee lääketokkuroistaan :D

Jotenkin sain kaivettua vähän toivon kipinää tähän kiertoon kun muistin ne luget! Jospa meidän ongelma vaikka pohjimmiltaan onkin laiska keltarauhanen ja siksi ei plussaa! Noh, mene ja tiedä. Kokeillaan kaikki kortit.

Hileinen kp 1

Muurahainen, se ero vyöhyketerapialla ja osteopatialla juuri on että kun vyöhyketerapia ei enää "löydä vikaa" (minulle myös sanottiin niin) niin osteopatia todennäköisesti löytää monia kireyksiä ja sidekudos kalvojen jännityksiä joita ei pysty vyöhyketerapia koulutuksella näkemään. Esim minun kohdunpohjan kalvot olivat ensimmäisellä käynnillä niin tiukalla, että vetivät koko kohtua väärään asentoon ja aikamoinen supersolu olisi pitänyt olla joka sinne olisi päässy ja pystynyt kiinnittymään. Mm tuota vaivaa ei esim lääkärit olisi pystynee näkemään koska ei on ns fyysinen,leikkausta vaativa vamma.

pahoittelut kp 1:stä! :(

onkos nyt muilla menossa piinaviikkoja ku mulla? :) tai ei tässä vielä kunnolla niihin piinapäiviin olla päästy kun en ees ovulaatiota tikuttanut mutta luulisin sen olleen noin viikko sitten :)

Pipanat, tutkiskelin netistä ja aion kyllä käydä kokeilemassa tuotakin, heti kun vaan kaupunkiin pääsen. :)

Vyöhyketerapiassa tosiaan munasarjojen kohdat oli kolmella kerralla todella kipeät, nyt viimeksi sieltä oli helpottanut kokonaan. Katsotaan miten se auttaa nyt sitten tässä kierrossa. Jännä juttu kävi yhdellä käyntikerralla. Vyöhyketerapeutti paineli jalkojani, sanoin että nyt löytyi kipeä kohta, johon hän heti kysyi, että onko mulla selkäkipuja? Olin rasittanut selkäni edellisenä päivänä ja aamulla en meinannut sängystä päästä ylös. No hetken kun paineli sitä kohtaa, kipu selästä hävisi, kuten myös jalasta se kipu siitä kohtaa hävisi. Eli pakko ton on auttaa jonkin verran. :)

Täällä päästiin itse asiaan kun menkat vihdoin alkoi ja eilen alotin puregon piikitykset. Piikitys oli ihan helppoa sillä kynällä, katsotaan miten käy kun tulee ruiskut käyttöön Orgalutran alkaessa. Ens viikolla sitten ultraan.

Beisla, Ninukki ja Dolcetti, miten pitkään jouduitte piikittään ennen punktiota?

Tsemppiä teille muutenkin piinapäiville. :) Toivotaan että kaverit tarraa kunnolla kiinni.

Hileinen, pahoittelut kp1 ja voimia kipujen kanssa!! Uuteen kiertoon!!

Maggie <3

Larissa, hyvät unet on parasta :D

Beisla, niinhän ne asiat tuppaa menee, joko ei mikään onnistu tai sitten kaikki :D toivottavasti siellä kaikki menee parhain päin!

Voi Murkku, kun vaan osaisi auttaa.. Taas tarvis olla se johto korvasta tietokoneeseen, että pääsis lukeen vikakoodin ja hoitaan hommat kuntoon!!

Minni, jos yhtään helpottaa, mulla oli eka raskaus ihan oireeton puoleen väliin, joutu ihan välillä muistutteleen itseensä että ihan oikeasti, raskaana ollaan :) nauti oireettomuudesta, kyllä se kasvava pötsi sitten ilmottelee itsestään tänkin ajan edestä ;)

WM, tsemppiä uuteen kiertoon!!

Mimmu, voimia <3 lääkärit on välillä niin.....

Pisama, mä piikitin 10 päivää hormonia ja yhdentenätoista vielä pregnyl ja huomenna yks gonapeptyl, sit on piikitykset finiitto! Tsemppiä sinne, taas jännättävää tänne omien piinapäivien keskelle ;)

On. Täällä siis pp2 siirron jälkeen ja noi luget ei niin oo mun juttu, yäk! Johtuu varmaan siitä että laitan 2 kerralla, mutta toi mönjän valuminen vaikka kuinka pötköttelis aamulla laiton jälkeen... (illalla ei niin ongelmaa ku laitan nukkumaan mennessä) Ja tää tissikipu, väsymys ja ruokahaluttomuus, ja varmaan muitakin sivuoireita lugeista, huoh.. Mut ei parane valittaa, jos sattus vaikka sen palkinnon saamaan :) se täytyy muuten vielä mainita, että alkion siirto ei tuntunut miltään, mutta olin sen jälkeen kipeempi ku punktion!! Ihan järjettömät krampit illalla, johtunee siitä että kohtu protestoi ronkkimista. Tosiaan siirrossa jouduttiin vähän "kaivaan", mun kohtu oli kuulemma sekä syvällä (eli lähempänä selkärankaa kuin napaa) ja vielä kallistunut taaksepäin.. Selittää sen että esikosta oli nii pieni masu :)

Ninukki pp2, veritesti 24.2, voi aika mene nopeasti nyt!!!

Kävin kirjastossa :D reipas rakas raskaus voisi sopia kirjana Tännekki ryhmään. Toi jaana kerännyt kaikenmaailman tietoa että miks ei tärppää.. .ohjeita ruokailuun. .. ym. Varmaan monelle onki tuttu. :D

Liitteet

• 1455370987546.jpg
    1455370987546.jpg
    45.5 KB · Katsottu: 176
Murkku tuli mieleen tosta sun listasta, et syöttekö miehesi kanssa sinkkiä? Mehän aloitettiin sitä syömään 1,5 kuukautta ennen raskautta. En tiiä johtuiko raskautuminen juuri sinkistä, mutta se oli ainut "uusi" juttu plussakierrossa. :happy: Larissahan sitä kehotti silloin koittamaan, oliko se nyt niin, et miehillä se tekee hyvää siittiöille ja naisille taas munasoluille. Jos nyt oikein muistan. :joyful: Toivottavasti te saisitte sen plussan tässä kierrossa. :)

Yleisesti kaikille pahoittelut, joiden luo täti on taas eksynyt kipuineen kaikkineen. Olette vahvoja naisia! :shy:

Plussatuulia kovasti kaikille!! :wav

enu rv15+0

Enu, mies syö sinkkiä. Itse en lisänä enää ota, monivitamiinijuomassa sitä on jo ja luin että se nostaa testosteronia. Niin sitä en uskalla ottaa yhtään enempää kroppaani...

Mh oliko tuo testi kokeilussa sun terveydenhuollon puolella vai ihan normi käytäntö? Jotenkin olen itse vähän skeptinen tuollaisen testin suhteen... Käytetäänkö tuota sitten tilanteissa,joissa äidillä ollut esim supistuksia paljon pienillä viikoilla vai mitkähän ovat kriteereitä testin tekoon. :think005Tuskin systemaattisesti jokaiselle odottajalle tehtäisiin... Mutta toisaalta hyvä,kun tuollaisia kehitetään ja varsinkin jos tulokset luotettavia :)

Soma, minulle tehtiin monesti kun jouduin uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen takia sairaalaan. Oli supistuksia ja kohdunkaula oli lyhentynyt alle kahteen senttiin. Uskon, että tehdään aina kun on tarvetta epäillä esim vesien menoa ym. Kun sairaalassa maatessani sanoin että ihan kuin ois lorahtanu jotain housuun, niin tulivat tekemään sen testin. Ja tämä oli viime kesänä sekä Kyssissä että MKSssä.

Muoks. Luulen että siinä on joku lapsivesi-indikaattori, että nähdään onko se lapsivettä mitä sieltä liruttelee vaiko valkovuotoa tahi pissaa

Diabolicat, miun silmään ois jo plussa toi! :)

Kattika, juu tuolla lapsivesitestillä ainakin arvioidaan ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Lapsivesi on kemiallisesti tietysti erilaista kuin normaali alakerran erite, ja siihen se testi sitten reagoi. Niitä on eri versioita eri sairaaloissa - toisissa vähän niinkuin side, tai sitten voidaan ottaa tikullakin suoraan alakerrasta.

Lapsivesi testi negatiivinen, tuo ennenaikaisen synnytyksen testi, samanlainen liuskatesti, samalla tavalla otettu, niin siinä oli haamu jonka sitte tulkitti positiiviseksi. Ilmeisesti käytetään tuota sitten, jos jotain normaalista poikkeavaa. :dontknow

Mutta tosiaan tuntuu, että tosi vähän löytyy tietoa tuosta testistä, eikä se lääkärikään osannu sanoa oikein mitään, että voiko siihen joku vaikuttaa esim. tulehus tms.

Muokattu viimeksi:
Takaisin