Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nyt vaan pikakommentit kun oon töissä.

Voi jumpe Mrsc mitkä uutiset! Tuplaonnittelut!! :) Ihanaa, tuleva tuplamama.

Ninukille ja Beislalle superisti vauvaliimaa. :) <3

Nopee omanapa:

Ultrassa oli kiva käydä. Vauva pomppi paljon ja kätilö kehui reippaaksi. :) Viikon sisällä tulee vielä tulokset verikokeista mutta näytti kaikin puolin hyvältä. <3

Rv 12+1 (uuden ultran mukaan jo 12+5, hyvin siis kasvanut) :)

Onnea maggie hyvistä ultrakuulumisista! :)

Ninukki, toivottavasti ainakin toinen tarraa kiinni ja lujasti ;)

Beisla, jes hyvä että saitte alkioita pakkaseenkin :)

Wm, useimmilla alkaa menkat 2-3 pv terojen jälkeen, mutta voi mennä viikko tai ylikin. Sinuna testaisin jos menkkoja ei näy dpo 18 mennessä.

Onko Dolcetti käynyt kertomassa kuulumisia vai onko mulla mennyt ohi?

Napaa: Täällä on taas endokivut valvottaneet useamman yön. Päivällä panadol auttaa, yöllä ei. Vetää mielen matalaksi jo sen takia että ei ole tullut nukuttua. :/ muutenkin on sellainen olo, että ei tulla letroilla onnistumaan ja henkisesti valmistaudun siihen että edessä on viimeistään syksyllä ivf. Tuntuu että nämä kivut (ja lapsettomuus) vie multa koko elämänilon...

Mutta hyvää viikonloppua silti kaikille teille ihanille!

Larissa kp 8, letro-kierto 2

Muokattu viimeksi:
Larissa, samoissa fiiliksissä mennään täällä. Edelleen tuhruttaa ja sattuu. Menee niiku pari viikkoa aina about vuotaessa jollain tavalla... Ei yhtään "innosta" ees tuleva 2. OI+IUI :(

Pöh, sanon minä. Ei mee nallekarkit tasan.

Hileinen kp 29/29 dpo 12

Voi Hileinen :( muistanko oikein että sullakin on endo? Nämä tuhrut ja kivut vetää niiiiiin mielen matalaksi!!!'

Itse ajattelin nyt koittaa kunnon muutosta ruokavalioon, jolla endokivut pitäisi ainakin vähentyä jos ei jopa poistua. Ja tuhruthan saattaa myös johtua endosta. Jos haluat lisätietoa niin voin laittaa pari linkkiä :) ei ruokavalion korjauksesta ainakaan haittaa voi olla :)

Hileinen, mullahan on todistetusti munasarjassa mutta veikkaan että sitä on vaikka missä muuallakin oireista päätellen (suolisto, virtsarakko...). Kauan en ole ehtinyt näistä kivuista kärsiä, mutta jo tämä on mulle liikaa (etenkin kun panadol on ainoa särkylääke jota voin käyttää jos toivoo raskautta). Siksi on pakko lähteä jotain muutosta tekemään ja taisteluun tätä vastaan. Eihän sitä tiedä vaikka se auttaisi raskautumaankin... Mutta halaukset sinne! I feel you! <3

Mrsc tuplaonnittelut! mä vedin akrobatiaa (seisoin käsillä, tein kuperkeikkoja, hyppyjä) vielä rv38 ja poika synty rv39 :) viimesis reeneis alko olla jo tukalaa ja maha oli tiellä kuperkeikois mutta muuten jaksoin hyvin. Ja kävelin ihan loppuun asti (tai siis 38+3 jolloin jouduin osastolle) 7km lenkkejä koiran kans päivittäin.

Maggielle onnea myös! Vaihdettiinko la? Mulla oli nt-ultras 6pv edellä ja aika vaihtu.

Larissa, mulla on panadol ja litalgin käytössä. Näiden ja kuumavesipullopussin kanssa jotenkin pärjää. Määrätty myös Sirdaludia yötä vasten, mutta sitä otan vain jos mikään muu ei tunnu riittävän. Ja nää kaikki polin lääkärin ohjeella, eli eivät vaikuta lyhytaikaisella käytöllä raskautumiseen. Onneksi minun kivut rajoittuvat +/- 4 päivään kuukautisten ympärille. Vaikka riittäisi nämäkin kyllä jo.

Hileinen, ok. Mulla on myös lämpötyyny kovassa käytössä. Mulla on kipuja ennen menkkoja ja menkoista ovikseen (eli yhteensä melkein 3 viikkoa kierrosta), joten eivät suositelleet mitään muuta lääkettä kuin panadolia kun käyttö ei olisi lyhytaikaista. Pitää kysellä seuraavalla käynnillä että voisiko menkkojen ajalle kuitenkin saada jotain tujumpaa.

Hileinen ja Larissa, samat fiilikset mutta ilman endoa. Mä taidan nyt suosiolla jättäytyä pois tai tauolle ainakin kun en jaksa enää innostua mistään aiheeseen liittyvästä. Kp1 täällä siis ja näihin kuviin ja näihin tunnelmiin toivottelen teille parempaa onnea.

Mulla oli tänään folliultra (kp 11) ja ultraava lääkäri oli sitä mieltä, että ovulaatio saattaa tulla jo nyt viikonloppuna ja saatetaan myöhästyä maanantaina inssin kanssa. Folli oli 21 mm (viimeksi samassa vaiheessa 18 mm) ja limakalvot oli kai jotain 10 mm?

Käski tikutella. Tämä tänään. Laskurin mukaan ovulaation pitäisi siis olla maanantaina, todennäköisemmin tiistaina...voiko se olla viikonloppuna, jos nyt on näin haalea?? Viime kierrossa oli ultra myös perjantaina kp 11, inssi maanantaina. Ovistikku näytti aika tasavahvaa maanantaina ja tiistaina. Tosin tökättiin se Pregnyl, en tiedä vaikuttaako se ovulaatiotestin näkymiin?

Se on myös jännä, että mulla oli aamullakin kipuja vasemmalla puolella, oletin niitä ovulaatioon tai munasarjoihin liittyviksi, koska tontyyppistä kipua on yleensä ovulaation seutuvilla. Mutta vasemmalla puolella ei ole mitään mikä olis lähdössä liikenteeseen, eikä näytä siltä että ois jo ovuloinut. Viime kierrossa siellä oli ilmeisesti joku soikea, mutta ei mitään ns. johtofollia vaan ovis oli oikealla puolella, kuten nytkin folli on oikealla puolella. ps. kui tää kuva on näin iso ja miten tätä sai pienemmäks?
2a4796ef68b923f8d05437c2c1691bd6

Muokattu viimeksi:
Voi Jellis :( pahoittelut :( miksi tämä on niin vaikeaa??? Mulla alkaa myös pursumaan kierron eri vaiheet, lapsettomuus ja tämä endo korvista ulos. Pakko olla elämässä jotain muutakin! Kovasti olen tässä keksinyt muuta tekemistä ja ajateltavaa. Siksi en tännekään hirveästi kommentoi vaikka kaikki luen.

Diabolicat, voihan se O-testi tummua nopeastikin. Eli jos huomenna olisi plussa niin su-ma olisi ovis. Mulla oli viime kierrossa kp 10 folli 21mm ja limis 8, silti ovis olikin vasta kp 15.

Mulla tuntuu aina oviskivut (ovat tuntuneet koko yritysajan) vasemmalla puolella ovuloin kummalta puolelta tahansa. Sitä endoa löytyi nyt vasemmalta ja se vissiin kipuilee oviksen aikaan(kin).

Mrsc no eipä tosiaan ollut silti isot mahdollisuudet kaksosiin, teillä vaan oli sitkeät sissit. :)

Maggie, ihana kuulla että pieni kasvaa. :)

Larissa, kysy ihmeessä jos saisit hetkellisesti jotain kovempaa. Tosiaan Panacodinkin pitäisi olla turvallista raskauden kannalta. En osaa kuvitella millaista on elää jatkuvasti tuollaisten kipujen kanssa. :sad001 Voin uskoa että heikentää elämänlaatua.

Hileinen, voimia sullekin kipuihin, toivon kuitenkin että inssistä olisi apua.

Jellis voi ei, voimia sulle. :sad001 :hug013

diabolicat, mullakin on joskus tummunut o-testi "nollasta sataan"; lh:n kohoaminen voi olla hyvin äkillistä toisin kuin hcg:n nousu. Ensin luin pari kertaa että miten ovis voisi olla vasta maanantaina jos pistitte Pregnylin, mutta sitten tajusin että se olikin ilmeisesti viime kierrossa. Mutta Pregnyl on tosiaan raskaushormonia, joten seuraavana päivänä o-testi (ja r-testi) näyttää automaattisesti plussaa. En ole varma kauanko vaikutus säilyy. Toivottavasti folli nyt vielä jaksaisi odotella ja pääsisitte inssiin. Limakalvo ainakin kuulostaa hyvältä!

Beisla, panacod on tullut testattua ja se ei näihin kipuihin auta. :/ Mutta jospa määräisivät jotain tujumpaa menkkojen ajalle edes. Pistän nyt uskoni ruokavalionmuutokseen, jospa se auttaisi edes vähän :) vaikka se muutos olossa ei tietty heti tapahdu... mikä dpo siellä on nyt? ;)

Mulla myös endo ja oon nyt tän vuoden mitä yritetty ollu tosi kipeä. Päälle sitten km kivut sun muut. Kyllä oon heittänyt pyyhleet kehään raskautumisen suhteen. Sen sijaan mun ympärillä kaikki pamahtelee raskaaks tai synnyttää tai on just synnyttänyt. Meillä olisi naikkarille hoitosuhde mutta ei nyt ihan heti huvita alkaa taas maksamaan satasia lääkäri ja lääkekuluja..

Takaisin