Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Soma, mä ajattelin kanssa harmaita ja ehkä pinkkejä kun jotenki sellanen fiilis et me saatais tyttö :D

Myy, me saatiin toi sama kirjanen myös viime käynnillä. Ihan kiva oli se lukea vaikka pikkasen olikin outoa. :) <3

Ilpurille halaus<3

Ilpuri: Mä oon kummatkin lapseni saanut lihavana. Ja ne tosiaan tärpännyt heti joten painoa ei aina ole syypää :)
Ja kun puhun lihavasta niin olen tällänen persjalkanen tappi pituutta hivenen alle 160cm. Ja painoa kummassakin raskaudessa yli 90kg.
Ja mulla ei lihavuus ole vaikuttanut ikinä sokeriarvoihin eikä verenpaineeseen.
Haluisin olla hoikempi mutta mäkin kuulun siihen sakkiin ettei helpolla lähde. Kulutus on aivan minimaalinen tuolissa ollessa. Onneksi on sentäs allas ja kuivaterapiaa joka viikko.
Mun koko suku on isokokoisia.
Tsemppiä painon pudotukseen :) mä todella tiedän kuinka vaikeeta se on.

Ei ovis tikut tummu. Limaa taas alko tulemaan. Nyt vasta kp 13 eli ehtii vie hyvin tulemaan.
Odottavan aika on pitkä.

Tuli mieleeni et kun kävin ultrassa keskenmeno epäilyn takia niin limakalvo oli 9mm.
Eikö tuo ole ihan hyvä?
Ehkä nämä mun km:t on vain huonoa tuuria.

WM kp13 yk6

Myy se ensiks kysy mut sen jälkee muutkin :) Niin muute enpä o tullu ajatelleeks ehkä? :D ainakin se tänä sano mulle päi naamaa et " jos petät siel tää on sit tässä" mitä hittoa :o mulla ei tulis mieleenkään ... Muutekki sen sävy ollu semmosta et sit mul on siel joku yms yms :o ^ eli voi se tosiaa oireilla mutta tätä sen käytöstä on nähty ennenkin... :(

Ilpurille halaus <3 ehdottomasti saat kirjotella täällä ihan kun kaikki muutkin!! Ihana mies onneksi sulla tukemassa :)

Haikara tuli myös mieleen, että jos miehesti "protestoi" lähtöäsi ja sitä oikeasti pelottaa tuollaiset asiat. Miehet on miehiä eikä ne välttämättä kakista ulos mikä mätttää. Tapahan on väärin millä hän purkautuu, mutta kokeilkaa saada asiat selväksi ennen reissua niin molemmilla on mukavampaa <3 tsemiä!

Pikainen napa. Kauheeta kun on sellanen fiilis ollut, etten uskalla ajatella ollenkaan raskautta enkä mitään siihen liittyvää ja oon jopa saanut välillä ihan unohdettua koko asian! Ajattelen että mitä vähemmän mietin sitä vähemmän petyn jos ei jatku. Mutta tänäaamuna tein vielä pcn ja ehkä nyt ihan hippusen uskaltaa iloita tästä :) Eikös nämä ole ihan täysin leffaviivat <3
ImageUploadedByVau Foorumi1453436314.902599.jpg

Rv 4+2 ja dpo 16 (viimeksi tuli haalea viiva näillä dpoilla :) )

Minnillä on heinot leffaviivat kyllä. :thumright

Täällä kp27/dpo8. Jonkin verran oireita on, mutta nähtäväksi jää onko ne vain pääkopan teettämiä sekoiluita... rinnat on pinkeet, menkkamaista jomottelua välillä (voi toki tarkoittaa lähestyviä menkkojakin), munasarjoissa kramppeja, huonoa oloa, ja pientä nuhaa. ts. voin olla tulossa vaan kipeeksikin. :rolleyes:

Ilpuri, en ole vielä soittanut kun lähdetään viikonloppuna matkalle ja varailen sitten ultran ja jos siellä kaikki ok niin soitan neuvolaan :)

Minni hienot viivat! Miulla ei dpo16 näkyny viel oikee mitään :'D

Haikaranyytti, muistan kun itse lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, niin mun exä keljuili siitä taukoamatta. Silloin ei ollut kännyköitä, niin soitin puhelinkopista hänelle keskiviikkoisin. Puhelu oli aina kireä ja päättyi siihen, että löin luurin korvaan. Sitä kesti oma aikansa, mutta oltiin me kimpassa sen jälkeenkin vuosia. Tosin turhan sitkeä olin sen suhteen kanssa, olisin aikaisemminkin voinut lähteä etsimään lasteni isää. Mutta asiat menee niinku menee, ja ihminen tekee päätöksiä, kun on valmis.
Katjusha kp 12 /22?-30 eilen ovulaatiolimaa

Ilpuri tsemppiä sinne kovasti. :hug013 Sun kohdalla varmasti ne kilpirauhasen ongelmat tuo oman haasteensa tuohon sun tilanteeseen, mutta älä aseta itelles liian kovia paineita. Mahtavaa, että miehes osaa tukea noin hienosti sua. :happy: Viime vuoden maaliskuussa, kun itse kävin lapsettomuuslääkärillä hänkin mainitsi mun painosta, että ennen ei mihinkään ruveta ennen kuin on 5% painosta pois. Tiesin toki tämän itekin ja silloin mullakin oli suuret suunnitelmat kuinka kevään ja kesän aikana laihdutan vaaditun määrän ja jopa enemmän. Mutta kuinkas kävikään. Heinäkuussa aloitin uuden työn ja sen tuomat haasteet sai mut ajattelemaan kaikkea muuta kuin painon pudotusta. Veikkaan, että osittain tuo työhön keskittyminen sai ajatukset pois yritttämisestä ja sen myötä oma kiertokin vihdoin käynnistyi. Mähän sitten plussasin lokakuussa alkaneesta kierrosta. Tarkoitukseni on siis tsempata sua, että tosiaan se plussaaminen voi myös onnistua ilman painon pudotusta. :shy:

Minni onhan noi leffaviivat!:grin Mukavaa reissua! :happy:

Minni, johan nyt on leffaviivat! ;) taitaa olla super sitkeä ja hyvin tarrautunut papu kyydissä :)

Haikara, komppaan muita eli taitaa miestäsi harmittaa että olet kuukauden poissa ja pelottaa se, että löydät siellä jonkun toisen. Toivottavasti pelot laantuu ja saatte kummatkin tuuletettua päätänne sun reissun aikana. Maaliskuussa sitten uusin voimin ja letrojen avulla raskautumaan ;)

Wm, oviksen tienoilla toi 9 mm olisi hyvä, mutta sitä en tiedä että mitä se muissa kierron vaiheissa tarkoittaa.

Napaa: Täällä on edelleen lämmöt koholla, ehkä huomenna fertility friendkin uskoo että on sitä ovuloitu :) mutta tissit ei ole edelleenkään kipeänä :O Endokivut yrittää taas palailla, mutta onneksi on aika lievää nyt.

Larissa kp 17, dpo 2-3, letro-kierto 1

Haikaranyytti (ja muut parisuhdeasioita miettivät): ongelmat ja riidat parisuhteessa verottavat voimia monella tapaa, ja joskus ulkopuolisen näkökulma voi auttaa eteenpäin. Oletteko miettineet parisuhdeneuvontaa? Ja jos ei neuvontaan asti halua mennä, niin esim. Väestöliitto tarjoaa myös maksutonta puhelinneuvontaa parisuhdeasioissa (www.vaestoliitto.fi/parisuhde/palvelut/neuvontapuhelin/)

Kaikille positiivisen raskaus- tai ovulaatiotestin tehteille paljon onnea jatkoon/tähän kiertoon!

Viides, ja tällä erää viimeinen letrokierto päättyi eilen, eli tänään KP 1 ja ensimmäisen (ja viimeisen) IVF:n alku. Täällä oli muutama, joita IVF-kokemukset taisivat kiinnostaa, ja Beislalla ja Ninukilla sama edessä jos ei tämä kierto iloisia uutisia tuo (sormet edelleen ristissä teitä ajatellen). (Taustaa vielä sen verran, että minulla ei ole lapsia, eikä muita vikoja "kuin" ikä, lyhyt kierto, lyhyt luteaalivaihe ja ohuehko limakalvo. Endoa tai PCOSää ei ole, eikä siis pelkoa hyperstimulaatiosta.)

Hoitosuunnitelmani tällä hetkellä on:
  • Follikkeleja stimuloivat pistokset alkavat huomenna (KP 2) annoksella Gonal-F 200 IU/pv. (Ninukki ja Beisla: teille on määrätty Menopuria, eikös vain?)
  • Gonal-F:n etuna on pistosten helppous, eli lääke tulee injektiokynässä, jossa on ohut neula (sama valmistaja kuin Ovitrelle). Lääkettä ei tarvitse siis itse sekoittaa.
  • Ensimmäinen vasteultra ensi keskiviikkona. Siellä näkyy miten munasarjani ovat reagoineet pistoksiin ja pitääkö annostusta muuttaa. Keskiviikkona päätetään myös toisen ultran ajankohta (ennen punktiota on kaksi ultraa) ja jarrulääkkeiden ajoitusajankohta (jarrulääkkeet estävät follikkelien ennenaikaisen puhkeamisen).
  • Punktio helmikuun ensimmäisellä viikolla.
Hirvittää, mutta ei auta kuin päivä (ja pistos) kerrallaan eteenpäin.

Aurinkoista perjantaita kaikille!

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut menkoista Dolcetti, mutta myös tsemppiä ivf:ään valmistautumiseen! Päivittele aina miten homma etenee :) menette siis pitkän kaavan mukaan ja tässä kierrossa jo pääsee alkiokin kohtuun? En ole vielä ihan perillä näistä :)

Kiitos Larissa :happy: Tänä aamuna puhuttiin enemmän jo adoptiopolustakin, sillä minulla itselläni ei ole minkäänlaisia onnistumisen odotuksia IVF:n suhteen. Mieheni on positiivisempi. Menemme lyhyen kaavan mukaan, joka tarkoittaa siis sitä, ettei omaa hormonituotantoa ajeta alas. Pitkässä kaavassa lääkitys (nenäsumutteet) olisi alkanut jo juuri päättyneessä kierrossa kierron loppupuolella, lyhyen kaavan mukaan vasta KP 2, eli huomenna. Siirrosta ei osaa sanoa vielä mitään ja itse en odota edes mitään siirrettävää. En siis usko, että minulta saadaan talteen munasoluja, ainakaan sellaisia jotka sekä hedelmöityisivät ja alkaisivat jakautumaan. Mutta jos ja kun sellaisia saadaan, niin sitten pitää katsoa miten muut olosuhteet (mm. limakalvon paksuus ja vaihe suhteessa siihen ovat alkiot hitaasti vai nopeasti kasvavia) osuvat kohdilleen. Mahdollisesti alkioita voisi siis mennä myös pakkaseen ja siirto vasta seuraavassa kierrossa.

Muokattu viimeksi:
Lisäys: Mielelläni kuulisin myös kaikkien teidän muiden IVF:n kokeneiden kokemuksia ja vinkkejä! Katjusha nyt ainakin ja olihan täällä muitakin. Ja mielelläni myös vastaan IVF-jonossa ja IVF:ä suunnittelevien kysymyksiin, jos vaan osaan vastata.

Voi Dolcetti, toivotaan, että munasarjasi haluavat hedelmälliseen yhteistyöhön :) Useimpien kohdalla homma meneekin ihan putkeen, ja tuloksia saadaan jopa 1-2 siirron tuloksena. Aina ei voi tietää, mutta parasta voi toivoa!! Lempeätä suhtautumista ja kehonsa hellimistä muistuttelen. Turvotus ja "ähky" voi muodostua aikamoiseksi (aika moninkertainen ovis tiedossa).
Meillä saatiin kahdessa kierroksessa ihan kohtuullinen määrä niitä alkioita, ei runsaasti, mutta kuitenkin. Itse olen muistaakseni käyttänyt ensin synarela-nenäsumutetta, ja sitten aloin pistelemään ja pistinkin sitten kaikilla kerroilla 11-13 päivää. En niin tarkasti enää muista 4-6 vuoden takaisia tapahtumia.
Kaikkea hyvää pistopäiviin!! Olkoon hoitovaste optimaalinen :Heartred:Heartpink:Heartblue

Takaisin