Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa: Mullehan sanottiin viimeeks polilla et "syöt miten haluat päätä itse. Vaikka se 3tab 3-7 :D et vissii voin vetästä vaikka koko purkin kerrallaan jos huvittaa :o

Maggie: Voi ku ton jääräpään päätä saisikin käännettyä :o siis niku nyt alotan vai vasta kun vuoto alkaa? :)
Ovis testei on ja r- testei joku 15. Ja letroi on 100kpl miinus ekan letro kierron tabletit.

Millo mul kannattais taas tikuttaa jos ei tätiä kuulu? Huolettaa jos nyt kokonaan loppu menkkojen tuleminen :o Ni ja voiko liian isosta annoksesta letroi olla mitää haittaa? Stimulaatio vai mikä se nyt on?

Tietty uudessa kierrossa ne letrot, ettei sekota vaan lisää. Jos nyt haluisit jotain ottaa ni ne terot, ni saisit uudet kierron käyntiin. Ja ehkä ei kannata ihan överisti niitä letroja syödä, vaikka vapaat kädet saitkin. Ehkä se kaks tabua päivässä viitenä päivänä? Mulla oli clomeilla yks tabu viitenä päivänä ja tooooosi maltillisesti vaikutti.

Ja tarkotatko tolla tikuttaa siis o- vai r-tikkuja? Kun jotenkin epäilen, että se ovis enää tulis. Että jos jotain tikkuja käytät ni r-tikkuja. Vaikea tilanne. Jaksaisitko vielä ultran varata? Voisivat tarkistaa tilanteen ja antaa vielä viimeisimmät ohjeet. Mulle annettiin sillon pitkään kiertoon ohje, että jos ei kp 40 oo vielä uus kierto alkanu ni alota primot. Ja niin mä sit alotin kun ei kuulunu. Mut sit vihdoin pääsin seuraavaan kiertoon.

Tsemppiä ärsyttävän epätietoiseen tilanteeseen!

Larissa, jos yhtään lohduttaa, niin mun sukulaisella on ollut endo jo pitkään ja hänellä on kolme pientä lasta tiheään tahtiin tehtynä. Enää ei kyllä voi saada lapsia, kun ilmeisesti endo leikattiin pois ja siinä samalla paljon muutakin.

Haikaranyytti, raskauskeijun sivuilta se halvin tilattiin. :)

Maggie: pitää varmaa ottaa parin kk päästä se 3tab kp 3-7 tai voi tulla sanomista jos en synkkään just tota mut aika Jännästi sanottii et syö mite haluat :D ja siis r-testistä puhuin et milloha kansis testailla ? :)

Murkku: miul menny ihan ohi et mikä testi siis sperma vai mikä? :o sori menny oikeesti ohi :/

Ihanassa päiväsaunan jälkeisessä raukeudessa nyt kommentoimaan :)

Junttura, asutaan pohjanmaalla, Vaasan kautta lääkkeelliset hoidot, ja Tampereelle menee sit ivf. täällä ois lääkkeellisiä lähempänäkin mut en halua. Ja sit en tiiä et oisko yksityisellä sit myös lähempänä mut ollaan kunnallisessa.

Larissa, hienoa et sun mies oli tuota mieltä! Se varmasti itselle tekee sellasen henkisen vapauden kun tietää että nuo ison hoidot ei ole miehenkään päässä poissuljettu! :happy: Mä en oo ikinä kuullut et Burana voi estää ovulaation, oon vain apteekista kuullut että voi estää kiinnittymiset, mut tosi hyvä tietää!!
Siis tosta kakkosesta!! :eek: Kun mä olin ekaa kertaa gynellä niin se teki kyllä sen tutkimuksen myös kakkosen kautta, eikä oo sen jälkeen tehty! :eek:

muurahainen, piti jo eilen kommentoida et huippua et sun mies suostui siihen kotitestiin! JEZ!

Minnin oireet kuulostaa hyvältä!!!! Munkin mielestä kuulsotaa kiinnittymiseltä

Beisla, niin joo, varmasti te erityisesti siihen biisiin pystytte samaistamumaan. Mutta tokihan se on sama kaikille.

Jenniä, mun mielestä on plussa :)

Muska, pahoittelut kp1 :sorry:

Haikara, onks siul nyt jo pisin kierto ikinä? Voihan sitä kokeilla testata :p mut pistä kuvaa..

Murkku, onpa kiva et mies suostuu ees kotispermatestin tekee :)

Minni haha ei aivoja :'D millon testaat ? :)

Ilpuri ehti viel väliin.. Mikäs vaihe siellä oli menossa? Sori ei muista :(

Ainiin tosta kakkosesta tosiaan.. Muutaman kerran on myös kokeiltu. Vähän riippuu vissiin gynestä. Ei oo silti niin ikävä ku streptonäyte :rolleyes:

Mannikka juu en omista :D testaan siis varmaan ens torstaina dpo 15 (jos maltan odottaa sinne saakka)

Mua ärsyttää kaksi asiaa ja aion nyt avautua niistä :grin Tämä ei ole tarkoitettu kenellekään loukkaukseksi, jos joku tunnistaa itsensä niin en tarkoita ketään teistä :grin

ekaksi, mulla on facebookissa yks sellanen tuttava, kaveri-henkinen tyyppi jonka kanssa en kuitenkaan ole kovinkaan läheinen. Hän olisi halunnut lapsen mutta jotain häikkää on ollut ja kohtu ja releet poistettu. Tämä on tottakai surullista ja empatiani on hänen puolellaan 100 %. Ihan kamalaa olisi kokea tuollaista, mutta onko se nyt helkkari pakko joka joulujuhla-aika, kevätjuhla-aika, ja aina kun tulee mieleen et onpa surullista et ei ole lasta ja esim just eilen sen ikuisesti kahdestaan -biisin jälkeen, niin onko pakko päivittaa facessa että "voi kun tämä nyt on niin kamalaa". Mua inhottaa ihan hulluna tollanen säälin hakeminen. Tää on ehkä sellanen persoonaalisuus juttu, et se helpottaa omaa oloa jos koko maailma tietää. Itse en oikein kokosi luontevalta lähteä kertomaan omasa lapsettomuudesta julkisesti allekirjoittaen, vaikka tuomio tulisi että en saisi lapsia ollenkaan. Vaikka suurin osa mun ystävistä ja jopa osa mun lemppariasiakkaista tietää niin en silti kertois asiaa facessa. Ja mulla ei siellä oo ees kavereita kun joitain kymmeniä. Tällä mun tutulla on joku 400-500. Mun karvat aina nouisee pystyyn kun nään tän tyyppisen päivityksen.

ja tokaks, yks päivä ihan aloin miettiä et miks tää mua niin ärsyttää. oikein miehellenikin puhuin ja pähkäilin :grin Mun ystävällä on vauva, nyt 1 vuotta vanha. Aina kun ne menee autolla johonkin niin tää mun ystävä istuu sen vauvan kanssa takapenkillä. Mun mielestä se on tosi outoa, mä ymmärrän et kun tullaan laitokselta kotiin niin silloin, mut en tajua et enää, Ja toinen mä en kestä kattoa kun se on ihan ylisuojeleva. Se vasta ihan hiljan oppi nousemaan tukea vasten seisomaan ja ei siinä mitään. Mutta tossa muutama kuukaus sitten kun olin niillä kylässä ja se ei viel kontannu mut nousi istumaan lattialle niin se äiti tosi nopeeta laitto sen vauvan ympärille imetystyynyn et se ei kaadu. Ja tän tyylisiä juttuja on ihan hulluna. Varmasti hän parhaansa tekee eikä vahinkoa tuota mutta mua ihmetyttää mun oma reaktio. Mistä minä tiiän et jos vielä lapseni kanssa eläkeikään istun takapenkillä :grin Mut mulle tulee sellanen olo että en voi olla niiden lähellä kun ärsyynnyn niin paljon :grin

Nää jutut nyt ehkä johtuu siitä että miettii varsinkin tossa kasvatus jutussa et miten sitä sit itse toimisi kun on se lapsi, mut kunhan nyt tuuletan :grin

Ilpuri kp14/n.31, yk 24

Haikaranyytti, miten ne voi polilla sanoa noin että syö miten haluat?!? Jos niitä syö miten haluaa ja ei tehdä seuranta-ultraa niin siinähän saattaa olla kohta lauma lapsia kasvamassa kerralla kohdussa :O sinuna söisin korkeintaan 2 päivässä ja kp 3-7. Kai siinä joku syy on miksi se yleinen ohjeistus on noin! Ja älä aloita ennen menkkoja, sekoitat vaan kroppaasi entisestään! Ja komppaan maggieta, voithan aloittaa ne letrot vaikka kierto menisikin hukkaan jos ette voi hyödyntää. Saisit "opetettua" sun kropalle kuinka ovuloidaan :)

Ilpuri, joo, en mäkään tajua tuota, että pitää istua takapenkillä lasten/lapsen kanssa. Mä oon aina joko ajanut tai istunut edessä ihan esikoisesta lähtien ja eikä oo tullut mieleenkän, että istuisin takana.
Ja "vähän" ylisuojeleva se sun kaveri... Eihän se opi, jos ei anna opetella. :(

Ilpuri, on kyllä jotenkin ärsyttävää säälin hakemista tuollainen. Onkohan hän myös niitä ihmisiä, jotka sitten kalastelee kehuja jos saa jotain aikaan.. Persoonallisuus kysymys mun mielestä. Ja tosta ylisuojelevuudesta niin kyllä muakin jotenkin häiritsisi :D en kestä liiallista paapomista enkä kyllä myöskään sitä että lapselta ei kielletä mitään eikä opeteta rajoja sekä tekojen seurauksia. nämä on näitä kasvatuskysymyksiä joihin jokaisella on oma vastaus. :)

Murkku, juu löytyyhän näitä endolaisten onnistumistarinoita paljonkin. Mulla on tuttavapiirissä niitä jotka on saaneet useamman lapsen ja helposti endosta huolimatta. Sitten on kyllä tiedossa sellainenkin tapaus että on mennyt mahikset lapsen saamiseen jo ennen kuin endo on tullut ilmi. Jouduttu siis tekemään saman tien laajat leikkaukset ja kaikki pois eli ei onnistu enää edes ivf kun ei ole kohtua eikä munasarjoja :/ ja tämä ihminen oli alle 25 silloin :( Se vaan on niin tapauskohtaista.

Muokattu viimeksi:
Larissa kai se on selittämätön tuo meidän lapsettomuuden syy (omakannassa lukee Infertilitas secundaria). Toki taustalla on kaikenlaisia kiertohäiriöitä, mun kierrot heitteli 30-60 päivän välillä ennen hormoneja. Letroilla on ollu nakutettu 31 päivää. Ja mulla on otettu letrokierrossa tuo progesteroni koe, muistaakseni oli yli 40 eli erittäin hyvä lukema (jostain syystä en löytänyt tätä arvoa kannasta).

Ilpuri kunnallisella ollaan mekin, asutaan keski-pohjanmaalla ja ouluun ollaan menossa ivf hoitoihin.

Junttura, kiitos kun jaksoit vastata omia kokemuksia. Hyvältä kyllä kuulostaa tuo kierron pituus ja progesteroni arvo letrojen kanssa! Mutta tavallaan kurjaa että ei ole mitään syytä löytynyt :/ Uskon että ivf tuo teille avun!

Ilpuri, kuulostaa tuo sinun "ylisuojeleva" ystäväsi ihan minulta! Toimin juuri noin, tosin en mielestäni ole lainkaan ylisuojeleva. Istun 1 v 7 kk ikäisen tyttöni kanssa takapenkillä aina kun en itse aja ihan vain ja ainoastaan siksi, että hän on mielestäni hurmaavaa seuraa enkä saa siitä pienestä ihmisestä tarpeekseni. Muutenkin olen paljon töiden takia poissa hänen luotaan, niin haluan kyllä käyttää jokaisen mahdollisen vapaahetken hänen seurassaan. Ei ole koskaan tullut mieleenkään että se voisi ärsyttää ketään :wideyed:
Myös tyynyjä topattiin neidin ympärille silloin kun hän vasta opetteli istumaan. Tyynyistä huolimatta kaatui ja löi päänsä silloin varmaan kymmenen kertaa päivässä. Kun tuommoinen kaatuu suoraan selälleen eikä osaa yhtään ottaa vastaan, niin ihan komeat itkut saatiin aina aikaan kun pää jysähti kivilattiaan. Mielestäni muutaman lisäitkun ja kuhmun estäminen ei ole järjetöntä toimintaa. Jokainen toki tavallaan. :)

Sori, oli pakko kommentoida tätä kun nuo esimerkkisi olivat suoraan kuin minusta kirjoitettu, vaikka koen olevani enemmän suurpiirteinen kuin ylisuojeleva, ja minuakin semmoinen pumpulissa pitäminen ottaa päähän :)

Mannikka: ennen letroi luomukierto oli kp 44 mittanen eli ei viellä... Eihä täs mitää uutta ole mut häirihtee vaa se yks värillinen hailakka viiva :o ja huomenna menen kotia eli aikasintaan sillon... Vaikka en saa kunnon viivaa testiin tai en oikeestaa ollenkaan miksi mulla on vaan olo ettei täti tuu :o taidan toivoa vaan ihmettä mut on tää kroppa ihmeellinen ku ei anna mitää ennakko oireita mahd. Menkoista.

Larissa: Lauma lapsia, anteeks oli va ni hauskasti sanottu :D No mutta olisiko se paha jos monikot tarttuis kyytiin? Onhan se nyt aika pien mahollisuus jos melkein 3v aikana ei ole yksikään tarttunut :o mutta joo ymmärrän pointtin ja hei onhan tää mei poli nyt muutekki ihan omaa luonkaansa!!! Eli ei yllätä enää mikään :D
Sitten viellä että ymmärrän tei pointin myös että opetan kroppaa ovuloimaan, toimiiko se oikeasti niin vai rasitanko vain elimistöä hormooneilla turhaan? Ja menisikö vaikka nyt 2 tab 3-7 = 10 tab hukkaan syödä? Jos eivät kirjota enää uusia tulevaisuudessa ennen pisto/ hedelmöitys hoitoja olen taas ilman mitää? Tuhat kysymystä taas mielessä :/ mietin myös söisinkö terolutia matkan aikana että kierto tasottuis, taas toisaalta letro kierrolla oli norm aikaan alko. Hohhoijaa, pitää varmaa soittaa polille mutta ku sieltä ei tule koskaan mitään fiksua sanottavaa :/ kun käskettiin syödä va letroi pari kk mut ne pari kk oon just reissussa eli en pääse hyödyntää ni jos soitan pelottaa että sanovat että eteenpäi vaan hoidoissa vaikka haluan ensin katsoa tämän kortin !!! Mutta oli tekeminen saada letrot takas. On se kiva ku tuntee Polin puolelta olevan ihan yksin ja samalla pelkää sanoa niille mitää että eivät päätä taas asioistamme! Hohhoijaa! Eikös hoidoissa pitäisi olla turvallinen olo ja avoin "suhde" hoitohenkilökuntaa kohtaan että vois puhua kaikesta ja suunnitella tätä kaikkea.
Anteeks pitkä sepustus, tiedän va et teistä saan aidon tuen <3 niin halusin jakaa mietteitäni teille :)

Pelkään vaan kokoajan että käsketään taas luomui ja lopetetaan ne ja nämä ja nuo ja tehää kaikkea mitä ei viellä haluta! :( mutta kun ei meitä kuunnella ja joka kerta eri lääkäri ja joku yliyli lääkäri päättää millo mistäkin kaupungista mitä tehdään ilman että meihin ollaan yhteydessä!

Muokattu viimeksi:
kaakao, joo siis niin kun sanoinkin niin en yhtään tiiä et miten sit tosi tilanteessa itse toimin ja tosiaan jokainen saa tehdä kuten haluaa :) Ja varmasti tuo mukava matkaseura on mun ystävänkin yksi syy :) Se vain tässä on että oon ihmetellyt että miksi se minua ärsyttää, tietenkään minä en ole mikään sanomaan miten pitää tehdä. Ja mä muutenkin uskon että varmasti jokainen luottaa omaan vaistoonsa ja toimii sen mukaan. Ja voin vaikka vannoa, että monikin mun tapa tehdä asioita ärsyttää monia :grin

Haikara, oliko sulla nyt se 100 kpl paketti niitä letroja? Eihän siitä mene kuin 10 tabua per kierto eli niitä riittää kymmeneen kiertoon ja ikinä en ole kuullut että kellään olisi niin pitkään letroilla yritetty. Eli sinuna aloittaisin letrot vaikka ette saisi kiertoa hyödynnettyä. Kierto pysyisi tasaisena ja olisi valmiimpi raskauteen. :) Ja itse näkisin monikkoraskauden aika isona riskinä sun ja lasten terveyden kannalta, jos sulla kypsyy siellä vaikka 3-4 munasolua ja kaikki kiinnittyy. Jo kaksoset on riskiraskaus. Eli omin päin ei kannata alkaa liian isolla annoksella syömään ilman seurantaa. Tsemppiä päätöksiin! :)

Takaisin