Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Jes, hyvä Murkun mies. Kotitestiä kehiin. :) Miehet näköjään kypsyttelee ajatuksia ja lopulta suostuu, monessakin asiassa. Eli ei kannata heti heittää hanskoja tiskiin, jos ei olla samalla linjalla jonkin asian suhteen. Meillähän oli jossain vaiheessa aika kriisissäkin vuosia sitten, et haluaako herra ylipäätään jälkikasvua, että aletaanko edes yrittää. Ja nyt taas ihan toista maata! <3 Niin se mieli vaan muuttuu. :)

Haikaranyytti, ootkos nyt testannu? Näkis vähän miten viiva käyttäytyy. Jos siellä nyt oli joku kiinnittymisyritys, mikä nähtiin haamuna, ni voi mennä siitä kaksikin viikkoa, ennen ku kroppa tajuu alottaa menkat. Nyt ei auta ku kärsviällisyyttä tai teroja naamaan. <3 oi että jos siellä kuitenkin olis jotain tarttunut matkaan! Oireet ja kaikki.

Jennie, tsemppiä masisoloihin. Ehkä seura tekee hyvää kun joutuu/saa ajatella muita asioita. <3 Luota siihen, että teilläkin aikanaan tärppää! Se vain vaatii kohtuuttoman pitkän ajan mutta tulee se pikkuinen teillekin. Mä jaksan uskoa! <3

Ilpuri, tsemppiä sinnekin. Huutoitkut aina välillä tekee hyvää. <3 Puhdistaa. Toivotaan oikein hedelmällistä kiertoa teillekin! Tosta pesuaineesta, niin mulla on hajustamaton Avecyd apteekista ja käytön pari kertaa kuussa. Plussatuulia!

Larissa, mahtavaa, että sun mies ottaa noin coolisti asian. Teille saadaan varmasti oma vauva pian, joko kotikonstein tai avustuksella. Ehkä tääeka letro-kierto on se tarvittava taikahippunen. <3 Ja kiitos kysymästä, tänne kuuluu hyvää. Mitä nyt odotan ku kuuta nousevaa että saisin sen seuraavan ultra-ajan. Sen pitäis tulla kotiin viikon parin sisällä. Sitä odotellessa oon yrittäny Pepeltä ostamallani dopplerilla saada sydänääniä kuulumaan, mutta omani vain löysin ja lisäks jotain huminaa. <3 No ehkä ens viikolla onnistaa paremmin.

Tänään ois kanssa yhet synttärit, aikuisten versiot. Täytyy jotenkin hienovaraisesti ilmotella, että en aio jäädä rellestämään. Tää kaveri ei vielä tiedä. En tiedä miten ottaa uutisen kun on omaa eroa taustalla ja vähän maisemanvaihdosta. Lievää kriisiä? No varovaisesti, tai sitten keksin jonkun tekosyyn.

Suuri plussapuhallus koko väelle!!!

Kuka olis seuraavana testaamassa?? Pääsis jännittämään.

Murkku mahtavaa, että miehesi heltyi kotitestille! :)

Larissa miehet todella tarvitsevat aikaa! Oma esimerkki lapsiaikeiden alusta kun pyysin saada jättää pillerit pois. Puhuin nätisti ja ei niin nätisti, painostin (olin tyhmä) ja yritin kaikin keinoin saada asiaa vietyä eteenpäin. Lopetin sitten asiasta puhumisen ja ykskaks mies sanoi, että josko meidän olisi aika alkaa työstämään lasta :D
Kyllä me kaikki vielä nyytti saadaan keinolla millä hyvänsä <3

On. Huhhuh! Yhtäkkiä oireita olisi vaikka muille jakaa! Rinnat törkeän kipeet, paleltaa, mielialat muuttuu( eilen mies yritti saada vain läheisyyttä ja hellyyttä ja kosketteli mua niin torppasin sen täysin kun inhotti, sitten minuutin päästä halusin miehen mahd lähelle :D), välillä olen niin äkänen ja hetkessä oma itseni, finniä pukkaa naamaan! Iha järkky kipeitä ihonalaisia :( voi huoh tätä mieltä kun niin kovasti toivoo plussaa!

Kp 33 dpo 10

Larissa, pahoittelut töiden loppumisesta ja endodiagnoosista. :sad001 Vaikka arvailitkin että sulla voisi olla se, on silti varmaan järkytys kuulla se lääkäri suusta. Hyvä jos kuitenkin google kertoi endopotilaiden hyvistä letrokokemuksista, ja sulla ainakin folli kasvoi hienosti! Enkä ihmettele jos ivf-jonosta on ristiriitaiset tunteet, mutta eihän tosiaan pelkkä jonossa olo vielä merkkaa mitään. Hyvä jos sun mies ei ainakaan ihan suoraan ole hoitoa vastaan.
Mulla on nyt reilu viikko ivf-pistosten alkamiseen. Vaikka olen alusta asti tiennyt että tämäkin kortti kokeillaan jos on tarvis, silti on vähän ristiriitaiset tunteet koko hoidosta.
Ai ja kovista kk-kivuista kärsivänä vaimo lisää että ihan älytöntä ettet saanut parempia kipulääkkeitä. Kuulemma lääkäreiden asenteissakin on eroja. Etenkin vanhemman polven naiset voivat olla sitä mieltä että "se nyt vain kuuluu asiaa" mikä on ihan typerä asenne. Joskus nuoremmaltakin lääkäriltä kohdannut epäsympatiaa, jos toinen itse ei satu kärsimään kivuista. Kokeile saada vaikka panacodeja, ei pahojen kipujen kanssa pitäisi joutua elämään.

Starling, mikä siellä on tilanne? Aika lähestyy? :)

Hileinen voi ei, pahoittelut. Toivottavasti inssi onnistuu tässä kierrossa; eikö juuri teidän klinikalla ollut se vesivahinko vai muistanko väärin?

MrsC, mä oon kyllä kuullut muutamasta letro-onnistumistarinasta. Ehkä tässä ketjussa on vain ollut huonoa tuuria.

Jennie, jos sulla ei meinaa nyt ovis tulla pian tai jättää kokonaan välistä, kannattaa kertoa siitä. Ehkä saisit Pregnylin ensi kiertoon. Se on vielä halpa lääke, noin 5€ kierron annos. Ovulaatio puolentoista vuorokauden päästä pistosta, kätevää.
Voimia masisoloihin. Mulla on usein sama fiilis, että mihinkään ei tekisi mieli lähteä. Mutta yleensä olen lopulta ollut tyytyväinen että menin, jos on saanut ajatuksia muualle.

Katjusha voi sun miestä, kauhee jos tollaista hoetaan jo lapselle! Mutta neuvokas hän on ollut kun keksi omia siittiöitään tutkia noin. :)

Jellis millä lailla epämääräistä?

Ilpuri, sun kysymykseen niin itse pesen alakerran pelkällä vedellä. En tosiaan muista että olisin ikinä käyttänyt mitään saippuaa. Kuukuppisaippua voisi tosin olla ihan hyvä satunnaiskäyttöön? Mutta jos mulla on joskus hiiva ollut, on ollut niin lievää etten juurikaan ole huomannut ja on mennyt itsestään ohi.
Se laulu on kyllä surullinen, ja mua vielä koskettaa erityisesti kun sen musavideolla on naispari. :sad001 Hyvä että joku laulaa tuostakin aiheesta vaikka laulu itkettääkin.

muurahainen jes, hyvä kun mies suostui! :)

Junttura, jatkatteko letroilla vai luomuna odotusajan?

Maggie, toivottavasti keksit hienovaraisen tavan kertoa, tai sitten sopivan tekosyyn.

Minni meillähän meni vähän samoin tämä tjottailun/yrityksen aloitus :grin Puoli vuotta asiasta vänkäsin, keskustelin yms. Sitten jätin nuvaringin pois, koska siitä tuli liikaa sivuoireita ja jatkettiin kumeilla. Kuukauden päästä miehen aloitteesta jätettiin kumit pois. :winkJotenkin se vaan on miehille tärkeää tämä asian pohtiminen ja se, että mies on se joka päätöksen lopulta tekee (vaikka me naiset ollaan tietty se päätös tehty oikeasti :wink ) Ja olkoon siellä pian saapuvasta plussasta johtuvia kaikki noi oireet!!!! Oliko viimeksi samoja oireita? Milloin testaat??? :p :wink

Maggie, ihanaa että sinne kuuluu hyvää :) Toivottavasti ultra-aika tulee pian. Missä vaiheessa sydänäänet alkaa yleensä kuulumaan doblerilla? Ei varmaan kannata vielä huolestua. :) Ja toivottavasti saat jotenkin joko kauniisti kerrottua kaverillesi tänään tai keksittyä jonkin pätevän tekosyyn. Antibioottikuuri voisi olla klassinen? Esim alakertaan laitettavan flagylin takia täytyy olla ilman alkoa :grin Jos alkaa kyselemään niin sanot, että sulla on bv --> ei varmasti kysele enempää! :laughing002

Beisla, kiitos sullekin tsempistä ja tuesta! Entistä suuremmalla mielenkiinnolla seuraan nyt sun ja muidenkin ivf-polkua. Kertoile vaan tänne kaikki mitä teille tulee eteen! Kustannuksien kertyminen kiinnostaa myös vaikka se on toki yksityisellä eri kuin kunnallisella.

Tosta särkylääkeasiasta niin mulle onneksi panadolkin näyttää auttavan kunhan otan tarvittaessa 2. Mutta olisin kyllä näin jälkikäteen toivonut varalle jotain vahvempaa, jos panadol ei riitäkään esim menkkojen aikaan (joita en siis toivo enää ikinä saapuvaksi). Buranan toi lääkäri torppasi kokonaan ja oli närkästynyt siitä, että tk:ssa oli sitä määrätty raskautta yrittävälle. Kuulemma voi estää ovulaation! Toi lääkäri oli vielä nuorempi nainen, että ei ainakaan siitä ollut kiinni että olisi ollut tuollainen kuvailemasi asenne kipujen suhteen, mutta aika ronski se oli esim. sisätukimusta tehdessä.

Mustaa huumoria viljelläkseni, nytpä on koettu sitten sekin että tehdään sisätutkimus myös kakkosen kautta... :cool: Ikimuistoinen päivä siis myös sen osalta :laughing021 Miehen kanssa jatkettiin huonoa juttua tästä, että meni sitten pyllyneitsyys lääkärin lavetilla.

Beisla en usko, että ihan heti :D hitto olis pitänyt tilata vasta niin, että ne saapuisi kotiin vasta kun saan testata eli siis menkkojenalkupäivänä! Ne himottaa ihan turhaan tuolla kaapissa ja menetän taas malttini ja testaan liian aikasin -.-

Larissa viimeksi oli oireina oikeestaan vain tämä tismalleen samanlainen tissikipu, mitä ei ole koskaan mulla siis ollut ennen menkkoja. Niin ja sillonkin tuli pari kipeetä finniä... Sillä mun toiveet onkin kovat vaikka takuulla tuun pettymään :( Aattelin, että testaisin vasta ensiviikon loppupuolella ehkä dpo 15 eli torstaina! Lähdetään reissuun meinaan vklp :)
Haha mahto olla kokemus peppuneitsyyden menetys lekurilla :D mies on varmaan mustis ;)

Muoks. Myös viimeyönä tuli se jäätävä puukonisku muniksiin!! Nyt herätin miehenkin ja porasin hetken kun sattu niin saatanasti!!? Mitä ihmettä ne voi olla ja miksi ihan yhtäkkiä KESKELLÄ YÖTÄ? Ennenkin on tullut mutta vain päivisin...

Muokattu viimeksi:
Minni, kuulostaa hyvältä testipäivältä :) Tietää sitten, että pitääkö ottaa mukaan varuilta kuppi/siteitä vai hirmu kasa testejä :grin Mie NIIN kovasti toivon sitä plussaa sinne! Ja ei ollu mies mustis onneksi :grin Mutta kovasti se jaksoi siitä repiä huumoria :grin

En kyllä tiedä mikä tuollainen kipu voi olla, mutta monillahan on kiinnittyessä tuollaista :wink Se kipu kuitenkin loppuu itsestään eikä vaan jatku ja jatku? Oispa kiinnittymistä siellä!!!

Jotenkin nyt on sellainen meininki, että kun ollaan virallisesti "hoidoissa" niin mieskin on enemmän mukana tässä. Eli seksiä saan tasan silloin kun sitä on tarvis ja vaikka hän olisikin väsynyt yms :) Ja tosiaan yllättävän tyynesti otti noi uutiset mahdollisista rankemmista hoidoista.

tsemppiä minni ja inshaAllah tulis pysyvä plussa :)

maggie ihana että siellä kaikki hyvin ei kannata huolestua viel koska yleensä dopleril aletaa vast rv 10 alkaen kuuntelee, joillaa kuuluu jo aiemmin.

täällä sain ukon arvostamaan riisipuuroa, ennen luuli et se on vaa riisiä ja maitoa ei ravitsevaa mut tänää selitin et se on paljon enemmän ku vaa maidossa keitettyä riisiä, hän saa kalsiumia, kokonaist proteiinia yms. ni kyllä alko kiittelee että teen riisipuuroa :)

Gatusa kiitos <3 ah nam riisipuuro on ainoa puuro mitä suostun syömään :P

Larissa mutta eikös kiinnittyminen kestä vain hetken kun noita on ollut nyt kahtena ei peräkkäisenä yönä :/ Ja eihän nämä oireetkaan voisi olla vielä raskausoireita jos nyt vasta olisi kiinnittynyt :S niin ja siis se
kesti sellasen minuutin verran kovana kipuna ja sitten hellitti. No aika näyttää!

Minni, kiinnittyminen alkaa joskus dpo 5-7, dpo 8 alkio on osittain kiinnittynyt ja kiinnittymisprosessi jatkuu jonnekin dpo 21 asti. Eli se ei kestä vain hetken :) mun mielestä toi kuulostaa sellaiselta millaiseksi kiinnittymiskivun monet kuvailee ;) oireet voi periaatteessa olla raskausoireita, sillä hcg:ta alkaa muodostumaan heti kiinnittymisen alkaessa. Se on vaan ihmisestä kiinni että kuinka herkästi reagoi raskaushormooniin.

Okei! Kiitos tästä tiedosta! Luulin, että se on naps kiinni ja sen voi tuntee tollasena yhtenä kirpasuna :D hah! Kuulostaa kyllä loogiselta! Hmm ja toiveet nousee! Mutta siis alkaako hcgtä erittyä jo heti kun se alottaa kiinnittymisprosessin? :D

Muoks vastasitkin :D

Jaiks Minni, todella toivon että olis hyvää tarkoittavia oireita! +++++++ Mä en itse kestäisi odottaa testin kanssa noin pitkälle. Testaa jo! :) :) :) :P Hyvinkin voi olla kiinnittymistä.

Beisla, mä niin luotan, että myös teidän hoitojen eteneminen tuottaa hyviä tuloksia. On kyllä paljon vaiheita ja säätöä näköjään mutta vaivansa väärti, uskon!! ++++++++++++

Larissa, eikä mitä kokemuksia lääkärin pöydällä. En ees tienny että noinkin voi tehdä. :) Toivottavasti ei ollu kivuliasta. Ja tosta dopplerista niin niin ku Gatusakin sanoi, että vasta myöhemmin suositellaan kuunneltavaksi, valmistajan ohjeessa taitaa olla esim. 12 + mut toiset kuulee jo 7+. Harjoitukset ja etsintä jatkuu. Voi olla kuulemma millintarkkaa, mistä kohdasta sen äänen lopulta löytää.

Ja noista sun kipulääkkeistä niin toivotaan todella että miedommatkin riittää. Ite oon joutunu kaks kertaa viime vuoden puolella ottamaan Panacodia kun oli ihan yrjökipee päänsärky, sellanen migreenin tapainen. Lekurissa ei kuitenkaan migreeniä todettu mutta vastaavat oireet lähestulkoon. Ihan järkky olo. Lääke onneksi autto, mutta silloin ei buranalla tehny kyllä mitään...

Minni, Mikäs dpo sulla on nyt ja milloin se kipu tuli ekaa kertaa? Mullakin nousee toiveet sun puolesta :) itse en varmaan älyäisi huomioida tuollaisia kipuja kiinnittymisenä kun on näemmä tämän endon kanssa kipuja läpi kierron joka tapauksessa :D

Nyt on siis dpo 10 ja eka kipu tuli dpo 7-8 yönä... Joo en ole yleensä kipeä kierron aikana muutakuin menkkojen ekana päivänä, mutta nekään kivut ei ole mitään verrattavissa noihin yöllisiin! Ihan helvettiä suoraansanottuna :D Se on siis sellanen puukon isku joita mulla on tullut ennenkin luteaalivaiheessa, mutta ei kyllä noin voimakkaana eikä yöllä vaan aina aivastaessa/nopeissa liikkeissä.

Maggie arvaa tekiskö mieli testata :D mähän testasin tossa viimekierrossa ekan hailakan mutta selvän plussan dpo 16 vasta joten en mitenkään uskalla vielä :D eikä kyllä ole muutakun pari paskaa testiä kaapissa ennenkun posti tulee :P

Takaisin