Ei tää voi olla näin vaikeeta!

No toi on n.5 min testauksesta. En tie muuttuko tulos mihin suuntaan, ku en oo enää kotona.
Mieli on ainakin niin maassa, surettaa kun tää on niin vaikeaa... :(

Mulla on menny pc:n kans melkein 10min ennen ku ollu viivaa havaittavissa.. pitäis kai olla aiemminki jo mut kerroin nyt oman kokemuksen.

Tää lähettää virtuaalihaleja sinne ihan mahottomasti!! ♡♡

Muurahainen tsemppiä! <3

Oon vieläkin flunssassa! :(
Täällä alkaa ihanasti toiveet nousta kun uus kierto ei oo vieläkään alkanu, mut en usko tärppiin. Ei oo ees sitä testiä millä sais ton hullun raskautumis ajatuksen pois kun tekis testin. Tässähän on vielä koko päivä aikaa joten ootellaan ootellaan!

-Mymmelisti kp31/30 dpo 14-16 yk41/1

Voi Murkku :(!!
On tää kyllä melko usein aika perseestä. Hitto, että pitää ihmisiä piinassa, ei oo reiluu!!!
Katjusha kp 1 / 23-30

Murkku suurensuuri virtuaali rutistus <3 Hitto tää vaan on liian vaikeeta...

Katjushalle toinen samanmoinen hali! <3

Itse suren kun vuoden rajapyykkikin hujahti ohi. Toki saatiin aikaan yksi kelvoton raskaus, mutta edelleen lapsettomia... Elämä on niin helvetin raakaa! Monilla teistä niin rankkoja taustoja, ettei tällänen vuosi ja yksi km ole mitään verrattuna vuosien yritykseen. Voikun joku korkeempi voima päättäisi hieman erilailla, mihin niitä vauvoja jaellaan :(

Elämäni olisi täydellistä jos saisin edes sen yhden oman lapsen <3

Kp 28 dpo 5 (eilen juotu punkkua ;) )

Nonnah, onnea sinne ovikseen ja olkoon tämä the kierto! ;)

Murkku, ihan perseestä :( miksi sua tälleen kidutetaan kun aina saat jotain hailuraa joka ei tummu :'(

Mymmelisti, ei mitään menkkoja sinne!!! ;) nyt vaan testiä ostamaan ;)

Katjushalle onnea uuteen kiertoon <3

Minni, kyllä se pikkuinen vielä sinne ja tännekin saadaan! Minä en jaksa edes välittää enää siitä miten pitkään on mennyt, jotenkin sitä vaan turtuu. Lähdittekö tutkittavaksi niin kuin oli aiemmin suunnitelmissa?

Larissa kp 6, letro-kierto 1

Muokattu viimeksi:
Huomenna teen digin, ni ei tartte ihmetellä enää mitään outoja hailuroita, ja sitten lopetan luget tässä kierrossa ja alan odottaa menkkoja...

Kiitos teille kaikille, on tää vaan niin perseestä.

Miehen kanssa aamulla keskustelin, että jos kuitenkin käytäisiin tutkimassa sen siittiöt, johon hän vastasi, että hänen siittiöissä ei ole mitään vikaa, jos ei luonnollisin keinoin vauvaa saada, niin sitten ei saada. Eli näillä mennään. :(

En ymmärrä mitä voin vielä parantaa.
Ovulaatio aikaistui ekaa kertaa ikinä, peittoja heiluteltiin dpo:t -1, -2 ja -3. Ja tuolloin -1 päivänä vielä kolme kertaa. Paino tippunut 10 kiloa, luget käytössä tukemaan kiinnittymistä... Missä voi vielä olla vikaa?!?

Murkku, miten olet edes saanut silloin clomit jos miehen simppoja ei ole tutkittu? :eek: Mulle sanottiin polilla, että letroja tai clomeja ei määrätä ennen kuin miehen tavaran laatu on tutkittu, sillä ei ole mitään järkeä kasvattaa munasoluja turhaan jos miehen simppojen laadusta ei ole tietoa. Syökö sun mies mitään vitamiineja? Sano sille, että jos ei kerta suostu antamaan näytettä niin sitten sinkkiä ja foolihappoa syömään! Voi, kun saisit ukkosi pään käännettyä... :sad001 Eikö se näe miten pahasti tämä asia kuluttaa sua :sad001 Teilläkin on jo niin pitkään mennyt yrittäessä, että olisi vaan reilua että hän antaisi yhden näytteen kun sinäkin teet niin paljon lapsen saamisen eteen! Ja tiedän kyllä miten hankalaa on, kun toinen ei halua näytettä antaa, kun meilläkin meni pitkään ennen kuin mies suostui.

Muistaakseni sain clomit silloin yli vuosi sitten todella huonojen veriarvojen takia. Yhtään en muista mitä kokeita silloin otettiin...

Keskustelen vielä miehen kanssa uudestaan asiasta paremmalla ajalla...

Mies syö sinkkiä, magneesiumia ja juo Monivitamiinijuomaa aina kun muistaa. Monivitamiinijuomaa juo melkein päivittäin.

Sanoin sille aamulla tosta, et ois hyvä tutkia etten turhaan käytä lääkkeitä. Niin siihen sanoi vaan, et lopeta vaan lääkkeiden käyttö. Jos ei tuu ni ei tuu...

Mulla sillon ku edellisen miehen kanssa yritin sen 6 vuotta tulla raskaaksi niin mies ei myöskään suostunut tutkimuksiin. Mulla oli clomit ja kaikki muut konstit käytössä ja ne sai ovulaation aikaiseksi pcosta huolimatta mutta ilmeisesti miehellä Ei sit ollut kaikki kunnossa. Se suostu kans kaikkia vitamiineja yms käyttää mutta ei testeihin. Luulen että suurin syy siihen oli se , että pelkäsi että jos hänessä on sellaista vikaa mitä ei voida korjata, mä jätän hänet. No, ero tuli sit ihan muista syistä ja sit selvisi jälkeenpäin että tosiaan kaikki ei ollut kunnossa , hän oli sen itse tienny ku oli joskus aikoinaan testeissä käynyt edellisen naisensa kanssa mutta ei suostunut mulle kertomaan. Aika kiva 6 vuotta toivoa vauvaa ja toine on koko ajan tiennyt että se on mahdotonta. Onneksi löysin tuon nykyisen ihanan miehen.

Mutta siis pointtina se että sunkin mies voi oikeesti pelätä sitä että suhde kaatuu siihen jos selviää että hänessä on jotain vikaa. Kannattaa siitä avoimesti puhua niin mies voi hyvinkin muuttaa mielensä. Tsemppiä !

Murkku, voi kun miehes suostuis testeihin. Ihan epäreilua jos ei viitsi yhtä purkkia toimittaa..

Misu ihan kamalaa tommonen et tietää että on jotain vikaa eikä kerro :o

MrsC, vaikeita päätöksiä haluaako IVF:ään, ja ymmärrän jos siitä on ristiriitaisia tunteita tai se ei vaan kaikille sovi. Ite ehkä ajattelen että kun haluan kovasti lapsia, jos lääketieteellä on keino auttaa minua niin en voi olla kokeilematta sitä keinoa. Eihän se jälkeläisten "laadusta" (onko esim. vammoja) kerro mitään, ongelmia voi tulla ihan luomunakin. Ehkä jossain pienessä osassa minua on jotain vikaa ja IVF voi auttaa siihen. Jollakin toisella voi olla raskautuminen helppoa mutta lapset silti kantavat jotain geenivirhettä. Jos vain evoluution kannalta ajattelee siis. Ja tosiaan mitä puhuit ympäristömyrkyistä, eihän sitä tiedä mitkä kemikaalit ja hormonit on jo vaikuttaneet meihin, kaikkien vaikutuksia ei todellakaan tiedetä.

Jellis, silti väitän että vaikka tuhru johtuisi letroista, ei se varmasti tarkoita sitä etteikö voisi tärpätä. Naisen kropassa mikään ei ole varmaa, poikkeuksia löytyy aina.

Larissa, tulipa sulle paljon oireita! Jospa siellä kasvaa nyt kunnon folli tai pari. :)

Mimmu, mistä päättelet että folli lähti liian aikaisin liikkeelle? Laskitko folliultrasta todennäköisen kasvuvauhdin mukaan vai? Toivotaan ettei olisi liian aikaisin. Mulle on ainakin annettu Pregnyl siltä varalta että ovis ei tule itsestään päivään x mennessä. Yleensä kai folli irtoaa kun on päässyt tiettyyn kokoon?

Katjusha, pahoittelut kp1. :sad001

Soma, loppu häämöttää, kiva kun oot kivuista huolimatta osannut nauttia. :)
Me ollaan yksityisellä joten sikäli "päästään" hoitoihin milloin vaan halutaan. IVF:ään pääsyä vaan hidasti meidän luovuttajan luovutus klinikalle ja klinikan töpeksintä aikatauluissa mutta nyt näyttäisi tapahtuvan!

Mami, onnea hienosta o-plussasta! Rankka matka teillä takana kyllä. En muista, olitteko käyneet missään tutkimuksissa?

Nonnah, teillä on ainakin tallettelut kunnossa, tärppionnea!

Murkku voi ei. :sad001 Uskon silti että sun painonpudotuksesta ja muusta on apua. Eihän parhaissakaan olosuhteissa tärppää joka kerta, sulla on nyt aiempaa paremmat lähtökohdat. Tosi kurjaa kun sun mies on niin eri mieltä sun kanssa.

Mymmelisti uijui, jännittään sun puolesta! :grin

Minni, tiedän tunteen. :sad001 Meilläkin "vasta" reilu vuosi takana mutta kyllä tää ihan hemmetin rankalta tuntuu näinkin.

Misu, no huh! Tosi törkeää olla kertomatta. Tavallaan ymmärrän jos pelottaa jätetyksi tuleminen mutta en todellakaan hyväksy. Luulis että suhde kaatuu ennemmin valehteluun/salailuun kuin edes välttämättä lapsettomuuteen. :sad001

Me muuten tilattiin vahingossa 2 koti simppatestiä, eli voisin toisen myydä, jos joku haluaa? Josko miehet suostuis tekeen ees kotitestin jos ei halua mennä kunnon analyysiin :)

http://www.raskauskeiju.fi/spermatesti-raskauskeiju

Murkku, :Heartbigred ihme hailuroita ja harmi kun mies ei osaa ajatella laajemmin tota asiaa tai sun kannalta :sorry: olis kyllä kiva vaihtaa osia miesten kans, ne tietäis mitä me käydään läpi ja toisinpäin, olis ihan mielenkiintosta :)

Katjusha, pahoittelut kp 1 :sorry: teillekin kovasti toivoisin omaa nyyttiä :Heartred

Minnille, Tsemppiä! Kyllä se siitä, vuoden rajapyykki laittaa usein mielen matalaks, ja niin käy aina välillä muutenkin, mutta kummasti tähän jotenkin pääsääntösesti turtuu :sad001 Varmasti teillä pian kuitenkin tärpää pysyvästi! :happy:

Larissa, nyt kyllä plussaat!!!!+++++++ :happy:

Ja kaikki muutkin tietty plussaa! +++++++++++

Muokattu viimeksi:
Tänään pitäis soitella sinne klinikalle.
Oon kyllä niin huonosti viime aikoina jaksanut laskea kp:ita ja kirjoittaa asioita ylös mun vihkoon. Pitäis kai sinne laittaa edes inssi ja o-plussa että tietää milloin odottaa tätiä. :rolleyes:

Beisla, ei olla käyty tutkimuksissa viellä, koti simppatesti tehtiin ja se oli kunnossa. Eikös niissä hoidoissa ole joku BMI raja? Luulen että mulla on niin paljon liian korkea BMI että ei hoitoja tehdä, koko ajan kyllä on painonpudotus projetki meneillään mutta vielä on piiiitkä matka edessä senkin suhteen.

Mami, vaikka hoidoissa olisikin joku BMI raja niin kunnallisella puolella kestää ainakin jonkin aikaa ennen kuin edes saa ekan polikäynnin, joten voihan sitä laittaa jo rattaat pyörimään, jos niin haluaa :)

Murkku, kuulostaa kyllä vähän siltä että miehesi pelkää testin tulosta ja ehkä sitä epämukavuutta että joutuu testin antamaan. Ehkä tuollainen kotitesti voisi olla teille alkuun hyvä, jos hän siihen suostuu

Beisla, mikä vaihe kierrosta sulla on nyt siellä edes menossa :grin Ovis taisi mennä jo ja piinailet? Minäkään en jaksa nykyään kirjoittaa mitään muuta ylös kuin kp 1 ja arvion oviksen ajankohdasta. :grin

Takaisin