Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Wildside, Onnea tonttupojasta! :love7:Heartred :santa Paras joululahja ikinään vaikka töitä joutuukin sen eteen tekemään :)
Meidän tonttupoika täytti eilen jo 2 v :love2

15 kg ehdin pudottaa ennen plussaa eli ei sulla kaukana oo. Ja tosiaan kun se 5-10 prosentin painonpudotus riittää että vaikuttaa hormonitoimintaan. Olen erittäin toiveikas teidän plussan suhteen ☺

oi onnea wildside mashaAllah :)

muurahainen plussatuulia :)

minni minnes ootte menossa? tuskin tännepäi ainakaa mut ois ollu hupaisaa ku mun asuinkaupungin lentokenttä on tällä hetkellä tai siis helmikuuhu asti ainaki ainoa kansainvälinen lentokenttä :)

jellis plussatuulia :)

täällä siivottu tänää, aurinko paistaa ja auringonkukat kukkii pihal. aamul iski ihme etomiskohtaus mikä kyl meni ohi.

Murkku, no nythän siellä alkaa tapahtumaan oikein kunnolla, aivan mahtavaa! Plussa kehiin!❤ :)

Meritähti, oi jospa olisikin hyviä uutisia tulossa noiden oireiden perusteella! :)

Wildside, onnea joulupäivän pojasta! :)

Diabolicat, no siellä ei ihan putkeen mennyt, mutta onneksi ei kenellekään pahoin sattunut. Plussatuulia! :)

Minni, hyvä kun vuoto loppui vihdoin! Toivon todellatodella kovasti ett plussaat pian ja se plussa saisi pysyä mukana loppuun asti❤ :)

Wildside, onnea tonttupojasta!l :happy:

Murkku, mieletön pudotus aivan huikeeta! Onneksi olkoon ja toivottavasti tää tuo nyt sen kauan kaivatun plussan.

Minnille myös plussatuulia! Hyvä, että vuoto loppui!

On. Nyt on kyllä taas varsinainen kp1:sten kp1:nen! Me ollaan reissussa, mä sain jonkun vatsataudin :yuck: ja nyt alkaa myös menkat, kramppaa nääs siihen malliin. Great. Ovikseen nähden ovat myös päivän ajoissa, mikä on kummaa, mutta tällä mennään mitä on käteen jaettu. Jos tämä nyt muuttuu kunnon kp1:ksi niin huomenna olis sitten eka letropäivä. Toivottavasti menee vaan tää vatsatauti tänään jo ohi.

Mrsc kp29 tai kp 1 :depressed:

Pitkästä aikaa täällä!

Hyvää joulun aikaa kaikille! Toivottavasti viimeistään ensivuonna saadaan kaikille plussat. Täällä on ollut huikea aalto, ainakin kolme plussaa viime kuukauden aikana! Onnea kaikille <3

Tässä tapaninpäivän kunniaksi lueskelin tätä ketjua melkein 20 sivua ;) melkoinen urakka ja jäi kyllä jotain lukematta.

Viimeisissä viesteissä oli tuosta painonpudotuksesta. Minulle naistentautien erikoislääkäri sanoi että 5% painonpudotusta herättää hormoonitoiminnan ja joillakin toimii hyvänä apuna raskautumiseen! Täällä alkaa tammikuussa elämäntapojen muutos. Tarkoituksena olisi tiputtaa 8kg loppukesään mennessä.
Murkulla on hienot tulokset jo saavutettuna, toivotaan että se tuo myös plussan r-testiin!

Minulla menossa eka clomikierto. Tässä kierrossa 1tabl. 50mg kierron 3-7 päivinä. Folliultra oli kp12. Ultrassa ei ollut follikkeleita. Suurin oli muistaakseni vasemmalla puolella oli 10mm ja oikealla 8mm, limis muistaakseni 7mm. Samankokoisia kuin ihan normikierrossakin. Eli ainakaan vielä ei tuottanut tulosta. Ensikierroin annos tuplataan.
Outoa että mun kierrot on pysynyt aika tasaisena viimeaikoina ja edellinen kierto oli 28 päivää jota ei oo vuoteen ollut. Toivottavasti tämä tietää hyvää ;).
Olen pyrkinyt olemaan stressaamatta asiasta viimeaikoina ja siksi olen pysytellyt täältäkin poissa. Pakko tosin välillä käydä kurkkimassa mitä kaikille kuuluu. Mulla ystäväpiirissä ja lähisuvussa koko ajan joku on raskaana joka on hiukan latistanut omia fiiliksiä. No kenenkään muun onni ei ole minulta pois ja toivottavasti vielä jonainpäivänä meillekin onni suodaan.

Ootteko muuten törmännyt usein siihen "sä oot ihan varmaan raskaana? Miksi et juo? Tai miksi et syö jotain?" Vitsi miten raivostuttavaa. Meinasin jouluna ihan hermostua mun tädille uteluista kun ärsyttää kun ihmiset toitottaa asiaa. :D KYLLÄ MÄ KERRON JOS OLEN, hahah!

Jennie kp27/28-33 yk. 20

mnni nauttikaahan lomasta :)

mrsc sehä oliski sit jos oliski tärppi käyny eikä oiskaa mikää vatsatauti :) menkat saa ny pysyä pois sieltä.

huoh mikä päänsärky toista päivää ku lihakset taas jumissa niskas ja hartiois, ruokahalu kasvan jonki verran mitä ihmettelen. ukon työt alkaa luistaa taas ja inshaAllah nyt ois sit porukkaa jotka sille möis simpukoi ni ukko veis ne sit firmaan joka myy ne eurooppaa ni alkas tulot paraneen huomattavast inshaAllah, jännittää vähä. firman omistaja ainaki eile sano et jos eilist kokoluokkaa on simpukat ni hän maksaa hyvän hinnan.

Wildside mulle taas kosmetologi suositteli sitä öljyä:D luulisi kuitenkin kosmetologilla olevan tieto saako käyttää raskaana vai ei:think005
Mutta olen itse näissä suosituksista/kielloista huolimatta vähän maalaisjärkeä käyttänyt... Raskaana ollessa ei saisi kohta syödä ,tehdä tai käyttää mitään,jos ihan tarkasti noudattaisi noita. Joissakin asioissa olen ehdottomasti kieltäytynyt.

Ja onnea jouluvauvasta <3

Murkku, onnea ovisplussasta!

Wildside, hurjasti onnea jouluvauvasta! :) :)

On. OHO täälläkin. Ovistesti jo melko tumma, huomenna ehkä plussa täälläkin. Ja kp tänään jopa huikeat 10. Ikinä ole ovis näin aikaisessa ollut täälläkään! Huh huh.

Hileinen kp 10/?? Yk 16

Pakko laittaa vielä kuvaa testeistä. :D

ImageUploadedByVau Foorumi1451140698.016356.jpg

Jennie, toivottavasti seuraavassa kierrossa kasvaa clomeilla sitten kunnon folli! :)

Murkku, on kyllä upee plussa hymy! :)

Hileinen, mahtavaa jos siullakin aikaistuu ovis, eikun peittoja heiluttelemaan! :)

Mrsc, toivottavasti mahatauti tajuaa häipyä pian ja pahoittelut menkoista :(

Gatusa, hyvä jos alkaa työt siellä sujua vähän mukavammin kuitenkin :)

Minni, oih voin vaan kuvitella kuinka hyvää ruokaa thaimaassa onkaan! Muutenkin on kuulemma mahtava maa lomailla, etenkin jos menee paikallisten pariin enemmin :)
Oon tässä parin vuoden aikana koittanu lennättää tuota miestä ett se uskaltaisi lähteä joskus pidemmälle lennolle :)

Mrsc, ikävää ja vatsa reistailee! Mut ei vielä lyödä lukkoon tädin tuloa!

Murkku, on kyl upee testirivi ja ihanan vahva tunne teidän tärppiin!

Minni, mahtava vihdoin, että saitte korkattua uuden kierron. Uutta matoa koukkuun, katiskaa veteen ja pökköä pesään. :) :) :) :) :)

Hileiselle kanssa plussatuuli. Ovisplussa nyt tähän kärkeen ja r-plussa parin viikon päästä! :)

Jennie, mulla kanssa ekassa clomi-kierrossa oli liian pieni annos eikä munasolu meinannu millään kasvaa. Kahdessa ultrassa kävin ja huonoin mielen lähdin kotiin. Kuitenkin sen toisen ultra kp 15 ja 10mm folli olikin kaikkien yllätykseksi kasvanu viiveellä ja kp 22 sain kirkkaan ovisplussan vaikka ennuste oli tosi heikko!! Tikutitko ovista ollenkaan? Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. :) Elämä voi yllättää. :)

Plussatuulia kaikkien soluille!! ++++++++++++++++++++

Maggie rv 5+4

Heippa hei, pitkästä aikaa! :)

Oon tässä enemmän ja vähemmän viime syksyn aikana seuraillut juttuja, enemmänkin vähemmän. Ja tossa mun viime kierrossa olin jo hilkulla kirjoittaakin taas mutta sit menkat alkoivat yllättäen monta päivää oleletttua aiemmin ja sit hajoilin ja en kirjoittanutkaan, mutta jos nyt sitten.
En tiedä kuka minua muistaa mutta jos joku niin kiva :) Jäin tossa alku syksystä tauolle täältä ja tauko on tehnyt tosi hyvää. Tänne on tullut ihania plussia, tosi paljon onnea Nennalle ja Maggielle nyt uusimpina mutta ehdottomasti kaikkille muillekin jotka ovat plussanneet! Huippusiistiä! :)

Ja vielä ennen kun menen tohon omaan tilanteeseeni, pitää kommentoida tuota teepuu-öljy keskustelua: Olen kosmetologi ja ainakin luulen tietäväni jotain tästä asiasta. Mitään eteeristä öljyä ei käytännössä saisi käyttää raskauden ja imetyksen aikaan, ja erityisesti se teepuuöljy on ehdotomasti pannassa. Eteeriset öljyt toimii niin että ne imeytyy kokonaan ihon läpi verenkiertoon asti ja vaikuttaa näin kokonaisvaltaisesti. En tiedä miksi tuo teepuuöljy nyt sit on just niin erityisesti kielletty, kaikki eteeriset öljyt ovat jokatapauksessa itsessään antiseptisia. Kuitenkin jotain poikkeuksia on. Mun oman hoitolan kasvohoitosarja perustuu juurikin aromaattisiin öljyihin ja tälläinen aromaattinen öljytuote on jokaiselle asiakkaalle suunnittelemani hoidon perustana. Käyttämissäni öljyissä on noin 3-4% varsinaista eteristä öljyä ja loput on erilaisia kasvoöljyjä, mm. makea manteliöljyä. kotiäytössä määrät ovat äärimmäisen pieniä, tuossa laskin että oikein käytettynä kotona öljyä laitetaan iholle n. 0,08 ml päivässä, ja siitä määrästä on tosiaan sitä varsinaista eteeristä öljyä se 3-4 %. Oon puhunut maahantuojani kanssa tästä asiasta ja hän sanoi että siellä firmassa kaikki ovat käyttäneet raskauksiensa aikaan öljyjä mutta he eivät asiakkailleen suosittele. Ja syy on se että öljyt on voimakkaan tuoksuisia, joten mikäli on hajuille raskausaikana herkkä ja alkaa etoa nämä tuoksut ei välttämättä pysty käyttää niitä myöhemminkään kun tulee mieleyhtymä etomisesta. Joten ei tavallaan haluta "pilata" asiakkaalta muuten erittäin tehokasta ihonhoitokokemusta. Itse uskon että jatkan öljyn käyttöä raskauduttua, ainakin nyt ajattelen niin. sit jos alkaa etoa, niin ehkä jätän pois. yhdessä tuotteessa kuitenkin on sitä teepuuöljyä ja sitä en käyttäisi ja kun olen hoitoja tehdessä sitä laittanut niin olen vähän temppuillut ettei tarvitse sitä paljain käsin käsitellä. Ja kaikkia eteerisiä öljyjä 100 % raakana iholle käytettynä voi johtaa epämieluisiin reaktioihin, kuten palovammoihin. Mut joo, loppu tulema, teepuuöljyä ei missään muodossa eikä määrinä raskauden ja imetyksen aikana, ja muita oman harkinnan mukaan. Jos ei ole varma, niin ei käytä :)

No niin, pituutta on jo nytkin kirjoituksella mutta kerron kuitenkin vielä omat kuulumiset.
Meidän tilannehan nyt on se että tänään on kp26/28-32, yk23. Ajallisesti 2 vuotta yritystä tulee ihan pian täyteen kun kierto vaihtuu. Viimesen puolen vuoden pisin kierto oli 37 ja lyhin 28, yleensä ollu 30-31 pv. Viime syyskuussa käytiin kattoo mun aukkari ja paikat oli ok. Mut nyt si mun kilppari kuviot on olleet tässä se minkä kanssa on taisteltu. Kun menin aukkariin multa pli otettu pari kuukautta aiemmin verikokeet ja TSH oli 3,8 (mun gyne sano et viite arvo on 0,7-4,01, raskautta yrittävillä ois hyvä et ois alle 2,6) joten mun gyne sano et ottaa vielä toiset kokeet mut vajaatoiminta on sen verran lähellä et todennäköisesti määrää thyroksinin. Sanoi että älä huoli, tiputa vähän painoa ja tod.näk se tippuukin kun saa ton TSH:n alenemaan.
no kokeet otettiin ja se TSH olo 0,02! :eek: Gyne sit soitti mulle ja oli että nytpä meni mutkikkaamaksi, mulla on kuulemma "kukkiva liika toiminta" ja hänen täytyy siirtää mut jollekin huippusisätautulääkärille ja nyt pitää väähen edetä varoen kun osa liiatoiminnan hoidoista on sellasia etä ei saa tullakaan raskaaksi. Arvatkaa hajosinko. Tässä vaiheessa jäin täältä pois, en tainnyt ees käydä ilmoittamassa mitään. Mun miehestä oli onneksi tosi paljon tukea. :rolleyes:
okei, no se sisätautilääkäri sit soitti mulle ja kyseli vointia ja mä olin et kun ei mulla nyt mitään ihemtä oikeesti oo ollu. Oon yrittäjä nin stresi ja kiire kuuluu työnkuvaan. On totta että mulla on ollu parin vuoden aikana nyt aikamoinen härdelli päällä (järjellä ajateltuna varmaan on tehnyt tuloaa, mut mun nyt viimeisen puolen vuoden tapahtumat ovat olleet piste iin päälle). Lääköri oli sit mieltä et puhun aika nopeesti ja et se on yleensä yksi oire, johon mä sanoin että oon savosta kotoisin, oon aian puhunut paljon ja nopeesti :grin Se kuitenkin sanoi että otetaan vielä yhdet kokeet, ja nyt 2 viikkoa edellisistä TSH oli noussut 0,07. Sama lääkäri sit soitti ja sanoi et mulla on todennäköisesti kilpirauhasen autoimmuunitulehdus ja se yleensä muotoutuu liika- tai vajaatoiminnaksi, mun tapauksessa vajaatoiminnaksi. Seurataan tilannetta ja uudet kokeet 2 kk kuluttua.
Koko tän 2 kk olin niin ärsyyntynyt tästä koko kuviosta. Mua niin kypsyttää. No eka kierto oli 28 pv ja nyt on toinen tulossa pian loppuun. Mun mut yks kavedri, kenen kanssa oli aika iso kriisi tossa kesällä laittoi mulle kirjeen, kriisin jälkeisistä kuvioista ja se aiheutti mulle tosi paljon stressiä ja uskon että nyt tän kierron ovis hukkui jonnekin. (ei väliä vaikka kilppari arvojen puitteissa en voikaan tulla raskaaksi, ei tuo ainakaan paranna tilannetta)
2 kk meni ja nyt ennen joulua kävin kokeessa ja mun TSH oli noussut 2 kk 0,07:stä 7,34:ään!! :eek::mad: Eli vajaatoiminnan puolella mennään raakasti. Kysyin lääkäriltä et miten voi tapahtua noin paljon noin äkkiä, se oli et ei yleensä tapahdukkaan. Thyroksin resepsi ja kontrolli 2 kk kuluttua ellen ala oireilla aiemmin oudosti.

Eli periaatteessa mun TSH on korkealla mutta muuten tilanne on nyt sama kuin silloin syksyllä ja on mahdollista et nuo lääkkeet alkaa auttaa ja siksi uskalsin nyt palata kuumeilemaan. Niin, ja söin aiemmin 1 g Metformin actavista/pv mut sekin nostettiin nyt 2g/pv. Katotaan mitä tapahtuu.

Toivottavasti kaikki ovat saaneet rentoutua pyhinä, mä meen töihin vasta loppiaisen jäljeen :)

Ilpuri, mielenkiintoinen kirjoitus ... Ja aikamoinen matka teillä!
Mulla on itellä todettu autoimmuuni tyreoidiitti 20 vuotta sitten ja lääkitys siitä asti. Epäilen oman 10 vuoden lapsettomuuden taustalla olevan merkittävän syyn tässä. Hoidan nyt terveyttäni viherjauheiden ja ruokavalion avulla, lääkitys ei pidä arvoja tasassa. Enempi tai vähempi olen ollut maidoton/gluteeniton/sokeriton kolmisen kuukautta, jotta tilanne tasoittuisi. TSH-arvot ovat heitelleet todella paljon viimeisen 2 vuoden aikana.
Plussatuulia kaikille ja lämmintä mieltä!
Katjusha kp 8

Takaisin