Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni, tuntuu typerältä sanoa tätä mutta; mahtavaa kun vuoto alkoi! Toivottavasti pääset helpolla nyt, kun muuten et liian helpolla ole päässyt!❤

Nenna vaikka tämä on niiiin surullista ja vieläkin itkettää ja paljon niin myös suurensuuri helpotus, että kroppa tietää mitä tehdä! Enkä joudu ottaan lääkkeitä enkä kaavintaan toivottavasti ja saadaan heti yrittää uutta <3 r testi näyttää enään tältä!
ImageUploadedByVau Foorumi1450182614.790202.jpg

Meillä oli ainakin ristiriitaisuuksia terveyskeskuksen ja naistentautien polin välillä, eli terveyskeskuksessa ei ollu ihan selvää mitä kuuluu testata missäkin vaiheessa. Eli ensin otettiin vaan musta verikokeet ja niiden perusteella lähete naistentautien polille. Sit terveyskeskuksesta soitettiin, että eiku lähete palautettiin koska miestä ei oo tutkittu. Mies simppanäytteisiin x-ajan päästä (aiemmat ajat oli täynnä), jonka jälkeen vasta saadaan uusi lähete. Samaan aikaan tuli kuitenkin naistentautien polilta kutsu, eli uutta lähetettä ei sitten tarvittukaan (varmistin että varattu aika pitää paikkansa). Ja sit kävi ilmi että multakin oli joku verikoe otettu väärään aikaan, vaikka otettiin terveyskeskuksen ohjeistuksen mukaan. Ja mieheltäkin otettiin prolaktiini väärään aikaan ni se piti kans uusia.

Muutenkin oli sohlaamista, koska oman alueen terveysasema oli siirretty kesän remontin ajaksi jonnekin n. 20 km päähän. Oli koomista, että vein ensin lapseni päivystävään päiväkotiin terveyskeskuksen viereen (jossa normaalisti on oman alueen lääkärit), sit mä ajan sinne hornantuuttiin lääkäriin, sieltä sit töihin, jonka jälkeen taas päiväkodin viereen verikokeisiin, takas töihin, hakemaan lapsi...ja sit ku halusin paperille tulokset ni sekin ois periaatteessa pitänyt hakea sieltä hornantuutista fyysisesti, onneks sain oman neuvolan ajanvarauksesta sen tulosteena.

Varmaan riippuu kunnasta miten lapsettomuushoitoihin pääsy etenee. Me käytiin vain "esittäytymässä" tk:ssa ja kertomassa tilanne ja kaikki kokeet ja hoitoihin liittyvät ohjeet saatiin Naistenklinikalta.

Minni, ihan loistavaa, että vuoto alkoikin noin pian! Pääset tosiaan helpommalla ja kohti uutta yritystä. Se noissa alkuraskauden km:ssa on "hyvä puoli", että vuoto normaalisti alkaa sponttaanisti eikä sen kummepia lääkärikäyntejä tai muita tarvita. Hurjasti kuitenkin jaksuja ja lämpimästi tervetuloa km ryhmään, jos siltä tuntuu!

Meillä täällä keski-Euroopassa suositellaan yli 30 vuotiaille hakeutumista tutkimuksiin, jos raskaus ei 6 kk sisään ala. Ja ne tutkimukset on juurikin verikokeet + ultra, ei sen kummempaa. Jonkun Suomalaisen klinikan sivuilla oli sama suositus.

Minni, valtavan suuret pahoittelut keskenmenosta! <3 Kuten muutkin ovat aiemmin sanoneet, noin alussa kesken menneessä alkiossa on yleensä jokin suuri vika, esim. koko kromosomisto kertaantunut, jolloin kehittyminen ei olisi ollut mahdollista. Ei sitä olisi voinut estää, eikä vika varmasti ole sinussa. Onneksi vuoto alkoi noin nopeasti, ja tosiaan hienoa, että raskautuminen on ainakin mahdollista! Jaksamisia sinne ja tsemppiä uuteen yritykseen, huippu asenne sulla! :hug013

Minni: Saman hölmöltä tuntuu varmaan ku nennasta sanoa että onneksi vuoto alkoi <3

Anna kaikkien tunteiden tulla ja pian taas uuteen yritykseen kun siltä tuntuu! <3

Olet ajatuksissa ja suurimmat pahoittelut viellä! <3

minni jaksamista mut alhamdulillah ei pitkittyn tuo tuon enempää, mul kävi suomes kerran samoin, tulin hcg kontrollista ni vuoto alko, kipujen kans moskeijassa.

Pahoittelut tädistä Murkku ja Hileinen :(

Maggien digi!!! :)

Minni, voi ei, jaksamista!! Haleja. Uutta plussaa pikaisesti teille toivon.

Niksu, me mentiin yksityiselle ensikäynnille jo 7kk jälkeen, koska mun kierrot oli niin epäsäännölliset (30-70pvä) että oli aika varma että jotain mätää on, ja pco löytykin.

Minni, voimia! Mutta hyvä että asiat notkahti eteenpäin. Ens kierrossa naps! Se on sitten pysyvä. <3 <3 <3

Niksu, mä soitin terveyskeskukseen jo kolmen kuukauden jälkeen kun ei menkkoja kuulunu. Pcos lopulta paljastu. Kävin aika ahkeraan verikokeissa ja tutkimuksissa. N.8 kk jälkeen mies vei simppanäytteen ja mentiin ekalle yhteiskäynnille reilun 9 kk jälkeen. Koko kesän vedin keltarauhashormonikuureja, että kierto tasoittuis mut ei auttanu. Ultrien ja aukiolotutkimuksen jälkeen mulle määrättiin clomifen, joka ei vasteultrissa näyttäny tehoovan. Vasta monen viikon jälkeen ku olin jo luopunu toivosta tuli ovisplussa tikkuun ekaa kertaa elämässä, 30.11.! Siitä parin viikon päästä tuli tää nykyinen plussa.

Tosin pelkään jatkuvasti,että ei oo pysyvä... Viiva ei oo selkeesti vahvistunut neljän päivän aikana. Ja Katjushakin sano että dpo 17 oli Raskaana 1-2 viikkoo digin mukaan ja meni kesken. Mulla on siihen enää kolme päivää ja digi näytti 1-2 viikkoa... Kamala kivenmurikka rinnalla.

Maggie kp 37 dpo 14 tai rv 4+0 oviksesta laskettuna laskurin mukaan. Kiertohan oli piiiitkä. Huomenna soitan klinikalle. Katotaan, mitä sanovat. Määräävätkö verikokeisiin. Ultra-aika pitäis ainakin varata joka tapauksessa, jos ei raskausultra ni clomifen vasteultra... Toivon NIIN että pikkuinen pysyis kiinni <3 <3 <3 <3 <3 <3

Lisäks pelkään, että on kohdunulkoinen, kun vaan oikealla tuntuu jotain, jos on tuntuakseen... Muutenkin ihan oireeton olo. Ainut on vähän herkät nännit, jotka on ollu oviksesta lähtien. Ja sit se hiiva mikä lie viikon verran. Muuten ei mitään.

Maggie huoli pois <3 sunhan viivat oli vahvistunut! Jos auttaa niin tee toinen digi vaikka viikon päästä! Tiedän, että on vaikeeta ajatella, että kaikki olisi hyvin.
Nauti sinäkin siitä, että ainakin voit raskautua niin mäkin yritän ajatella <3 tsemppiä!!

Maggie ainakin mulla kohdunulkopuolinenraskaus teki niin helvetilliset kivut et veti polvilleen/sikiöasentoon. Ja mulla ei ole kipukynnystä mulla on muuri ;)

Nyt menee niin päin persettä, et en jaksa kuin itkeä! Yritystä takana yli 2 vuotta! Poika kohta jo 3v! En päässy kouluun! En edes varasijalle! Maaliskuussa pitäis mennä töihin ja pojalla ei edes hoitopaikkaa. Työnteko tosi kannattavaa kun niskassa ex - mieheltä saadut 100000€ velat! Vittu mitä paskaa :mad:

Tänään vaan itkeny! Mitä jos mä en IKINÄ enää oo raskaana :'(

ANTEEKSI

Voi PikkuMinski!!!!!!! Onpa ollu kyllä todella paljon vastoinkäymisiä <3 <3 <3 Suuri ja pehmeä halaus! <3 Kyllä vielä raskaaksi tulet ja töitä saa aina. Hoitopaikatkin järjestyy. Asioilla on tapana järjestyä. Paljon voimia sinulle!! <3 <3

Kiitos ihanat ❤
Lähinnä vituttaa kun otin siltä paskalta turpaan 3 vuotta ja vielä velat päälle. Oikeusvaltio! Toinen sikailee ja mä maksan :mad:

Kyllä tää varmasti tästä. Nyt on vaan huono päivä

Maggie nauti raskaudestasi ❤

Minni nauti elämästä ja uusi plussa tulee varmasti nopeammin kuin arvaatkaan!

YKSI ISO POSITIIVINEN! TAIKATOSSUT DID IT AGAIN! NENNA TILASI TOSSUT JA PLUSSASI HETI PERÄÄN ❤ NYT ON JO 5 PLUSSAA TULLUT HETI TOSSUJEN JÄLKEEN ;)

❤ Lupaan täyttää jok'ikisen parin rakkaudella, toivolla ja onnella ❤

Takaisin