Beisla, on saattanut jäädä tällä palstalla esittäytyminen väliin. Elikkäs :
Mä oon 24-v, 2009 mulla diagnosoitiin paha pco. Silloisen miehen kanssa ilman ehkäisyä 3 vuotta "tulee jos on tullakseen" meiningillä ja sitten n.1,5 vuotta aktiivista yritystä clomien kanssa. Clomeilla mulla saatiin ovulaatio aikaiseksi,mutta ei tärppiä. Ylipainoa on runsaasti, bmi jotain 35.
Mulla ei siis koskaan oo luomuovulaatiota ollut, kierrot heitelleet ilman ehkäisyä 35-100 päivän välillä, ja sitten kun vuoto alkoi saattoi vuotaa pahimmillaan 3 kk putkeen. No,monista eri syistä meille tuli ero kesällä 2013 ja samana vuonna tapasin sitten tuon nykyisen miekkosen, hän on 23 v :)
Ei ollut vielä lapsenteko ajankohtaista,sen verran oltiin puhuttu että kummatkin lapsia haluaa ja aloitetaan yritys sitten kun ollaan menty naimisiin. No, mä sitten lähdin kokeilemaan tuota vhh-ruokavaliota kun moni oli sitä suositellut pcohon ja painoa piti saada alas. Ennen ruokavalion aloitusta e-pillerit käytössä 1.5v. Niistä loppui resepti juuri siinä kohtaa kun ruokavalion aloitin ja päätin sitten pitää niistä taukoa ja seurata miten kroppa reagoi tuohon ruokavalioon.
Heti huomasin, että kierto pysyi siinä 30 päivässä, joten ilmeisesti aloin hyvin nopeasti ovuloimaan. 4 kuukautta ja tiputin 15 kg painoa. 3 näistä kuukausista oli sellaista että mies oli eri paikkakunnalla kesätöissä joten ei nähty ollenkaan. 4.kierto ilman pillereitä oli outo, mulla kipeyty puolessa välissä kiertoa tissit mitä ei koskaan ennen oo tapahtunut, ja herkistelin asioista joista en tosiaan ennen oo herkistellyt. Esim. kissa tuli mun syliin ja alkoi siinä kuorsaamaan niin mä oon itku silmässä :D. Pienet epäilykset hiipi takaraivolla mutta en antanut itseni enempää ajatella, miljoona negatiivistä kun oli tullut aiempina vuosina tehtyä. No, menkat ei sitte alkanut kun oli kp 31 ja uskaltauduin apteekkiin hakemaan testin, ollen ihan varma että se on jälleen kerran negatiivinen. No, siihenhän sitte piirtyikin ne kaks viivaa. :) Nyt menossa rv 18+6 ja kaikki mennyt ainakin tähän asti hienosti. Pikkutyyppi kovasti jo liikkuu ja potkii ja 28.12 olisi rakenneultra.
Siksi täällä siis oon monesti puhunut tuosta pcosta ja ruokavalion vaikutuksista siihen, etenkin sen sokerin pois jättäminen on iso asia! Huh, tulipa pitkä selostus.