Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Beisla, on saattanut jäädä tällä palstalla esittäytyminen väliin. Elikkäs :

Mä oon 24-v, 2009 mulla diagnosoitiin paha pco. Silloisen miehen kanssa ilman ehkäisyä 3 vuotta "tulee jos on tullakseen" meiningillä ja sitten n.1,5 vuotta aktiivista yritystä clomien kanssa. Clomeilla mulla saatiin ovulaatio aikaiseksi,mutta ei tärppiä. Ylipainoa on runsaasti, bmi jotain 35.
Mulla ei siis koskaan oo luomuovulaatiota ollut, kierrot heitelleet ilman ehkäisyä 35-100 päivän välillä, ja sitten kun vuoto alkoi saattoi vuotaa pahimmillaan 3 kk putkeen. No,monista eri syistä meille tuli ero kesällä 2013 ja samana vuonna tapasin sitten tuon nykyisen miekkosen, hän on 23 v :)
Ei ollut vielä lapsenteko ajankohtaista,sen verran oltiin puhuttu että kummatkin lapsia haluaa ja aloitetaan yritys sitten kun ollaan menty naimisiin. No, mä sitten lähdin kokeilemaan tuota vhh-ruokavaliota kun moni oli sitä suositellut pcohon ja painoa piti saada alas. Ennen ruokavalion aloitusta e-pillerit käytössä 1.5v. Niistä loppui resepti juuri siinä kohtaa kun ruokavalion aloitin ja päätin sitten pitää niistä taukoa ja seurata miten kroppa reagoi tuohon ruokavalioon.

Heti huomasin, että kierto pysyi siinä 30 päivässä, joten ilmeisesti aloin hyvin nopeasti ovuloimaan. 4 kuukautta ja tiputin 15 kg painoa. 3 näistä kuukausista oli sellaista että mies oli eri paikkakunnalla kesätöissä joten ei nähty ollenkaan. 4.kierto ilman pillereitä oli outo, mulla kipeyty puolessa välissä kiertoa tissit mitä ei koskaan ennen oo tapahtunut, ja herkistelin asioista joista en tosiaan ennen oo herkistellyt. Esim. kissa tuli mun syliin ja alkoi siinä kuorsaamaan niin mä oon itku silmässä :D. Pienet epäilykset hiipi takaraivolla mutta en antanut itseni enempää ajatella, miljoona negatiivistä kun oli tullut aiempina vuosina tehtyä. No, menkat ei sitte alkanut kun oli kp 31 ja uskaltauduin apteekkiin hakemaan testin, ollen ihan varma että se on jälleen kerran negatiivinen. No, siihenhän sitte piirtyikin ne kaks viivaa. :) Nyt menossa rv 18+6 ja kaikki mennyt ainakin tähän asti hienosti. Pikkutyyppi kovasti jo liikkuu ja potkii ja 28.12 olisi rakenneultra.

Siksi täällä siis oon monesti puhunut tuosta pcosta ja ruokavalion vaikutuksista siihen, etenkin sen sokerin pois jättäminen on iso asia! Huh, tulipa pitkä selostus.

Lucky, Ihanaa, että kerrankin raskaustesti uni kävi toteen! :) onnea!!

Minni, no voi pöh! :( tyhmää jos se täti sinne tulee! :( :(

Enu, aivan ihana digitulos sullakin!! Onnea!!

Mrsc, mukavaa, että sait letrot tueksi! :)

Gatusa, tsemppiä sinne!

Nenna, onhan siinä toinen viiva, varovaiset onnittelut! :) mikä kp/dpo sulla on? Suurensin siis sun testikuvaa puhelimella :)

Larissa, kyllä musta tossa Nennan testissä on punertavaa! :)

Tyttötiikeri, olisko ollut sitten kiinnittymis yritys? Saisitko lääkäriltä lugeja avuksi sun kiertoihin?

Misu, ihana tarina sulla, tai siis ihanan onnellinen loppu. Nyt Mä itken täällä! Mulla siis yritystä kaksi vuotta takana. Viime kerralla lääkäri totesi mulla pcos:n yli painoa on reilusti, pitäisi ainakin 10 vielä tiputtaa, nyt tippunut kesästä 7kg. Juuri tuolla että jätin vehnäjauhot ja sokerit pois, herkuttelu päivä on kahden viikon välein. Lääkäriltä sain vielä metformiinin tukemaan laihdutusta ja luget lyhentämään kiertoja. Kierrot on onneksi lyhentyneet, että jotain vaikutusta jollain näistä on. :) Voi kumpa se täälläkin pian tärppäisi. <3

On: käytiin eilen miehen kanssa raskaustestiä ostamassa kaupasta, ihan vaan et on joku toisenlainenkin testi, jos noi tekeekin vale viivanpaikkoja. :) ihana kun mieskin oikein että testejä hyllystä. Sitten vitsaili, että mihin niitä testejä tarvitaan, eikö se riitä, et huomaa, että maha vaan alkaa kasvamaan? :D on se niin hauska. :D
Huomenna taas teen testin, vaikka se nyt on vieläkin liian aikaista, mut ku en millään malta oottaa.. :)

Muurahainen kp 27, dpo 10, yk 22

Tyttötiikeri sinuna koittaisin kyllä digiä! Selkeät haamut alemman kuvan molemmissa testeissä!

Misu, olipas tarina! Mutta vaikeuksien kautta voittoon!!! :)

Nenna taitaa kohta päräyttää leffaviivat ;)

Murkulle testionnea huomiselle!!! <3

Muurahainen, mehän sun kanssa käytiin sitä yksityiskeskustelua jonkin aikaa sitten kun kyselit neuvoa tuosta vhh ruokavaliosta ☺ hienosti on sulla paino lähtenyt, varmasti vaikuttaa paljon hormoneihin!

Misu, voisitko mullekkin kertoa tuosta ruokavaliosta oisin todella kiinnostunut :p

Onnea loppuraskauteen olen niin onnellinen teidän puolesta! :)

On: täällä taitaa täti tehä tulojaan :( kivuista päätellen...mutta kakkua vaa naamaan itketään sit kotona! :)

Muokattu viimeksi:
Tyttötiikeri, viivanpaikka ainakin näkyy selkeästi sun testeissä, mun silmääni molemmat näyttää yhtä vahvoilta. Tosi ärsyttäviä tollaset viivanpaikat! :mad:

Misu, onpa sulla tosiaan ollut pitkä matka. Ihanaa kun ruokavalio toimi noin hyvin ja nyt oot onnellisesti jo pitkällä raskaudessa. :)

muurahainen haha sun miestä, ehkä sun pitäis näyttää sille pari jaksoa sitä oho, olen raskaana (vai mikä se nyt on) sarjaa. Plus että kyllähän alkoholi sun muut pitää jättää pois jo paljon ennen ku maha näkyy. (Tiedän että sä tiedät, mutta sun mies ei ehkä oo ajatellut.)

On. Mulla on ollut raskas yö ja aamu. Eilen saatiin taas raskausuutinen (en muista sanoinko jo) ja yöllä valvoin tuntikaupalla. Nyt on taas saanut itkeä senkin edestä mikä jäi välistä menkkojen alkaessa. Vaimo varsinkin sanoo että usko insseihin on täysin mennyt ja odottaa vaan IVF:ää. Siihen vielä pari kuukautta, mutta jatketaan nyt silti näillä. Tämän kierron inssi olis keskiviikkona jo, kun luovuttaja lähtee reissuun. Onneksi on vielä yksi Pregnyl-resepti plakkarissa, jos ei o-plussa suvaitse tulla ennen sitä.
Beisla kp10

Pakko käydä kommaamassa että ihan huipusti onnee enu ja lucky!! :) <3

Ja superisti nennnalle kans vauvapölyä täältä päin jospa tuo olisikin ihan alkava plussaviiva!! <3 ihana plussa aalto tänne nyt !!

Haikaranyytille myös iso tsemppihali kaikkien inhottavien hoitojuttujen takia :( mä niin toivon et täti ei tuu sinne !!

Kaikki haamut plussauksiks vaan !

Täällä mennään rv 32+1 pienen odottelua vain :)

Beislalle iso tsemppaus täältä kans, oot siekin tullut niin pitkän tien.. Toivottavasti uusi hoitomuoto sais tulosta aikaan!! :)

<3

Ovulaatiotestien kanssa on ollut vähän haasteita. Tosiaan, ollaan koko yritysaika käytetty kotitesti.fi:n Sofin puikkoja. Ovat toimineet erittäin hyvin. Pari kiertoa sitten tilattiin taas kolme pakettia (á 6 testiä) ja nyt päällä lukikin One Step. Testi- ja kontrolliviiva ovat selkeästi ohuemmat kuin aiemmissa testeissä ja usein hankalammin tulkittavissa. Vanhoissa vaikka katsoi testiä 4 tuntia testiajan jälkeen, nega pysyi negana ja plussa plussana. Uusissa katoin eilen 10 minuuttia testiajan jälkeen ja näytti suurinpiirtein plussalta, vaikka ajattelin ettei mitenkään voi olla jo kp9! Vaimo sanoi että vilkaisi 5 minuutin jälkeen ja negalta näytti. Uusissa on myös usein toinen reuna vahvempi kuin toinen, vanhoissa ei melkein koskaan.

No, vaimo sitten soitti tänään kotitestille ja täytyy sanoa että erinomaista asiakaspalvelua! Puhelimeen vastannut nainen sanoi, että vanhoja Sofin testejä on kehuttu paljon mutta nyt valmistaja on joutunut "talousvaikeuksiin" ja he ovat joutuneet tilaamaan muita testejä. Ei ole tietoa tuleeko vanhoja Sofin testejä vielä jossain vaiheessa. Nainen sanoi vielä että haluaa sulkea pois mahdollisuuden että meidän testit olisi vahingoittuneet postissa ja lupasi laittaa meille uuden paketin. Harmittaa heidän puolestaan kun eiväthän he itse testejä valmista ja pakko tilata sitä mitä on.

Kiitos Bb! Sä oot ollut ihana tsemppari täällä.

Edelliseen piti vielä sanoa että "vähän haasteita" on ehkä lievä; eilen kirosin testit täysin ja käytiin ostamassa paketti PregCheckin o-testejä. Meinasin tehdä tänään alkuiltapäivästä molemmat testit samasta näytteestä, mutta nyt olikin niin selvä nega että säästyi vielä PC.

Beisla, kyl sekin tietää sen ja pidinkin sellaisen luennon, et tuskin tollasia vitsejä enää heittää aiheesta :D
Voi kumpa teillä nyt tärppäisi <3
Voi hitto jos sofin ovistestit todella loppuu ne on ollut todella hyviä... Mä sai vielä tässä kierrossa sofin o-testejä kun tilasin.

Hei sellaista ihmettelen täällä, kun mulla puutuu jalat nyt todella herkästi, edellisyönä puutu polvi ja jalkaan vihloi niin et käsillä oli siirrettävä sängyssä jalka toiseen asentoon. Eilen kävelyn jälkeen tunti kuin takamuksessa menisi muurahaisia, tänään tuli sama kihelmöivä tunne toiseen pohkeeseen, osaisiko joku vinkata mistä vois johtua? Koskaan aiemmin ei tälläistä ole ollut... Siks oon ihan ihmeissäni...

Muokattu viimeksi:
Anteeks ku nyt tuu taas napailemaan mut siis on outoa, vuoro loppu tosiaan kokonaan. Äsken vessassa käydessä pyyhkiessä luulin et kyllä alko taas reilusti vuotamaan ku niin kosteat paikat mut ei ollu yhtää punasta vain kirkasta limaa... outo on todella....

Onnea Lucky ja Enu mahtavista digi tuloksista !! <3

Nennaalla haamu ! :) ihanaa !

Tyttötiikerillä mun silmään samanvahvuiset viivat molemmissa :o

Beisla <3

Murkku <3

Gatusalle tsempit kurjaan tilanteeseen <3

Bb noin pitkällä olet jo <3 ihanaa :)

Plussatuulia kaikille kovasti !! Olette ihania <3

Mariska 20+6

Haikaranyytti, eli siis tärkein on se, että jättää sokerin pois. Sen jälkeen viljat pois ja sitten voi itse kokeilla sopiiko maitotuotteet vai ei. Mulle ne ei sopinut,joten vedin ihan minimiin, piimää joskus ruuan kanssa ja thats it. Muuten ruokavalioon kuuluu runsaasti lihaa,kalaa ja kanaa, paljon kasviksia, kohtuudella juureksia ja tarpeeksi rasvaa. Moni jättää tuon rasvan ihan minimiin ja silloin ei tapahdu esim.painossa mitään. Oliiviöljyä salaatteihin yms ja voissa paistettuina proteiinit ja kasvikset. Kananmunat on myös oiva tässä ruokavaliossa. Marjoja voi käyttää kohtuudella,hedelmiä en itse voinut syödä lainkaan kun paino nousi heti. Sopivan hiilihydraattimäärän /pvä löytää kun kokeilee,itsellä toimi n. 30g/pvä. Sitä enemmän tai vähemmän niin paino junnasi. Jos tarkoituksena ei ole pudottaa painoa, ihan perusruoka ilman tuota sokeria ja viljaa tekee varmasti muutoksia elimistössä parempaan suuntaan ja tasoittaa hormoneita.

Takaisin