Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mitä eroa on ns. aktiivisella foolihapolla ja ns. tavallisella? Mihin ero perustuu?
Just nyt en ehdi tarkemmin selvittämään, mutta aktiivinen foolihappo (folaatti) ymmärtääkseni on luonnonmukainen muoto, foolihappo on keinotekoinen. Folaatti liittyy keskilinjan halkioihin, eli kun mulla on 25-50% riski periyttää halkio, niin sitä ymmärtääkseni pystyy pienentämään käyttämällä aktiivista muotoa. Oli muutakin, mutta koitan hakee lähteet paremmalla ajalla (olen nyt koulutuksessa).

heis taas,

enu hieno tulos :)

lucky mashaAllah ihanaa!!!

mrsc hienoa että aukkari meni hyvin :)

tyttötiikeri plussatuulia.

täällä ei ihmeit, stressiä riittää ku tammikuu lähestyy. väkisinki miettii välillä et mitä jos se asianajaja ei onnistukaa niinku sano tai entä jos ukko ei saakaa asianajajaa varten 500 dinaaria kasaan tammikuuks mistään ja käyki huonompi vaihtoehto. mitenköhä mä sit tytön kans selviän, en voi mennä töihi minnee ku on tyttö hoidettavana ja palkkaki huono täällä. mitä ihmettä mä keksin, miten selviää kaikesta eli kaikista kuluista vuokra, laskut, ruoka, kaasu. lisäks pitäs keksiä talveks joku lämmityskeino kotiin, no pitänee tehä leivinuuni tai jotai olkkariin jotta saa pidettyä kodin lämpimänä ettei vilustuta pahemmin. mä en voi mennä asuun anoppilaan koska ne saattaa muuttaa kohta ja lisäks mä en kestäis niiden jatkuvaa vahtimista ja sitä tekemättömyyttä mikä mua seurais siellä ku mitää ei sais tehä. ukko parka saanu kärsiä mun raivareista, pitänee puhua sen kans tänää asiat halki ja kertoa mikä on josko asiat paranis. ukko luottaa täysin juristiin mut ei tiä mistä repii sen 500 dinaaria eli n. 250€.
no jotia positiivista eilen tein appelsiini-vaniljakreemi pullia ja niistä tuli ihania ukko tykkäs tosi paljon, tänää pitäs tehä suklaakreemipullia sille ku se on iha koukus mun leipomuksiin. itsenäisyyspäivänä tein karjalanpiirakoita :)

Gatusa, kiva kuulla siusta! Kuulostaa ihanilta nuo pullat, voi vitsi! :)
Toivottavasti saatte kasaan 500dinaaria ja miehesi vapautuu syytteistä ja sitten selviitte mistä vaan kun yhdessä ootte! :)

Negatesti tehty, tiesin tuloksen ja nyt ei tartte enää pohtia kuinka tekis mieli testata uusia testejä :P

Nenna pahoittelut negasta :( mutta ens kierrossa sitten uusin asein!!!

Gatusa, ihanilta kuulostaa noi pullat! Ja toivottavasti saatte rahat kasaan ja kaikki järjestyy <3

Totesin siis negan siinä minuutin kohdalla, kävin 4-5min kohdalla tarkistamassa (niinku ohjeissa käsketään) ja öö ei toi ihan puhdas nega oo, värillinen viivanpaikka??
Sori ku kuvat on niin huoja, puhelin ei taas suostunu yhteistyöhön :D

Liitteet

• WP_20151208_006.jpg
    WP_20151208_006.jpg
    340.2 KB · Katsottu: 229
  • WP_20151208_013.jpg
    WP_20151208_013.jpg
    256.1 KB · Katsottu: 246
Luonnossa siin siis näkyy hitusen punertava se paikka, muuten en ois ees kiinnittäny mitään huomiota siihen :P

Dpo12 tai 13 kait :D
Huomen aamulla testaan ainakin kun sinne risteilylle lähden, jos en tänään ehtii. Kokoaika kun saa ravaa pissalla ni ei oo helppo pidätellä :P

Mami, en itekään itseasiassa noissa kuvissa väriä nää, kännykän kamera tarkensi jonneki aivan muihin sfääreihin ni muutenkin huonot kuvat. Jos testaan illalla ni otan miehen puhelimella kuvan ni on ainki hyvä kamera! :P

Ite uskon eniten siihen värilliseen viivanpaikkaan, enkä mihkään haamuun :D
Ja testi on siis herkkyydeltään 25mlU :)

Kiitos kaikille takaisintulotoivotuksista. Täytyy sanoa että tauon aikana mietin kyllä teitä usein; en nyt tiedä kuinka paljon onnistuin pitämään ajatukset muualla niin en ainakaan lähitulevaisuudessa suunnittele uutta foorumitaukoa. :)

Katjusha, hyvä että tutkivat sun vasta-aineita tarkemmin, toivottavasti sieltä sais järkevää tietoa. Kuulostaa todella hankalalta tollanen vaiva. :sad001
Kuulostaa tosiaan hurjalta teidän spermatulokset!

Diabolicat, kiitos foolihappo/folaatti-infosta. Pitikin juuri kysyä, miten folaatti (luontaisesti ravinnosta saatava) sijoittuu, mutta tosi hyvä jos se kerran on siinä helposti imeytyvässä muodossa. Tosin sitä vähän epäilinkin, koska miten muuten ihmiset on onnnistuneet saamaan terveitä lapsia tuhansien vuosien ajan ilman mitään pilleripurkkeja. Taidan nyt mennä metsästämään folaattia sisältäviä hedelmiä. :) (Mulla on siis lisäksi raskausvitamiini.)
Mä kanssa veikkaan että sun miehen kannattaisi vähentää reilusti valkoisen sokerin syöntiä, jos se vaan mitenkään onnistuu.

Tyttötiikeri pahoittelut negasta ja edelleen epäselvistä menkoista. :sad001

muurahainen voi kumpa sun viivanpaikka muuttuisi ihan oikeaksi viivaksi!

Larissa, toivottavasti first responset toimii hyvin sulla. Mitäs tässä, ei nyt ainakaan paremmin mene jos ei huonomminkaan. Oli parin viikon pätkä kun oli ihan hyvä fiilis, yllättäen kantoi jopa tuhrun ja menkkojen alun yli, mutta nyt tuli taas totaalihajoaminen ja eilen taas raskausuutinen.

Misu, tervetuloa juttelemaan. En tiedä onko mulla mennyt sun esittely ohi mun tauon aikana, mitkä teidän taustat on siis? Ja onko teillä nyt tärpännyt vai?

Voi ei Mannikka, pahoittelut raskautumiskiellosta, odottelu on niin tympeää. :sad001 Toivon että antibiootit tehoaa nopeasti!

Larissa, kiitos! :D siis ihan punertava se on, koska muuten oisin vaan viskannu ton roskikseen ku tuntuu kaikissa halpistesteissä niitä harmaita viivanpaikkoja olevan, mut ton vaaleenpunasuuteen kiinnitin huomiota :P silti toi on vielä niin haalee, ett ennemmin mieltäisin sen värilliseks viivanpaikaks ku haamuks :D

Maggie totta joo ettei niitä yrityskertoja aina kannata laskea. Oon kyllä samaa mieltä että kokonaisaika on se millä on merkitystä, olis tosi epäreilua niiden kannalta joilla on tosi pitkä kierto, varsinkin jos se johtuu just ongelmista kropassa. Meillähän kävi klinikalla niin kun kyseltiin Kelan korvauksista että lääkäri sanoi että pitää olla nimenomaan 12 yritystä vähintään, vuotta ei lasketa kun meillä on ollut yksi taukokierto. Ihan oikeesti, yksi ainoa tauko ja mulla on sentään normipituinen kierto!
Toivottavasti joudut pähkäilemään vielä vanhemmille kertomista joulupöydässä. Mä kyllä varmaan kertoisin... kai.

Enu ja Lucky onnea upeista digituloksista! :wav :wav
Ja kiva kuulla jos molemmilla on ollut tosi oireetonta ennen plussaa, antaa ehkä toivoa hölmölle oireiden kyttääjälle.

Minni voi ei jos lämmöt tippuu. :sad001 Mä toivon että sun mittari vaan sekoilee. :wink

MrsC hyvä että aukkari meni hyvin! Mulla oli sama tilanne, ei kunnon johtofollia mutta nyt syön letroja ja niillä kasvaa hienosti. Aivan mahtavaa että sait heti jo lääkkeet, mulla kesti vielä siitä vähän. Vaikka harmi ettet ehkä ovuloi (aina) luomusti, niin löytyi kuitenkin selkeä syy miksi ei ole tärpännyt ja vielä helppo lääke siihen. :) Uskon että teillä on nyt hyvät mahdollisuudet!

gatusa toivottavasti sun ukon tilanne järjestyy.

nenna, tosiaan ainakin viivanpaikka näkyy selkeästi toisessa kuvassa! Nyt en osaa sanoa onko väriä, mut uutta testiä kehiin parin-kolmen päivän päästä eikös? :wink

nenna viivalle vahvistumista mashaAllah :)

larissa ja nenna, mä tein täytekreemin ite iha alusta kuten aina, mä en suostu käyttää pussikreemei ku sit ei ol itetehtyjä. oon niin kauan ku muistan tehny kaiken ite alust alkaen eli n 15v ajan. ikäähä mul on jo sen 30v. tytölle ois tarkotus opettaa tämä taito kans, ainaki hän tykkää kovast karjalanpiirakoista :)

beisla kiitos, pakko jotenki järkkäillä koska jos se juristi ei saa sillo 4.1 sitä 500dinaaria ni vaihtoehto on 2v linnaa ilman syytä ku rajavartiolaitos keksi vähä kaikkea vaihteeks sillo aikoinaa ku oltii tultu, iha virallisil papereil kaikenlisäks ni väittivät väärennöksiks ukon paperei vaik oli lähetystöstä hänen paperit saatu.
kiitos kaikki tsempistä, tässä mietin et mitenköhä sen järkkäilis. meil ollu parina päivänä nyt isot riidat ku mä stressaan ja asiat menee puihin. vast tänää tajusin mistä mun stressi perimmiltää johtuu, kaikki mitä tänä vuonna on tapahtun ja nyt viel tämä. hohhoijaa inshaAllah kaikki selviää parhainpäin.

Oot Lucky kyllä ihan hassu, mutta tässä kuvia. Ylin on se la aamun missä näin livenä näkyy ihan selkeä viiva, keskimmäinen joka oli jo valmiiks vähän rikki on tehty la päivällä, siinä ei oo mitään ja alin tän aamunen. Toisessa kuvassa vielä la aamunen ylempänä ja tän aamunen alempana...
Ja tosiaan la aamun digi sano ei raskaana niin en viittinyt tänä aamuna enää edes tuhlata sellasta ku viiva oli noin paljon haaleempi ku lauantaina...

Liitteet

• 1449567708909.jpg
    1449567708909.jpg
    22.9 KB · Katsottu: 237
  • 1449567719471.jpg
    1449567719471.jpg
    19.6 KB · Katsottu: 206
Hassua, tuossa Mamin linkissä taas väitetään että foolihappopillereiden foolihappo on helposti imeytyvässä muodossa. No, netissä lukee kaikenlaista ja usein ristiriitaistakin. Jännä kyllä kun siinä väitettiin että folaatti hajoaa paljon hedelmistä jo huoneenlämmössä, mutta silti esim. finelin sivuilla sanotaan hedelmistä että mm. kiivissä ja appelsiinissa on paljon folaattia. En tiedä missä vaiheessa pitoisuudet on mitattu? Joka tapauksessa, laitoin luokaksi hedelmät (kun niitä harvoin kypsennetään) ja eniten sisältävissä olivat mm. kiivi, appelsiini, greippi, mandariini, verigreippi ja banaani. Ainakin vehnäleseessä on myös foolihappoa, ja Elovenalta olen ostanut vehnänalkiolesettä, siinä mainitaan erikseen foolihappo.

Gatusa: ihana kuulla susta!
Voimia taisteluihin! Lopulta kaikki menee hyvin! Pystyykö sun äiti auttamaan vähän? Tai sun miehen vanhemmat kun te olette niitä auttaneet niin paljon. Ethän sä voi sinne jäädä jos mies joutuu vankilaan. Miten sä oikeasti elät. Ja muka jotai takkaa alat muurailee siellä. 200e on kyl aika iso raha varsinkin kun on pieni tuloinen.

Tyttötiikeri: musta noissa kaikissa paitsi ylemmän kuvan keskimmäisessä on värilliset haamut. Outoja testejä jos vielä menkkojenki jälkee viivaa näyttää. Kokeilisin pc testiä kun ne digithän lupaa 5 päivää ennen plussaa mutta kuitenkaan siinä eivät onnistu. Nyt on porukka täällä paljon testaillu ton näkösillä testeillä ku sinä ja kaikissa jotai selkeää haamua.... Onko sit testeissä vika?

Älä nyt Lucky pistä mun päähän mitään ajatuksia! :D Nyt näyttää vuoto loppuneen kokonaan. Ei oo kyllä ikinä ollu näin niukkoja menkkoja... voihan se tietty taas yltyä myöhemmin. Jos tuhlaan sen digin huomenna aamulla. Kyllä sen pitäs jo jotain näyttää ku nyt on kuitenkin todennäköisesti dpo jotain 15-16...

Takaisin