Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Iiiiks!!! Ihanaa Lucky!!! :excited001:happy093:happy093.:hug007:smiley-bounce015 Lisää vauvapikaliimaa ja tarrasukkia matkaan! :ky :ky :ky

Hui kauhistus mannikka! Luojan kiitos, ettei sulla ollut sitä! Löytyikö lopulta diagnoosia? Mulla jouduttiin heinäkuussa vaihtamaan mitraaliläppä, kun alkuperäinen vuosi todella pahasti. Leikkauksessa vielä tehtiin reumaattinen löydös, joten aikoinaan taisi kuitenkin mennä liian kauan ennen, kuin sain reumaan avun.

Ai niin Lucky, kyl mies taas nykyään uskaltaa päästää suustaan sammakoita, kun tupakkalakko on nyt kestänyt reilu 4kk :grin Pakko myöntää, että niitä pahoja päiviä on vieläkin (oikeestaan ekat pahat päivät tuli vasta 2kk sitten). :oops:

:HeartbigredNenna :Heartbigred on tässä kuule monet itkut itketty, että "miksen vaan voinut jäädä leikkauspöydälle?"...:oops: Pitäisi vaan ite aina muistaa, että se pieni pelasti minut ja tarkoitus löytyy joskus myöhemmin.... Tai onhan se tarkoitus jo löytynyt, mutta kun olisin ollut valmis antamaan elämäni sille pienelle...
Tätihän on sieltä karkoitettu Alaskaan, joten ensi viikolla testiä kehiin :wink

Hui kamala Minni! Puhuiko mitään mihin viittaavan löydön teki? Minne laittoi lähetteen jatkotutkimuksiin? Niin toivon, ettei löydy mitään vakavaa! :smiley-angelic001 Tsemppiä ja iso halaus! :hug013

Muurahainen, mies ei välitä käydä ulkomailla, joten jäi töihin Suomeen. Olin äidin kanssa reissussa. :) Meillä on aina hauskoja matkoja yhdessä. Miehen kanssa matkustellaan taasen täällä Suomessa ja yleensä Lapissa ❤️
Hus pois nyt oksennustauti ja plussa tilalle! ❤️

Haha mimmu! :grin Mäkin voin vaan kuvitella, että joutuisin suoraan laitokselta ruokakauppaan :grin Ellei sitten äiti kävisi meille kaupassa. Mulla on niin monimutkainen ruokavalio, ettei mies osaisi tuoda kaupasta mitään. Hän käy siis muutenkin harvoin kaupassa kanssani. Mutta en kyllä osaa sanoa mihin niin pientä vielä uskaltaisin viedä, mut toisaalta taas onhan niitäkin jotka lähtevät synnäriltä julkisilla? Ei muuten ole koskaan tullutkaan mietittyä asiaa :)

Ihanaa Mariska! Onnea poikalupauksesta! :Heartblue:dummy::Heartblue

Isompia kurjaa Haikara! Pikaista paranemista! ❤️ Kyl mullekin tuli mieleen tuo vastustuskyvyn lasku - plussa-kombinaatio mieleen :wink Toivotaan :smiley-angelic001 Muistankos nyt ihan väärin vai kertoiko joku lähiaikoina (tai viimeisen kuukauden aikana, luinhan eilen kuukauden viestit), ettei inssi satu lainkaan?

Larissan tuhruille lopullinen kengän kuva takamukseen! Hyvä, että on nuo luget. Oon kyl jo päättänyt ettet jatkossa tarvii mitään, kun kasvatat masua tästä kierrosta eteenpäin ❤️

Maggie, kiitos ❤️ Halaus! Ihana kuulla, että teillä menee nyt paremmin ❤️ Ja parin viikon päästä plussaaaaaaa ❤️❤️❤️

Maggie ja haikara, fb kyllä tuntuu olevan täynnä uä- ja vauvakuvia. Joka kerta kirpaisee niin mahdottomasti, lopulta jokin kuitenkin alkaa mietityttään, että onkohan tuokin kuinka vaikean ja pitkän yrityksen tulos. Alkuviikosta juuri sain tietää yhden odottavan neljättä. Tähän vaan en osaa nyt yhtään suhtautua mitenkään päin, kun ongelmia on jo näiden kolmen edellisenkin kanssa. Toivottavasti näen hänet livenä vasta, kun osaan iloita heidän puolesta, sillä en todellakaan osaa feikata.

Ihana kuulla siusta Aphrael! Hirmuisesti tsemppiä muuttoon ja loppuraskauteen! ❤️

Wildside, apua mikä tk-lääkäri sul oli ollut! Milloin sulla olikaan la?

Tytsyyyy, isot tsemppiä piinapäiviin! Ja sitten plussaamaan sieltä!

Myy: Mitä nyt kantaa luin ni en usko itse plussaan sitten yhtään mutta toivottavasti näihin hoitoihin saadaan nyt järki käteen eli ottavat ne verikokeet, jos en ovuloi + folli ei kasva unohtavat nyt vihdoin nämä "luomukierto kokeilut ja inssi höpinät niihin" ! Antavat luvan jatkaa sitä femaria... Huoh!
Ite luulen et mies tartutti tän flunssan mulle :D
Mä oon kuullu ihan muuta inssissä simpukka ryhmässä :( se nimeomaa sattuu ja eteki jos toisil ei satu aukkari ja mua se sattu kuvailemattoman paljon :( niin ei kukaa halua kivuliaisiin juttuihin jos mahiksia ei plussaan ole :( jos olisi ni purisin hammasta ja menisin koska tietäisin että on mahollisuus että tästä on apua :)
Ja kiitos <3 kyllä tää flunssa viel selätetään :)

Haikara, höh :sad001 uskon ja toivon, että unohtavat luomukiertoinssit, kun näkevät ensi kierrossa ovuloimattomuuden. Itsellä ei ole insseistä mitään kokemusta, niin siihen on vaikea sen enempää sanua. Jäi vain mieleen, että aiemmin täällä oli puhuttu, kun se ei tunnu miltään. Kyllä varmasti sekin on niin omakohtaista, toisille sattuu, toisille ei. Mutta viisaammat siitä kertokoon :)

Missä mun uni viipyy? Mulla on huomenna piiiiiitkä työpäivä ja tarviin toipilaana kunnon unet, että jaksan koko päivän :nailbiting:
Hih, nyt mäkin oon saanut kolmannen tähden ja "tuttu foorumilta" :duckie

nenna juu onha tuo jo iso ja valloittava tosiaan. just ehdotti mehun maustamist hänen kengäl. vauhtia riittää vaik nuha iski.

onnea poikalupaksest mariska mashaAllah :)

Tytsyyy, toivotaan että kurkkukipu ja kurkun kuivuus tarkoittaa meille kaikille hyvää ;)

Murkku, huh karmeeta mikä vatsatauti :( toivottavasti menee äkkiä ohi! Käske miehen hakea sulle Jaffaa ja muista juoda ettet kuivu <3

Haikara, onnesi tekevät verikokeet mutta että inssi luomukierrossa?? Kysy tuosta asiasta sitten folliultrassa ja selitä että siinä ei ole järkeä kun et ovuloi luomuna! Lh-arvo pitäisi oottaa noin viikko ovulaation jälkeen ja fsh otetaan kierron alussa. Sitä en nyt muista mitä yli fsh-arvo kertoo. Jotenkin se toimi yhdessä lh:n kanssa ja liittyi oviksen tulemiseen..?

Myy, ihanaa viikonloppua sinullekin <3 olet niin taistelija!

Haikara, voi video..! No, varmastikaan inssiä ei tehdä, ellei ovulaatiota varmuudella ole tulossa. Muistaakseni meillä oli aikanaan joku kevyt tukihoito ennen inssiä, joka sitten matkan takia meni ajoitetuksi yhdynnäksi.
Mulla ei tunnu kohdunsuun räveltäminen yhtään, joten omalta osaltani sanoisin, että en tunne katetrin viemistä kohtuun lainkaan. Mielestäni ei voi verrata esim. aukkariin. Tässä on varmasti yksilöllisiä eroja. Toisethan kärsii myös papassa.

Lucky onnea!

Haikara, toivottavasti jotain järkeä tulee hoitoihin. Ei varmaan inssiä tehdä jos ei ovuloi..

Myy, ultralla löydettiin pulmonaaliläpän pieni vuoto ja suurentunut vasen kammio, sitten rasityskokeessa havaittiin sydämen hapenpuutetta (ei ihme ettei juokseminen oikee sujunu :rolleyes: ). Sitten vähän sattumalta sain holterin (24h sydänseuranta) ja se kävi helsingissä jollain erikoislääkärillä ja todettiin oikorata av-solmukkeessa. Aiheuttaa mahollisesti kaikkee kivaa mm rytmihäiriöitä ja ilmeisesti syke pompsahtaa samantien pilviin rasituksessa. Testasin juoksua sillon holterin kanssa, kahden eri betasalpaajan kanssa ja syke pomppas nopeesti 180, mikä ei pitäs olla mahollista ees tolla määrällä bs :o tässä vaiheessa olin aika wtf kun yhtäkkiä pumpusta löyty kolme eri vikaa :eek:. Sitten vähän siitä eteenpäin tulin vahingossa raskaaks ja olin ihan 100 varma et sydän sanoo sopimuksen irti viimeestään loppuraskaudesta, mut yllättäen pystyinki joskus rv35 käymään juoksemassa :o ja raskauden jälkeen olo ollut mainio. Kävin keväällä vielä kontrolliultrassa ja sillon poissuljettiin se kardiomyopatia. Oikorata on mahollisesti korjaantunu raskauden aikana sitä ei tutkita jos ei tuu oireita uusiks. Ei voi kun ihmetellä. "Innolla" oottelen et mikä ruljanssi tulee kun aletaan selvittää näitä tukostaipumuksia.. :rolleyes:
Huh mikä sepostus.

Minni, toivottavasti löydös ei oo mitään vakavaa. Saako udella, kuuluko sivuääni? Sellain itse alunperin pääsin tutkimuksiin..

Voi ei mikä kipeysaalto! Jospa se vaihtuisi plussa aalloksi?? ;)

Myy ei kertonut muuta kuin jotain epämääräistä kuuluu? Ja laitto kardiologille ajan, että ultraa ja ekg lähetteen. Aikoja oli vähän joten menee ensivuoden puolelle joten olen päätellyt, että ei olisi vakavaa kun ei aikasemmin laittanut pikana johonkin! Toivotaan ainakin niin :S

Pikaista napaa vain kun niin paljon taas töitä, että pää kolmantena jalkana menossa kokoajan -.- TÄÄLLÄKIN alkoi viimeyönä joku helvetillinen flunssan alku! Nenä vuotaa solkena ja paleltaa, mutta kertokaa miksi mun lämmöt on tässävaiheessa kiertoa 35,4?? Se on siis mun lähes normaali lämpö, mutta menossa on kuitenkin dpo 10? Eikai se jo enteile menkkoja :( Eilen oli kuitenkin vielä 36.2.

Minni jos yhtään lohduttaa, niin suurin osa sivuäänistä on harmittomia. Pulmonaaliläpän pieni vuoto löytyy lähes kaikilta (olikohan 94% ) ultralla katsottaessa.. Mutta lohduttaudu sillä et tuskin on mitään vakavaa jos et oo itse huomannut oloissa :)

Mannikka olen silloin tällöin huomannut levossa muljahduksia ja jep onneksi monet on normaaleja, mutta kyllä sitä aina säikähtää kun ei ennen ole kuultu ja nyt lääkäri kuuli selvästi jotain sekä levossa, että seisaalleen :D Ja muutenkin olen luonteeltani sellanen, että heti ajattelen kaikista pahinta haha

Minni, ne muljahdukset on eteisperäisiä lisälyöntejä ja ne on ihan normaaleja terveilläkin.. Ajatukset nyt johonki muuhun siitä ultrasta :D joo toi kuuleminen on aika huvittavaa, yks lääkäri vaan miulta kuuli sen sivuäänen, kukaan muu ei sitä ennen tai jälkeen oo kuullu..

Muuten en aloitakkaan sitä asaa, kun pääsen hyytymistekijäverikokeisiin ja ei varmaan kannata vääristää tuloksia lääkkeillä. Katsellaan mitä selviää vai selviääkö..

Haikara, mua kyllä ahdistaa joka kerta, kun mä luen miten ne sua hoitaa. Ihan ihme touhuja enkä yhtään ihmettele, että olet itse jo ihan epätoivoinen :(

Minni, mulla kuuluu kans sivuääni sydämessä. Lapsena sitä tutkittiin ja mitään ei löytynyt. eli kuten Mannikka sanoi niin suurin osa on harmittomia :)

Haikara, komppaan Mimmua. Ihme puoskarointia!!! :mad:

Mannikka minä oon ihan suht reinnoin ottein tän asian kanssa enkä siitä juuri stressaa :) molemmilla vanhemmillani on sydämessä vikaa, mutta onneksi niihinkin on lääkkeet joten nou hätä!
Eniten stressaan tästä hiton lapsiasiasta, menee jopa terveyden edelle :D :D

Larissa jep onneksi on :) niin ja pääasia että tutkivat.

Haikara, komppaan kans mimmua, aivan käsittämätöntä miten ne siuta mukahoitaa siellä!
Miulta otettiin muuten fsh ja lh alkukierron verikokeista. Siinä just todettiin ett lh niin korkea läpikierron ett estää ovulaation tapahtumisen.

Paranemisia meille kaikille tähän lenssuun! Toivottavasti monelle tuo plussan kärsimyksen päätteeksi ;)
Voi vitsi ett ärsyttää ku tää on vaan pahempi nyt :(

Murkku, höh pahalle ololle :( kunpa toi yks kerta riittäis ja pääsisit taudista eroon!
Joskus lapsina oltiin lentokoneessa, ni siel sellanen satavuotias lentoemo käski juoda kokista (ei jaffaa) kun oksetti. Aiemmin aina vedetty jaffaa, mut kyl se kokis vaan autto :o

Näin niin ihanan ja mahtavan ja todentuntusen unen, ett oisin voinu jatkaa unia vaiks kui kauan viel :P
Unessa pissin r-tikkuun tällä miun perusasenteella ettei sieltä mitään tule näkyviin. Sain tikun kastettua ja katoin ett joo nyt se väri menee tossa jo, melkein koko tikun läpi ja olin jo heittääs sitä roskikseen ku sit käänsin viel kerran sen tikun ni siin oliki leffaviivat! :P
Jotenkin siis siin unessa tiesin etten ovuloi, eli periaatteessa olin samassa tilanteessa ku nyt ihan oikeastikin, ainut ero se plussa :D
Sit olin jo heti funtsimas ett minkä kuun mammoihin pääsen ja ett mitenkäs sinne salaisiin ryhmiin pääsee jne :D :D
Ensviikol tiputaan korkeelta ja kovaa ;)

Nenna kp28/33-36 dpo9

Nenna plussaa :)

En haluu liikaa nostella toiveita mut kaikki 3 kertaa ku oon tullu raskaaks on ollu kurkku tosi kipee jotain viikko ennen menkkoja ja jatkunu vähän plussauksen yli.. Toissa keväänä kun raskaus jatku olin muistaakseni n 2vko kipeä.

Plan b tehty. Kunhan saan verikokeet pois alta käyn hakemassa pullon omega3&6 töhnää ja alan nauttii sitä. Ohentaa verta, mut ei vaikuta trombosyytteihi eli ei välttämättä auta mut saahan kaikkee kokeilla :)

Nenna, sitä Jaffaa kai juodaan oksennustaudissa siksi ettei oksennus maistui niin pahalle :D jos ei ole varsinaista tautia vaan paha oli esim matkustaessa tai alhaisen verensokerin takia niin cola auttaa koska siinä on sokeria ja kofeiinia ;)

Ja ehkä sun uni oli enne..? :)

Napaa: En tiedä mikä nyt on, mutta mulla on vaan tosi hyvä ja levollinen fiilis elämän suhteen. Satavarmasti tiedän että ei taaskaan plussaa tule, mutta kuitenkin on sellainen tunne että kaikki järjestyy ja on hyvin elämässä :) joulukin tulee kohta! Ja ehkä saan selvyyttä niihin outoihin kipuihin kunhan se lääkäriaika tulee joskus :)

Nykyään ei suositella Jaffaa tai muuta hiilihapollista oksennustautiin. Hiilihappo laittaa vatsan kiehumaan, kuten myös maitotuotteet. Mustikkamehu tai soppa, niillä vatsa rauhoittuu. :)

Alkaa vähän jännittää.. Lämpö koholla, tissit herkät, väsyttää, paineen tunnetta vatsassa ja juoksen vessassa vähän väliä. Tänään kp 27/26-33

Viipsukka, enpä oo tuota kuullutkaan! Mutta hyvä tietää :) jospa siellä olis plussa tulossa ;) Onko dpo:sta hajua..?

Takaisin