Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maggie: Se on totta että näkee vain oman tilanteen todella vahvasti mutta lapsettomuutta tässä ei ainakaan ole taustalla ja suhdelukuun juuri ja juuri vuoden verra että nopeaa toimintaa nopeaa toimintaa :o

Nenna: Jep, kuumeinen olo voi olla "raskausoire" tulla ennek raskautta mutta siihen ei kuulu kurkkukipua että joku flunssa on mieheltä ny tarttunu ku se ollu tässä kipiä :(
Mutta mitä plussaan tulee niin ei auta kun odotella :) katsellaan sitten dpo 14 ->
Sitä testiä.

Haikaranyytti, kyllä mullakin on joka toinen päivä vähintään ajatuksissa että "ikuisesti ollaan lapsettomia", "minäkin halua jo vauvamahan", "jos olisi heti tärpännyt niin olisin jo äiti" jne. Mutta aina vaan tajuan sen, että ei pessimistisillä asenteella pääse mihinkään :) toivoa on meillä kaikilla!!!

Maggie, minä en enää jaksa edes facessa käydä ja yksi syy on noi loputtomat vauvauutiset. En vaan nyt jaksa :D

Nenna ja Haikaranyytti, mikä tää kurkkukipu juttu nyt on? Mulla on kans ollut kurkku on/off kipeä muutaman päivän :O viime kierrossa ei ollut tällaista, mutta silloin oli kurkku kuiva koko ajan ja etenkin yöllä. Pistän vuodenajan ja lugen syyksi ;)

Nennalla väsymys voisi olla hyvä merkki ;)

Aphrael, oot ihana <3 jaksat meitä tsempata :) mitä sulle kuuluu muuten?

Omaa napaa vielä: Täällä punon uusia salajuonia, kun/jos menkat taas viikon päästä saapuu. Ehdotan miehelle että otetaan joululomalla kunnon peitonheiluttelu maraton kun ovis sattuu joulun-uuden vuoden välille ;) sitten käytän loput terot vaikka ne pierettääkin :D (kun en lugeja nyt saa) ja koitan toimiiko ne tuhruun, kun se on niin vähäistä nyt ;)

Haikaranyytti, kyllähän kiinnittyminen ja raskaus voi alentaa vastustuskykyä jolloin taudit herkemmin iskee, eli helposti kurkkukipukin voi enteillä plussaa ;)

Täällä alkoi nyt särkemään korvaakin, voi hitto! :( näinköhän joudun taas pitkän tauon jälkeen avaamaan Buranapurkin..

Mitens muuten jos nyt otan Buranaa kuurina (ett pääsen eroon varmaan alkavasta korvatulehduksesta), niin kuinka voi vaikuttaa jos oisin raskaana jo?
Eikös sen pitäny lähinnä kiinnittymiseen vai ovikseen vaikuttaa? Entä nyt dpo7? :o
Voi pojat, kaikkea sitä miettiikin vaikka verikokeet kertoo etten voi raskautua :P

Larissa, siekin kurkkukivun uhrina?! Mie en ees oo kuullu ett täälläpäin mitään kunnon epidemiaa olis liikenteessä nyt :D
Hyvät on ainki suunnitelmat enskiertoon! ;)

Nenna, joo kurkkukipua täälläkin :O niin ja minähän vedin Burana 600mg 3 x päivä menkoista ovikseen, jotta selvisin niiden outojen kipujen kanssa ja ovis tuli jo kp 14 eli normaalia aiemmin :D

Buranasta luin itsekin infoa tässä kuussa (kun pelkäsin että vaikuttaisi johonkin yrittäessä). Sitä saa ottaa raskaanakin (lääkärin suostumuksella) mutta ei vikalla kolmanneksella. Toki on varmaan parempi jos selviää esim panadolilla. Pakkausselosteessa lukee myös että voi vaikuttaa raskaasi tulemista ja lääkäriltä kun kysyin niin se tarkoittaa jatkuvaa pitkäaikaista käyttöä.

Tässä lääkeoinfon linkki pakkausselosteesta:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.as...ti,+kalvopäällysteinen+400+mg,+600+mg,+800+mg

Muokattu viimeksi:
Larissa, Sulla on hyvät suunnitelmat lomalle :D Täällä alkaa loppuraskauden hormonit ym kiristellä pinnaa siinä määrin, että koko perhe kärsii. Toki pinna on kireällä muutenkin (ja muillakin) kun noita muuttohommia luvassa samaan rytinään lasketun ajan kanssa. Pitäisi vaan malttaa levätä vähän päivisinkin niin auttaisi ehkä asiaan. Vielä tässä olisi reilu kuukausi uuden kodin vapautumiseen ja hmm.. Seitsemisen viikkoa laskettuun aikaan. Odottelua siis riittää.

Aphrael, huh tiukille menee teillä :) toivottavasti pikkunen ei päätä tulla etuajassa vaan ehditte muuttaa ja laittaa kodin valmiiksi ennen h-hetkeä! :) juu suunnitelmia pitää olla, jos ei taaskaan vielä plussaa tule ;)

Burana vaikuttaa vauvan keuhkoihin. Vaikuttaa niin, ettei vauvan keuhkot siis kehity normaalisti. Buranaa ri missään nimessä saa ottaa ensimmäisellä kolmanneksella eikä viimeisellä kolmanneksella. Olin vähän aikaa sitten vuodeosastolla ja siellä kävi erikoislääkäri mulle kertomassa mitä lääkkeitä on turvallista ottaa. Burana kuulu niihin ehdottomiin ei ei ei.. lääkkeisiin!
Itsehhän olin saanut terveyskeskuksessa silloin ketese piikin, joka on ibuprofeiini johdannainen. En kerennyt kieltäytyä koko piikistä/en tiennyt mitä lääkäri sinne tuikkasi kun tuli niin nopeesti. Lääkäri ei tiennyt siis yhtään mitä teki ja sainkin siitä sitten kaikennäköstä vaivaa ja jouduin vuodeosastolle tarkkailuun..
Elkää siis ottako buranaa alkuraskaudessa tai raskaana ylipäätään.
Ja tosiaan tulehduskipulääkkeet vaikuttaa raskautumiseen jatkuvassa käytössä.
Mieheni on myös todella tarkasti seurannut näihin liittyviä asioita ja lukee ahkerasti apteekissa olevia tietokantoja ja tutkimuksia. :)

Larissa, Muutetaan kaikki tavarat vasta kun vauva on syntynyt. Meillä on tämä nykyinen asunto helmikuun loppuun asti ettei tule kiire. Tämä kun on asumisoikeusasunto 3kk:n irtisanomisajalla ja uusi on ihan oma <3 Mä olen sen verran nopea synnyttäjä ollut aiemmin, että turvallisinta lähteä synnärille tästä alle 5km:n matkan päästä kun uudesta kodista matkaa tulee varmaan n. 30km ;)

Kiitos paremmasta infosta Wildside! Tuskin kukaan haluaa ottaa Buranaa raskaana, mutta onko liioiteltua varovaisuutta jos jättää ottamatta oviksen jälkeen ja ennen kuin plussa on tikussa..? Jos on esim joku tulehdus päällä johon panadol ei vaikuta... Vaikeita kysymyksiä.

Itse en olisi halunnut syödä Buranaa ennen ovistakaan, mutta ne kivut oli niin hirveitä että panadolilla ei ollut mitään vaikutusta :( ilman Buranaa olisin ollut työkyvytön enkä olisi nukkunut öisin silmäystäkään :(

Niin, burana kun on tulehduskipulääke ni sillä oon muutamankin korvatulehduksen saanu taltutettua onneksi. Panadolistahan ei siihen ole, kun ei oo tulehduskipulääke. Mutta uskallanko nyt ottaa buranaa, se kun ois sit pakko kuurina ottaa :/

Laitoin pippurilaastarin rintaan, jos vaikka kurkkukipu edes häviäis yön aikana :)

Fiksuna ja kaikki operaatiot epämiellyttäviksi mieltävä naisenalku täällä ilmottautuu; kaikkea siis piti kokeilla ettei tarvinnu mennä putkittamaan korvia 18-vuotiaana (ois tarvinnu tulla enää sinä vuonna 1 korvatulehdus ni ois putkitettu, tuli kolme tulehdusta mut en yhdestäkään menny lääkäriin) :P
Pikkulasten tauti vai?! :D

Pikainen omanapa: täällä pahaolo ja närästys vallannut kropan, mitään ei oikein pysty syömään. Vissyä vaan juomaan. Kuvottaa kaikki ja jos jotain syö meinaa oksennus tulla. Väsymys myös vaivaa, vähintää yhet päikkärit on saatava nukuttua päivässä...
Luget aloitettu dpo 3.

Muurahainen kp 22, dpo 5, yk 22

Huutelen täältä taustalta kun oon lukenut teidän juttuja! Mulla menossa siis 3. Inssi ja nyt dpo 11, odotellaan... Mutta siis mikä tää kurkkukipu epidemia on?! :D siis mulla tuli kun tyhjästä ja kestänyt nyt 2 päivää. Jotenkin ihan kuiva ja vähän arka. Outo homma kun teilläkin monella on juuri nyt samaan aikaan ;)

Haikara: paranemisia! Ikävä tauti kun ei tahdo lähteä pois millään.

Larissa: Neukku täti sano vaan että kyllä siellä jotain tapahtuu :D eikös tuo oo sellanen keskiverto... vois olla korkeampikin sen taulukon mukaan :D ja saisit tulla jo elokuisiin sinäkin. Jospa viikon päästä plussaisit! !!

Nenna: voisko sua väsyttää jo hieman kohonnut hcg? :D buranaa et saa ottaa enää viimeisellä raskaus kolmanneksella.

Muurahainen: vaikuttaako sulla nuo luget noin voimakkaasti. Onko sulla ne suun kautta vai tonne paikallisesti. Mulla ei tullu mitään oireita 100mg 1+2 annoksesta eikä myöskään tästä 200mg 1x2 annoksesta.
Plussa nyt sit 4 päivän päästä jo tikkuun :D

On. Meillä on mun 1 v kummi poika ja sen 2,5 v sisko yö kylässä. Ku heidän äiti on yövuorossa. On kyllä ollu sekavat tunteet ku tuo pienempi varsinkin tollanen termiitti on. Ei oikein osaa ottaa 3 lasta huomioon on vaan ihan H moilasena et Ei oikein tiedä mitä pitäis tehdä. :D ihan vahdittava. Mutta oli helppo leikkiä pojan kans ku pisti vaan palikoita kasaan ja vintiö rikko sen aina ja taas uudestaan. Tuli mieleen miks oman pojan kans leikit suju niin hyvin sillon ku se oli ton ikänen. Nyt ne leikit on niin moninitkaisia etten osaa...liian haastavia mulle.

Lucky, ei viime kierrossa tullu lugeista mitään oireita, ja siis mullahan on minimiannos 100mg per päivä alapäähän suoraan.

Ja nyt siis tuli oksennus, et joku vattatauti taiskin iskeä... :(

Murkku: onko sulla tuota ollu vaan tänään vai jo useamman päivän. Toivottavasti menee päivässä ohi. Paranemisia. Ja jospa olis plussaan viittaavaa!

Lucky: No olin mä välis terveenä :) ja vastahan tä tänäaamuna alko ni eiköhän tästäkin parannuta :)

Kauhiaa ku te kirjotatte hirveetä tahtia :p selkäkipu muute lähteny kokonaan eikä mitään kipuja ovispuolel yms tais olla oviksenjälkeisii vaan :p eilen viel vaivas mut tänää loppu ku seinää :D

Nappailen tähän väliin...voitteko kuvitella meni melkein 3 viikkoa ennen kun polilta tuli potilaskertomus kantaan :o mitä ihmettä?

Kysta tosiaan oikealla. 11mm folli vasemmalla. kohtu viivamainen alle 2mm paksu :o ( mulle sano että 2mm...) ja puhuivat polilla 4kk luomua ja nyt tuol luki että yksi kierto folliultra ja verikokeina ja 2 muuta inssii kai :o verikokeissa ottavat LH mitä ei o ennen otettu. Mitä ne tästä LH niku näkee ja mikä on normaali arvo kp 3-5 millo otetaan ja mikä on FSH, tai no jotai follien kasvusta mut mitä niistä? 1,5 hoitojen aikana näitä ei kuulema ole otettu :o ( luin näistä jtn netissä mietin osaatteko paremmin selittää ja kertoo normaali arvoja :p )
Mutta joo 1 kierto folliultra + verikokeet alkukierrosta. Sitten oli maininta että inseminaatioon LUOMUKIERROLLA! Miksi?? :( miksi inseminaatioon pitäis mennä luomuna ku ei kasva follit eikä tule ovis :o ainakaa tähän mennessä ni eikös se ole sillo turha kivulias toimenpide toi inssi? :o pistoksista eivät ole mitään kirjanneet vaikka niistä jtn puhu. Ja femaria isommalla ja pidemmällä annoksella jossai vaiheessa jos en luomuna ovuloi... Muuten kaikki ok mutta inseminaatioon en halua jos siitä ei ole hyötyä? :o ei kai ny kukaa sitä tee jos ei ole mahollisuuksia raskautua edes siitä kierrosta?

Oon ihan paniikis :( eihän se vain näin voi mennä toi inssi?

Miksi ne ei vois a) jatkaa femaria kun se toimi
B) antaa jotai joka tukee limistä
C) tehä siihen inssi koska on mahollisuuksia...

Olen iloinen että ottavat nuo verikokeet mut niiden jälkee vois mennä noin ku kirjotin eikä mitää inssejä luomuun... Toivottavasti tuokin asia selviää ensikierrossa folliultrassa. Jos aukkari sattu ihan sairaasti niin en mene inssiin jos se tehdään vaikka ei ole mahiksia... Asia on toki eri jos ovis tulee luomuna ja follit kasvaa mut herranjestas ku niin ei ole käynyt 2,5vuoteen....

Kertokaa te jotka inssissä ollu ni onko se tehty kiertoon missä mahiksia on + vai myös missä ei? :o kiitos vastauksista etukäteen <3

Dpo 11

Muokattu viimeksi:
Takaisin