Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Lucky, miullakin ollut nyt jo tovin mielettömiä kuumia aaltoja, mietin kans johtuuko jostain hormoneista (menopaussi?:D ) vai onko jossain muualla vikaa.. Täytyy varmaan puhua ensviikolla siel polilla jos siel lääkäri osais kertoa ett onko mahdollista olla hormoneista johtuvaa..
Todella rasittavaa tää ainki on ku kokoaika hikoilee ku pien sika ja pakko juoda ja vessas pitää ravaa (taas) ja sit on kokoaika ihan väsy ja puhki, ei jaksais mitään. Kuitenkaan ei voi alastika olla ku sit kaikki raajat on aivan kylmät vaikka edelleen hikoilee, ei siis auta mitään.
Eli siis jos siulle selviää mitä tää on ni kerro ihmees!

Nennaa: ärsyttävää?

On. Täällä ei oo edelleenkään menkkoja. Eiliset veri Viirut ihmetyttää. Ei oireita.. ehkä kun oikein kuulostelee niin vähän alavatsa sellanen että alkaisko vai ei...mutta muuten touhuissa ei huomaa mitään. Ikkunoita pesty ja äitiä käytetty kävelyllä :D ni ei. Clomien aikaan mun menkat Alko just dpo 14. jos raskautta ei ollut tapahtunut. Kattelin tossa muuten noita plussa kiertoja niin sielläkin ollut poskien kuumotusta, turvotusta ja päänsärkyä. Nyt on kyllä ollu noita kaikkia. Ku viime yönä koski koko yön päähän. ..mutta raskauteen en usko edelleenkään.

Muokattu viimeksi:
muurahainen, en oo nyt laskenut sen paremmin kiertopäiviä kuin dpo:ita, mutta menkkojen pitäis alkaa ensi viikon sunnuntaina.

Katjusha, mielenkiintoista kuulla eroista lugejen käytössä IVF:n tukena. Saa nähdä jos tosiaan meilläkin on kohta edessä. Kyllähän se verikoe varmemmalta kuulostaa, vaikka toisaalta liuskatestit toimivat lähes kaikilla. Toisekseen, eikö ole niin että 14 päivää alkionsiirrosta ei ole sama kuin 14 päivää ovulaatiosta? Alkionsiirrossahan alkio on jo ainakin kahden päivän ikäinen kun se siirretään, joskus jopa 5 päivää vanha. Silloinhan se kiinnittyy nopeammin eli alkaa myös erittää hcg:ta nopeammin. Muistan vaan lukeneeni jonkun blogista. Sikäli 14 päivää siirrosta vastaa siis dpo 16 - 19. No silti, isot panokset kyseessä rahallisesti ja henkisesti, niin parempi olla varma.

Lucky, vaikka sä et ehkä jaksa uskoa raskauteen niin täällä ollaan kyllä innoissaan. :grin

nennaa kuulostaa tosi ihmeelliseltä, ei kai sulla nyt mitenkään voi vaihdevuodet olla! :eek:

On. Eilen ja tänään tullut vaaleanpunaista valkkaria. Eilen pistin sen vielä toissapäiväisen puuhastelun piikkiin, mutta nyt en tiedä. Ehkä siellä on jokin tulehdus, tosin onneksi alapää ei kutise ollenkaan.

Beisla, mulla on ollut aina 3 päivän alkioita, ja ne on alkanut kiinnittyä 7 päivää "oviksesta" eli muutama päivä siirron jälkeen. Joo, useimmilla näkee kotitestillä, mutta verikokeella kuulee vähän ennustetta että onko toiveet hyvät vai ei. Itselläni ei juuri näy kotitestillä edes 18 dpo, eli omalla kohdalla käyn edelleen verikokeessa.

Joo, varmasti se on hyvä ratkaisu varsinkin silloin kun tietää, että itellä hcg nousee hitaammin. Monilla taas jotka tulee klinikalle ei ole yhtään alkanutta raskautta takana eikä siten kokemusta miten oma raskaus näkyisi testissä. Vaikka useimmille kotitestit toimii hyvin ja ajallaan, on totta että on klinikan puolesta riski käskeä vaan lopettamaan luget 14 päivän käytön jälkeen jos ei ole mitään tietoa miten testit toimivat kyseisellä henkilöllä.

On. Tilannepäivitys: nyt ei tule enää vaaleanpunaista valkkaria, vaan pyyhkiessä tuli verta paperiin ihan kunnolla. Tai sen verran, että jos nyt olis viikkoa myöhemmin niin sanoisin että tuhruttaa ihan reilusti, mutta ei vielä menkkojen verran. Teidän iloksenne laskin että on dpo6.
(muokkaus, eilen laskin väärin, olikin dpo6 eikä 7)

Muokattu viimeksi:
Beisla, jee toivoinkin siun laskevan dpo:t että pääsen analysoimaan kiinnitymisvuodoksi tuon tuhruttelun! :)
Juu tästä omasta tilanteesta en tiedä, yritin tuossa googletella asiasta ja jossain terveyskirjasto -tai vastaavalla sivustolla luki ett vaihdevuodeoireet voi alkaa kymmenenkin vuotta ennen oikeaa menopaussia. Noh, äidin äidillä tuli menopaussi kolmekymppisenä (tosin menkkoja jatkettiin vielä hormonaaleilla, koska olisi terveysriski jos menopaussi tulisi niin aikasin). Että tätäkö sitten miun loppuelämä tulee olemaan... Ikinä en oo palelija ollut varsinaisesti, mut nyt tää nykyinen olotila alkaa olemaan melko tukala..
Toivottavasti ei oikeasti ole mistään vaihdevuosioireilusta kyse vielä, olisi aika kamalan huono tuuri vaikka olenkin tällänen huonon kesän orava :D

Nenna, mulla on ollut vaihdevuosioireita ehkä 37-38 -vuotiaasta. Äitini ei siinä iässä enää tullut raskaaksi, ja kai ne vaihdevuodet tuli melko varhain. Samoilla jalanjäljillä :)... Yöhikoiluun on auttanut se akupunktio :)

Todella monta sivua tekstiä tullut tänne. Pikaisesti lukaisin läpi. Yhteisesti negan saaneille tai tädin kohdanneille pahoittelut. Toivon tänne suuren suurta plussa aaltoa tulevaksi! <3
Larissalla testissä oli kyllä selkeä viiva,saitko jo kokeiden tulokset?

Täällä vatsa kasvaa ja kovia liitoskipuja ollut,mutta niistä huolimatta koitan nauttia. 17+3 nyt meneillään.. Hengessä mukana elän,kun käyn lukemassa teidän kirjoituksia<3 Hyvää viikonloppua kaikille!

Soma ihana kuulla sinusta ja kyllä aika vaan kuluu nopeasti! Yritä nauttia joka ikisestä hetkestä ❤ Ihanaa! Tossut saa käyttäjän ❤

Olisko Beisla kiinnittymis vuotoa?

Soma: mukava kuulla susta!

On. Beisla ja murkku: ei tartte ootella. Oikeassa olin. KP 1... eilen ukko katto mua pitkään ja ku kysyin mitä katot tolleen ni sano että oonko mä raskaana kun maha on niin pullea...möksöhdin ja sanoin että en ole raskaana! No se että mistäs tiedät. Ni sanoin että kyllä mä vaan tiedän... tänään sit kysy että voitasko puuhastella ni sanoin että mul Alko menkat ni se vaan että no niimpä tietenki joka viikonloppuko sulla on menkat. Mä vaan että voit laskee tästä päivästä 34-36 päivää ni sit on taas seuraavat menkat. Meinas ettei tartte laskee.... siis menkat Alko aivan yhtäkkiä joku tunti sitten kun olin menossa saunaan... ei mitään ennakko varoitusta tms.

Pahoittelut negan kohdanneille <3 täällä kp 32 menossa eli tänästen kipujen mukaan huomenna strattaa normaalisti taas kp 1 kp 3-5 syönkin sitten ekaa kertaa letroja ja soittelen ultraa ensiviikolla jos täti huomenna tulee. Ei tänne kummempia lomalla ollut ja maanantaina takasii kouluu. Nii ja yk 30 starttaa pian :( ollu ni rankkaa aikaa henkisesti ni pysyny täältä pois etten purkaa omaa oloa muihin :(
Haikaranyytti kp 32 yk29

Miha, ajattelin r-testin testaamista ku sulla kuulosti jännältä. :)

Lucky, toivotaan ettei täti sinne löydä!

Nenna, ihme aallot lämmöissä sulla! Tuskin kuitenkaan mitään syytä huoleen. Jotain ulkolämpötiloista johtuvaa varmaankin. Plussatuulia! :)

On. Aamulla käytiin klinikalla. Ultrassa taas todettu, että munarakkuloita vain pieniä iso rykelmä lepotilassa. Eli tää kierto yhtä hukkaan heitetty ku aiemmatkin, ei kypsyvää eikä irtoavaa munasolua... Mutta sitten se aukkari! Olin ottanu reilusti särkylääkettä ja en tiedä, miten paljon ois ilman sattunu mut tosi ikävältä tuntu se nesteen ja kulpien spruittaaminen putkiin! Ei kylläkään kestäny ku muutaman kymmenen sekuntia per puoli mut kyllä pieni kivun äännähdys multa pääs kummankin puolen kohdalla. Sen jälkeen ei sitten enää sattunu eikä vuotanu juuri yhtään jälkikäteen. :) Molemmat putket oli auki, ei löytyny vikaa. Kaikki veriarvot oli normaalit, ei ongelmia. Olin tyytyväinen. :) No sit keskusteltiin siitä oviksen avittamisesta. Se tarjos heti clomeja ja juteltiin Letrojen vaihtoehdosta. Se selitti että tuo on niille tutumpi ja pidempään markkinoilla ollut sekä tutkitumpi, minkä takia ensisijaisesti määräävät sen. Kun mulla ei oo kokemusta kummastakaan, päädyttiin lopulta yhteistuumin clomeihin. Ne voidaan sitten vaihtaa tarpeen mukaan letroihin, jos halutaan. Sain taas primot että joskus pääsen siihen seuraavaan kiertoon, jossa sitten vihdoin!!! saan alottaa lääkityksen. :) Alottamista ennen pitää saada varattua ultra sen kierron kp 10-12, omin päin ei saa alottaa clomeja.

Mut sitten vielä kumma lisä. Pyysin niitä primoja ku ei se ite hoksannu niitä määrätä kun luuli että mulla oli vielä edellistä jäljellä kun se oli 30 kpl paketti. Ni sanoin sitte että eihän niitä oo ku söin 3/vrk niin ku kesälläkin. Ni se sano et ei, näitä syödään vaan yks per päivä!!! Olin vetäny viime kierrossa tripla-annoksen ku ei tullu erillistä ohjetta mukana. Oli kuulemma vahvempi tabletti joten pienempi annos olis riittäny. Mut ei oo vaarallista (onneks!). Huhhuh mitä sekoilua. Nyt vaan uutta kiertoa odottamaan. Voisin melkeen alottaa primot jo vähän etuajassa ni alkais uus kierto nopeempaa. Haha, enks ooki ovela? :)

Plussatuulia naiset!!! Nyt niitä kirkuvia leffaviivoja kiitos:)

Höh, Luckyllä oliki täti löytäny sittenkin. Pahoittelut!

Haikaranyytti, meillä aika sama tilanne. Uus lääkitys alkamassa, ultraan pitäis soitella ja henkisiä paineita on...

Beisla, oispa kiinnittymistä sulla!

Maggie: annan sulle pienen vinkin kun noi clomit sulle määrättiin! Pidä huoli että väliajoin ultraavat ettei kävisi niikuin minulle että tulee kysta ( toki se voi muutenkki tulla mut mä en saanu edes vaatimalla ultraa tosin pyysin monikkoriskin takia sillon) mut sit men kystan takia 4!!!! Kiertoa hukkaan! Letroista sanoivat ettö aiheuttaa vähemmän kystaa ja sivuoireita siks mulle vaihdettiin ne ja kuulema usein tulokset on parempia. Tiedä sitten siitä ( toivotaa et on paremmat ku letrot nyt alkaa :p ) mulla clomit ei tehny mitään 5kk kunnes teki kystan todella kipeän. En halua pelotella mutta en myöskää halua että muut joutuu kestämään samat "virheet" :) hyvä että selvisit aukkarista ja putket oli auki :) mikä kp sulla on menossa? Usein pienen putken huuhtelun jälkee voi raskaus alkaa ;) tosin siihe kyllä vaaditaan sit et follit kasvaa ja irtoo mut ehkä ensikierrossa sit ku alotat ja on putken auki ja putsattu ;)

Maggie, mahtavaa ett aukkari on hoidettu ja saat clomit enskiertoon! :) enskierto olkoon teidän!

Haikaranyytti, voih täällä saa ja pitääkin purkaa tuntoja, sitä varten me ollaan täällä, jakamassa ilot ja surut sekä tsemppaamassa tässä raskaassa tilanteessa❤
Onneks seuraavaks onkin sitten letrot auttamassa :)

Lucky, pahoittelut tädistä :( toivottavasti tässä kierrossa pääsette panostamaan enemmin oikeilla hetkillä :)

Katjusha, hyvä tietää näin ett on tosiaan normaalia ett vaihdevuosioireet voi alkaa ajoissa. Tosin todella toivon ettei siitä nyt ihan vielä olisi kyse, tulis toooodella pitkä loppuelämä :D

Täällä on ollut aika huono päivä, oon itkeny silmät päästä. Tuntuu ett kaikki synnyttää/plussaa/viettää 1 tai 2v synttäreitä just nyt. Tää kuu on ollu aivan uskomattoman raskas ja nyt tuli vaan vika tikki ja itkin moooonta tuntia putkeen. Mies tuli kotiin töistä ja lohdutti kuuntelemalla ja esitti ymmärtävänsä miun itkunpuuskaa (ekaa kertaa!!!). Siitä mieliala nousi niin paljon ett pystyin syömään ekaa kertaa tänään ja tein jopa ruokaakin sen jälkeen.
Kaipa tää taas tästä, aamulla ainki pitää olla taas särmänä auton ratissa. Nyt irtsareita ja telkkarin tuijottamista :)

Onnea clomeista ja aukkarista Maggie! Mut olis siellä voinu niitä aktiivisia rakkuloita olla.... :) nyt sit tärppi onnea...

Nenna: täälläkin itkettää! Vaikkei se ulospäin nyt siltä näytä... Itken sitä sisäistä itkua kun taas tähän omaan kuoreen oon kääriytynyt jottei tuo yks nää että oon pahoillani mielin. :(

Juu täällä tää luonnollinen ehkäisy toimii ihan helvetin hyvin. Nyt ketuttaa ihan oikeasti. Ei nuo letrot taida mulla toimia... Onko sit siirryttävä takaisin clomeihin... tai jotain vai lopetettava koko touhu...

llaura: Uskon että voi vaikuttaa niin mulle sanottii ja mulla puhkeamisesta meni ne 3 kiertoa ennen ku hävis. Ja se on suhteellista mikä on pieni... Mulla 4x4 cm ja se luokitellaan pieneksi koska alle 5cm mutta sanoivat että se voi häiritä toimintaa tosin eipä ennen kystaa kaan mikään toiminu...:(

Kiitos nenna <3 ei vaa viitsi vollottaa aina täällä vaikka noita romahuksia tulee nykyää tosi usein :o ennen romahdin menkkojen saapumisesta nyt ihan voi romahdus tulla missä vaan kiertoa :( varmaa ku yk 30 paukkuu nurkan takana alkaa pääkin pian pettää :o

Takaisin