Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hei, päivän positiivinen! Vaikka monivitskut, geleet, foolit ja D-vitamiinilisät ei oo lapsia saanu mulla aikaseks ni mun kynnet ja hiukset kasvaa paremmin! :) :) :)

Ja lääkärissä muuten ei mitään muuta suositeltu lisänä ku D-vitamiinia 20 ug. Foolihappolisä sai kehut. Ootteko naiset ottanu D-vitamiinin saantia erityistarkkailuun?

Maggie, Mä oon jo vuosia vetänyt D-vitskua aamupalalla :)

Kävin lukemassa Jorvin synnärijutun vaikka sitä aluksi välttelin. Itkuhan siinä tuli.

Miksi tämän raskautumisen pitää olla niin vaikeeta? Eikö se jo riitä, että ensimmäistä yritti saada sen kolme vuotta? Miten monta vuotta tätä toista pitää yrittää, kun kohta jo kaksi vuotta on yritetty... Huoh...

Toivottavasti noi luget nyt olisi mun kohdalla sellainen ihmelääke joka auttaa mua raskautumaan...

Ai niin tosiaan tässä anovulaatiokierrossa vuoti vain kolme päivää, normaalisti vuotoa on viisi.

Muurahainen kp 5/35(55), yk 21

Gatusa : hullua touhua
Harmony: saattaa olla. No itsellänikin maahanmuuttaja kavereita on ja pakolais kavereita ja ymmärrän kyllä heidän tilanteensa ja näiden tilanteen. Mutta olis hallitus tämän voinut yrittää toisinkin järjestää. Ja paljonko Suomessa on oikeasti työttömiä jotka haluaisi tehdä töitä mutta töitä ei ole, kun on niitäkin laiskoja jotka haluaa elää tuilla vuodesta toiseen ilman sen suurempaa syytä...miten nää kaikki Suomessa voi edes työllistyä. Mutta en enää täällä mieti asiaa kun tänne tämä aihe ei kuulu. :)

Maggie, esim jenkkilässä d-vitamiinin taso elimistössä on ensimmäisiä asioita mitä ne tarkistaa raskautta yrittäviltä, jos onni ei ole osunut kohdalle. Toki, siellä on paljon latinoja ja tummia ihmisiä, jolloin auringosta ei saa pohjoisilla leveysasteilla riittävästi D-vitskua. Mutta pitäisin todella tärkeänä. Meistä useimmat on kyllä vaaleita, mutta kesä on lyhyt, ja talvi tavattoman pitkä :) plus Suomessa on ne naurettavan alhaiset suositukset, jos tavalliselta lääkäriltä kysyy.

No ei kai se sen enempää tarkkailussa ole, mutta mä koitan muistaa nappailla suihkeena 3*75 ug/vrk d-vitamiinia. Mut mulla tosiaan ei imeydy kunnolla. Viimeks ku on veren d-vitamiinipitoisuuksia mitattu, söin 100 ug/vrk ja silloin olin jo viitteissä, mutta en suositellulla tasolla.

Lapsettomuustutkimuksissa ei mielestäni oltu lisäravinteista kiinnostuneita, ainoastaan lääkkeistä.

Muokattu viimeksi:
Hei ihanat !

Murkulle täällä toivon kovasti plussaa <3

Gatusa ompa inhottava tilanne :( toivottavasti saat asiat selvitettyä ! Voimia <3

Beislan tuhru hus pois <3

Ootte d-vitamiinista puhuneet, mun neuvola täti kehotti suorilta ottamaan mammavitskujen rinnalle vahvan D:n koska suositusarvot suomessa ovat liian alhaiset.

Plussatuulia puhaltelen koko joukolle <3

Täällä huomenna odotettu ja pelätty nt-ultra. Töihinkin pitäs aamulla mennä kahden viikon paussin jälkeen, kun tämä pahoinvointi onneksi hiukan väistyy. :) siksi en ole mitään päässyt kirjoittelemaankaan kun olen ollut ihan rätti :(

Mariska 11+3

Onko täällä muita ketkä testailee tämän viikon loppu puolella? :) tai yleensäkkään tällä viikolla? mä täällä odottelen malttamattomana lauantaita kun dpo olisi 15!

Huh alkaa kyllä jo jännittää ollu vähän kaikenlaisia tuntemuksia. Mutta sitten pitää itseään vaan "hulluna" et kuvittelee kaiken?!

Tänään ollu sellaisia menkkamaisia kipuilua ja paineentunnetta. Mä niin toivon, että jospa onni nyt osuus kohdalle! Yk 9.

niin on lucky.

täällä ei ihmeitä sitä samaa vanhaa. neulomista, ikävöintiä ja ukon kestämistä.

Muurahainen mä en vaan tiedä; itse oon saanut jo kahden lääkärin mielipiteen, ja täällä kuullut monelta samaa, että parin-kolmen päivän tuhrulla ei vielä pitäisi olla väliä. Kiinnittyminen tapahtuu kuitenkin ennen sitä. Ja enää pari kiertoa meillä on ennen IVF:ää, siihen ainakin aion kysyä lääkkeistä! Vaikka kieltämättä tässä vaiheessa aina alkaa miettiä että voisko sitä kiinnittymistä jotenkin edesauttaa.

Maggie, luulis että terkkarista saa pyytämällä jonkin paperin missä on itselle tehdyt toimenpiteet ja tulokset, nehän tiedot sulle kuuluu. Voihan sitä yksityistä kokeilla, tosin mullekin tehtiin aukkari ensin. Ja kun oot jo seuraavassa kierrossa menossa kunnalliselle aukkariin, siinä vaiheessa kyllä paljastuu letrojen käyttö, kun ultraavat. Tai sitten jos ei halua paljastaa, niin en tiedä miten vaikuttaa tulevaan hoitoon kun yhtäkkiä ovuloitkin? Hankalaa, hankalaa.
Mulle ei ole lääkäri puhunut d-vitamiineista eikä edes foolihaposta. Kyseli siis muuten ruokatottumuksista.

Haikaranyytti en osaa sanoa, mä en syö teroja enkä muita vastaavia.

Mariska hurjasti tsemppiä ultraan! :wav

Tytsyy plussatuulia! :) Oliko niin, että sullakin oli jokin lääke mukana tässä kierrossa? Täällä mennään samoissa lukemissa, yk9 loppusuoralla.

Plussatuulia myös Viipsukka ja Kaakao! :)

On. Täällä tuhru jatkuu suht runsaana. Nyt taas vähemmän menkkakramppeja, mutta se on normaalia vaihtelua mulle. Toivottavasti menkat alkaa huomenna eikä tiistaina, niin päästään tästäkin epäonnisesta yrityksestä. :meh:

Tytsyy, Viipsukka ja Kaakao, tsemppiä piinapäiviin. Plussatuulia! :)

Mulla ei oo testiä tulossa ainakaan kuukauteen... Primokuuri kesken.

Haikaranyytti, en osaa tarkalleen sanoa, mikä sun kohdalla ois paras annostus. Mulla määrätty kp 15-24. Murkulla lugejen kanssa eri ohje. Riippuu, saatko oviksen kiinni varmasti ja selkeästi. Kysy lekurilta, jos menee liian arvuutteluksi. Tsemppiä uuteen kiertoon! :)

Maggie kp 42

Beisla juu mulla oli tässä kierrossa femar 5 pilleriä ja vielä lisäksi gonal pistokset! Sit se seurantaultra et onko munis kasvanu ja kun noiden jälkeen oli niin pistin samana iltana sen pregnyl pistoksen! Siitä sit ke kun pistin niin pe oli inssi. Ja nyt odotellaan tulosta.

Mulla ollut ovuloimattomuutta, joten nyt kun se todistetusti saatiin lääkkeellä niin ekaa kertaa odotellaan tuottiko tulosta ;) toivossa on hyvä elää ;) <3

Beisla, hyvää pohdintaa tohon mun pulmaan. Halvemmalla ainakin pääsen jos en nyt hötkyile. Enkä ehkä suututa niitä hoitajia enempää omilla säädöillä... Ehkä rauhoitun vähän. Välillä lepyttelen itteäni sellasella ajatuksella, et esim. No ens kesänä oon jo varmaan raskaana. Vaikka se ei välttämättä pidä paikkaansa mut jotenkin auttaa rauhoittamaan mieltä. Tsemppiä sulle tuhrun parissa. Onpa ikävää... :( Ei auta kuin uutta yritystä uuteen kiertoon! <3 Jos ei tämä siis plussaksi muutu. <3

Pahoittelut tuhrusta beisla :(
+++ens kierrosta!

Joko kehtaisin soitella sen leikkaus ajan perään??? Pitääköhän naistenklinikalle siitä soittaa? Kyl varmaan, mut sinne on vaa huono aika soittaa ku pitäs soittaa 11aikoihin ja sillon oon koulussa..

-mymmelisti kp jotain/29 yk38

Beisla, no toivottavasti saat pian lääkkeet estämään tuhrua.

Mua sitten taas ihmetyttää, kun mulla ei edes mitään tuhrua ole ja silti luget määrättiin. En tie sit vaikuttaako toi pcos asiaan...

Mymmelisti, soittele vaan, mitäs se haittaa?

Muurahainen kp 6/35 (55), yk 21

Voihan tuhrut! Ne voisi vaikka yhdistää voimansa ja hypätä menkkoina jollekin sellaiselle joka haluaa jo päästä seuraavaan kiertoon..

Takaisin