Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maggie just äsken luin ton jutun Jorvin kätilöistä ja itkuhan siinä tuli. Tosin siinä kohden missä puhuttiin kohtuun kuolleesta vauvasta ... että entä jos tässä tulisikin joskus raskaaksi mutta vauva kuolisikin kohtuun ihan viime metreillä? En tiedä kestäisinkö sen jälkeen enää yhtään mitään tässä elämässä.

Anteeksi - menipä synkäksi. Täällä olen teidän juttuja lueskellut ja yritän pysyä mukana :) Ei mitään hajua mikä kp menossa, se olkoon ainakin yksi päivän positiivinen. Muutoinkin on kyllä ollut hyvät fiilikset. Marraskuun tutkimuksia odotellessa.
 
Tässä pika linkki leteozol käyttäjille... http://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/blogi/2014/12/01/ovulaation-jaljilla/

Oliski noin helppoo :)

Viipsukka: mikäs toi oli ?

Gatusa: no jos noilla on jo tollasta tietoa että exäs on tollanen ni luulis asioitten järjestyvän.
Juu oon aika aktiivisen kettuuntuneena seurannut tuota pakolais tilannetta. Kunnon kansan vaellus paremman elämän toivossa saa suomalaiset palkkatyötä tekevät ihmiset epätoivoon. Vielä kun joku i.s.i.s porukka tänne tai muu terroristi porukka soluttautuu noitten joukkoon ni avot mä lähen... otan mummon ja ukon mukaan ja muutan jonnekki kauas. Mikä pakolainen on sellanen joka maksaa 14 000e siitä että kulkee vaarallisia reittejä pitkin maitten ja merien halki tänne.... eikö olis halvemmaksi tullut lentää suomeen halpalentoyhtiöllä ihan virallista reittiä pitkin ja anoa turvapaikkaa sitten... "turistit intereilaa". Kun saisi sun pojan kotiin ja teidän asiat hoidettua ni siinä olisi sitä oman kansan auttamista.
Ja niinhän ne Ruotsissa meni kans syömis lakkoon kun joutuvat pakolais keskukseen joka vissiin oli kaupungin ulkopuolella kun ei päässeet suoraan malmöön jossa muuta pakolaiset asuu...
 
Gatusa: ja osa noista pakolaisista on myynyt talonsa ja vaimo+jäänyt ilman kotia odottaa että mies saa Suomessa rahaa jolloin saa maksettua perheensä maahan. ..
 
Aevan mahoton kiirus ollut. En ole ehtinyt kommentoimaan, sori! Ihan yleisesti pahoittelut kaikille, joilla elämässä vastamäkiä vauvakuumeilussa tai muuten... aika syviä tunteita on täällä foorumilla viimeaikoina setvitty ja synkkiä vesiä kahlattu. Tsemppiä teille, upeat naiset!

Gatusa saanut surullisia uutisia pojan tilanteesta. Voi kunpa pian asiat selviäisi ja poika pääsisi kotiin!

Katjushan tilanne myös vetää hiljaiseksi... Kyllä nyt olisi viimein teidän vuoro!

Beislan tuhruttomuus kuulostaa nyt kyllä hyvältä! Jospa ei nyt tulisi enää ollenkaan...

Napaa. Täällä dpo 7 taitaa jo olla menossa, eli tuhrun pitäisi alkaa viimeistään viikon päästä lauantaina ja menkkojen sunnuntaina. No sitä odotellessa. En ole nyt suunnitellut testaavani aiemmin, mutta saa nähdä miten käy kun dpo:t kasvaa :wink

Positiivista: Koko päivä on ollut ihan parhautta! Ensimmäinen kokonaan vapaa viikonloppu kolmeen viikkoon. Ihana mies antoi mun nukkua pitkään. Kaunis ilma. Mahtavia kirpparilöytöjä. Ihanan ihana esikoinen, jonka kanssa touhuta :Heartred Pari lasia punkkua ja vähän juustoja lauantai-illan kunniaksi :)
 
Ei kukaan lähde pakolaiseksi huvikseen. Ihmiset joutuvat maksamaan ihmissalakuljettajille järjettömiä summia koska ei ole mitään laillista keinoa heidän päästä EU:n alueelle. Ei ole mitään halpalentoyhtiötä jonka kyydissä pääsisi. Ihmisillä on oikeus hakea EU:sta turvapaikkaa vasta EU:n alueella, ja sinne taas on hyvin vaikea päästä.
On kyllä tökeröä valittaa ruuasta ja totta kai heidän pitää olla kiitollisia, mutta ei ole myöskään mitään sääntöä että jos olet elänyt elintasoa X niin maatasi tai aluettasi ei voi kohdata sota/luonnonvoimat/vaino kansanryhmää kohtaan joten et saa lähteä pakolaiseksi. Kulttuurishokki iskee jossain vaiheessa vaikka kuinka olisit kiitollinen. Ja törppöjä nyt löytyy joka ihmisryhmästä, siitä nyt ei pääse eroon vaikka kyse olisi mistä uskontokunnasta, harrastuslajista, työporukasta tms.
Me mietittiin vaimon kanssa että oltais voitu ottaa pakolainen hetkeksi tuonne meidän vierashuoneeseen. (Molemmat oltiin erikseen saatu sama idea.) Mutta ne vaatikin pitkäaikaismajoitusta, jopa vuoden-puolitoista. En uskaltais sitoutua kuin pariksi viikoksi, maks. kuukaudeksi. Mutta ei se olis ollut kuin askel eteenpäin sohvasurffaajasta. :grin Niistä meillä on tosi hyviä kokemuksia.
 
Mä en kykene lukemaan sitä Jorvijuttua, nyt on liian mieli maassa. :sad001 Ehkä jos myöhemmin pystyn.

kaakao toivottavasti sulla pysyy tuhru poissa!

On. Täällä ei. Siis pysynyt tuhru poissa. Iltapäivällä alkoi taas oikein olan takaa, tuhruksi siis. Ei missään nimessä kp1 vielä mutta maanantaina se tulee. Hyvästi yk9, tämä kierto on ihan varmuudella menetetty. Maanantaina soitellaan klinikalle ja aletaan suunnitella IVF:ää, kun ei se seuraavaksi kuuksi ainakaan kerkeä kumminkaan. Ehkä odotetaan joulukuulle niin tulee vuosi täyteen ja voidaan yrittää kerjätä Kelalta rahaa.
 
Kyl on oikeasti nyt pakko sen verran kommentoida, että media antaa todella provosoivan kuvan pakolaisista ja pakollisuudesta. Et ei ihmiset huvikseen myy tonttejaan ja kämppiään. Kyl ihmisillä on suuri hätä. Kukaan/suurin osa ei tule huvikseen omasta maastaan ja uuteen maahan. Sodalla on hyvin hyvin kauas kantoiset seuraamukset ja se jättää syvät arvet ihmisiin.
Irakin pääkaupungissa miltei päivittäin joku pommi räjähtää jossakin. Kuvitelkaa kun sama tapahtuisi Helsingissä? Rovanienessä? Oulussa?
En ymmärrä miksi ihmiset aina kärjistävät ja se pieni murto-osa, joka mahdollisesti käyttää järjestelmää väärin leimaa loput 80%??
Olen itse tehnyt Saharan maissa hätä/kriisityötä ja voin vain sanoa, että pakolaisuus ei ole kenenkään ihmisen valinta. Eikä kukaan kyllä ikinä sellaista itsellensä tai edes vihollisellensa haluaisi.
Toki on ymmärretävää, et ihmisiä pelottaa ja saakin pelottaa uudet ihmiset, mutta realistinen/inhimillinen on hyvä olla kyllä.
 
Gatusa : eikä! Miks ne ei suhun ole yhteydessä! Siis poika vai isä vaaraksi itselleen!! Ihan hirveä tilanne!
 
Mä en ole tehnyt kriisityötä, mutta yksi hyvä ystävä on somali, muuttanut teini-ikäisenä Suomeen ja kertoo kyllä pelottavia tarinoita kotimaastaan. Samaa piti minunkin sanoa, että media usein kertoo asiat raflaavimmalla tavalla koska se "peruskaura" ei vaan myy. Se on harvoin kuitenkaan koko totuus.
 
Toivotaan beisla: ettei tuhru tarkoita yhtään mitään. Pahoittelut silti. Siellä varmasti onkin ja en väitä että Irakissa olisi asiat hyvin. Mutta tänne Suomeen just nyt kerralla tollanen määrä...ja kaikki palkat ym. Leikkaukset... ja ne terrosistien uhkaukset...ym. ahdistaa... miks kaikki nää kerralla. Uutisethan on uutisia. Mutta sen minkä itse nään ja mitä ne tuolla hallituksessa päättää niin huh.
 
Mä ensin mietin etten sano mitään mutta kyllä mun on vaikea ymmärtää mihin se inhimillisyys oikein katoaa, kun oman takapihan lähelle tulee hädässä olevia ihmisiä.

Musta kysymykseen, miksi tämän hetkisistä pakolaisista iso osa on miehiä 20+, on aika sairaan helppo vastata. Kun jokainen tietää mitä niin monelle tapahtuu Välimerellä, kun yrittää päästä Euroopan, on aika selvää, että vanhukset, lapset ja naiset on pakolaisleireillä oman maan rajojen lähellä. Kuinka moni meistä olisi valmis lähtemään lapsen kanssa pakoon kovin kauas, kun vaihtoehdot ovat äärimmäisen vaarallinen laivamatka tai satojen kilometrien marssi Euroopan sisällä.

Sen lisäksi meistä kaikki tietää kuinka nyt vaikka IS pakkorekrytoi tai ylipäätänsä toimii niin on helppo arvata miksi nuoret miehet haluavat paniikissa pois. Kuvitelkaa nyt oikeasti, että myyt koko omaisuutesi ja jätät kaiken taaksesi päästäksesi pois sodan runteleman maasta vain kuollaksesi rekan kontiin 80 muun ihmisen kanssa. Puhumattakaan siitä kuinka paljon rahaa koko perheellä on oltava, että kaikki pääsisivät ylipäätänsä matkaan. Sitäkin on musta ihan turha miettiä miksi näillä ihmisillä on kännykät ja rahaa, olisi ehkä parempi miettiä olisitko itse valmis elämään sodan keskellä.

Itse maahanmuuttajana voin sanoa, että aika monen maahanmuuttajan olisi hyvä miettiä omaa asennetaan. Mulle kielen opettelu, työpaikan haku ja uuden maan tapojen ja lakien kunnioitus ja noudattaminen on itsestään selvyys. Niin pitäisi olla kaikille. Samaan syssyyn sanon, että kyllä monikulttuurisuuden pitäisi olla myös rikkaus, jokainen voi oppia uutta ja sopeutua.
 
lucky poika vaaraks kuulemma itellee ja ympäristölle ni pistivät lastenkotiin. otin yhteyttä sinne mutteivät antaneet puhua ees pojan kans.
 
Toivotaan beisla: ettei tuhru tarkoita yhtään mitään. Pahoittelut silti. Siellä varmasti onkin ja en väitä että Irakissa olisi asiat hyvin. Mutta tänne Suomeen just nyt kerralla tollanen määrä...ja kaikki palkat ym. Leikkaukset... ja ne terrosistien uhkaukset...ym. ahdistaa... miks kaikki nää kerralla. Uutisethan on uutisia. Mutta sen minkä itse nään ja mitä ne tuolla hallituksessa päättää niin huh.

Lucky jos vähän maailmanpolitiikkaa tutkii, niin kautta aikan on vallinnut ns.domino-efekti. Lähes tulkoon lama ja sodat kulkevat käsi kädekkäin.
Eikä nyt turvapaikanhakijat suurta lovea tee suomen talouteen. Kyllä se on enemmänkin euron heikkeneminen, työttömyys, tehtaiden muutto Kiinaan jne.
Täytyy myös muistaa, että kuitenkin nämäkin pakolaiset, joita kovasti kauhistellaan tulevat myöhemmin tekemään töitä Suomelle. Hyvä näin.
Tarkoitus ei ollut nyt vähätellä pelkoasi/ahdistustasi.
 
Beisla, pahoittelut tuhrusta! Ei näin :(

Hyvin oli Mimmu, Harmony ja Beisla kirjoittaneet. Jotenkin ei voi ymmärtää ajatusta, että kunhan vaan suomalaisilla on kaikki hyvin, niin se on pääasia. Ei kukaan valitse syntyä sodan keskelle Syyriaan.
 
Beisla, pahoittelut tuhrusta. Olisi kyllä saanut jäädä tulematta.

Meillä alkaa piinaviikko. 10.10 pitäs tädin tulla. Mä oon tosi väsynyt ollu tän viikon, harvinaista, että oon nyt hereillä, mutta mennyt tää ilta lennossa, kun meillä on huomenna hyväntekeväisyyskirppis täällä ja mä oon sitä järjestämässä. Yleensä mä meen nukkumaan yhen maissa, mutta nyt oon ollu nukkumassa yhdentoista jälkeen. :D Testin teen joko perjantaina 32/32 tai sitten vasta seuraavan viikon tiistaina, kun tullaan reissusta.
 
Titem, en todellakaan käsitä, miten voi päästä yli kohtukuolemista, saatika elävänä syntyneen lapsen TAI KENENKÄÄN rakkaan kuolemasta. Mutta kai näitäkin rankkoja kokemuksia läpi käyneet jollain tapaa elämäänsä jatkavat ja löytävät uusia iloja surun keskelle. Rankkaa, niin rankkaa. Mutta onneksi koko toi artikkeli ei ollut pelkkää synkistelyä, ihan tietoa antavaakin. :) Ja onnellisia kohtaloita myös.

Beisla, suuret pahoittelut tuhrusta!! Niin väärin! :(

Lucky, kiitos letrozole-linkistä. Kunpa todellakin olis noin yksinkertaista, kolmella napilla raskaaksi! Mutta sitä suuremmalla syyllä mietin, miksi ei mulle määrätty jo heti lääkehoitoa, kun se veis asioita eteenpäin eikä välttämättä muita jatkohoitoja sen jälkeen tarvittais. ?????? Järjetöntä byrokratiaa.

Mietinkin tässä että jos oikein vauhdilla varais ajan yksityiseltä, niin saattaisin ehtiä saamaan letrot ennen kp1:stä eli jo ens kiertoon. Palan halusta ovuloida!! Sit varmaan siellä kunnallisella ne repii pelihousunsa jos oon käyny muualla sekottamassa niiden hoitosuunnitelmia... Vaikea valinta. Kannattaisko piipahtaa yksityisellä? Mitä maksais yks käynti ja letro-resepti kouraan? Riippuu tietty mitä ultria ja muita ne tekis vai uskoisko mua että on jo kahteen kertaan todistettu monirakkulaisuus ja ovuloimattomuus... :/ Joku lääkärikaveri? :) :)

Maggie kp 42
 
Takaisin
Top