Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä olisi nyt joko rv 4+3 tai dpo 18. Hullu tilanne. Jos keskiviikkona pärähtää nega tai vuoto alkaa niin sit en tikutata tai muuta vaan syön kolme kiertoa teroja 15-24 ja katson saisinko kiertoa tasaantumaan. Tuo oviksen etsintä on ollut vaikeaa eikä tikut sitä näytä. Näin saan itsekin "lomaa" kun selkeä kaava. Tyytyväinen olen et nähtävästi hedelmöitys tapahtuu mut sit tulee jotain.
Mulla varmasti vaikuttaa sairaudet, sydänjuttu, ylipaino jne. eihän mun tilanne raskaudelle optimaalinen ole. Sen tiedän itsekin.

Kaikille toivon hyvää kesää ja tottakai myös plussia niin ovistikkuihin kuin raskaus. Hoitoihin meneville jaksamista samoin tutkimuksiin. Nauttikaa kesästä vaikka tottakai nämä lapsihaaveet siihen varmasti vaikuttaa :)

Huh mikä päivä taas. Onkohan miulle tullu nyt joku lopullinen väsähdys. En jaksa yhtään mitään ja kaikki vaan ärsyttää tai itkettää. Painokaan ei ole vieläkään tippunut grammaakaan, voiskohan johtua stressistä?! Ensin ykskaks lihoin muuttamatta mitään ja nyt en saa kiloja pois! Luojan kiitos nää asiat alkaa kohta selviimään, en jaksais enää kauaa tätä. Yritin ettiä netistä vertaisryhmiä, yhdistyksiä tms mutta ei löytynyt mitään. Kunpa pystyis laittaa tän asian vaikka kuukaudeks laatikkoon ja jatkaa sitten jos jaksaa.

Hei kaikille ja tsemppiä, missä vaiheessa kiertoa olettekin! Olen kyllä lueskellut ja tykkäillyt teidän juttuja, mutten ehdi mitenkään seuraamaan kunnolla saati kommentoimaan kahta ketjua. Olen tuolla ivf-ketjussa enemmän ollut aktiivisena. Ajattelin kuitenkin nyt tulla kertomaan, että meillä eka ivf ja tuoresiirto näyttävät tuottaneen ainakin jonkinlaisen tuloksen, kun testi näyttää plussaa! Kaksi päivää on nyt lisäksi kyllä ollut veristä vuotoa että vielä ei uskalla juhlia, mutta jotain sentään edistystä hommaan kun edes sen plussan sai :) Toivottavasti nämä hoitojen onnistumiset valaa uskoa muihinkin pitkän yritystaipaleen tallaajiin, että voi se sieltä vielä joskus onnistua! Mukavaa kesää ja paaaaaaljon plussia ketjuun! En teitä jätä, lueskelen juttuja jatkossakin, mutta tuskin ehdin kovin aktiivisesti keskusteluun osallistumaan (kuten en tähänkään asti).

Enni: Kuulostaa jotenkin niin tutulta. Mulla lähti paino nousemaan tuossa pari vuotta sitten ilman mitään sen kummempaa syytä. En muuttanut ruokavaliossani yhtään mitään. Yleensä olen painanut sen 58kg. Nykyään paino heiluu 61-63kg välillä. Eikä sitten millään suostu tippumaan. Mulla bmi keikkuu normaalin ja lievän ylipainon välillä. Niin kauan ku paino pysyy alle 62,5kg olen bmi:n mukaan normaalipainossa ja kun ylittää niin olisin lievästi ylipainoinen.. Oon kokeillu kaikkia ihme juttuja mutta ei vaan laske paino. Mutta tsemppiä sulle toivottavasti pääset yli tuon tunteen! :)

Heippa kaikille tuolta takavasemmalta! Ketjua olen seuraillut, mutta kommentointi jäänyt. Olen kaakaon tavoin tuolla ivf-puolella enemmän äänessä ollut. Meillä ensimmäinen icsi menossa, tänään punktoitiin ja tuoresiirto tarkoitus tehdä ke. Soluja saatiin vain yksi, jolle nyt kaikkea hyvää toivomme :)

Tsemppiä ihan jokaiselle tasapuolisesti!

Hileinen kp 16, yk 23

lucky jep jo oli aikaki saada jääkaappi, ei ol kiva elellä osittain siellä ajassa ennen jääkaapin keksimistä :) nyt ukko valittaa aina et jogurtti liian kylmää ja jos sen vesi ollu jääkaapis ni valittaa et liian kylmää heh :) mä nautin ja tyttö kans ku saadaa kylmiä syötäviä ja juotavia vihdoin, likan suosikkia on jääkaappikylmä jogurtti :)

tsemppiä hileinen, muurahainen ja muut inshaAllah tulee plussia pian :)

wm tsemppiä ja jaksamista tilanteeseen.

täällä on ramadanin puoliväli tänään, aika menee nopeasti mut väsy on aikamoinen kyllä tällä hetkellä ku tekemistä riittää ja paastoaika on 3.16-19.35 tänään ja pitenee vaan tässä vissii päivä päivältä ku fajr aikaistuu ja maghrib myöhenee. positiivist on se ettei tartte niin paljon kokata joka päivä ku jääkaapis säilyy ruoka hyvänä.
tässä teille sit kuva mein yhest jättikanast on viel poikanen kuten kaveri kuvassa mut ulkonäkö on ehkä jokseenki erikoinen tummalla. mein päkä päätti tunkea päänsä kuvaan kans :)
Image0364.jpg

Kaakao onnea plussasta! Toivottavasti vuoto ei meinaa mitään, vaan on ihan kunnon plussa ja oikeassa paikassa ym :)

Hileinen, tsemppiä teillekin hoitoihin, toivottavasti tärppää!

Gatusalle jaksamista ramadaniin!

Painojuttuun, mulla jäi lapsista joku 10-14kg, tai bmi meinaa et lievä ylipaino. Olin ennen esikoista tosi hoikka ja kapea, sit tuli eka 20kg, josta lähti 14kg synnytyksessä ja imetyksellä 6kg, sit paino jämähti jonnekin eikä kilot menneet pois. Kuopuksesta tuli toiset 20kg, josta synnytyksessä lähti joku 11kg ja imetyksellä muutama. Paino on jäänyt 7-8kg esikoisen jälkeisen painon yläpuolelle enkä saa sitä alas vaikka syön mielestäni säännöllisesti ja terveellisesti ja urheilen 3-4 kertaa viikossa. No, ei auta ku yrittää. Mulla vielä turvottaa määrätyt ruoka-aineet, kuten peruna, vehnä ja soijatuotteista soijarouhe.

on: Mulla oli kyl takana ihan ennätyslyhyet menkat :wideyed: tuhruttelu alkoi tiistaina, ke oli kp1 ja sit vuodin kaksi päivää kunnolla ja vuotelu loppui jo lauantaina :eek: Olin ihan et mitvit, ei ne ikinä oo noin lyhyet olleet! Yleensä vuotelua on vielä kp6 ja kp7 ne loppuu viimeistään. Nyt sit pidin vielä sunnuntainaki ihan turhaan lappua persuksissa kun luulin et kyllähän se kostovuotaa viimeistään jumpassa. Siis nää menkathan oli niinkuin muillaki ihmisillä! :eek:Edes vuoto ei ollut ihan häiritsevän runsasta niinkuin yleensä, vaan melko kohtuullista :eek:

Testin tein jo ja nega on. No tästä vain uutta kiertoa kohden. Hyvää on se et jotain tapahtuu mutta jatko ei vain suju.

Kysyin isovanhemmalta apua lääkärikäyntiin ja saan sitä. Eli nyt mulla mahdollista käydä gynellä ja pyytää letrot ja käydä seurantaultrassa.

Nyt kuulisin mieluusti Tampereen ja Helsingin edullisimmat klinikat tai gynet?
Helsingin dextran lapsettomuusklinikalla ensikäynti näyttää olevan reilun satasen. Ihan ok.
Kesän menen näin ja syksyllä voisi käynti olla ajankohtainen.

Onnea Kaakaolle ja Hileiselle pidän peukkuja et kaikki menee hyvin :)

Hyvä et sun kierto TiikeriLuukas on tasoittunut :)

Kaakao, paljon onnea ja toivottavasti vuoto on harmitonta. :)

WM, onpa kurjaa kun negaksi muuttui. :sad001 Mutta tosi kiva kun saat apua lääkärissä käyntiin! Meille Dextra oli halvin ja oltiin kyllä tyytyväisiä. Mutta hintoja vertaillessa huomasin, että mikään yksittäinen klinikka ei ole kaikessa muita halvempi, vaan eri klinikoilla on eri asiat halpoja. Kannattaa siis vertailla hintoja omien tarpeiden mukaan.

Onnea Kaakao <3 Toivottavasti vuoto loppui..

Täällä tänään dpo 1. Voi kunpa vois parin viikon päästä ihailla plussaa..

No tänään kävi seuraavaa:
Olin kahvittelemassa mummoni luona. Sanottakoon, että mummoni ollut aina pirun suorasukainen nainen, mutta en olisi odottanut ikinä häneltä tällaista ajattelemattomuutta.
Jutustelun lomassa hän alkoi kertoa ystävänsä tyttärestä ja hänen miehestään, ketkä olivat yrittäneet lasta tuloksetta useamman vuoden. Noh. Siitä oli seurannut kasa parisuhdeongelmia ja tämä nainen oli yrittänyt itsemurhaa, koska koki ettei voi tuoda lasta suhteeseen. Mummo sitten tarinansa jälkeen tuumasi, että sellaista siitä sitten voi seurata kun ei onnistu lasta tekemään!!!! Olin aivan järkyttynyt. Hyvä etten kahviini tukehtunut! Mummoni siis tietää että ollaan yritetty jo yli puolitoista vuotta esikoista.
Nyt olen vain surullinen. Enkä oikein tiedä miten suhtautuisin mummooni... En ymmärrä mihin hän pyrki tällä... :sorry:

OES, huhhuh!
Totta on, että pitkälle vietynä lapsettomuus voi olla yksi eroon johtaneista syistä. Mutta että mitähän tässä tavoiteltiin, kuitenkin jokainen parhaansa tekee. Lapsia siunaantuu, jos siunaantuu

Muokattu viimeksi:
oman elämän sankaritar,onpas kyllä tökerösti sanottu :sad001

Täällä dpo. 13 ja nega.. muutama tuhru tuli dpo 10.. tätiä odotellessa... vuosi yritystä takana. Harmittaa kun tässä kierrossa oli odotukset korkealla kun sain selvän oviksen kp 26 ja hyödynnettiin tosi hyvin ja nyt kuitenkin luteaali pidentynyt hyvin... huoh...no ei auta kun alkaa nauttia kesästä :)

Elokuulle varattu aika neuvolan lapsettomuushoitajalle joka laittaa lähetteen sillon eteenpäin.. huoh!!!!
Voiko yksityiseltä saada nopeammin lugeja tmv? Kannattaisko kokeilla,tiputtelu alkoi kuitenkin jo dpo 10 ja kierrot venyy kp. 39 myöhäisen ovuloinnin takia. Saisko sieltä apuja aiemmin? Kuitenkin ensimmäistä on nyt vuosi yritetty :( en kestä tätä pettymystä enää.. anteeksi purkautuminen.

Helinäkeiju, voisin kuvitella että saisi apuja 10 päivän luteaalivaiheella. Luget on käsittääkseni kokonaan itsemaksettavia, että eihän se oo keneltäkään pois. Toivotaan, että saatte avun ja pienokaisen alulle.
Plussia ketjuun!!!
Me oltiin tänään neuvolassa ja lääkärillä. Sain verensokerin kotimittauslaitteet ja ohjeet. Terkkari ei uskonut, että minun tapauksessani (kohonnut paastosokeri) mentäisiin insuliinille, että jospa tämä säännöllisellä ruokailulla hoituisi. Pienen syke 143, äitin paino noussut n. 4,5-5 kg :)
Katjusha rv. 19+0

Takaisin