Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Junttura, pahoittelut❤ seuraava tarratkoon sitten kunnolla kiinni ja pysyköön loppuun asti mukana!❤

Minski, synttärionnea!!❤

Maggie, miekin mietin tuota kun lueskelen molempia ketjuja ett missähän vaiheessa menee jotain vähän "ristiin" :D

Larissa tuo keskiviikon testi oli apteekin oma ja siis siinä näky selkeämpi viiva. Ymmärsin että tuon clearbluen olisi pitänyt olla vielä herkempi ja kun tein sen kaks päivää myöhemmin niin olis pitäny kyllä vahvistua. Ite oon 100%:n varma että mitään toivoa ei enää ole, mutta käyn kuitenkin maanantaina siinä hcg mittauksessa.

Maggie ei saatu yhtään alkiota pakkaseen, joten hoitokierros pitää uusia alusta asti. Toivoisin että päästäis jo toukokuussa uuteen ivf:ään, mutta katotaan mitä sanovat maanantaina kun soittelen.

Junttura, anteeksi kun jankkaan mutta edelleen toivon että sun vuoto olisi harmitonta ja raskaus jatkuisi <3 itse en luota cb:n plus testiin yhtään. Osalle se antaa haamua vaikka ei olisi raskaana ja osalle vain sitä samaa hailakkaa haamua vaikka pc tai apteekin oma antaisi jo vahvemmat viivat. Herkkyys siinä on 20 eli ei se ole paljoa apteekin omaa herkempi. Siniväri-testit on vaikeaselkoisempia eikä eri merkkien viivan vahvuutta tosiaan voi verrata keskenään. Toivon ihmettä sinne tapahtuvaksi ja että verikokeen tulos yllättäisi positiivisesti! <3 kuulostaa hyvältä että vuoto on kivutonta!

Ps. Jos huomisen verikokeen tulos on positiivinen niin tekevätkö seurantakokeen myöhemmin, jotta näkee nouseeko hcg?

Jellis; Mitä sie sitten ruoan kanssa tai aamupalaksi jne syöt, jos et ollenkaan leipää? Mie siis aion kokeilla välttää sitä vehnää ja kaikkia herkkuja kanssa.

Ei leipää tarvitse yhtään mihinkään. Itse olen entinen leivänpuputtaja ja pelkäsin miten mä pystyn olemaan ilman leipää, mutta ku alotin ni ihan hyvin (vuodesta 2005)! Jos mä syön leipää, ni mä syön sitä sit ihan koko ajan ja korvaan sillä aterioita, vaikkei vilja sovi mulle. Mut nyt ku en syö gluteenia sisältäviä tuotteita, ei taloudesta löydy myöskään gluteenitonta leipää. Toki saatan palan ottaa juhlissa tms. mutta kotiini en hanki gluteenitontakaan leipää ku korkeintaan kerran vuodessa jotain heräteostosta. Ei sitä kaipaa.

Jossain vaiheessa kokeilin ottaa rukiin mukaan ruokavalioon ja söin 100% ruisleipää. Sama juttu, mä en viittiny tehdä ruokaa ku söin vaan leipää. Ei sovi. Gluteenista mulle tulee tajuton väsymys, laktoosi-intoleranssi (sekundäärinen eli viljojen aiheuttama oireilu lehmänmaitoon), nivelkipuja, verensokerin heittelyä ja sitä myöten myös kiukuttelua, kesken töiden nukahtamista jne. Mä olen jopa nukahtanut kesken oman lauseeni asiakaspalvelutilanteessa silloin, kun vielä söin tavallista ruokaa... Onneksi asiakas oli tyytyväinen vastaukseen, koska heräsin kyllä samantein kun suu vielä kävi, mutta mulla ei ole mitään muistikuvaa, mitä se asiakas halusi tietää tai mitä mä sanoin sille... tämä taisi olla 2005. Alunperin mä jätin viljatuotteita pois ku ryhdyin karppaamaan. Sattumalta löytyi myös syy nivelkivuille, joista olin kärsinyt koko ikäni vaihtelevasti ja viimeiset 3 vuotta päivittäistä elämää haittaavasti (terveyskeskuksessa kieltäydyttiin tutkimasta nivelkipujen syytä. Toivotettiin vaan että "koita elää niiden kanssa ja käytä niitä rannetukia"!). Myös yhteys laktoosi-intoleranssiin selvisi (joka on mulla ala-asteella rasituskokeella todettu, en kestänyt käytännössä yhtään lehmänmaidon laktoosia). Kummasti jaksoi töissäkin lounaan jälkeen ihan eri tavalla kun jätti gluteeniviljat pois ruokavaliosta. Ei tarvinnut sitä torkahtamista korjata limupullolla tai suklaapatukalla.

Viljoista käytän tattaria, hirssiä, gluteenitonta kauraa joskus, kvinoaa jne. 2000-luvun alussa ennen kouluunlähtöä tein tupla-annoksen puuroa ja söin kaksi leipää täytteillä ja kannella. Poljin 2 km töihin ja mulla oli hirvee nälkä, tuskaa kestää kahdeksasta puolille päivin ruokatuntiin asti. Nykyään syön 99% aamuista munakkaan eri täytteillä. Tänä aamuna 2 hanhenmunaa (ostin tällä viikolla Rekosta ekaa kertaa hanhenmunia) ja 1 vapaan kanan muna, peuranlihaa, mantelimaitoa, ripaus himalajansuolaa, tuoretta viinisuolaheinää, mizunaa ja sitruunamelissaa mausteena. Appelsiini ja teetä + vettä. Paistoin neitsytkookosöljyssä. Näin esimerkkinä.

Muokattu viimeksi:
Juntturalle pahoittelut.. :(

Synttärisankareille onnitteluja. :)

Tässä kierrossa vissiin mennään greippimehulla ja en ole vielä sitten ihan varma otanko vehnäalkioöljyn takaisin käyttöön vai kokelisinko royale geleetä sen sijaan. Jotenki jäi kauhu tuota vehnistä kohtaan ku samaan aikaan alkoi naama kukkimaan, hiuspohja rasvoittumaan ja hiuksia lähti ihan järjettömissä määrissä.

Moni puhuu siitä että kun lakkaa yrittämästä ja stressaamasta niin tärppää. Mitenkä se käytännössä edes onnistuisi? Meillä on ainakin tietty aika minkä me yritetää noin pari vuotta jos ei mitään sen ajan sisällä tapahdu me lopetetaan yrittäminen ja otetaan ehkäisy käyttöön. Joten mun mielestä on mahdotonta olla yrittämättä ja kyllähän sitä sen käsittää että aika kuluu kokoajan. Siihen vielä kun lisää sen että jos en tikuta ovista niin ei me koskaan olla tallettelemassa oikeaan aikaan.

No eteenpäin eteenpäin... ei tässä muutakaan voi... ku sais pian sen lähetteen kilppari kokeisiin niin tuntuis että edes jotain tekee asian eteen... Tilasin huomiselle ajan jäsenkorjaajalle. Jospa siitä olis jotain hyötyä.. :) ainaki alaselkä on ihan täysin jumissa...

Tervehdys kaikille! Olen ollut ihan tosissaan takavasemmalla ja koko vauva-asia saanut jäädä. Jotenkin totaali romahdus tapahtui ja kyseenalaistin koko vauvan hankkimisen. Miksen tyytyisi vain uraan ja vaikkapa matkusteluun? Juoksin monia pitkiä lenkkejä yksikseni tihrustaen, niin vain epätoivoinen olo oli. Mielessäni suunnittelin avioerosta lähtien kaikki skenaariot, mikä nyt jo huvittaa. Kai se oli joku psykologinen prosessi joka oli vain läpikäytävä ennen pitkää, että mitä jos jääkin ilman lasta. En ihan noin pohjalla vain ole käynyt vielä.

No, sieltä on noustu kuitenkin ja kyllä me tuo ivf vielä läpikäydään. Myöhemmin tiedän katuvani, jos ei kaikkia kortteja katsota. Ja onhan se nyt nuorempana todennäköisempää (ehkä?) onnistua kuin sitten joskus myöhemmin. Tiistaina olisi ivf:n suunnittelukäynti ja itse hoito toukokuun kiertoon.

Palailen hissukseen keskusteluun mukaan.. :)

Hileinen kp jotain loppukiertoa, yk ehkä 20

Jeeeee Hileinen! Kiva kuulla susta ja kiva että nousit suosta :) toivotaan parasta ja tosiaan, mieluummin yrittää ku katuu myöhemmin ettei edes yrittänyt!

Pätkis, mä en oikein usko tohon että tärppää ku lakkaa yrittämästä.. Mutta oman mielenrauhan vuoksi olisi hyvä kun jonkun tasapainon siihen yrittämiseen saisi. Mulla on pahimpina aikoina auttanut kun en roiku täällä.. Nyt taas hyvä fiilis niin tekee mieli kuulla muiden onnistumisia ja huolia. Mutta en oikein osaa neuvoa, mielessä se on kuitenkin aina ja jokaisen on kai käytävä se ajatustyö tavallaan ja tahollaan miten tän epävarmuuden ja epätoivon kestää, niin ettei se pilaa elämää. Ite oon saanu ajatukset siihen asentoon, että on maailman parasta olla minä, tuli sitä ainoatakaan lasta tai ei.. Mutta tämä on ollut ison työn takana! Tsemppiä toivotan!! :)

Niin ja Junttura, mä ootan varmuuden ennen kuin pahoittelen.. Pahoillani olen tosin epävarmuudesta, mutta komppaan larissaa että eri merkkisiä testiviivan paksuuksia ei voi verrata, testejä ei oo suunniteltu siihen.. Toivon parasta!

Pätkis, minä en oikein usko tuohon että tärppää kun "lopettaa yrittämisen". Jos ei ole ehkäisyä niin asia on kyllä mielessä ja silloinhan se on yrittämistä. Ja jos jommassa kummassa tai molemmissa on jotain vikaa niin ei se stressaamattomuus yksinään saa raskautta alulle. Ja tuleehan naisia raskaaksi vaikka elämän tilanne olisi miten vaikea, stressaava, muuten vain huono sauma lapsen saamiseen. Kärjistäen voisi huomauttaa että tuleehan raiskattuja naisiakin raskaaksi... Mutta komppaan Juntturaa että joku tasapaino täytyy pääkoppaan tämän yrittämisen suhteen saada. Muuten tulee hulluksi kuukausien (tai mun ja monien muiden tapauksessa vuosien) yrityksen aikana.

Hileinen, kiva kuulla susta! Tehdäänkö sulle nyt ivf pitkän vai lyhyen kaavan mukaan? Jos tehdään pitkän niin milloin sumut alkaa? Onko teillä nyt tulossa ivf-info vai ihan suunnittelukäynti? Kivaa kun joku menee lähes samaa tahtia :)

Me jätettiin ehkäisy pois keväällä 2007 ku mentiin naimisiin. Ei vauvaa kuulunu ei. Luovutin, en halunnu mennä lääkäriin ja kuulla mahdollisesti jotain tuomiota ikuisesta lapsettomuudesta. Miehellä on lapsi edellisestä suhteesta joten olin vakuuttunut että mussa on vika. Pelotti. Sovittiin miehen kanssa että haudataan lapsihaaveet ja että on hyvä näin ilman yhteistä lastakin.

Maaliskuussa 2014 yksi kaveri laittoi viestiä että on syntynyt kissanpentuja ja oltaisko kiinnostuneita ottamaan yksi. Luovutusikä olisi juhannuksen tienoilla. Päätettiin että otetaan nyt yksi kissanpentu vaikka oli 3 kissaa jo ennestään. Olin into piukeena ja "kuumeilin" tulevaa karvapallon saapumista hurjasti. Noh, kesäkuussa huomasinkin olevani ylläripylläri Raskaana!! Eli omalla kohdalla toimi se että annoin periksi ja sain muuta ajateltavaa...

Hileinen hyvä homma ja hyvä prosessi! Nuo on tuttuja ajatuksia, me kans ei haluttu päätyä katumaan, ettei yritetty tarpeeksi tai katottu kaikkia kortteja. Sitten, kun asian kanssa on rauha, niin voi antaa asian olla. Meillä on ystäväpariskunta, jotka eivät onnistuneet omaa lasta millään, mutta he saavat tänä vuonna adoptiolapsen. Ystäväni viestitti perjantaina "Tuliko meille 7 viikkoa täyteen?" :) Nyt jännätään hyviä uutisia molempiin perheisiin ;)

Junttura, pahoittelut :( kurjaa!

Minski, paljon onnea!!! :) myöhässä kylläkin mut en eilen kerennyt käydä lukemassa täällä.

Diapolicat, oot hirveen ahkeran kuulonen ihminen tai siis jo tuo kuvailemasi aamupala antaa kuvan siitä :D Mä oon aamuisin niin hidas etten tiedä kuinka monta tuntia aikaisemmin mun pitäisi herätä jos ihan tavallisen munakkaan haluisin syödä :D ja joo samaistun tohon että kun leipää on kotona niin ruuat korvataan sillä leivällä :S

Pätkis, se lakkaa yrittämästä ja stressaamista vauvaa tehdessä on varmasti niille joilla on ihan normi mahdollisuudet tulla raskaaksi ilman apuja. Esim, mulla oli endo joten vaikka oisin ollut stressaamatta ei olis ollut vaikutusta kun ei alkio voinut kiinnittyä, mutta kun kohtu oli siivottu oli normi mahdollisuudet tulla raskaaksi. Eli siis jos on jokin syy joka aiheuttaa lapsettomuutta niin sanoisin et siihen stressittömyys auta, vaan lääkäri.

Hileinen, kiva kun palasit ja voimia tulevaan! Olen samaa mieltä pakko katsoa kaikki kortit kun ne on mahdollisia ettei jää myöhemmin harmittamaan :)

Plussia puhaltelen +++++

Alkaa vähän tuntuu että joku korkeampi voima ei halua meille enää lasta. Jäsenkorjaajalta soitettiin, oli sairastunut ja kaikki ajat peruttu. Uutta aikaa en voinut ottaa kun työajat on mitä on. Ajattelin että jospa alaselän jumien avaaminen auttais kun veri kiertäis paremmin sielä lantios ym.

On vissiin turha edes yrittää mitään... :dead:
Kuukautisetki oli taas jotenki ihmeelliset. Ei vehnäalkioöljy ainakaan tehnyt kuukautisista runsaammat. Viime kolme kiertoa ollu pituudelta 34, 40, 27. Oliskohan terolutista jotain hyötyä?

Pätkis kp6

Pätkis, mikä kp sulla on ovulaatio? Teroluthan tasoittaa kierron pituutta, jos sen ottaa ohjeen mukaan kp 15 alkaen, mutta jos ovulaatio ei ole vielä silloin tullut niin se saattaa jäädä tulematta. Eli siinä mielessä terolut ei välttämättä ole ratkaisu mihinkään. Enemmänkin ehkä letrozolista tai clomeista olisi hyötyä sillä niillä ovis ainakin tapahtuisi ja luultavasti myös aikaistuisi jolloin kierto lyhenisi. Käytitkö vehnistä yhden kierron? Silloin en vetäisi kovia johtopäätösiä vielä, sillä kyllä siinä menee ainakin pari kiertoa ennen kuin vehniksen koko vaikutus näkyy. Ja uskon, että se hiusten rasvoittuminen yms. loppuu jos vehniksen käyttöä jatkaa (tai niin mulle kävi). Tsemppiä sinne <3

Hileinen, ehkä samoihin aikoihin alkaa meillä sitten hoidot :) Mulla alkaa seuraavan kierron puolella sumuttelut eli joskus toukokuun alussa. Meillä on lääkkeinä synarela (sumut), puregon (piikit), pregnyl irroitukseen ja luget sitten tukemaan kiinnittymistä.

Mulla alkaa tänään työt uudessa paikassa :) Hui! ;)

Larissa kp 11 taukokiertoa

Ovulaation ajankohta vaihtelee kierron pituuden mukaan. Viimeisessä kierrossa ovisplussa tuli kp14, sitä edeltävässä kirrossa en saanut ovista kiinni. 34 pitusessa kierrossa ovis oli kp18. Mutta noin yleensä kp14-18 välillä.

Vehnistä käytin yhden kierron. Lopetin sen kun iski paniikki kun hiuksia lähti ihan tukottain ja kauhea rasvoittuminen. Kun ei oikein tiennyt mikä on tää hiustenlähdön syynä niin ajattelin ettei ehkä pidä ottaa paljon mitään ylimääräistä.

Vehniksessä oli mun mielestä omega-6 eikös se lisännyt jotain tulehdusta kehossa tms?

Letroja/clomeja ei varmaan kovin helposti saa tuosta vaan ja ne vaatii ultra seurantaa. Ei kauhean helposti saatavilla tässä tuppukyläs.

Takaisin