Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Jellis; Mitä sie sitten ruoan kanssa tai aamupalaksi jne syöt, jos et ollenkaan leipää? Mie siis aion kokeilla välttää sitä vehnää ja kaikkia herkkuja kanssa.

Viipsukka: toivottavasti saat luget avuksi. Itse vannon niitten nimeen, mutta eihän se mikään ihme lääke ole mutta voi edesauttaa. Mutta eipä siitä pitkälle pötkitä jos ei koko lääkettä saa ees apteekista.

Muurahainen: hyvä että fiilis parempi. Ja sulla kyllä niin hieno homma toi painon pudotus. Itse jo kauhulla odotan sitä kun on otettava niskasta kiinni, unohdetava pirut ja pudotetava painoa, hoidettava erkauma ja lantion pohjalihaksisto kuntoon. Iso projekti edessä. Ollut tavoite jo monta vuotta mutta aina on ajatellut että mitä sitä erkaumaan keskittymään kun vielä lapsia haluan ehdottomasti. Sitten en ole siinäkään painon pudotuksessa onnistunut. No osa syyllinen on se etten ole tarpeeksi vahva kun on ollut se piru niskantakana joka lyttää kaikki mun laihdutus yritykset kuin olisi voinut olla kannustava ja iloinen että edes yritän. Moni asia olisi niin paljon helpompaa tehdä yksin asuessaan. Kumpa pian tulisi sinulle plussa, sek haluan nähdä ja aion täällä kytätä niin kauan ja peukkuja pitää pystyssä että se plussa tulee!!!

Wm: jospa pian kp 46 Vaihtuisi kp 1:ksi pian ja saisit aloittaa clomit/letrot mahdollisimman pian. Plussaakin pääsisit jänmäilemään!!!

Enni, mie syön 100% ruisleipää ja itse teen sitten vaaleaa vuokaleipää luontaisesti gluteenittomista jauhoista :) Hyvin olen pärjännyt ja ei ole ollut ikävä ns. tavallista leipää. Muutenkin kyllä syön leipää vähän, joskus aamupalalla ja välipalaksi. Aamupalalla saatan ottaa juurikin Murkun mainitsemaa kaurapuuroa marjojen ja banaanin kanssa tai tehdä hyvän munakkaan esim. tonnikalalla ja paprikalla :P Hmmmm nyt tuli nälkä .D

Itse olen nyt huomannut kun noita sokereita oon mittaillu että oli sitten mikä tahansa tavallinen leipä ni sokerit pompsahtaa tunti sen jälkeen kun olen leipää syönyt aterialla. Tänään vedin ihan sika överin annoksen ranskalaisia ja nakkeja , lisöksi vielä 1/2 wieneriä ja kahvin ni sokerit pysyi sallitussa mutta esim. Aamulla söin banaanin, 1/2 Ruispalan ja kahvin ni nousi sokerit yli sallitun. Samoin nyt illalla söin ranskalaista maalais leipää pikkupalan ni jo sokerit oli melkein sallitun ylärajassa. Lisäksi vaikuttaa heti se jos ruokailun väli ylittää 2h ni kroppa alkaa itse "korjata" arvoja yläkanttiin ja tulee se överi nälkä. Aikanaan Jutan dietillä laihduin sillä kun jätin leivän ja peruna ja pasta pois ja pidin ruokailun välin tasaisena, tiukkaa teki kun annokset oli isoja mutta niihin tottui äkkiä. :D tsemppiä laihdutuksiin. Vaatii mieletöntä itsekuria ja pitää myös olla niitä armon päiviä joskus.

Elossa ollaan, kiitos kysymästä. Kiirusta pukkaa, ristiriitaiset ajatukset yrittämisestä ym. Ens viikolla taas folliultra.

Kaurapuurohan sisältää hyvin vähän gluteenia ja jos valitsee ihan gluteenittoman kauran niin on takuulla gluteenitonta. Itse teen joko tämän tai tattariouuron aamuisin mantelimaitoon ja siihen marjoja. Rinnalle hedelmistä ja pinaatista valmistettu vihersmoothie (puhdistamon viherjauhe + omat lisukkeet) ... :) Hirvee nälkä tuli!
Täällä on tämän viikon teema unettomuus ja päänsärky, mutta eiköhän tää tästä kun lähtee aamupalan tekoon :)
Katjusha rv. 7+2

Hyviä vinkkejä tullut, kiitos niistä kaikille :) Kaura- tai ohrapuuroa olen syönytkin useimmiten aamulla.

Ketkäs aikovat plussata huhtikuussa? :wink

Aurinkoista viikonloppua kaikille :happy:

Vuodatus varoitus ja neuvoja viisaammilta:

Mitäs te arvon naiset neuvoisitte tekemään mun, varaanko ajan yksityiselle ja maksan omaisuuen vai odottelenko ihan rauhassa?
Eli yritys aloitetu 7/15, ja kierto ollut epäsäännöllinen syksyllä söin 2 terokuuria ja nyt tammikuussa yhden joka lopultakin näyttää että tasoitti kierrot,kp.30 tienoille. Nyt kp.1 menossa. Tässä viime kierrossa tunsin eka kerran selvästi oviksen ja sen digillä tikuttelinkin. Ovis on aina kun olen tikutellut niin ollut kp.20/21
Nyt on menossa jäätävät menkkakivut!!! (ei ole aiemmin olleet näin voimakkaat,kun kierto heitellyt)
Siskolla erittäin paha endo.
Syksyllä on ultrattu munasarjat ja gynegologin ohje oli, että nyt vain rauhassa odottelet ja jos kesän jälkeen ei tulosta ole niin sit tutkimuksiin. Silloin kiertoni huiteli kp.49 tienoilla ja limakalvo oli ohut. folleja paljon,muttei johtofollia.silloin määräsi terot.

Syön mammavitaa nyt helmikuusta asti. Ylipainoa ei ole. Pillereiden lopetettua on hiukset alkaneet rasvoittua (hillitsee kuitenkin apteekin hoito shamppoot) ja ihoon tulee näppyjä.

Kertokaas kaikki vinkit mitä voin vielä tehdä?? millään ei varmaan saa aikaistettua itse ovista. Kahden vaiheilla olen tuon lääkärin kanssa,turhaan ei viittis maksaa. Nyt tuntuu eka kerran että kierto on ehkä lähtenyt käyntiin,harmitus oli suuri kun viime kierrossa ei tärpännyt,tallettelut osui niin kohdilleen. Nämä kivut mietityttää,eka kerran tunsin oviksen joka on tietty hyvä juttu mut nää menkkakivut. Se siskon endo pyörii myös mielessä.

Greippimehua vissiin kannattaa kokeilla siihen jos on ohut limakalvo ollut syksyllä ainakin?

Anteeksi tämä pitkä vuodatus,oli vain pakko päästä purkamaan jollekin,kun kenellekkään ei olla haaveista puhuttu.

Enni, aamupalaks kaurapuuroa marjoilla ja raejuustolla, välipalana rahkaa ja jotain mustikkasoppaa ja iltapalana rahkaa ja marjoja. Ruoan kanssa en syö ikinä leipää ja mun ateriat on lähinnä jotain lihaa ja vihanneksia eri muodoissa. Pastaa tai riisiä syön vähän. Maailma on täynnä muutakin ruokaa ku leipää jos osaa nähdä out side of the box :) mutta kaikki ei toki tykkää kaikesta, mutta vaihtoehtoja on äärettömästi! Mulla oli tossa talvella sellai jakso että söin ihan mitä sattuu ja varsinki leipää koko ajan. Lihosin pari kiloa ja olin ihan turvoksissa ja maha kipeä ja ne nivelkivut oli ihan kamalaa. Nyt ne vaivat on tiessään. Lähinnä mua huvittaa tää virallisterveellinen suositus 8 palaa leipää päivässä. Yök!

Dpo 0 ja piina alkakoon. Mä oon päättäny että nyt mä plussaan. Rrrkele! :D

ImageUploadedByVau Foorumi1459578638.319139.jpg

Sainhan mie kuohuvaa vaikka raskaana oonkin :P harmi va et tää synttäripäivä menee ihan kaameassa räkätaudissa :/

Onks kellä seuraavaks testailuja? ;)

Rv 10+3

Puhviksen uutta testiä odotellessa! :grin

Jellis, ainakin o-plussan kanssa on parempi loppukierto, ja luget päälle. Mikä teillä onkoaan muuten nyt hoitosuunnitelma? Ainakin sulla on hyvä plussasuunnitelma! :)
Mäkään en pystyisi syömään niin paljon leipää päivässä, yleensä menee pari palaa. Useimmiten kaura- tai ruisleipää, mutta joskus kyllä muutakin. Oon samaa mieltä siitä, että jos jaksaa nähdä vähän vaivaa alkututkimuksen kanssa, on hurjasti vaihtoehtoja mitä syödä. Mulla on pari keliaakikkokaveria, joten heidän takiaan on saanut jo usein pohtia mitä ruokaa laittaa. Ja kuinka tarkka saa olla, jos mistään ei saa löytyä gluteenia. Esim. liemikuutiot voivat yllättää, ja ties mikä muu missä ei kuvittelisi edes olevan viljoja.

Enni, mäkin syön puuroa marjoilla tai maustamatonta jugurttia johon lisään (omia) pakastemarjoja, pähkinöitä, siemeniä ja kauraleseitä. Usein laitan myös vehnänalkiorouhetta, no itse en välttele vehnää ja siinä rouheessa on runsaasti foolihappoa.
Ja meiltä ainakin saa normi-ruokakaupoista kahdenlaista 100% kauraleipää, musta ne on oikein hyviä.

Kaurahan ei sisällä gluteenia, tavallisen kauran glueeni tulee ainoastaan siitä, että kaura jauhetaan samassa myllyssä kuin muutkin viljat. Jos välttelee vehnää tai gluteenia mutta joskus syö vaikka pullan, ei ole syytä ostaa gluteenitonta kauraa. (Joka on siis jauhettu omassa myllyssään.) Jäämät ovat kuitenkin hyvin vähäisiä, jos ei sairasta keliakiaa. Ruis ja ohra sisältävät gluteenia siinä missä vehnäkin.

Helinäkeiju, jos sulla on nyt kierto tasaantunut, voi tosiaan olla järkevää mennä ihan noin muutama kuukausi, ennen kuin kroppaan tungetaan lisää hormoneja. Ne aiemmat pitkät kierrot on hyvinkin voineet estää plussan. Toisaalta jos epäilet endoa, silloin ei kannata jäädä odottelemaan ja julkiselta puolelta apu voi olla surkeaa. Vaimokin valitti julkisella 15 vuotta menkkakivuista ja sanoi epäilevänsä endoa, mutta aina lääkäri väitti ettei mitään endoa voi olla. No, yksityinen endometrioosiin erikoistunut lääkäri sanoi ekalla käynnillä että melko varma endo. Jos menet yksityiselle, kannattaa etsiä lääkäri joka on perehtynyt siihen. Esim. Facebookissa on endoryhmä josta voi saada vinkkejä hyvistä tyypeistä. Tai jos asut pk-seudulla, voin antaa sulle sen lääkärin nimen jonka luona vaimo kävi.

Enni, täällä toivotan kovasti että plussa tulis huhtikuussa. :nailbiting: vielä ei kyllä ainakaan ole tuntunut mitään kiinnittymiseen liittyvää, ti oli siirto. Etkös sä Katjusha tuntenut jotain? Mites Beisla ja Junttura oliko jotain nippailuja?

Limiksistä puheenollen mulla oli siirtopäivänä limiksen paksuus 9mm (ennätys), eikös se pitäis olla ihan ok? Tuoresiirron en tiedä kun ei lääkäri katsonut sitä. Insseissä oli maksimissaan 7mm. Jotain hyötyä oli siitäkin että ovis venyi joillakin päivillä.

Pisama kuulostaa hyvältä toi sun limis! Peukut ja varpaat pystyssä pidän täällä! Joo, mulla on joka raskaudessa tuntunut kiinnittyminen. Semmoista selittämätöntä nippailua ja jotenkin hengästyttänyt, jopa vähän epämiellyttävä olo. Tällä kertaa 6-7 dpo ja kahdella aikaisemmalla kerralla 7-8 dpo. Mulla on tehty lääkkeelliset siirrot, niin ei ole voinut johtua keltarauhasesta yms. Ja negasiirtoja on tehty suunnilleen 10-15 eikä niissä tuntunut mtn.

Beisla, kesän yli letro+luge, syksyllä 1-2 kiertoa pistoksilla ja alkuvuodesta ivf. Mutta ei niitä tarvita ku nyt tärppää ;) äsken oli mahassa sellanen olo että nyt se pahaa-aavistamaton muniainen läks liikkeelle ja nyt siellä parhaillaan simpat taistelee et kuka salil eka salil vika :D hahah ja planeetat on nyt oikeissa asennoissa ja kaikkee ni pakko onnistuu :D

Täti rupeaa väistymään.. Jotenki vielä mieli maassa. Mietin pitäiskö ottaa vähän rennommin tää kierto. Kiertopäivien merkkaaminen ja oviksen tikuttelu tulee jo niin rutiinilla ettei ne kovin stressiä aiheuta kuitenkaan. Mutta aina se on sielä mielessä että mitä jos ei koskaan onnistu... Ja se aiheuttaa stressiä ja huolta..

No uuteen kiertoon greippimehun ja gelee royalen kera..

Kp4/27-34(40)

Pikakommaukset:

Haikaralle sylin täydeltä synttärionniea!!! <3

Helinä, jos tosissasi epäilet endoa ja kerta siskollakin on niin itse varaisin lääkäriajan endoon erikoistuneelle lääkärille. Saisit vähän nopeammin apua siihen ja vauvahaaveisiin! Mulla on ollut lähes 2 vuotta nyt näitä kierto-ongelmia, kipuja, ylimääräisiä vuotoja ja lapsettomuutta mutta vasta pari kuukautta sitten löytyi endo "tuurilla". Ja pelkästään kovat kuukautiskivut ei ole endon oire vaan siihen voi liittyä paaaaljon muutakin epämääräistä oiretta. Laita vaikka yksäriä jos haluat jutella enemmän :)

Jellis, olkoon tämä nyt se teidän kierto!!! ;)

Pisama, hyvältä kuulostaa limiksen paksuus :)

Pätkikselle ja muillekin synkissä fiiliksissä taisteleville täältä tsemppirutistus! <3

Mie olen täällä viimeistä työpäivää vanhassa työssä ja maanantaina alkaa uusi :) haikeaa jättää vanha paikka ja jännää aloittaa uudessa. Mutta näin se elämä kuljettaa <3

Larissa kp 9 taukokiertoa

Takaisin