Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tuun tuolta takavasemmalta huikkaamaan Helinäkeijulle, et kannattaa käydä ns. oikealla lääkärillä selvittämässä tuota asiaa (endoasiaa tms.)! Itse kävin täällä Helsingissä Kampin Terveystalossa Minna Kauko-nimisellä lääkärillä, on erittäin osaava ja kokenut ja erikoistunut endoon!

Siksi miksi avasin sanaisen arkkuni, on että munkin siskolla on endo niinkuin mullakin. Sain itse diagnoosini v. 2008, sisko sai pienen väännön jälkeen lähetteen tarkempiin tutkimuksiin ja tähystykseen, ja endo hänelläkin todettiin. Käskin tuolloin siskoani jankkaamaan, että mulla on todettu endo, että hänkin pääsisi eteenpäin asiassaan. Itse tulin eka kerran ikinä raskaaksi 10kk toisen tähystysleikkauksen jälkeen (jossa poistettiin endopesäkkeitä) ja siskollani kävi samallai.

"Tauon" jälkeen tulen tänne taas huutelemaan. Olen kyllä lukenut täällä usein ja välillä tykkäillyt mutta jotenkin ei ole energia riittänyt kommentoimaan. Jotenkin tämä lapsettomuus on taas kasvanut niin isoksi möykyksi, että tekisi mieli vaan luovuttaa.

Larissalle tsemppiä uuteen työhön :)

Helinä, kannattaa hakeutua lääkäriin endosta. Olen seurannut läheltä ystäväni tarinaa endon kanssa ja suosittelen kyllä että asia kannattaa tutkia.

Hyvää ruokakeskustelua täällä. Itse yritän täällä kanssa vierottua herkuista. Olen pyrkinyt tekemään niin että lauantaisin on herkkupäivä, muuten pyrin syömään terveellisesti, vähän vaihtelevalla menestyksellä. Olen kyllä ylpeä itsestäni, että liikunnan ilo on palannut ja olen aloittanut käymään salilla ja jumpissa nyt 2-4 kertaa viikossa. Pyöräkin on jo otettu talvisäilöstä ja tällä viikolla poljettu n 30km. :)

Täällä kp2, kyllä itku pääsi kun kp 1 tuli!! 4 clomi kiertoa takana ja tästä kierrosta eteenpäin aloitan letroilla. Tässä kierrossa taas ultra kp 11, koska lääkitystä vaihdettiin. Jotenkin vaan sellainen olo että ei jaksa enää edes yrittää ja ei tee mieli aloittaa koko lääkitystä. Melko ristiriitaista.

Ehkä olon tekee vielä pahemmaksi se kun lähipiiriin on lähiaikoina tulossa kaksi vauvaa, tänään ystävän lapsen syntymäpäivillä, kaikki muut omien lastensa kanssa paitsi tietysti minä! Kyllä päästin kyyneleen kun autoon pääsin :( Anteeksi tämä avautuminen <3

Tsemppiä kaikille! Tänään onneksi kaiken tuskan keskellä ilma oli aivan ihana!

Jennie kp 2/30 (yritystä 2 vuotta), 1 kierto letrojen kanssa.

Jennie, elä turhaan harmittele, että synttäreiden jälkeen itku pääsi, se on ihan normaalia. Tämä kanssa monet itkut autossa yksin itkenyt. Itseasiassa jouduin läheisen lapsen ristiäisistä poistumaan kesken kaiken kun en vaan pystynyt pidättämään itkuani. Olin juuri tuota ennen itse saanut ensimmäisen keskenmenoni ja yritystä oli silloin kolmisen vuotta takana. Olin vaan niin rikki, etten pystynyt olemaan siellä. Siitä viisastuneena olenkin sen jälkeen kieltäytynyt sellaisista tilanteista jotka voisin kokea ahdistavaksi... Voimia sinne oikein paljon! Tuokoon letrot teille plussan! <3

On: täällä ei oikein mitään uutta. Kiertopäivistä ei oo hajuakaan, onneksi on toi womanloggi. :)

Muurahainen kp 24, dpo 7, yk 26

Jellis: ruokaympyrä ja suositukset on muutenki ihan.... no ruokaympyrän paras asia on puolilautasellista vihanneksia/salaattia :D ja muuten ihan asenne sulla kohdillaan! !!

Helinäkeiju: jos huolettaa ni uudelleen vaan lääkärin juttusille. Itsekin vuosia kävin valittamassa samalle lääkärille alavatsa kivuista ja epäsäännöllisestä kierrosta. Ja aina olen jotai hoitoa saanut. Pillereitä en suostunut syömään joten lääkäri kysyi että onko lapsitoiveita .. Lopulta 5 vuotias poika teroluteilla ja nyt sitten toinen kesällä letrozoleilla kun kroppa päätti temputa enemmän kuin Esikon aikaan.

Jennie: onko progesteroni arvoja otettu? Voisiko olla keltarauhasessa häikkää... kuulostaa samalle kuin mun tarina. Clomit eka ja sitten letrot. Itse söin 1 kierron letroja ja sitten lääkäri halus tutkia tuon progesteroni arvon ja se oli 19 oviksesta 3 päivän päästä. Aloitti mulle luget rinnalle ja siitä raskauduin. Olin unohtanut syödä letroja joinakin päivänä ja lugetki aloitin dpo 5 vai 6. Pitkä on yritystaival sullaki. Halaus! Yritys vie kyllä voimat mutta toivoa ja yrittää täytyy!

Kiitos murkku lohdutuksesta, hetken jo ajattelin että oon tullut hulluksi. Täällä on se ihanaa että kaikki ymmärtää, vaikka en kyllä toivoisi että ketään täällä joutuisi yhtään pidempään olemaan, kiitos <3

Lucky, on otettu clomien kanssa ja ilman. Clomien kanssa otettiin kahdessa kierrossa oviksen jälkeen ja arvo oli hyvä. Muistaakseni 58 ja 50 jos oikein muistan. :) Ilman clomeja oli liian alhainen.
Mulla vaihdettiin lääke siksi koska clomit ohensi limakalvoa liikaa, muuten toimi ok :)

Jennie, niin tuttua toi.. Mä oon hyvin tehokkaasti alkanut välttelemään kaikenlaisia tilanteita ja autoitkut on erittäin tuttuja. Samassa veneessä ollaan. Toivottavasti letroista olis sulle apua <3

Huonosti kävi meille tälläkin kertaa. Onneksi olin tosi epäluottavainen enkä ollenkaan uskonut siihen keskiviikon testitulokseen. Perjantaiaamuna tein clearbluen testin ja se ruksin pystyviiva oli tosi himmeä, paljon heikompi ku keskiviikon testi. Perjantaina alkoikin sitten aamupäivällä vuoto. Ihan normi kuukautisvuodon olosta, eikä ollu mitään kipuja. Nyt vuoto on jo lähes loppunut. Pääsen maanantaina vielä hcg mittaukseen, mutta eiköhän se oo ihan turhaa...

Hyvää huomenta viisaat naiset:)

Mistä voi johtua, että mun "normaali" 28pv (joskus oviksen myöhästyessä 30pv) kierto muuttu tällä kertaa 25pv.n? Ei voi epäillä edes tiputteluksi/tuhnuksi kun jostain syystä nyt tosiaan hanat auki. :O oviksen luulen maha kramppien mukaan olleen kp16, tikut kun loppu tässä kierrossa kesken.

Joskus Julianna käy vaan niin, että keltarauhasesta ei kehity niin muheva kuin normaalisti ja sit se myös lopettaa toimintansa aikaisemmin. Mun gynen mukaan satunnaisesti noin käydessä ihan normaalia.

Juntturalle pahoittelut :Heartred

Voi Junttura, niin toivoin että ois tärpännyt ja lujasti!!! Suuri voimahalaus. Ehkä ensi kierrosta sitkeämpi tarraaja matkaan. Tosi kurjia uutisia mutta ainakin raskautuminen on mahdollista ja ehkäpä seuraavassa todennäköistäkin. <3 Miten hoidot jatkuu nyt? Uusi siirto vai?

Jennie, autotikut tuttu juttu! Ja noi lasten synttärit on pahoja paikkoja, saati ristiäiset tai babyshowerit!! Toivottavasti uusi hoito tuo toivotun tuloksen. Joskus lääkkeen vaihtaminen auttaa herättämään kropan. Voimia ja plussatuulia! <3

PikkuMinski, siis synttärit tänään? Superpaljon onnea. Teetkö jonkun herkkukakun? :P Nam jo valmiiksi. :)

Haikaranyytti, miten jaksoit flunssaisena juhlia omat kekkerisi? Tää on muuten hassua kun Kyllä se vaan... ketjussa on jo jostain onniteltu tai kysyny tai kommentoinu,ja sit tulee tänne ketjuun jatkamaan juttua kun sattuu sama aihe pyörimään... jotenkin tulee tunne että ei oo ihan loogisimman kuuloinen keskustelu käynnissä, vaikka itse ja keskustelukumppani oiskin ihan kartalla. :P No jos ees tajusitte mitä tarkoitin. :)

Missä Puhviksen testi? Vai menikö mulla ohi?

Larissa, jännä vaihe sulla nyt. Tsemppiä uuteen työhön siirtymiseen, ja hienoa, että nyt on ivf jo IHAN kulman takana. Ja sitä mukaa plussakin jo viimein kolkuttelee :) jännittääkö muuten uus työ?

Paljon plussapuhalluksia taas joka kolkkaan ja kohtuun!! <3

Täällä alkaa flunssa väistyä. Olikin sitkeä!!! Huhhuh. Jospa maanantaina olis työkuntoinen. Tuun ihan mökkihöperöksi kun yli viikon ollu kotona eikä vieläkään oikein voimissaan. Kevätaurinko, tule ja paranna! :)

Maggie rv 19+3 <3

Pahoittelut junttura :/
myöhäiset onnittelut haikaranyytti :)
Onnea myös pikkuminski :)
Täällä popsin teroja ja toivon että vuoto käynnistyisi. Huomenna kyselen taysista kauanko joutuu ekaa aikaa jonottaa :)
Muuten aika tylsä vaihe menossa.

WM kp 48 yk7

Pahoittelut Junttura :( Sellaista vielä kysyn, että oliko se sun eka testi myös samanlainen clearbluen testi? Erilaisia testejähän ei voi verrata keskenään ja alkuraskaudessa saattaa olla vuotoja...

Minskille synttärionniea! :)

Maggie, tietysti uusi työ aina pikkuisen jännittää mutta kyllä se siitä lähtee :) pikaista paranemista sinne! Itse olen ollut myös tällä viikolla flunssassa.

Kiitos onnitteluista kaikille <3
Paljon onnea pikkuMinski <3 ootkoha samanlainen jääräpää ku mie ;)

Maggie: No siinähä se meni mut mä jo illasta makasin sohvalla olin ni väsyny ja viel tää flunssa :D pelkkä raskaus väsyttää ja sit viel karsee olo :/ mut ihanat synttärit oli mut ekan kerran elämässä toivoin et ne päättyis pian xD ja joo tää menee aika hassusti :P

Takaisin