Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mymmelisti; On miulla yks sisko, 1,5 v. nuorempi kun mie. Kyllä miekin muutaman sukulaisen kanssa olen enemmän tekemisissä, mutta ei olla yhtään läheisiä. Ja sitten on muutama kaveri, mutta ei ketään ns. tosiystävää kelle vois kaikesta puhua. Mutta hienoa, että siulla on ja tuo anoppi suhde kuulostaa myös ihanalta:happy: Miulla ei ole anoppiakaan:hilarious:

Enni kyllä me ihmetystä ollaan saatukkin. :D äiti on ollu 19 kun mut saanut ja mä olin 20 kun sain ite :)

Mulla oli veli mutta hän menehtyi äkillisesti vajaa 2v sitten. Se on edelleen tosi kipeä asia...

Katjusha ja Mymmelisti! Mitä ihania uutisia täällä olikaan odottamassa! Valtavan suuret onnittelut molemmille! Meinasin kiljaista riemusta teidän plussatestit nähtyäni, mutta onneksi sain hillittyä itseni kun juuri sain vauvan nukahtamaan syliini.. Olisin saanut muuten aloittaa homman alusta :)

Ja hyviä ultrakuulumisiakin oli Beislalla ja Haikranyytillä ainakin. Ihanaa!

Kaikille puhaltelen taas plussatuulia! Harvakseltaan vaan ehdin teidän juttuja lukemaan tällä hetkellä, mutta luen kuitenkin vaikka kommentointi jääkin usein tekemättä kun harvoin on kaksi kättä vapaana.

Tervetuloa Oman Elämän Sankari! Pitkä on tie teilläkin takana! Onko teille tehty jotain tutkimuksia että missä vois olla syy kun raskautuminen kestää tai onko tulossa jotain?

On. Kp30/28-30 vaihtuu tänään näppärästi kp1:een! Voi p%$¥<e sanon minä! Vaikka olot on ollut dpo9 lähtien sellaiset että tämä on edessä,ja testit ollu negaa niin silti joku nano-milli-mikro-gramma toivon kipinä aivoissa on ollut, että jos jotain kummaa olis tekeillä ja jos sitten kumminkin... On tää vaan p%#$¥a :banghead: :smiley-angry017 Pitää jutella miehen kanssa että jos minä kävisin aukkari tutkimuksissa yksityisellä. Se vaan on niin järkyttävän kallista!! Mutta olispa ainakin yksi asia pois mielestä!

Ihanaa sunnuntaita naiset, kaikesta huolimatta!

PiPaNat kp1/28-30 yk9

Katjusha, vaikka odotus tuntuukin pitkältä, 7+5 on ihan hyvä aika. Mitä myöhemmin malttaa mennä sen paremmin näkyy, ja mitä myöhemmin todetaan sykkeet, sitä pienempi keskenmenoriski.

Pepe, ihanaa kun noin paljon leikkikavereita jo sukulaislapsista. :)

Mymmelisti, ihania sun miehen vanhempien reaktiot. :grin

Aphreal, kiva kun ehdit käydä välillä moikkaamassa. :)

Oman elämäni sankaritar, tervetuloa! :greet 025 On teilläkin riittänyt koettelemuksia, toivottavasti seuraava plussa on pysyvä.

PiPaNat, no pahus soikoon kun täti sinne tuli. :sad001 Kannattaa ainakin tehdä hintavertailua aukiolotutkimuksesta, jos siis asutte sellaisella paikalla että on useampi vaihtoehto.

Omaa napaa, huomenna eka neuvola. Pitkääkin muistaa mennä autolla töihin tai muuten en ehdi paikalle.

Muska <3

Pipanat, pahoitteluni uuteen kiertoon joutumisesta! :(

OES, tervetuloa, olkoon visiittisi lyhyt tällä puolella! :)

Omaanapaa: tää on kyl todellinen luomukierto, meinaan ihan unohtaa tehdä ovistestit, ei oikein nyt jaksa kiinnostaa. Onneksi niitä ei aamulla tartte tehdä, muuten olis jäänyt jo tekemättä. Negaa vielä siis näyttävät. Kp:tkin pitää tarkistaa womanlogista. Odotukset on niin vaan seuraavassa kierrossa, etä pääsee aukkariin. :)

Muurahainen kp 11/29, yk 26

Tervetuloa mukaan oman elämän sankari! :) rankan kuulosta teillä ollut! :( toivotaan et kolmas kerta toden sanoo! Meillä toden sano 43kerta jos kaikki nyt vaan menee hyvin ;)

Pipanat pahoittelut uudesta kierrosta :( olispa tämä teidän kierto<3
Oliko teillä mitään tutkimuksia taustalla?

Beisla tsemppiä ekaan neuvolaan :) mä ootan jo innolla et tulis meidän aika ultraan ja sitten neuvolaan :)

Murkku, miks piti luomukierto tikuttaa?? Aikasemmin tais olla lääkityksen takia? :)

On. Mulla kai sit sitä pahoinvointia? Mulla siis heikko olo ja ällöttää. Jotenkin voisi johtua myös ihan jostain pöpöstä vaikka tai siitä et ei oo syöny kunnolla, mut ei oikeen tee mieli mitään lämmintä.
Ja itku herkkyys tai sit oon hullu ja kuvittelen kaikki :D

Mymmelisti 5+2

Mymmelisti: mulla oli 5-6 viikolla etova, oksettava olo, huimas jne että oireita noi on :) 7 viikolla rauhottu. 8 viikolla alko heikko-olo aamusin ja mahaa koskee joka aamu mut sit se menee ohi ku pääsee wc pissalla ja syö :D ni ja hammaspesu oksetus tuli kans vasta nytten.

Rv 8+4

Mymmelisti, otetaa progesteroni arvo dpo 8, niin pitää olla varma milloin ovis tapahtunut, se tulos sitten päättää otetaanko clomit käyttöön vai ei.

Täällä vähän taustailen. Luen kaiken ja tykkäilen mutta jotenkin en osaa mihinkään kommentoida :/

Nopea juttu vaan Murkulle; musta on tyhmää että sulta otetaan progesteroni-arvo taas ja sen perusteella päätetään aloitetaanko clomit. Mulle aloitettiin letrot vaikka progesteroni-arvo oli ok eli ovuloin itsekin. Perustelivat sitä sillä että jos on pidempi yritys takana niin kannattaa koittaa vahvistaa omaa ovista letroilla/clomeilla. Toivottavasti saat clomit oli labratulos mikä tahansa <3

Larissa kp 21, dpo 9

Muokattu viimeksi:
Mymmelisti, on meidät molemmat tutkittu n. 4v sitten kun esikoista tehtiin inssin ja IVF hoidon avulla. Siksi en nyt näe tarvetta tarkempiin tutkimuksiin kun tulokset on tiedossa: heikosti liikkuvat siittiöt ja minä en ovuloi joka kk. Osteopaatti ja vyöhyketerapeutti molemmat ovat todenneet tässä muutaman kk aikana, että minun lantion alue on ihan jumissa ja varsinkin oikean puolen munasarjat (ja sitä myöten myös kohtu) ovat kiertyneet ja jännityksessä niin ajattelin, että jos aukkarissa sais selvyyden että onko siellä ihan tukos tai saisiko sillä oikeankin puolen auki (jos on kerta kierteellä). Beisla ( ja muutkin) jos on jotain vinkkiä "halpaan" paikkaan tehdä aukkari täällä pk seudulla niin otan vihjeen mielellään vastaan! Yritin tuossa noita hintoja googletella, mutta ärsyttävää kun jokainen paikka ilmoittaa hintoja ero tavalla. Joissakin hinta on suoraan, joissakin kaikki tarvittava on erikseen hinnoiteltu (käynti, ultraus, toimistomaksu jne). Taidan ensi viikolla soitella paikkoihin ja kysyä suoraan niin pääsee helpommalla!

Beislalle tsemppiä neuvolaan!

Toivottavasti Murkku saa lääkkeet tuloksista huolimatta!

Mymmelistille ja Haikaralle tsemppiä "kamalan ihanille" raskaus oireille!

Joo samaa mieltä Murkun tilanteesta. Tekevät kovin hankalaksi tuon auttamisen... Oon kuullu samaa muiltakin kuin Larissalla, että vaikka itse ovuloisi, lisälääkityksellä sitä vahvistetaan, jolloin raskaus vois alkaa helpommin. Ei sitä onnistumista tietenkään voi taata, mutta yritetty olis. Ja Muurahainen, sullahan oli ne clomit aikoinaan käytössä eikö niin, mut nyt on paino eri. Eli ihan eri tilanne ja lääke vois auttaa! No mutta niin ku todettu, niin ei ne lääkärit kaikkea tiedä. Onneks ainakin nyt vähän etenee hoidot kuitenkin.

Kattoiko kukaan eilen Yleltä vauvan elämästä kertovan dokkarin? Kyynelehdin liikutuksesta vähän väliä mutta erityisesti jäi mieleen kohta, jossa sanottiin, että vauvan tärkein ominaisuus on SÖPÖYS! Sitä ei voi kukaan vastustaa. <3 <3 <3

Pipanat, pahoittelut uudesta kierrosta. Hajottavaa... Tsemppiä ja suuri plussapuhallus uuteen kiertoon!!

Beisla, varaudu neuvolassa tylsyyyyyyyteeeeeen. Riippuu varmasti tyypistä, mutta meillä oli harvinaisen väsyttävä tapaaminen. Ensinnäkin se oli aamulla ennen kahdeksaa ja kesti yli tunnin. Lisäks mies oli ihan puutunut kun ei ne kysymykset juuri häntä koskeneet. Enimmäkseen odottavaa äitiä haastatellaan ja mittaillaan. Tietty ihan tärkeä käynti ja kirjataan kaikki tiedot ylös mutta oli kyllä aika hohhoijaa-käynti. :P

Larissa, niinpä, samaa ihmettelen minäkin... Onneksi kohta pääsen parempien lääkäreiden asiakkaaksi. :)

Maggie, muuten sama tilanne kuin reilu vuosi sitten, paitti että painoa on nyt 10 kiloa vähemmän.

Mitä nyt olen tämän lääkärin asiakkaana ollut vuodesta 2006 lähtien, niin sillä kokemuksella voin sanoa, että hänellä on kyllä hyvin erikoinen tapa tukea ja auttaa potilasta raskautumaan...

Kiitos kaikille tervetuloa toivotuksista :Heartred meillä ei ole aloitettu mitään tutkimuksia, tai emme ole vielä hakeutuneet... Tuo epäonninen keskenmeno venähti 3kk kestäneeseen verenvuoto-kohtutulehdus-kaavinta hässäkkään, josta toipumisesta olen antanut ihan suosiolla aikaa. Olen joutunut pettymään pahasti kunnallisen puolen tyyliin hoitaa tällaisia keskenmeno tapauksia sekä psyykkisesti että fyysisesti. Olemme ottaneet nyt viime kierrosta lähtien ovulaatiotestit yrittämisen tueksi. Noh, koska kohtalolla on tapana minulle usein ivailla, kun testiin ilmestyi tuo odotettu hymynaamaa, oli mieheni lapissa viikon kestävällä työmatkalla... En tiennyt itkeä vai nauraa.. Joskus voi vain todeta, että elämä on :happy8

Takaisin