Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Omia kuulumisia huutelen.
Talviloma oli ja meni.
Oli huippua kun pysty peittoja heilutteleen kellon ajasta huolimatta.
Lomalla meillä oli yökylässä kummityttö 11v, jonka mielestä meillä on kivaa kun on valmiiksi lautapelejä ja me pelataan niitä.
Näin myös uudet kaksoskummilapset ekaa kertaa ja rakastuin. Hyvällä mielellä pois lähdin eikä tullu ahdistusta.
Kaverikin kysyi perään jälkifiiliksiä kun oltiin jo kotona. (Tietää meidän tilanteen)
Sitten kummipoika 3v tuli yökylään.
Miten ihanaa katsoa aamun lastenohjemia kun pieni poika kaivautuu kainaloon ja pitää kädestä kiinni....
Nyt kp 2 kumman normi fiiliksillä ja huomenna töihin....

Joko teidän lomat on lusittu joilla lomia nyt on?

Pätkis, musta kuulostaa, että sulla on joko hormoonit sekaisin tai että viime kierto oli ovuloimaton (tai molempia). Itse kun aloitin vehniksen niin ekassa kierrossa rasvottui hiukset enemmän ja tuli finnejä, mutta sitten tila normalisoitui. Ultrassa on todettu, että kun olin käyttänyt pari kiertoa vehnistä niin kohdun limakalvo on ollut useita millejä parempi. Vehnis tasoittaa myös hormoonitoimintaa. Eli näistä syistä itse olen jatkanut vehniksen käyttöä noin vuoden jo. Ovuloinut olen joka kierrossa välillä kp 10-19 ja kierto ei ole venynyt.

Niksu, ihana loma sulla ollut :) Täällä ei ole talvilomaa tiedossa, mutta pääsiäisenä muutama päivä :)

Jännää oli kanssa se että ovistesti oli positiivinen kokoajan välillä kp26-38. En tiedä yrittikö kroppa kokoajan ovuloida onnistumatta tai jotain.. Muutenki läpi koko kierron oli epätavallisen vahva viiva ovistestissä.

Pitää nyt kattoa tää tuleva kierto normalisoituuko asiat vai mitä tapahtuu..

Pätkis, oletko aiemmin käyttänyt ovis-testejä? Onko sulta ultrattu munasarjat että ovat normaalit? Monilla pco-laisilla ovulaatiotesti saattaa näyttää positiivista vähän väliä kierron aikana vaikka ovulaatiota ei tapahtuisi ollenkaan.

Ovistestit on tuttuja mulle. Nyt oon tikuttanut ovista lokakuusta asti. Sitäkin ennen oon käyttänyt ovistestejä ihan hupi mielessä.. Munasarjat ultrattu ei mitään vikaa niissä.

Eikö pco kuitenkin ole sellainen tila joka on alusta lähtien olemassa eikä yhtäkkiä puhkea kolmekymppisenä?

Pätkis : mulla ainaki 5 vuotta sitten tilanne munasarjoissa oli ihan toinen kun esikoisen sain. Nyt tilanne munasarjoissa oli pahempi. Ruokavaliolla sain oikeanpuolen paremmaksi. Luulen että on kuin diabetes joka voi puhjeta jossain vaiheessa. Diabetekseen ja painoon tämä pco liittyy.

Pätkis: Mulla ei pco-tyyppisiä munasarjoja havaittu koskaan aikaisemmin gynellä, ennenkuin nyt lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Ja ultrattu kyllä on, antraalifollien määrää ei ollut tosin ennen laskettu. Kuukautiset mulla on aina ollut säännölliset, en ole ylipainoinen, en oo kovin vanha (29) ja ihan terveellisesti syön, joten ota sit selvää syystä :hilarious: pco aiheutti mulle huonoa munasolujen laatua sotkien jotenkin alkukierron kypsymistä, mutta mulla kroppa siitä huolimatta punki satunnaisen yksilön ulos joka kuukausi, mikä piti kierrot säännöllisinä.

Murkulle ja Ilpurile tsemppiä, ihan persiistä! :mad:

Hileiselle toiveikkaita plussapuhalluksa täältäpäin! :happy: Samoin Katjushkalle!! Sinnikkäille alkioille nostan täällä limpparilasiani! :grin

Larissa; huhtikuussa jätin pillerit ja toukokuussa normaali tyhjennysvuoto. Sitten puoleen vuoteen ei ollenkaan kuukautisia, niin soitin gynelle. Marraskuun lopulla sain reseptin terolut:iin ja antiestrogeeniin (vastaa ilmeisesti clomeja), kun gyne epäili kuukautisten puuttumisen johtuvan PCO:sta. Terolutien jälkeen yhdet kuukautiset, sitten 62 päivän kierto, josta tärppäs :) eli ensimmäisestä ovulaatiosta tärppäs, mut aika monta negaa ehti tehdä sen puolen vuoden aikana, kun varma ei voinut olla missä menkat viipyy.

Lucky87 & mrcs; Tuo PCO on kyllä jännä, sillä mullakaan ei ole mitään muita yleisiä tekijöitä, kuin ultrassa todettiin munarakkuloiden suuri määrä. Varhaisultrassa tosin sama gyne ei enää osannut sanoa, että vieläkö viittaa PCO:hon, kun neuvolassa halusivat varmistusta.

En tiedä, itse epäilen, että omalla kohdalla hormonaalinen ehkäisy ja sen lopettaminen laittoi kropan sekaisin ja munarakkulat ei lähteneet kypsymään. Täytyy kysyä taas seuraavassa ultrassa, miltä munasarjat näyttävät.

Onko muilla kokemuksia e-pillereiden jälkeisistä ongelmista?

Salsus, mä itseasassa luulen ihan samaa, että pillereiden jäätyä pois kroppa heitti ihan häränpyllyä. Mulla alkoi puoli vuotta lopettamisesta myös ilmestyä kohtuu pahaa aknea (samaan aikaan aloitettiin yrityskin). En sitten tiedä, mutta näinköhän mulla kroppa päätti heittäyty hedelmättömäksi just kun aloitettiin yritys :confused: No, jos nämä pavut vaan kyydissä pysyy, niin tätä ei tartte ehkä koskaan mietti enää...

Pätkis, no mulle ainakin pcos tuli yllättäin. Vuosi sitten sitä ei vielä ollut ja nyt viime syksynä sellainen löytyikin...

Enni laitan, mutta siihen menee varmaan aikaa. Edes turvotus ei ole vaivannut toistaiseksi, niin maha on täysin normaali. Ja saa nyt tietty nähdä mitä uutisia ultrasta tulee.

Minnihän saa kohta laittaa meille masukuvaa. :grin

Ilpuri voi ei, voimia sinne. :hug013

Muurahainen voi pahus, ei sinnekään negaa pitänyt tulla. :sad001

Hileinen jes, ja saakin pysyä poissa! :)

On. Oltiin eilen kaveripariskunnan luona ja keksinkin hyvän tavan nauttia viiniä: ruuan aikana otin aina välillä vierustoverin lasin käteen ja nuuhkin kunnolla. :grin Oon sen verran viinin ystävä, että pelkkä haistelu teki jo minut iloiseksi ja voimakastuoksuisen punkun kanssa toimi hyvin. Halvaksi tulee tämä nauttimistapa, heh. Nämä kaverit siis tietävät meidän plussasta, muuten olisi mennyt oudoksi.

Mrsc; Uusi kun täällä olen, niin haluatko vaikka pikakelata oman tarinan? Pavuillako tarkoitat alkioita? Ja kahta? :)

Pätkis85; Samaa olen miettinyt pillereistä. En kyllä enää aio yhdistelmäehkäisypillereitä aloittaa. Ehkä sitten joskus minipillerit, jos keho tykkäisi enemmän...

Mrsc; löysinkin syyskuisten listalta vastauksen kysymykseeni. Onnea ja ihanaa odotusaikaa, aika samoilla viikoilla näytetään menevän <3

Beisla hyvä jos pelkkä haistelu tuottaa mielihyvää :D

Tosiaan kyllä tässä mahassa on jo kuvattavaa kun on aivan järkyttävä! :D
Jotenkin aina ajatellut, kun itse olin kuumeilija, että tottakai tahdon kuulla raskautuneiden kuulumisia ja kuvia täällä, mutta nyt jotenkin arastelen aihetta tässä ketjussa. En tiedä miten paljon te yrittäjät tahdotte tietää meistä raskautuneista? Tahdotteko ylipäätänsä nähdä kuvia vai saako ne ahdistumaan? Tahdon kysyä tätä ihan suoraan, etten tietämättäni aiheuta mielipahaa kellekkään ja kaikki mielipiteet on täysin hyväksyttäviä <3 tämä ketju on vaan niin paljon tärkeämpi kun mikään lasketun ajan ketju jossa en edes viihdy :/ Olette niin mahtavia ja lämminsydämisiä ihmisiä!

Minni: mullakin ihan samat ajatukset tän ryhmän hengestä. Itse tunnen edelleen kuuluvani tähän ryhmään. Enkä tonne la ryhmään joiden taustoista en tiedä mitään. Täällä olen kuin kotonani :D ja edelleen on sellanen kuumeileva ja yrittävä olo vaikken oo miestä saanu sen lokakuun jälkeen....enää ei ees tee mieli. Olen vieroitettu väkisin miehen lemmen kalusta ja tätä menoa menee taas siihen että vauvan syntymän jälkeenkin menee kauan ennekuin kumpikaan tekee aloitetta kun ei vaan enää osaa. Viimeksikin tuli riitaa siitä kun olin elänyt puol vuotta selibaatissa ja en ees enää osannu kaivata mitään, no sit aloinki kaipaamaan läheisyyttä ja sit ukko oli että no tuu tänne, että en kuitenkaan tuu...no vein pojan hoitoon ja menin ukon luo ja siinä kävi niin että en koskaan oo ollu niin villi ku sillon olin. Mutta sitä odotellessa taas. Nyt vaan tekis mieli olla halittavana ja rakastettavana mutta mun alapäähän ei tartte koskee. Viimeyönä sain nukahtaa ukon kainaloon eikä se kääntyny keskenkaiken pois. :D ihanaa kun en tiedä millon on tyrkkässy mut pois :)

Hileinen, voi kumpa!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Muurahainen ja Ilpuri, ei sen nyt näin pitänyt mennä! :smiley-angry016 Pahoittelut negoista ❤️❤️
Muurahainen, mäkin toivoin salaa kaksosia. Mies kun ei halua yhtä enempää, niin ei tarvitsisi asiasta uudestaan keskustella :wink

Minni, mä ainakin tykkään kovasti lukea teidän täällä raskautuneiden kuulumisia ja nähdä masukuvia ❤️

Keilleköhän vielä piti vastailla? Pääsen niin pienissä pätkissä lukemaan, eikä tää jostain syystä tallenna mun luonnoksia, vaikka ne ennen poistumista tallennan o_O

Juntturako kyseli koska päästään yrittään taas? Toukokuun puolivälissä lapsettomuuspolin lääkäri soittaa mulle ja ensikäynti on 1.6. Kardiologi oli tammikuun alussa kirjoittanut lausuntoon, ettei saada puoleen vuoteen yrittää ja seuraava kardiologiaika on vasta elokuussa, niin katsotaan mitä mieltä lopulta se lapsettomuuspolin lääkäri on, käskeekö vielä odottamaan sydämen vuositarkastukseen... Siinä vaiheessa saan hepulin. :banghead: Joten tänne siis kuuluu tylsää malttamatonta odottelua..

Myy no johan on, toivottavasti saisit puhtaat paperit!

Minni, ihan samaa minäkin oon miettinyt. Että enemmän arastelen nyt kertoa. Itseäni ei häirinnyt yritysaikana tässä ketjussa plussanneiden kertomiset. Ehkä eniten pahaa henk.koht. teki välillä masukuvat, mutta ei kovin pahaa kuitenkaan kun tiedän miten paljon niiden masujen eteen on tehty töitä.
Tällä hetkellä itellä on vielä niin aidalla kiikkuva olo, kun oireita ei ole nimeksikään (joo, tiedän ettei se välttämättä mitään tarkoita) ja ultrassa en ole käynyt vielä, niin ei ole edes mitään tietoa onko vaikka tuulimuna...

Takaisin