Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sama homma, hyvä et on tämä paikka! Oma mies on omalla tavallaan "herkkä", enkä siksi viitsi ihan älyttömästi kuormittaa... Saa nähdä miten ivf-asian kanssa hänen hermo sitten kestää. Tukena on tietysti, mutta koville ottaa tämä hänellekin :(

Junttura, totta tuo et on outoa ettei seksiä tarvitse ollenkaan ja juuri se harmitus et miksi ei voitu luonnollisesti raskautua. Tsemppiä pistoksiin ja "munien" kasvatteluun. Hyvin se menee ja eikö ivf hoidoissa oo aika hyvät prosentti mahikset onnistua? Samalla tsemppaan sua ja itteäni vaikka sinne on aikaa ennen kun alan pistelemään :D

Beisla, mä jos nyt joskus tulisin raskaaksi varmasti tekisin monta testiä joissa kaksi viivaa, ihan vaan korvaamaan ne kaikki negat jotka oon tehnyt ja pettynyt. :D

Kiitos larissa sun uskosta, mun varmasti pitäis siihen uskoa itsekkin, mut ehkä se pelottaa enemmän jos ei sittenkään onnistu..

Enu, uskon et joku niistä 3ivf kerroista tuo tuloksen viimeistään :) hitsi kun viikot menee nopee :O sulla on jo puoliväli melkein! <3

Mymmelisti sanoppa muuta! :joyful: Tosi äkkiä on aika menny tähän asti ja vajaan kolmen viikon päästä onkin sitten jo rakenneultrakin. Mut edelleen välillä tulee tilanteita, jolloin mietin et onko tää tosiaan totta. Ja että ollaanko me oikeesti näin onnekkaita, et meille on annettu mahollisuus saada toinenkin lapsi. :shy: Ehdottomasti haluaisin, että jokainen täällä (liian)pitkään yrittäneistä saisi kokea tämän höperön onnellisen olotilan (hormoonit :p). :happy:

Hileinen, mua kans vähän jännittää että miten mies kestää sen ivf-rumban. Onneksi se olen minä jolle hoidot tehdään, muuten jäisi ehkä lapsi saamatta :D mies inhoaa lääkäreitä ja muutenkin ei tykkää siitä että joudutaan koeputkihommiin. Mutta lähtee kyllä prosessiin mukaan, jotta saadaan tulos :) miehen osuus on onneksi aika helppo :D

Mymmelisti, ivf:n onnistumisen todennäköisyys on 25-40% (per ivf-kierros) ja siihen vaikuttaa lapsettomuuden syy, ikä, elintavat yms. Netistä löytyy laskureita joilla voi laskea omat mahikset :D

Moikka kaikille,
tänne ei mitään uutta - tunnelmat vaihtelee onnen kukkuloilta epätoivon syövereihin. Päivät ovat aivan liian pitkät odottaa.
Larissan kysymykseen HCG-pistoksen vaikutuksesta raskaustestiin, jostain luin että kestää 12 päivää. Mullehan ei ole pistetty mitään, joten ei estettä aikaiselle testaamiselle ole, paitsi halu paeta pettymyksiä! Klinikat testaa 12 pv jälkeen siirron, paitsi Väestöliitto 14 jälkeen siirron, mitä nyt oon lueskellut. On tää aikamoista, kun yrittää vaan tunti tunnilta päästä viikoissa eteenpäin.
Katjusha 9 dpo

Murkku höhlä ei vieläkään selkeää kahta viivaa :( pirulainen.

Larissalla nätti simppeli sormus! Meillä myös valkokultaiset ja itselläni on ohut ja rivi upotettuja timantteja :) vihkisormukseen tahdon yhden massiivisemman timantin :P

Beislalla tosi hyvät viivat! :)

Katjushalle tsemppiä piinaan!

On. Täällä alkaa olla sellanen maha, että ahdistaa kun pitää peitellä vielä kaksi viikkoa! En voi kyläillä kummankaan vanhemmilla koska varmaan heti jäisin kiinni! Turvotustahan tämä on mutta tätä ei voi vetää enään sisään :D

Rv 10+3

Beisla, tarkalleen ottaenhan Valvira ei voi kieltää lääkettä, koska lääke on Fimean valvonnassa ja hyväksymä. Mutta lääkärit, jotka määräävät työssään myös muita kilpirauhaslääkkeitä kuin Thyroxinia (ja ovat muita lääkäreitä kuin endokrinologeja, joista suurin osa siis ei muita lääkkeitä kaiketi määrää koska Thyroxin sopii kaikille ja on autuaaksi tekevä), niin heidän toimintaansa rajoitetaan asettamalla mm. reseptinmääräämiskielto tiettyihin lääkkeisiin ja asetetaan "valvontaan".

Käytännössä suurin osa/kaikki ns. ilmiannoista tulee kollegoilta, ei tyytymättömiltä asiakkailta.

Diapolicat Mä syön thyroxiiniä enkä oo muusta kuullutkaan. Millainen vaikutusmekanismi on käyttämilläsi lääkkeillä? Ja tyhmä kysymys mitä thyroxiini tekee sulle ja miksi se ei auta?

Myy <3 ihanaa kun tulit kirjoittamaan! :)

Muurahainen: Muokattuna näen testissä hailuran :)

Minni: olen kade tän voi vetää ja ei juuri turvota :D

Rv 6+0 ( tuulimuna epäily )

Muokattu viimeksi:
En siis tykkää tuulimuna epäilystä. Ite yhden sellaisen kokenut ja on se niin väärin kun ensin oot raskaana ja sitten vedetäänkin matto alta :(

Nonnah: Mulla oli eka ultra viikolla 5 ku jouduin sairaalaa tiputukseen. Sikiökaikua ei löydetty ( toivon vain että oli liian aikaista kuulla sitä vaikka taas olen kuullut että se pitäisi ennen sydämmenlyöntejä kyllä kuulua )
Oliko sulla raskausoireita tuulimunassa? Hcg arvo normaali?
Mulla tiistaina ultra 6+3 voi kun sillon ois jo jotain että pääsis tästä piinasta!

Mulla oli silloin ar ultraääni 6+3, ja silloin ei löytynyt sydän ääniä, arveltiin et oisin vasta viikkoja vähemmän ja uus ultra 7+2 silloin sydänääniä - ja ruskuaispussi/raskaus materiaali tms. Litistyneen näköinen soikula. Hcg nousi ihan normaalisti ja lääkärin mukaan raskaus ois voinu jatkuu viikolle 12 asti vaikka sikiön ei ollutkaan.

Nonnah: Okei, oon todella pahoillani :(
Että mua pelottaa :/ mut ei auta kun odotella vaan! Jos tiistaina ei mitää näy ni sit on viimeistää 16.3 nähtävä!
Sairaalassa jo vastas pienempiä raskausviikkoja, saa nähä mitä nyt.

Mulla kävi samoin, ultrassa näkyi, mutta ei sikiötä. Lisää omanapaa, taas menkat. Edelliset oli alle 10pv sitten..

Haikara kyllä se sieltä tulee se turvotus :D miksi tuulimunaepäily? Eihän noilla viikoilla pidäkkään näkyä mitään enempää? Sanottiinko sulle siellä niin? :O

Minni: Papereis luki, mitkä sain :( pitäis näkyä sikiökaiku rv 5 jo :( eli ennen ku sydän lyö :o
Mutta toiset sanoo että näkyy toiset sanoo että ei :o jospa tiistaina viisaampi tai ainakin Suomessa 16.3 viisaampana ku saa selvät vastaukset kaikkeen!

Aijaa! Jännä ettei sulle sanonut siellä paikanpäällä mitään? :O Toivotaan, että olisi vain ollut liian aikaista!

Haikaranyytti meinaako se sikiökaiku niinku sitä "fetal pole" eli selkäranganalkua? Mulle on nuo termit vielä tuntemattomia.
Sydän alkaa käsittääkseni lyödä 25 päivää jälkeen hedelmöittymisen.

Sydänkaiku tulee ruskuaispussin/ sikiöpussin sisältä ku siellä on elämää, eli joku on sisällä. Enempää en tiedä :/
( raskaushan voi jatkua ihan sinne rv 12 asti vaikka elämää ei olekkaan )

Ja minni jotai se sano mut olin aikamoisissa kivuissa siinä pöydällä ja nyt sain paperit.

Kiitos niemja <3

Takaisin