Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi muurahainen... Mulla tarttui kans early-raskaustesti käteen apteekissa, kun hain lisää pananoita. No, mieheni ei anna testata ennen ensi viikon keskiviikkoa (=12 dpo), hän ei halua testata ennenkuin voi näkyä. Ja oikeassapa tuo taitaa olla. Tuleehan siitäkin paha mieli, kun negan näkee ja stressi, että mönkäänkö meni.

Mitähän dolcetille on käyny? :( ei oo aikoihin käyny täällä kuulumisia kertomassa. Samoihin aikoihin oli ku beislalla hoidot. :(

Muurahaisen testissä joku ohut hailura näkyy. Muut on kyllä olleet nyt ihan negoja. Voi Kumpa nyt!

Katjusha: minä odottelen ihan malttamattomana odotan sun testejä :)

Jelly_bean, kiitos vaan, ehkä mä pärjään tolla varastolla mikä tuolla kaapissa on. :)

Tämän aamuinen vauvalan testi:
ImageUploadedByVau Foorumi1457065275.804690.jpg

Ei auta ku ootella...

Muurahainen dpo 11, yk 25

Ilpuri, juu toi oli nyt viimeinen huono liuska. :) ihan ku siinä joku olis, mut taitaa olla vaan viivanpaikka... Mitkäs siellä olot on? Täällä vatsa kuralla ja menkkajomoja välillä.

Katsotaan taas mitä huominen tuo tullessaan :)

Murkku, ei mitään oloja muuta kun aamulla oli vatsa kipeä mut se johtu siitä kun piti olla junassa jo klo 6.30 niin jännitys et ehditään. Muuten en oo ehtinyt tunnustelemaan oloja. Sen oon huomannu et oon ollu tavallista väsyneempi mut sekin voi olla normaalia. Eikös ne menkkaolotkin voi ihan olla raskausolojakin? Eikös sullakin ois ma kp1 mikäli alkaisi?

Iha tosi hienoa taas :D ei vitsi mä säädän! Mä olin varannut mulle ja mun työ kaverille junaliput ja mä tutkin niitä ihan hullun kauan et sain hyvät paikat. Nooooh, ne paikat on nyt siis selät vastakkain ja selkien välissä tollanen matkatavarat tila :D voi terve :D me ollaan menossa nyt Helsinkiin koulutukseen ja tää juna matka kestää joku 2.5h. Mut kävin sanoo sille just et mennään jossain vaiheessa ravintolavaunuun kahville :)

Muokattu viimeksi:
Ilpuri :D hyvin sä vedät! :D ai niin ja hajuherkkyyttä edelleen ilmassa. Mä niin odotan sun sunnuntaista testiä! :)
Mulla alkaa menkat myöhemmin, kun pitäis lugeja käyttää ens viikon keskiviikkoon asti ja ne estää tädin tulon...

Ilpuri, eikä :D :D toivottavasti takastulomatkalla on paremmat paikat! :D
Täällä kans jännätään siun testaamisia ja pidetään peukut pystyssä! ;)

Murkku, alkaako siulla aina menkkajomot noin aikasin? :o

Kellään mitään vinkkejä millä saa hormonit tasapainoon? Tuntuu että ne ei oo ihan tasapainossa. Omega 3 ja vehnäalkioöljystä eikä e-vitamiinista ollu mitään hyötyä. Ennen nuo omegat ym öljyt teki kuukautisista runsaat mutta nyt ei mitään vaikutusta.

Nenna, mä uskon et on nää samat paikat kun muistan kun ajattelin et onpa fiksut paikat et varaan ne myös kotimatkalle. Kun jotenkin luulin et nää ois vastakkain :D mut onneks on kuitenkin junanvaihto et saa tunnin suuntaansa olla vierekkäin. Toki luulen et tuo mun työkaveri on ihan tyytyväinen et saa olla hetken rauhassa kun puhun niin paljon :D

Ilpuri, olisko siis onni onnettomuudessa :D naurattaa vieläkin kun ajattelen kuinka oot pitkään miettinyt mikä paikka olis paras ja silti otat just sen mitä ei pitäis :D

Pätkis, ootko lääkärin kanssa jutellut hormoonien heittelystä? Luulen et se olis paras vaihtoehto ja sillon voi mahdollisesti määrätä jonkun lääkkeen tarvittaessa :)

Lääkäri on sitä mieltä että tasoittuu asiat itsekseen, elimistö toipuu vielä pillereistä. Hiustenlähtöä, niukemmat kuukautiset ja finnejä ollu siitä lähtien kun lopetin pillerit. Kierrot on muuten ollu kyllä säännölliset kokoajan lukuun ottamatta tätä viimeisintä kiertoa. Kuivat limakalvot vaivannu siitä lähtien kun toinen lapsi syntynyt eli monta vuotta. Siihen sain vagifemin lääkkeeksi kuuriluontoisesti loppuvuodesta. Havahduin muuten siihen että en ole nyt kärsinyt ollenkaan kuivuudesta pariin kuukauteen.

E-pillerit on tehnyt niin paljon pahaa kehossani että en enää halua kovin helposti turvautua mihinkään keinotekoisiin hormoneihin. Vagifem vielä ok kun paikallisesti vaikuttaa.

Muutenki kun on saanut kaksi lasta helposti ei kovin heti ajatella että olis jotain vikaa varsinkin kun rutiinitarkastuksessa kaikki ok.

Me käytiin klinikalla kuulemassa verikokeiden tulokset ja sopimassa jatkosta.

Mun kuulkaa pitäis olla kaikkien testien mukaan äärimmäisen hedelmällinen O_O Antimüllerinkin olivat ottaneet vaikka me ei sitä haluttu ja munasoluja on sen mukaan jäljellä kuin nuorella plikalla.

Mä sanoin, etten ala mitään luomujuttuja, koska se nostaa mun stressitasot potenssiin tsiljoona ja lääkäri ymmärsi sen oikein hyvin. Hän oli sitä mieltä, että on tärkeintä, että mun olo on hyvä ja, että asiat etenee ja kokeillaan jotain uutta. Ens kierto siis vielä gonalia, kun sitä on jäljellä. Sen jälkeen pari kiertoa Femaria ja sitten inssiin. Femari siksi, että annetaan kropan kokeilla jotain uutta. Inssiin päästään siis näillä suunnitelmilla kesäkuussa.

Se mikä mut yllätti oli, että mies oli se joka otti inssin puheeksi. Halusi tietää miten se etenee ja mitä maksaa. Meidän lääkäri oli sitä mieltä, että se voisi olla meille hyvä hoitomuoto, kun todistettavasti ollaan jo raskaana oltu. Ja tosiaan ivf:ään ei lähdetä.

Pätkis, mie lopetin nuvaringin kesäkuussa 2014. Kesän aikana rasvottui hiukset ja iho kamalasti, finnejä oli paljon. Sitten kun se loppui niin syksyllä tuli kunnon sulkasato. Eli aivan hyvin voi sun kroppa oireilla pillereiden lopetuksesta. Itse olin käyttänyt ensin pillereitä ja sitten nuvaringiä yhteensä yli 10 vuotta eli ei ihmekään, jos kroppa oikutteli sen jälkeen.

Ilpuri, hihi sulla on ihan samanlaista sekoilua mitä mulla yleensä :grin Sun plussaa sunnuntaille ootellessa :wink

Murkku
, pahoittelut negasta mutta pissi seuraavaksi se plussa jo! :wink

Mimmu, sun tuloksethan kuulosti hyvältä :) Toivotaan että noilla konsteilla se plussa vihdoin sinne saadaan!

Napaa: Täällä ahmin netistä kaiken mahdollisen tiedon ivf:stä mitä vaan löydän. Vajaa 2 viikkoa niin sitten on info-käynti polilla. Saan silloin tietää tarkemman aikataulun, että miten tässä lähdetään etenemään! Saisi aika kulua nyt nopsaa! :grin Pitää rustata miljoona kysymystä paperille :) Kyselin jo lääkkeiden saatavuutta lähiapteekista ja kuulemma tilaamalla saa seuraavalle päivälle.

Muokattu viimeksi:
Pätkis, sitten varmasti täytyy odottaa että kroppa normalisoituu :D meille lääkäri suositteli just vaan mama vitamiineja kun siinä on kaikki yhdessä pillerissä. Ennen leikkausta kielsivät just noi omega3 jne, mut luultavasti sen leikkauksen takia.

Kuinka paljon juotte vettä päivässä? Mä oon taas sen unohtanut, mut nyt ollu muutaman päivän aikana jatkuva jano niin oon muistanu pitää pulloa mukana ja juoda enemmän kun normaalisti. Sillon viime keväänä join joka pvä 3litraa vettä ja sit toukokuussa sain sen hailuran testiin ja mietin oliko sillä veden juomisella jotain vaikutusta asiaan?

-mymmelisti kp 23/30 dpo6

Takaisin