Ei tää voi olla näin vaikeeta!

diabolicat, tosi pelottavaa tuollanen, toivottavasti siitä nyt tokenisi kuitenkin nopeasti. Pikaista paranemista neidille! Miksi yrittäminen pitäisi keskeyttää?

Mimmu, miehet on niin huvittavia :grin Yks päivä mä olin vähän herkillä pari päivää sit yks aamu ja sain sellasen hirveen itkukohtauksen vessassa. Kohta kuuluu ovelta koputus et ootko kunnossa, alkoiko menkat? :grin

Koska Valvira puuttuu lääkäreiden toimintaan, jotka määräävät käyttämääni kilpirauhaslääkettä. Jos kukaan ei enää uskalla tai saa määrätä lääkettä, joka on oikein käytettynä turvallista, niin mä jään ilman oikeaa lääkitystä. Ja jos näin käy, niin keskenmenojen ja sikiövaurioiden riski kasvaa, jos nyt ylipäätään edes tulen raskaaksi. Tähän vielä katkera loppukaneetti, että Valviraa ei kiinnosta ne lääkärit, jotka kieltäytyvät täysin hoitamasta kilpirauhaspotilaita, määräävät näille vaikkapa mielialalääkkeitä kilpirauhaslääkkeiden sijaan tai hoitavat Thyroxinilla väärin aiheuttaen terveydelle vaarallisia oireita. Jahdataan lääkäreitä, jotka käyttävät hoidossaan myös muita, HYVÄKSYTTYJÄ kilpirauhaslääkkeitä kuin Thyroxinia. Toki käyttävät myös sitä.

Elämänlaatu on lääkityksen myötä parantunut huimasti, joten pelolla odotan, mitä sitten seuraa, jos en saa lääkitystä millään enää jatkettua vaan joudun olemaan ilman tai pelkällä thyroxinilla.

Muokattu viimeksi:
Jelly bean, hyvinhän noi on vahvistuneet! Onnittelut plussasta :)

Mulle on oikeastaan ihan sama millaiset värit yms on äitiyspakkauksessa, kunhan joskus sellaisen saisi...

Ilpuri, eih miten ihania juttuja sun miehellä :D

Diabolicat, aika pelottavaa jos tytöllä on mennyt muisti koko tapahtumasta :/

Tyttö ei siis ole enää kipeä, hyppii ja pomppii kuin aina ennenkin, mut tosiaan ei muista itse tapahtumaa ollenkaan vaikka oli tajuissaan. Se on itseänikin mietityttänyt. Otan sen huomenna puheeksi tikkien poistossa.

Diabolicat: oisko tyttö saanut aivotärähdyksen? Siinähän ei välttämättä taju lähde. Meidän esikoinen on saanu aivotärähdyksen ku tippu kerrossängystä.. taju ei mennyt missään vaiheessa. Kannattaa kyllä ottaa puheeksi tikkien poiston yhteydessä.

Se on mahdollista. Herättelin häntä kyllä yöllä, ei ollut sekava ton enempää, ei oksentanut tms. Päivystykseen mennessä oli väsyneen oloinen (kellonaikaan ja päikkäreihin nähden liian väsynyt), mutta meidät laitettiin odottamaan. Osittain myös tarkkailuun (vanhempien tarkkailuun, ei siellä kukaan hoitohenkilökunnasta käyny tarkkailemassa vaan käskivät tulla sit sanomaan). Kun lapsi tikattiin yhden aikaan yöllä, silloin katsoivat että on virkeä ym. Tää siis tapahtui noin kahdeksan aikaan illalla, itse lähdin heti kotiin ja kotoa lähdettiin päivystykseen noin puoli yhdeksältä. Ja vastaanottohuoneeseen päästiin puolilta öin, lääkäri on epikriisiin kirjoittanut tulleensa operaatioon klo 01.00. Tosiaan nukkumaan päästiin puoli kolmelta. Asutaan noin 10 minuutin ajomatkan päässä päivystyksestä.

En usko kuitenkaan että suurta huolta on jos lapsi on oma itsensä muuten :) lapsesta huomaa aika hyvin jos kaikki ei oo kohillaan.

Juu sunnuntainahan eli seuraavana päivänä se jo hyppi sohvalla ja taiteili sohvan selkämyksellä. Olis halunnu että levitän jumppamaton jotta vois tehdä kuperkeikkoja. :dummy1: En sit levittäny ku aattelin että leukaa vois siinä sitten sattua. Tosiaan toisella on leuka auki ja vesirokko, ja meno on tämmöstä... :smiley-bounce013:smiley-bounce005

Jos joku sitä first responsea haluu käydä tihrustaa, niin lisäsin sen tonne plussa vai ei keskusteluun...
Nyt kun tarkemmin kuvia katoin, ni ihan ku siinäki joku hailura olisi?!? Ei voi tietää. Miksi hcg:n pitää nousta niin hitaasti, miks ei voi vain pamahtaa kunnon plussat jos on raskaana ja nega jos ei oo ja mielellään vielä seuraavana päivänä hedelmöittymisestä. :D

Ilpurilla ja mimmulla ihanat miehet siellä :)

Diabolocat, onpas ikävää jos valvira meinaa päättää teidän yrittämiset. *kiukkuhymiö*

Muokattu viimeksi:
Valvira vois mun mielestä lopettaa koko kilpirauhasen lääkityksen seuraamisen, koska ei selvästikään tiedä niistä asioista hevon kukkua. Mua oikeesti suututtaa, että tuo koko homma on Suomessa ihan retuperällä :/

Murkku, kävin tiiraamassa mutten saanut kyllä toista viivaa esiin. Mutta aikaista on vielä :)

En mäkään oikeasti ymmärrä että kenen etua tässä nyt oikein valvotaan? Potilaiden edulla ja turvallisuudellahan tämä on verhoiltu, mutta ei tämä kyllä potilaiden etua aja. Tiedän että osa hakee jo lääkkeensä ulkomailta, kun Suomesta ei enää saa lääkäriä joka sitä saa/uskaltaa määrätä muuta kuin Thyroxinia.

Mä oikeesti pelkään että mulla on sama kohtalo ku äiteelläni, jos en saa oikeanlaista lääkitystä. Ja sitä kohtaloa ei toivo edes pahimmalle vihamiehelle.

Ei se Suomen kansantaloudellekaan tee hyvää, kun potilaat jotka voivat hyvin tietynlaisella lääkityksellä, pystyvät opiskelemaan ja työskentelemään, lisääntymään. Ja sitten näitä toimivia lääkkeitä määräävät lääkärit asetetaan lääkkeenmääräämiskieltoon. Monet näistä potilaista eivät ole työkykyisiä ilman asianmukaista lääkitystä. Saati lisääntymiskykyisiä.

Potilasturvallisuudesta siinä tuskin todellisuudessa on kyse. Enemminkin tietyn alan lääkäreistä, jotka kynsin hampain haluavat pitää kiinni perinteisestä hoitomuodoista. Siinä kärsii niin Valvira kuin perinteiset lääkäritkin, kun todetaan, että he ovatkin olleet väärässä.

Suomesta tuskin löytyy ainoatakaan lääkäriä, joka tekisi kokonaisvaltaisesti tcm:ää, koska leimattaisiin aika nopeasti huuhaaksi. Mä olen erittäin onnellinen, että täällä osataan yhdistää perinteinen- ja vaihtoehtoinen lääketiede. Ja jos yksi lääkäri ei jotain tiedä/tunne osaa hän sentään suositella alan asiantuntijaa.

Hmm.. Tietääkö joku minkä ajan päästä miehen syömä antibiootti vaikuttaa siittiöihin? Tietää millon on turha odotella plussa r-testiin...

Pätkilselle pahoittelut menkoista, mutta parempi että alkoivat niin pääsit turhasta odottelusta. Parempi onni tässä kierrossa! :)

Murkun kirkuvaa plussaa odotellessa ;)

Pipanat, en valitettavasti tarkkaan tiedä miten antibiootit vaikuttaa simppoihin. Mutta 3 kk niillä kestää valmistua eli se mitä nyt tekee, syö, juo ja mille altistuu vaikuttaa eniten niihin siittiöihin jotka on "käytössä" seuraavan 3 kk aikana.

Täällä on tylsä vaihe kierrosta ja muutenkin vähän odottelua vaan tämä kierto kun odotellaan sitä ivf:n alkua. Mutta letrot ainakin käytän ja ehkä luget myös.

Larissa kp 4, yk 21(?)

Voi teiän kanssa :D voi kumpa, silti epäilen... Onhan noita hailuroita nähty mun testeissä... Huomenna siis vauvalan kökkötesti aamulla tiedossa, joten negaa voi jo valmiiksi odottaa ;)

Takaisin