Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Dark Mimosa, mitä kuuluu? :)

Murkku, mie pidättelen tätiä vielä täällä arestissa, joten se ei pääse sinne sua kiusaamaan ;)

Tänään olen suoraan sanoen ollut tosi paskoista fiiliksissä ja itkeskellyt sekä kipujen että masiksen takia. On vaan sellainen olo, että paskat ei meille ikinä sitä plussaa saati lasta tule ja että olen vaan maho akka. Yleensä olen menkkojen aikaan ihan normaali eli oiskohan tämäkin terolutin vaikutusta, mene ja tiedä. Sori avautumiset :D Olo on kohentunut sen verran, että sain ruokaa tehtyä (tuli muuten hyvää!) ja syötyä niin on parempi fiiliskin. Jospa se uuden kierron innostus taas sieltä vähitellen nousisi... :)

Mutta jotenkin näitä juttuja ei tee mieli purkaa tonne toiseen ketjuun. Siellä satelee plussia ja moni on yrityksessään vielä niin alussa ja vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa ettei viitsi tällaisia ajatuksia oksentaa sinne. Te tiedätte mitä tämä on niin ymmärrätte myös :)

Larissa kp 3/27-29, yk 13
 
Just kun Larissa tota puhui, en mäkään uskalla enää kommentoida tuohon toiseen ryhmään, kun en halua pahaa oloani ja epäonnistumisen tunnetta sylkeä sellaisen silmille joka vasta on jättänyt ehkäisyn pois ja kaikki on niin uutta ja ihanaa ja jännää... Oli sitä Itsekkin alussa ihan innoissaan eri tavalla kuin nyt...
Se mikä musta tässä ryhmässä on ihanaa, että täällä alkaa kaikilla olla ne vaaleanpunaiset lasit jääneet jo yöpöydälle, valitettavasti. Ja realiteetit alkaneet asioissa tulemaan selväksi. Toivon koko sydämestäni meille kaikille plussaa... Olisi se niin ihanaa... <3

Muoks. Larissa Ja sivun loppuun ku meni sieltä löytyi lisää mielenkiintoisia linkkejä aiheeseen liittyen. :)

Muoksmuoks. Esim tämä:
http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/78375-alkuraskaus-tietopaketti
 
Heippa, ajattelin tähän ketjuun siirtyä kirjotteleen tuolta raskaaksi-ryhmästä. Oon "salaa" tätä ketjua alusta asti seurannut, niin on pysynyt ajan tasalla, ja lähes kaikki nimimerkit tuttuja :) tuli tuolla toisessa ketjussa vähän ulkopuolinen olo, kun nyt tullut paljon uusia näiden mainittujen vaaleanpunaisten lasien kera..

Eli taustaa, minä 27v, mies 29. Mulla edellisestä suhteesta poika kohta 6v (joka nyt selvinnyt melko tuurilla tulleeksi). Nyt yritystä alkaen 11/14, mitään ei oo edes yrittänyt tapahtua, mulla pitkät ja epäsäännölliset kierrot.

Nyt kesäkuussa hakeuduttiin yksityiselle lapsettomuusklinikalle, ensin mies, simppa-analyysissa kaikki priimaa. Mulla sitten todettiinkin pco, enkä ovuloi ku joskus ja jouluna jos silloinkaan. Nyt päällä pitkittynyt kierto (kp päälle 50), joka katkaistaan teroilla, sitten letrot kp3-7. Kp11 tienoilla vasteultra, jatkot sen mukaan (irrotuspiikkiä /letroannosnosto/?). Lisäksi peruslääkitykseks metformiini, tää siis diabeteslääke, mutta tutkimuksissa todettu tasoittavan kiertoa pco tapauksissa.

Tulipa pitkä sepustus, mutta tuntuu hyvältä kertoo täällä missä te ymmärrätte, en osaisi kavereille selittää kaikkea kun ei kukaan oo tämmösessä tilanteessa.

Kaikille paljon tsemppiä, kyllä me ne nyytit vielä saadaan <3
 
Meillö on kaikilla oikeus oksentaa tänne, säästetään miehet siltä. Tai mun mies ei välttämättä edes ymmärrä mitä käyn läpi,vaikka olemn kertonut. Suurimman osan ajasta olenkin ihan ok, jo niin tottunut siihen ett sieltä ne menkat alkaa. Positiivinen yllätys olisi jos ei alkaisikaan. Mutta sit tulee hetki kun ottaa pannuun ja sit valitan tänne, enkä jaksa aina sitäkään tehdä. Ruvennut oikeesti pelottamaan, mitä jos en oikeesti tulekaan raskaaksi?

Tänään nyt sit virallisesti kp1. Seuraava ovis osuu kun ollaan reissussa, ekaa kertaa muista edes miloin jää ovisten testailut ja nautitaan vaan toisistamme. :downtown Ihanaa päästä kyllä rentoutumaan. Loma alkoi siis nyt ja sen kunniaks korkkasin pikkolo kokoisen fresitan. :)
 
Ja tervetuloa Ninukki! Ja oli murkku kyllä mielenkiintoinen artikkeli. Ihme ettei tuosta tutkimuksesta ole enenpää puhuttu. Tai sitten vaan jotenkin mennyt ohi.
 
Ninukki, tervetuloa! Meinasinkin jo tuolla toisessa ryhmässä pyytää sua tänne, kun kerroit tilanteestasi. Täällä on meitä hieno poppoo ja hyvin lähtenyt plussiakin tulemaan :)

Tulin nyt siihen tulokseen, että tämä kierto menee rennolla otteella. Keskiviikkona tulen kertomaan saanko luget vaiko en, mutta sitten yritän pitää foorumitaukoa ainakin ovikseen :) Teen kaikkea mitä kesällä kuuluukin tehdä ja nautiskelen elämästä.

Tässä vielä vähän väriä, positiivisuutta ja iloa iltaan, keräsin vähän kukkia maljakkoon äsken lenkillä :)

ImageUploadedByVau Foorumi1435334976.170347.jpg
 
Luin teidän kaikkien viestit ja ei juuri mitään lisättävää :)

Ninnukki: tervetuloa! :)

Kaikille haluan sanoa että itsekkin tunnen välillä tunnetta että kun oksentelee täällä tekee mieli pyytää anteeksi siitä. Toivon ettei asia olisi niin koska ette usko kuinka suuri tuki te oikeasti olette minulle! <3 Olisi jo aikaa sit pitäny rekisteröityä tänne.
Asia mitä ei moni tiiä niin käyn n. Viikossa ammatti auttajalle puhumassa tuntemuksistani, elämästäni ym. En sairasta masennusta enään vaan olen käynyt pienenä yksinkertaisesti asioita läpi mitä ei pitäisi ihmisen kokea, sitten tämä lapsettomuus... Mutta elämässä menee tällä hetkellä hyvin :) lapsettomuudesta huolimatta. Kehuinkin tänää kuinka suuri apu te olette olleet minulle ku tunnetusti miehet ei kaikkea ymmärrä. En voi tarpeeksi kertoa kuinka korvaamattomia olette minulle <3

Ps. Mulla oli jonkekki jotain muutakin asiaa mut aloin itkeä tätä kirjottaessa joten se ajatus katkes :')

Jos olisin masentunut en haluaisi lapsia onneksi paranin siitä mieheni avulla! Tuntu va että haluan lapsettomuuden takia viellä käyä puhumassa asioista :) toivottavasti ette pidä mua sairaana angstina...:o


Haikaranyytti
Kp1/34
YK 26
 
En tiiä lohduttaako yhtään, mutta meitä pitkään yrittäneitä on paljon, että yksin ei tartte jäädä. Samantyyppisellä kokemustaustalla olevien ihmisten kanssa voi puhua eri rehdisti ja suoraan, eikä tarvi pelätä ajattelemattomia neuvoja. Niin se vaan menee.

Tsemppiä, jaksamista ja elämäniloa kaikille tässä ketjussa.

T. Katjusha TTC since 2006
 
Heiii onks jollain tallessa se taulukko, tai joku niistä, missä näkyi ne prosentuaaliset tsäänssit eri dpo:illa? Tallentaisin itsellekin kun tätä nyt pohdin. Tämä kierto mennään vain -2 dpo talletuksen voimin ja mietin, onko mitään toiveita. Mies edelleen kipee :(

Hileinen kp18/32 dpo 0 yk11
 
Larissa: alavatsa oli ku hakattu, kramppas vähän väliä muistaakseni heti oviksesta lähtien. ei ollut täysin kuivaa kautta, väsynyt olin ja silloin oliki uni rytmi ihan huippu ku aikasi illalla nukkuu ja sitten aamulla aikasi ylös. Rinnat oli normaalisti kipeet. Vatsallaan ollessa tuntui kiristävältä. Sit näin sen unen että sain clearblue testiin sinisen ristin :D mulle vaihdettiin clomien sijaan letrot koska ovat halvemmat hieman epäsäännöllisen yrittämisen vuoksi ja näin ollen voin niitä syödä huoletta ilman taukoja. Kuule kyllä täällä saa oksentaa kaiken mikä mieleen tulee :) sitä varten tää on. Mä en oo käyny varmaan viikkoon käyny ees vilkasee kun en vaan jaksa lukee miljoonaa sivua.

Mymmelisti: meillä oli helmeri eikä meinannut kummilta muuttua nimi millään. :D onneks osaa vaihtaa ennen ku aloin mainita siitä sille :)



Murkku: mä luulen ettei sulle menkkoja tuu vielä kahteen päivään jos vasta nyt dpo 11 ja Sittenpä menkat jää tulematta kokonaan :D




Ninnuki: pikaista plussaa. Jospa tällä keskustelun vaihtamisella olis positiivisia vaikutuksia

Pisama: pahoittelut menkoista

Haikaranyytti: juu "ammattiauttajan" luona juttelu on ihan hyvä asia. Sille saa luottamuksella sylkeä kaikki paska ja hyväkin ulos ilman että tarttee olla diagnoosia ees. Se on ennalta ehkäisyä. :)

Täällä mies eilen sano että olispa pojalla pikku sisar... oli jo ihan tuskissaan ku poika pistää äidin ja iskän koville :D tuumasin vaan että no eipä oo...
Ihanaa. Kävin äsken saunassa ja tein sellasen oliivi öljy merisuola seoksen jolla kuoron ihon. Aiiiivan ihanan pehmeä iho tuli siitä!
Niin ja te kun niitä vitskuja ja muita lisäravinteita käytätte ni mulla ei oo ku berocca epäsäännöllisinä kuureina. Siinä on kaikki B vitamiinit ja c vitamiini :)
 
Lucky, luulen et dpo on oikeasti nyt 12 tänään, koska aloin tikuttaa ovista liian myöhään, mutta siitä vahvemman (ei kuitenkaan plussa) tikun mukaan laskettuna tänään on dpo11. Tulin siihen tulokseen, että se ovisplussa olisi tullut päivää aiemmin, jos olisin tikuttanut.

Menkat on joka kierrossa nyt alkanut dpo 13, eli aika vahva luotto on siihen, että huomenna kurvaa paikalle :)

Muoks. ON: palelee... Kylmiä väreitä mennyt koko illan ja hieman flunssainen olo. Ihana tää suomen kesä, kun keskellä kesää saa palella... Mur!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top