Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa: Niin pelottaa muakin kun valmistun mitä sit elämä on? :o jtn työttömänä oloa ja välil pari kertaa kuussa sijaisuuksia? :o

Viellä ku mies sano et se hakee tääl töihin et sit ei ehkä muutetakkaan kuopioo et ainaki vuos ollaa tääl :o ai että vuodella eteenpäin vaan lapsettomanakin ku tääl on ni huono hoito ja tääl en halua rankempi hoitoihi! Se ei sitten tajua mitään!!! Mä en jaksa enää yhtää lisävuotta ku tässä jo lähenee 3v lasta yritetty! :(

Iha ku mies ois luovuttanu tässä projektissa :(

Jellis vakipaikka on hieno juttu vaikka se olisikin valtion hommissa :)

Oman alan töitä (eli ammatti mihin olen opiskellut) ei juurikaan ole, mutta muun alan hommissa olen ollut jo yli 5 vuotta, välillä kokonaan ja välillä opintojen ohessa. Vuosi sitten kun edellisessä paikassa loppui työt niin alle kuukaudessa yli 20 hakemusta ja sain töitä, työttömänä ehdin olla 3 viikkoa ja niistä 2 viikkoa olin jo tietoinen uudesta työstä. Eli asennekysymys on ehkä tämä työllistyminen jossain määrin, ainakin mun mielestä :) uskon siis että jotain töitä kyllä löytyy ;)

Voi Haikaranyytti :'( <3 Sano sille miehellesi että yrittää etsiä myös Kuopiosta töitä, kun paikkojakin on enemmän tarjolla!

Oon vaan kerennyt käydä täällä tykkäilemässä. Puhelimella on jotenkin niin hankala kommentoida.

Taas on tullut negoja ja tätejä, pahoittelut. Olin varma että ainakin murkku plussaa. Tsemppiä kaikille <3 ja toivotaan että Haikaran täti saapuu pian, tai sitten sielä tuleekin plussa ++

Täällä kyseltiin työtilanteesta. Itse olen onnekkaassa tilanteessa, että minulla on vakituinen työsopimus. Onneksi on ollut töitä hyvin tarjolla jo heti valmistumisesta saakka ja jo ennen sitä. Tosin minä jo laskeskelen että koska pääsisi äitiyslomalle :D vaikka työstäni tykkäänkin.

Tänään on käyty taas folliultrassa. Ja nyt vihdoin 100mg clomifenia on tuottanut tulosta ja löytyi kunnon johtofolli! Nyt täytyy lähipäivät aktiivisesti talletella ja toivoa että se tuottaa tulosta. Parin kuukauden päästä tulee 2 vuotta yritystä täyteen. Voi kun plussa tulisi ennen sitä.

Jennie kp 11/33

Mimmu, toivottavasti ensi kierrossa munasolu ei lähde liian ajoissa liikkeelle.
Mulle lääkäri sanoi ekassa letrokierrossa, että letroilla follit kasvavat usein isommaksi kuin luomuna. En tiedä onko gonalilla sama, jos on vielä vahvempaa lääkettä. Mulla on luomuna ollut follit kp12 12mm ja kp10 10mm. Kummastakin jäi se olo, että lääkärin mielestä olisi pitänyt olla jo isompi. Sattumalta noissa kahdessa kierrossa ovis olikin viikon myöhässä, eli tiedä aloittivatko kasvunsa myöhässä vai oliko vauhti hidas. Letrojen kanssa vauhti on ollut ihan toinen.

Ananna, sehän on otollinen aika, voi ultralla katsoa näyttääkö lähestyvä ovulaatio siltä miltä pitäisi. :)

PikkuMinski jes, tsemppiä folliultraan!

Haikara, varmasti ei kannata aloittaa letroja ennen uutta kiertoa. Munasolut eivät vaan kasva tuossa vaiheessa kiertoa niin todennäköisesti enemmän haittaa kuin hyötyä.

Katjusha, tuolla lailla kun ajattelee niin ei 3/9 ole huono tilasto. Kun vain pysyisivät kyydissä! Hurjan hintaista vaan teidän touhu, vaikka omakin tuntuu jo kalliilta niin ei mitään (vielä) verrattuna tuohon.

Nonnah, mulla taas on kolmessa neljästä Pregnyl-kierrosta tuntunut ovis todella selkeästi, jopa kipeästi, vaikka muuten en huomaa yhtään. Muita sivuoireita en ole huomannut.

Larissa, pahoittelut töiden loppumisesta. On se kurjaa vaikka oliskin tiedossa. :sad001

Jellis, on se vakituinen työpaikka silti hyvä. Tosin mäkin olin vakkarina valtiolla ja niin vaan loppui työt kun ajoivat koko yksikön alas.

Jennie, mahtavaa että tällä kertaa annos oli riittävä! Tuolla on hyvä jatkaa vaikkei heti ekalla kerralla tärppäisikään. Saatko vielä mahdolliseen seuraavaan kiertoonkin ultran?

Käytiin lääkärin pakeilla puhumassa tulevasta IVF:stä. (Tai oikeastaan se on todennäköisesti ICSI-hoito, mutta mun kannalta lääkkeet on samat niin puhun IVF:stä kun kaikki ainakin tietää mitä se on. Eikä sitä tiedä jos siittiöiden pakkasen jälkeinen liikkuvuus olisi parantunut.)
Jos vaan luovuttaja ehtii käydä antamassa infektionäytteet, päästään jo ensi kierrossa hommiin. Sain jo ekat lääkereseptit ja ohjeet niiden pistämiseen. Menopuria folleja kasvattamaan ja Orgalutran jarrulääkkeeksi, ettei ovis tule liian aikaisin. Lääkäri pohti jonkin aikaa minkä lääkkeen laittaa, ainakin gonal f oli listalla, mutta sanoi että koska mulla on luonnostaan suuri määrä pieniä folleja, olen periaatteessa hyperstimulaation riskiryhmässä joten ei halua kasvattaa liikaa. Loppukiertoa tukemaan Lugesteron. Tai ei sanonut lääkkeen nimeä, mutta sanoi että otetaan alakautta ja tietääkseni terolutit voi ottaa vain suun kautta? No, sen näkee sitten.
Kysyin siitä, että loppuuko loppukierron lääke koti-raskaustestiin vai ottavatko verikokeen. Hän sanoi, että raskaustestiin, mutta jos haluaa niin ottavat kyllä myös verikokeen. Oletan että se maksaa erikseen. Mutta kuulemma riippumatta testituloksesta tukilääke lopetetaan. Kysäisin siitä, että mitä kun jotkut syövät myös alkuraskaudessa, mutta hänen mielestään istukkahormoni toimii paljon paremmin kuin lääke. Kaipa normitilassa näin onkin, toivottavasti on mulle riittävä.

Beisla, kyllä olivat onneksi polilla sitä mieltä että olisi hyvä ultrata vielä seuraavassakin kierrossa. Mulla on toisella puolella ollut sitä monirakkulaisuutta, niin pitivät hyvänä että ainakin kerran viel ultrataan seuraavassa kierrossa, mutta lääkeannos pidetään samana. Tässä kierrossa otetaan vielä labrat ja varmistetaan progesteroni arvo kierron loppupuolella.

Larissa pahoittelut töiden loppumisesta ja tietysti toivon, että plussa tulisi, ettet joutuisikaan uusiin hommiin! ;) Itsellä myös vakipaikka ollut valmistumisesta lähtien joka on kyllä kai nykyään melko harvinaista varsinkin kun olen vasta 22v. Onnekas siinä :)

Larissa, ei varmaan ole sitä tiliä. Mut toimii toi noinkin. :) kerkee hyvin ens kiertoon noi testit vaikka kaks viikkoa meniskin. :)

Haikara, pahoittelut negasta! Mut ihan pikkasen repesin nauramaan sun testivarasta! :D

Beisla, ihanaa nyt alkaa tapahtua ja kuulostaa vahvasti lugeilta, vihdoin saat ne! :) voih, ku alko jänskättää teidän puolesta!! :)

On: aamulla tosiaan se nega tuli. Ihmettelin vielä noita pc:n hailuroita, jotka näkyi vieläkin. No ei voi ymmärtää, ilmeisesti olen hailurapissaaja. :D pahin potutus alkoi helpottaa jo. Sen verran kiirettä on nyt et ei kerkee paljoa miettimään. Tänään kuitenkin lopetan luget ja sitten odotellaan tädin saapumista. Toivottavasti näistä menkoista ei tuu niin kivuliaat kuin viimeksi...

Haikara pahoittelut negasta :(

Murkku, miekin ihmettelen siun hailuroita, ei kyllä pitäs tulla pcihin.. Jospa viel yhen pcn tekisit huomenna aamusta? :)

Murkku, onko sulla lugen aikaan ollut aiempaa kivuliaammat menkat? Itse tajusin tämän kierron alkaessa että luomuna mun menkat on näemmä siedettävät, mutta lugekierron jälkeen kipu on niin hirveä ja vuoto voimakas että silmissä sumenee :/

Beislan jatko kuulostaa hyvältä :) toivottavasti se ivf on heti seuraavassa kierrossa!

Jennielle plussatuulia!

Beisla, ollaan ihan ivf-kamuja, meillä myös seuraavaan kiertoon ja ihan samat lääkkeet :D toi menopur on vaan siitä ärsyttävä, että se on niissä ampulleissa, joka kerta sekotettava erikseen ja ruiskujen kanssa pelattava, kun esim gonal on insuliinikynän kaltaisessa valmiiksi sekoitettuna, valitset vaa annoksen ja tuikkaat.. Oliko sulla aloitus millä annoksella Menopuria? Mä en vielä tiedä omaani, torstaina selviää se..

Onko muuten kellään tietoa, kun ivf tehdään, jos jää alkioita tuoresiirron jälkeen eikä me haluta itelle niitä pakastaa, voiko luovuttaa klinikalle muuhun käyttöön? Ja korvataanko niistä mahdollisesti jotain?

Jennie, hyvä että saat ultran seuraavaankin kiertoon, kun ei yhdestä vielä voi olla varma että annos on varmasti sopiva.

Muurahainen pahoittelut vielä negasta, ja outoja hailuroita tosiaan. Ellei sitten ollut kiinnittymisyritys.

ninukki, kiva kun on joku samassa tilanteessa! Me kysyttiin siitä alkioiden luovutuksesta. Lääkäri sanoi että koska meillä on jo luovutetut siittiöt, alkioita ei voi uudestaan luovuttaa eteenpäin. Vähän siis viittaisi siihen, että teidän kohdalla olisi mahdollista. Kannattaa kysyä jos ei itse halua käyttää. Toki ne säilyvät pakkasessa pitkään, jos haluaa pitää mahdollista sisarusta varten. Mutta jos ei halua, onhan hienoa antaa jollekin mahdollisuus lapseen, jos tarvitsee koko lahja-alkion. Kai te sentään kuitenkin laitette alkiot itsellenne pakkaseen siihen asti kunnes tietää onko raskaus onnistunut? Ei tarvitse käydä koko lääkerumbaa uudestaan.
Hoitaja näytti mulle tosiaan Menopurin sekoituksen ja pistämisen. Se yksi pullo on mulla 600 iu, yhden päivän annos on 150. Mutta seos täytyy sekoittaa vain ensimmäisenä päivänä, sen jälkeen vedetään valmista liuosta. Se on kyllä totta että itse pitää osata annostella ruiskuun.

Huudan tähän väliin Beislalle, että myös Lutinukset otetaan alakautta. Ja Ninukille, että myös minulla on IVF seuraavassa kierrossa. Minä tosin saan ilmeisesti sellaisen pitkäkestoisen follikkeleja stimuloivan piikin (ei siis tarvitse piikittää useana päivänä, vaan pelkästään yhden keran), sillä hyperstimulaation vaaraa ei minun kohdallani ole.

Beisla, meillä ei valitettavasti oo yksityisen hintojen takia mahdollista pakastaa.. Hoitoon budjetti riittää, ilman että vaikuttaa muuten elämiseen, mutta 470€ pakastus ja 800€ pakastetun alkion käyttö on liikaa.. :( jos tästä ei tulosta tule, mulla on takataskussa plan B, hain viime viikolla lähetteen julkiselle puolelle, realistisesti ajatellen sieltä tulee aika kolmen kk päähän, jolloin tiedetään onko sille tarvetta.. Ja siihen päälle puolen vuoden jono, eli loppu vuodesta olisi seuraava yritys, johon on lääkekatto valmiiksi täynnä ja keretty muutenkin taas säästään rahaa :)

Ninukki, kallista on tosiaan, kyllä saa tosiaan hetken säästellä rahaa. Mutta jos rahat jotenkin riitää pakastukseen, niin voihan niitä alkioita käytää vaikka pitkänkin ajan päästä kun on säästänyt rahaa. En tiedä voiko niitä siirtää julkiselle, jos sinne pääsee? Tuntuu hullulta jos pistäisivät käymään läpi uuden rankan lääkehoidon jos valmiita alkioita olisi jo saatavilla. Vaikka eipä tuo terveydenhuolto aina toimi järkiperäisesti. :rolleyes: Minun tietääkseni kuitenkin ainakin klinikoiden välillä siirto on mahdollinen, olisi hyvä jos saisi myös julkiselle.

Sitä siirtoa täytyykin kysyä, jos ois mahdollista, muuten todennäköisesti jää.. Me ollaan ajateltu se hoitojen väli lomana koko asiasta, ja itsehän olin jo valmis jättämään yksityisen ivf väliin ja odottamaan julkisen hoitoa, mutta mun mies on sitä mieltä että tää kokeillaan nyt. Hassua, yrityksen edetessä mun vauvakuume on tavallaan hellittänyt alun huumasta ja oon niellyt sen että tää nyt kestää jos on ikinä onnistuakseen, mutta miehellä vaan kasvaa koko ajan :)

Ninukki: mistä tommosia miehiä löytää ;) meillä mies niku kirjotin sen olonen että on luovuttamassa :(
Ja kiitoa kaikille vastauksista liittyen letroihin beisla ja murkku vaiko larissa niistä kirjotti :D ja pahoittelut negoista <3 Tänää oon kyllä nähny niin punasta joka suunnalla että oisko täti tuloillaan + masusekasi ;) oireet aika vahvat :D TULE JO!! Nii ja piti sanoa että mikä se tämmönen kierto on ku rinnat ei ole yhtään kipeät, arat tai mitään :o omituista!

Haikaranyytti, en tiedä mikä mato tuon päähän on mennyt, alunperin on ollut sitä mieltä että ei lisäänny, mutta omien sanojensa mukaan kun on seurannut mua mun pojan kanssa, on mieli muuttunut ja nyt yrityksen edetessä sen kuume vaan kasvaa ja oli ehdottomasti sitä mieltä että 3000€ on yks kusi lumessa ja tää kortti katsotaan nyt :) se on ihan höpö tän asian kanssa, mutta ollaan myös puhuttu se läpi, että jos ei tuu ni ei tuu, se ei vaikuta meidän parisuhteeseen ja sit matkustellaan, mä ostan hevosen (nykyään liikutan kavereitten heppoja) ja hän ropaa autoja entistä enemmän ja jo olemassa oleva poika tulee oleen niin spoiled brat että alta pois :D

Takaisin